Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mezelf niet leuk vinden

<<

Anoniem298

Bericht 21 Feb 2020 22:03

Mezelf niet leuk vinden

De titel is eigenlijk nog vrij mild. Ik heb echt een hekel aan mezelf. Aan hoe ik ben, hoe ik eruit zie, de keuzes die ik maak. De afgelopen twintig jaar heb ik verschillende therapeuten gehad, verschillende handvatten aangereikt gekregen, maar er is geen enkele therapeut geweest die mij echt doorgrond heeft. Ik weet wel dat ik dat ook niet echt heb toegelaten, wanneer iemand te dichtbij komt zet ik m'n masker op en doe ik alsof het allemaal goed gaat. Door medicatie (AD) zijn de echte haatgevoelens naar mezelf wat milder, nu is het 'gewoon' hekel aan, maar ik zou mezelf zo graag leuk vinden. Ongeacht hoe ik eruit zie en hoe ik doe. Ik wil mezelf zijn en dat kunnen accepteren. Net een lang gesprek gehad met mijn man, dat ik me serieus afvraag of er überhaupt een manier bestaat waarop ik dat kan bereiken. Binnenkort start ik met EMDR, ik wil zo graag dat ik daar baat bij heb. De mensen om me heen zeggen me steeds dat ik het verdien mezelf leuk te vinden en te accepteren dat ik ben wie ik ben en dat ik leuk ben zoals ik ben. Ik voel het gewoon niet. Zag ik maar wat zij zien, want ik zie het niet.

Sorry warrig verhaal, ik wilde het vooral even kwijt. In ieder bedankt voor het lezen.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 21 Feb 2020 22:17

Re: Mezelf niet leuk vinden

Wat verdrietig Jet. Komt het door iets uit het verleden waarvoor je nu EMDR krijgt? Of is het niet iets direct aanwijsbaars? In ieder geval al fijn dat je iets baat hebt bij de ad. Ik zou zeggen goed dat je er hulp bij zoekt en het tot op zekere hoogte ook kan bespreken, dat vind ik heel sterk van je. Maar dat heeft je nog te weinig gebracht zo te lezen. Heftig hoor. Succes met de stappen die je nu gaat ondernemen.
<<

Anoniem315

Bericht 21 Feb 2020 22:19

Re: Mezelf niet leuk vinden

Hé Jet, wat naar en ingewikkeld. Het klinkt alsof je een stukje/stofje in je hersenen mist. Hopelijk kun je hier achter komen. Denk of hoop je (dat klinkt gek, maar je begrijpt me vast) dat er iets is voorgevallen dat je hebt weggedrukt? Omdat je EMDR wil gaan proberen.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 21 Feb 2020 22:28

Re: Mezelf niet leuk vinden

Heftig Jet. En zo zonde.

Misschien helpt het (al zal je dit vast al wel in je therapieën hebben gehad) om eigenschappen/kenmerken die je in andere waardeert bij jezelf terug te zoeken. Waarschijnlijk kijk jij door een (negatief) gekleurde bril naar jezelf maar als je écht objectief kijkt heb jij dan ook een keer je collega geholpen, sta jij altijd voor je kinderen klaar, denk jij altijd aan een kaartje bij verjaardagen, stuur jij een lief appje als iemand dat nodig heeft. Heb jij een volle bos haar, mooie ogen etc. Als je dit niet kan laat het dan andere mensen zeggen, keer op keer. Schrijf het op en lees het, elke dag. En ook al geloof je het niet meteen, vraag jezelf om erin te geloven. Jammer als je op deze manier je leven moet leiden of als je kinderen dit van je overnemen.

