Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe vaak retourneer jij iets?

<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 21 Feb 2020 11:49

Hoe vaak retourneer jij iets?

Uit het RD: Nederlanders zijn Europees kampioen retouren. „Terwijl een op de tien consumenten een retour veroorzaakt die er eigenlijk niet had mogen zijn. Bijvoorbeeld kleding die naar een feestje is gedragen, of puur voor een foto op Instagram is gekocht."

Het is goedkoper voor bedrijven dat ze dingen weggeven dan dat ze geretourneerd worden.

Hoe vaak retourneer jij iets? Bestel je extra maten, kleuren? Heb jij wel iets voor bv feestje besteld om het na die tijd weer te retourneren?
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 21 Feb 2020 11:59

Re: Hoe vaak retourneer jij iets?

Ik bestel al bijna nooit en retourneer helemaal vrijwel nooit. Kan me de laatste keer niet eens herinneren. Misschien een jaar of 2-3 terug een thermosfles via bol.com die ik toch te groot en zwaar vond.

Edit: en je kan natuurlijk ook dingen gekocht uit de winkel retourneren, maar dat komt al helemaal nooit voor. Ben geen impulsaankoper.
Laatst gewijzigd door Whatever op 21 Feb 2020 12:05, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 21 Feb 2020 12:03

Re: Hoe vaak retourneer jij iets?

Toevallig gisteren of was het woensdag ook Rambam gezien? Dat ging over de grote hoeveelheid pakketjes en dat de bezorgers nauwelijks daarvan iets krijgen.

Efin, ik laat eigenlijk amper iets thuis bezorgen. Kleding sowieso niet. Ik vind het ook onzin om dat on-line te bestellen en dan thuis na het passen meer dan de helft terug te sturen. Ga dan gewoon naar de winkel. Dat scheelt zoveel karton/papier en milieukosten bij het niet hoeven te verzenden en retourneren.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 21 Feb 2020 12:05

Re: Hoe vaak retourneer jij iets?

Ik bestel regelmatig en stuur ook regelmatig wat terug. Nu bijv. omdat ik niet zo goed weet wat mijn maat is, bestel ik inderdaad twee maten. Ik stuur nooit iets terug dat ik (naast het passen) heb gedragen, dat vind ik heel asociaal. Het is alleen niet echt goed voor het milieu, maar ik hou niet zo heel erg van winkelen in fysieke winkels.. Als de fysieke winkel vlakbij is breng ik het wel vaak daar terug trouwens.
Laatst gewijzigd door Harrison op 21 Feb 2020 12:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem300

Bericht 21 Feb 2020 12:05

Re: Hoe vaak retourneer jij iets?

Ik retouneer heel soms iets.
Ik koop soms kleding voor de kinderen online en kan dan soms de maat moeilijk schatten (ene valt groter als het andere) dus dan moet ik retourneren, maar komt echt zelden voor.

Kleding voor 1x aan doen en dan weer terug sturen dat doe ik nooit. (Vindt ik ook altijd een beetje gek)
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 21 Feb 2020 12:17

Re: Hoe vaak retourneer jij iets?

Ik bestel best vaak dingen en retour ook regelmatig. Alleen kleding trouwens, soms bestel ik inderdaad meerdere kleuren en maten en soms zit het gewoon echt niet mooi. Of valt de kwaliteit heel erg tegen omdat er geen goede foto was. Andere dingen bestel ik alleen als ik het nodig heb, dus die hoeven niet retour.
Overigens vind ik wel dat er momenteel heel veel ophef is over het retourneren van dingen. Als ik naar een winkel ga is er een toegankelijk pand, inclusief personeel wat mij helpt. Dit kost ook extra geld tov een magazijn en orderpickers die pakketten inpakken. Ik zie het dus meer als verschillende vormen van service die je je klant aanbiedt.

Overigens vind ik het echt schofterig als je iets naar een feestje draagt en retourneert of iets alleen besteld voor een insta foto. Dat zou ik dus ook echt niet doen.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 21 Feb 2020 12:18

Re: Hoe vaak retourneer jij iets?

Ik was wel kampioen in retourneren maar op een gegeven moment (zo'n 4/5 maand geleden) was ik zó klaar met hele bestelproces (Thuis moeten blijven in een bepaald tijdsvak of weer naar een afhaalpunt, het passen, retourneren wat wel eens vergeten werd etc..) dat ik liever niets meer bestel. Ik ga nu veel liever naar een winkel waar ik kan zien wat ik koop én het meteen betaal :)
Wat als het lukt
<<

Anoniem304

Bericht 21 Feb 2020 12:19

Re: Hoe vaak retourneer jij iets?

Als ik kleding bestel, bestel ik vaak 2 maten, zowel voor mezelf als voor dochter. Dan gaat er dus altijd iets terug.