Ik hoop heel erg voor je dat EDMR helpt. Sterkte en knap dat je het opschrijft.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 21 Feb 2020 22:32

Re: Mezelf niet leuk vinden

Oh ik vind dit zó naar om te lezen! Je bent zo'n leuke, mooie en slimme meid en ik vind het zo verdrietig dat je dit zelf niet zo ziet. Hopelijk heeft de therapie een positief effect op je zelfbeeld. Heel veel sterkte en succes daarmee!
❤ 7 juni 2018
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 21 Feb 2020 22:38

Re: Mezelf niet leuk vinden

Wat verdrietig om te lezen. Vooral ook dat je het ergens wel zo hard geprobeerd hebt maar het je niet lukt. Ik lees in de post ook al je self criticism terug.

Het is voor mij heel herkenbaar, door een combinatie van een zeer toxische moeder, extreem gepest zijn van mijn 4e tot mijn 14e (toen ging ik zwaar depressief van school) en constant mezelf teleurstellen bij die patronen, ervaringen plus sufje adhd-failures..

Maar ik kan inmiddels na ontzettend worstelen met name de laatste drie jaar eindelijk zeggen dat ik er wel echt grote stappen in aan het maken ben. En ik zou jou dat zo hard gunnen. Het is denk ik key om 1) te beseffen dat je persoonlijkheid en jarenlange (gedachte) patronen ook slechts heel langzaam kleine beetjes veranderen en 2) een ingang te vinden die bij jou (en het moment) past.

Zo heb ik vroeger wel CGT gehad voor mijn negatieve zelfbeeld en dacht ik dat het wat deed, maar kwam ik in retrospect nooit tot de kern. En heb ik aan mindfulness en vooral aan zelfcompassie de afgelopen jaren heel veel gehad. Daarmee ben ik ontzettend gegroeid op het stukje waar ik met therapie nooit echr bij mijn gevoel kon komen. En nu werk ik weer met CGT verder aan die kernpatronen terwijl ik inmiddels al een stuk milder ben geworden voor mezelf. Ik heb nog steeds snel negatieve "zie je wel ik ben waardeloos en echt niemand zit op mij te wachten"-gedachten en gevoelens. Maar ik verzuip er minder in, ik kan mezelf terugroepen en ik kan minder hard over mezelf oordelen en meer tegen mezelf praten zoals ik dat doe tegen mensen van wie ik houd.

Ik zou je het boek Hartvol van Marlou Kleve willen aanraden. Of een cursus als dat haalbaar is voor je. Ik heb haar cursussen gedaan en het heeft mijn leven veranderd.
Laatst gewijzigd door Whatever op 21 Feb 2020 23:00, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 21 Feb 2020 22:46

Re: Mezelf niet leuk vinden

Oh en wat voor mij ook veel geholpen heeft qua therapeutische opdracht is eerst beginnen met het positiever programmeren van je gedachten in general voordat je ook maar probeert positieve gedachten over jezelf te vormen en geloven. Baby steps, zoals bij alles. Als je zoveel zelfhaat hebt en geleerd hebt en daardoor de hele dag door negatief tegen jezelf praat over jezelf en heel veel ervaringen negatief ervaart.... dan is het niet zo gek dat een (voor heel veel mensen) moeilijke gedachte als "ik ben goed zoals ik ben en ik ben het waard" te vormen en te laten indalen.

Start eens met een witboek. En vraag een psycholoog of een partner of een vriendin om het af en toe te bespreken. Aan het begin zal het lastig zijn uberhaupt iets positiefs te vinden en kunnen zij je wellicht helpen. Op een gegeven moment kun je wellicht van algemene positieve ervaringen als "vandaag haalde ik op het nippertje de bus" de stap maken naar "wat heb ik vandaag gedaan dat goed was" en uiteindelijk wellicht zelfs "ik heb vandaag ditofdat gedaan en dat getuigt van positieve karaktereigenschappen zusenzo". Dat laatste stuk ben ik ook nog steeds mee aan het worstelen maar het werkt wel echt!
<<

Anoniem298

Bericht 21 Feb 2020 23:10

Re: Mezelf niet leuk vinden

Wat een lieve reactie, Bliss :heart: En van de rest ook natuurlijk, vind ik echt heel fijn!
Lot, jouw tips vind ik waardevol, ik ga daar zeker mee aan de slag.
Exo en Joey, ik ben jarenlang gepest, op zowel de lagere als de middelbare school. Dat heeft z'n sporen achtergelaten kun je wel stellen. Thuis was geen veilige omgeving met een depressieve moeder, vriendinnen had ik amper, ik weet dat ik die tijd erg eenzaam was. Ik of hoop dat er op dat vlak iets te behalen valt met EMDR.

Whatever, dank je wel voor je uitgebreide reactie en wat fijn dat je je ervaringen wil delen. Ik herken veel in wat je schrijft, ik vind het ergens ook heel fijn dat je mij begrijpt. Het voelt zó eenzaam, het is zó lastig uit te voelen hoe je je voelt als iemand niet weet hoe het is. Vaak hoor ik: 'joh je ziet er hartstikke leuk uit en je bent een leuke meid' alsof dat dan ineens alles oplost ofzo. M'n man wordt boos als ik mezelf uitscheld, snap ik ergens wel want hij zou een ander die z'n vrouw uitscheldt goed de les lezen, maar dat is in dit geval lastig. Hij weet ook niet hoe hij ermee moet omgaan en dat zorgt nogal eens voor wrijving tussen ons.
Een witboek is een goed idee, ik heb weleens de opdracht van een van mijn psychologen gekregen om elke dag een positief iets op te schrijven. Dat ging een week of twee goed, daarna veranderde er iets in de therapie en ging het met mij ook ineens weer slechter en kon ik niks meer verzinnen, want alles was stom en kut etc.
Ik heb nog een mooi notitieblok liggen, die ga ik daarvoor gebruiken. Ik ga niet vandaag beginnen, want vandaag was echt een hele nare dag met alleen maar negatieve gedachten.
<<

Anoniem277

Bericht 22 Feb 2020 05:45

Re: Mezelf niet leuk vinden

Wat vervelend jet! Wat erg dat jij je zo voelt.
Ik ben hier ook mee bezig geweest en moest iedere dag 3 positieve dingen opschrijven. Kei moeilijk maar nu staat het in mijn agenda voor iedere avond en het helpt wel.
Daarnaast moest ik mijzelf ook belangrijk vinden. Durf jij voor jezelf te kiezen? Al is het maar om te beslissen wat jij wil eten ipv jouw man.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 22 Feb 2020 07:20

Re: Mezelf niet leuk vinden

Voor op de eerste blz van je mooie notitieblok: je hebt de ballen om weer een witboek te starten.


Goed man, jet. Stoer van je om dit allemaal hier op te schrijven. Heftig om te lezen, ik wil je veel sterkte wensen en hoop dat je een fijne methode gaat vinden.
#teammaple🍁
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 22 Feb 2020 10:49

Re: Mezelf niet leuk vinden

Ik heb de reacties nog niet gelezen, maar wil PRI even tippen. Mij heeft het echt enorm geholpen om liefdevoller in het leven te staan.
De bedenker, Ingeborg Bosch, heeft ook een boek geschreven over eetproblemen dus misschien daarom ook heel interessant voor jou.
Als je vragen hebt mag je die altijd stellen, ik beantwoord ze graag omdat e naar mijn idee alle psychische problemen op kunnen lossen (omdat ie je problemen in de kern aanpakken ipv de symptomen te bestrijden).
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 22 Feb 2020 11:21

Re: Mezelf niet leuk vinden

Urban Naked schreef:Voor op de eerste blz van je mooie notitieblok: je hebt de ballen om weer een witboek te starten.

Goed man, jet. Stoer van je om dit allemaal hier op te schrijven. Heftig om te lezen, ik wil je veel sterkte wensen en hoop dat je een fijne methode gaat vinden.