We hebben hier bijv. geen H&M en H&M heeft ook best veel 'online only' dingen, dusja daarvan gaat er wel regelmatig iets retour. En het valt natuurlijk ook wel eens tegen in het echt. Bij Bol.com ofzo retour ik eigenlijk nooit, tenzij het niet bevalt, stuk is etc.

Kleding bestellen voor een feestje en daarna terugsturen doe ik nooit. Dat vind ik echt aso.

Ik laat best veel thuisbezorgen trouwens. Ik hoef voor het afleveren niet thuis te zijn, dus dat scheelt.
Laatst gewijzigd door Anoniem304 op 21 Feb 2020 12:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 21 Feb 2020 12:23

Re: Hoe vaak retourneer jij iets?

Ik bestel weinig online. Ik koop het liever in de winkel.
Als ik iets online bestel, dan retourneer ik zelden. Alleen als het niet past, omdat de maat anders uitvalt dan verwacht of als het inderdaad niet is zoals omschrijving o.i.d.

Nu baal ik er wel van dat ik tenniskleding etc. online moet kopen omdat de fysieke winkels niet de leukste kleding in de winkel hebben hangen. Daar hangen vaak de kleinere merken, of oudere modellen terwijl ik iets wil van deze periode bijvoorbeeld. Dus ik hoop dan altijd dat het de juiste maat is.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2391

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 21 Feb 2020 12:29

Re: Hoe vaak retourneer jij iets?

Ik bestel wel vaak 2 maten voor mijzelf. Dan houd ik eigenlijk altijd 1 van de 2. Een ik bestel ook maar 1 of 2x per jaar kleding voor mijzelf denk ik.
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 21 Feb 2020 12:37

Re: Hoe vaak retourneer jij iets?

@ S-O, daar loop ik ook tegenaan bij tafeltennissen. Niet zo zeer de kleding, maar wel om dus speciale rubbers te kopen voor op je tafeltennisbatje moet je naar een speciaalzaak en daar zitten er maar enkele van in Nederland. Deze laat ik ter plekke op mijn batje plakken in de winkel. Dat is iets wat ik niet zelf kan. Gelukkig ligt zo'n winkel op een half uurtje rijden en meestal combineer ik het dan met iets anders.

Sowieso laat ik als ik iets online bestel (denk nog geen 5x per jaar) het bij voorkeur afleveren bij een afhaalpunt. Ik wil mijn buren zo min mogelijk lastig vallen met pakketjes die voor mij zijn.
<<

Anoniem321

Bericht 21 Feb 2020 12:49

Re: Hoe vaak retourneer jij iets?

Ik laat inderdaad ook zo veel mogelijk bij afhaalpunten bezorgen, wil inderdaad buren niet lastigvallen met mijn pakketten. Al kunnen ze uiteraard gewoon nee zeggen.

Ik bestel niet extreem veel. Soms komt het eens voor dat ik een aantal bestellingen tegelijkertijd of kort na elkaar heb, maar er gaan ook (lange) periodes voorbij zonder dat ik iets heb besteld.

Retourneren doe ik bijna nooit. Ik bestel sowieso bijna geen kleding, dat doe ik liever gewoon in de winkel.
<<

Anoniem313

Bericht 21 Feb 2020 12:52

Re: Hoe vaak retourneer jij iets?

Een tijd geleden bestelde (en retourneerde) ik best vaak kleding en schoenen. Ik heb ene hekel aan winkelen (en heb er ook geen tijd voor) dus dit was een mooi alternatief. Nu je echter steeds meer leest over de processen hierachter, en met name het retourneren, hoe je een schakel bent in een zieke keten, doe ik het zo min mogelijk.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 21 Feb 2020 12:53

Re: Hoe vaak retourneer jij iets?

Ik bestel echt heel zelden iets online. Laatst voor het eerst kleding bij H&M. Ik ging het retourneren in de winkel maar had geen idee of dat eigenlijk kon enzo.. stond ik daar een beetje te stuntelen in de winkel.
Hou ervan om producten te zien e.d. voordat ik het koop.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Feb 2020 12:57

Re: Hoe vaak retourneer jij iets?

Ik probeer er wel op te letten zo min mogelijk dubbele maten te bestellen etc (waarbij je zeker weet dat je dus één item retourneert). Toch komt het wel eens voor dat ik iets retourneer, al is het met name voor m'n man. Ik bestel heel veel minder online dan hij. Erger me soms best aan die hoeveelheid.
En er zit hier geen dhl punt meer in het dorp, dat is wel echt heel irritant.
Let's discover the world together.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 21 Feb 2020 13:17

Re: Hoe vaak retourneer jij iets?

Ik bestel niet zo vaak en retouneer dus ook niet veel.
2014 2016
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 21 Feb 2020 13:27

Re: Hoe vaak retourneer jij iets?

Hoewel ik bijna alles online koop, stuur ik bijna nooit wat retour.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 21 Feb 2020 13:29

Re: Hoe vaak retourneer jij iets?

Caulfield schreef:Een tijd geleden bestelde (en retourneerde) ik best vaak kleding en schoenen. Ik heb ene hekel aan winkelen (en heb er ook geen tijd voor) dus dit was een mooi alternatief. Nu je echter steeds meer leest over de processen hierachter, en met name het retourneren, hoe je een schakel bent in een zieke keten, doe ik het zo min mogelijk.

Dit inderdaad.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 21 Feb 2020 13:47

Re: Hoe vaak retourneer jij iets?

Lady schreef:
Caulfield schreef:Een tijd geleden bestelde (en retourneerde) ik best vaak kleding en schoenen. Ik heb ene hekel aan winkelen (en heb er ook geen tijd voor) dus dit was een mooi alternatief. Nu je echter steeds meer leest over de processen hierachter, en met name het retourneren, hoe je een schakel bent in een zieke keten, doe ik het zo min mogelijk.

Dit inderdaad.

Dit heb ik ook precies, nu bestel ik veel minder. Ik probeer weer meer de lokale winkels/ondernemers op te zoeken. Maar dit ligt er eerlijk gezegd ook aan dat dochter nu ook naar school gaat en ik meer vrijheid heb.
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 15:50

Bericht 21 Feb 2020 13:56

Re: Hoe vaak retourneer jij iets?

Ik bestel weinig online maar retourneer wel veel in verhouding. Als ik kleding koop voornamelijk voor mijn dochter bestel ik dit in meerdere maten dus retourneer ik veel. Bol.com aankopen ed retourneer ik eigenlijk nooit omdat ik het bewust daar koop. Maar heb denk ik maar 4 internet aankopen per jaar dus het valt wel mee.
Carpe Diem
<<

Anoniem279

Bericht 21 Feb 2020 14:00

Re: Hoe vaak retourneer jij iets?

Als ik kleding bestel, bestel ik altijd meerdere maten en gaat er als vanzelfsprekend ook altijd wel iets terug. Van iets anders dan kleding (schoenen, bestellingen via bol.com etc etc) heb ik nog nooit wat geretourneerd.

Bezorgen laat ik ook altijd bij een afhaalpunt doen maar dat komt meer omdat de bezorgers in deze week nogal de kantjes ervan aflopen en we geregeld pakketten kwijt zijn.

Ik zou trouwens best bereid zijn om bijv €1 of €2 per aangemelde retour te betalen om zo enigszins te helpen om kosten te dekken. Als ik op die manier maar wel de mogelijkheid hou om meerdere maten te bestellen.
<<

Anoniem272

Bericht 21 Feb 2020 14:23

Re: Hoe vaak retourneer jij iets?

Altijd meerdere maten kleding bestellen en dus altijd iets retour sturen vind ik eerlijk gezegd best een beetje asociaal. En niet erg milieubewust. En wat Caulfield zegt.

In de krant laatst ook een artikel over gelezen. Alleen de reuzen als Bol.com (en straks Amazon) kunnen het zich veroorloven om retourneren gratis te maken. Kleinere bedrijven eigenlijk niet. Retouren verwerken is nu eenmaal best duur. Maar die kleinere bedrijven voelen zich gedwongen geen kosten in rekening te brengen, omdat mensen anders elders gaan bestellen.

Als ik iets wil kopen wat ik wil passen omdat ik twijfel over de maat, dan ga ik naar een fysieke winkel. Online bestel ik dingen waarvan ik weet dat het past / goed is.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 21 Feb 2020 14:32

Re: Hoe vaak retourneer jij iets?

Kunnen ze uit milieu oogpunt niet het gewoon verbieden om ervoor te zorgen dat je kleding niet meer on-line kunt kopen? Volgens mij (en dat zou eigenlijk moeten worden onderzocht) is ruim 75% van de retouren kleding.
Ik vind dat echt een kwalijke zaak. Je weet in hoe slechte staat deze kleding meestal wordt gemaakt in een 3e wereldland en dan wordt het ook nog eens retour gestuurd en tijdens al die handelingen kan de kleding ook nog eens stuk gaan waardoor het niet meer verkocht kan worden. Ik denk dat bij on-line retouren er veel meer kapotte kleding is dan door passen in een fysieke winkel.

Tevens als dit verbod er zou komen dan zou dat ook nog beter zijn voor de winkelcentra's waar gemiddeld genomen best veel leeg staat wat weer komt door de on-line verkopen.
<<

Anoniem277

Bericht 21 Feb 2020 14:35

Re: Hoe vaak retourneer jij iets?

Ik bestel 2x kleren in het jaar voor mijzelf.
Soms bestel ik meerdere maten maar ik probeer zo min mogelijk te retouren. Ik heb een grotere maat en heb geen zin om veel winkels af te gaan. Dus ik koop 2x per jaar iets online en bestel dan bij 1 winkel die zowel broeken als shirts heeft.
Mijn broeken beginnen nu weer te slijten maar aangezien ik aan het afvallen ben, rek ik het zolang mogelijk en ga dan naar een