Precies dit. And cut yourself some slack. Het veranderen van gedrag, gedachten of zelfs persoonlijkheidstrekken is gewoon ontzettend moeilijk. Ik denk zo ongeveer het moeilijkste dat er is. We denken allemaal graag dat we individuen zijn met vrije wil, bewuste gedachten en unieke persoonlijkheid. Maar de realiteit is dat al die keuzes die je maakt en karaktereigenschappen die je hebt grotendeels (zowel genetisch als door je omgeving - opvoeding, ervaringen, rolmodellen) voorgeprogrammeerd zijn. You have to deal with that en het is hartstikke knap hoe je dat doet. Het is niet zichtbaar en voor veel mensen (gelukkig) niet te begrijpen wat een enorm gevecht dat is (is mental priviledge al een begrip? zo nee dan wil ik dat graag introduceren).

En echt, juist het feit dat je blijft proberen en keer op keer weer een poging waagt en het wilt veranderen getuigt van doorzettingsvermogen (dus níet van zwakte omdat het nog steeds niet is gelukt). En ik weet ook zeker dat al je efforts je echt wel steeds kleine stapjes vooruit doen maken, alleen is dat soms lastig te zien als je er nog middenin zit.
Laatst gewijzigd door Whatever op 22 Feb 2020 11:56, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 22 Feb 2020 11:31

Re: Mezelf niet leuk vinden

Oh en dat mooie notitieboek mag je uiteraard voor een witboek gebruiken, goed idee, het is een mooi iets. Het hóeft alleen niet mooi en perfect he. Je mag ook af en toe dagen missen, even lelijk schrijven of krassen, op een los vodje wat dingen opschrijven omdat je op dat moment ineens wél aan je witboek dacht.

Ik zeg het gewoon maar even omdat zelfkritiek en perfectionisme vaak hand in hand gaan. ♡
<<

Anoniem309

Bericht 22 Feb 2020 13:42

Re: Mezelf niet leuk vinden

Wat vervelend dat je je zo voelt Jet. Maar wel heel goed dat je er ook mee aan de slag gaat.
Wat ik me wel afvraag is hoe het komt dat je zo’n hekel aan jezelf hebt. Is dat bijvoorbeeld omdat het bij anderen vaak allemaal beter lijkt te gaan en je jezelf bijvoorbeeld op een meetlat legt? Want een ander kan zich ook leuker projecteren dan hij of zij is en het is natuurlijk geen wedstrijd.
Ik ben ook van mening dat iedereen 3 verschillende persoonlijkheden heeft. De persoon die hij echt is (dus die je thuis bent) de persoon die je wilt dat anderen zien (dus hoe je jezelf projecteert) en de persoon die je wilt zijn. Ik denk ook dat mensen in het algemeen gelukkiger zijn ( en dus ook gelukkig met jezelf kunnen zijn) als deze 3 persoonlijkheden heel dicht bij elkaar staan. Wellicht kan je bij jezelf nagaan hoe ver of dichtbij deze persoonlijkheden bij jou liggen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 22 Feb 2020 13:56

Re: Mezelf niet leuk vinden

Wat ontzettend verdrietig dat je hier zo mee worstelt. Ik herken het deels. Ook ontstaan in de basisschool tijd. Ik heb het niet meer zo extreem, maar man o man wat heb ik een hekel aan mezelf gehad. En herken het maar al te goed dat ik bij een therapie altijd een masker op deed en veel kan/kon verbloemen.

Ik vrees dat ik ook nooit 100procent tevreden met mezelf zal zijn. Momenteel accepteer ik dat en zie ook wel positieve dingen aan en van mezelf.

Ik hoop voor jou en gun het je ook dat je zoiets ook kunt bereiken! Veel sterkte!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 22 Feb 2020 17:25

Re: Mezelf niet leuk vinden

Bliss schreef:Oh ik vind dit zó naar om te lezen! Je bent zo'n leuke, mooie en slimme meid en ik vind het zo verdrietig dat je dit zelf niet zo ziet. Hopelijk heeft de therapie een positief effect op je zelfbeeld. Heel veel sterkte en succes daarmee!



Ik kan me hier alleen maar voor de volle 100% bij aansluiten.
Ik hoop zo oprecht dat je het op een dag zelf ook ziet.
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 10:32

Bericht 23 Feb 2020 18:12

Re: Mezelf niet leuk vinden

Ik herken het ook. Volgens mij hebben
Veel mensen hier last van maar praten er niet over.
<<

Anoniem298

Bericht 23 Feb 2020 22:59

Re: Mezelf niet leuk vinden

UN, goed punt om mee te beginnen ? ik vind het ergens echt gek dat jij het stoer vindt dat ik dit zo durf op te schrijven, ik voel me echt een aansteller, een loser als ik het nalees.

tuttebel, ik denk dat het echt iets uit het verleden is. Pesten heeft me echt getraumatiseerd. Ze scholden me dagelijks uit, zeiden dat ik dik was, lelijk, niet de moeite waard, ik kon beter dood zijn. Uiteindelijk ben ik dat zelf gaan geloven en heb ik twintig jaar later nog steeds haatgevoelens naar mezelf, zowel innerlijk als uiterlijk (maar uiterlijk nog wel extremer dan innerlijk).

Jip, dank voor je reactie. Wat rot om te lezen dat jij dit ook mee hebt gemaakt. Fijn dat je nu wel positieve dingen aan en van jezelf kunt zien, ik hoop op een dag ook op dat punt te komen.

Whatever, ik moest stiekem wel grinniken om je toevoeging over het notitieboek, dat het niet alleen maar mooi hoeft te zijn en dat zelfkritiek en perfectionisme vaak hand in hand gaan, dat is echt PRECIES hoe het werkt bij mij. Ik ben zó perfectionistisch, gelukkig weet ik dat van mezelf en soms maak ik er wel grapjes over, maar het is vaak wel een ding omdat niet altijd alles kan gaan zoals ik wil, zoals op mn werk bijvoorbeeld. Maar goed, ik hoop dat dat door de therapie ook wat meer naar de achtergrond zal verdwijnen, dat ik wat minder dwangmatig word met de tijd. Dat zou sommige dingen wel makkelijker maken.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 24 Feb 2020 13:25

Re: Mezelf niet leuk vinden

Ach Jet, wat verdrietig dat jij jezelf zo ziet zeg! Ik ken je niet persoonlijk, maar vind je hier altijd juist overkomen als een ontzettend lieve, attente en stoere vrouw. Wat naar dat je dit zelf niet ziet. Ik heb geen tips voor je, maar vindt het net als UN heel stoer dat je het op durft te schrijven. Ook al zeg je zelf dat het voelt alsof je een aansteller bent, dat ben je niet. Het is moeilijk om toe te geven dat je ergens mee zit, en jij hebt dat maar mooi gedaan.

Sterkte en ik hoop ontzettend dat je jezelf kan zien zoals anderen jou zien!

♥♥
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 24 Feb 2020 13:45

Re: Mezelf niet leuk vinden

Bliss schreef:Oh ik vind dit zó naar om te lezen! Je bent zo'n leuke, mooie en slimme meid en ik vind het zo verdrietig dat je dit zelf niet zo ziet. Hopelijk heeft de therapie een positief effect op je zelfbeeld. Heel veel sterkte en succes daarmee!


Helemaal eens :heart: :hug:
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 24 Feb 2020 14:20

Re: Mezelf niet leuk vinden

Sam schreef:
Bliss schreef:Oh ik vind dit zó naar om te lezen! Je bent zo'n leuke, mooie en slimme meid en ik vind het zo verdrietig dat je dit zelf niet zo ziet. Hopelijk heeft de therapie een positief effect op je zelfbeeld. Heel veel sterkte en succes daarmee!


Helemaal eens :heart: :hug:


Ik ben het er ook helemaal mee eens en ik hoop ook echt dat je dat zelf mag gaan zien :heart:
⁠♡♡♡
<<

Anoniem298

Bericht 26 Feb 2020 07:05

Re: Mezelf niet leuk vinden

Lief van jullie meiden :heart:

Ik denk altijd dat mensen naar mij kijken zoals ik naar mezelf kijk. Als ik jullie reacties hier dan lees denk ik: hoe dan? Wat is er zo leuk aan mij? Maar het doet me wel goed, ondanks dat ik het niet begrijp.

Op mn werk hadden we gisteren een nabespreking over afgelopen weekend. Mijn werkgever is carnaval vieren en wij vangen de zaak op. Ik voelde me dus best wel verantwoordelijk, ik ben op papier de enige officiële leidinggevende. Hier wordt eigenlijk weinig waarde aan gehecht door de rest van het personeel want we regelen alles gewoon onderling met elkaar en dat gaat prima. Afgelopen vrijdag ging dat dus niet helemaal lekker, iedereen vroeg alles aan mijn naaste collega terwijl ik als ‘oudste’ eigenlijk aanspreekpunt zou moeten zijn, dus ik voelde me gepasseerd. Dit heb ik uitgesproken naar mn collega’s en die begrijpen dat niet. Daardoor voel ik me dus kut en onbegrepen en heb ik weer een gevoel van ‘zie je wel ik ben de moeite niet en niemand neemt me serieus’. Heel rot gevoel en ik weet niet hoe ik hiermee om moet gaan.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 26 Feb 2020 09:38

Re: Mezelf niet leuk vinden

Oh wat rot voor je, Jet. Heb je ook gevraagd waarom ze naar je naaste collega toe gaan en niet naar jou?
<<

Anoniem298

Bericht 27 Feb 2020 09:05

Re: Mezelf niet leuk vinden

Harri, dat heb ik inderdaad gevraagd. De ene gaf aan dat het was omdat zij op het station stond waar normaal onze werkgever staat, dat is automatisch een soort van ‘de plek van de baas’. De ander gaf aan dat het toch niet uitmaakte aan wie het gevraagd wordt, want we regelen alles toch onderling met elkaar.
Ik snap beide kanten, maar toch voelt het heel vervelend, want dat gevoel dat ik het dus blijkbaar niet goed (genoeg) doe blijft hangen en overheerst nog steeds, ondanks dat we het besproken hebben. Ik wil wel graag uitleggen waarom het voor mij zo’n big deal is, maar ze snappen het niet en dat frustreert me nogal. Ik weet dat het probleem (vooral) bij mij ligt en ik vind het gewoon echt heel naar dat ik ook op de werkvloer dat gevoel van mezelf bewijzen heb, terwijl ik ergens wel weet dat ik het goed doe (want ik krijg natuurlijk niet zomaar de verantwoordelijkheid om de zaak te openen en af te sluiten en alles daartussen incl kassa tellen etc).
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 27 Feb 2020 09:35

Re: Mezelf niet leuk vinden

Jet, heb je om in een winkel leidinggevende te zijn ook echt een bepaald diploma nodig? Het kan zijn dat op je salarisstrookje wel leidinggevende vermeld staat, maar dat je er eigenlijk niet de papieren voor hebt maar wel de ervaring.

Overigens het lijkt mij toch niet heel moeilijk om elke dag een winkel op te starten/af te sluiten, kassa te tellen en eventueel geld af te storten. Als er maar voldoende functiescheiding in zit. Als bijv. alleen jij de kassa telt/afstort en niemand anders zit daarbij dan zouden bij mij juist de alarmbellen gaan rinkelen. Dit moet altijd met twee personen gebeuren ivm functiescheiding. Het geld afstorten zou ook iemand anders moeten doen ivm sleepgevaar (functiescheiding en sleepgevaar zijn echt accountancy begrippen), dus wellicht gaan de procedures eigenlijk helemaal niet goed bij de winkel waar je werkt.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron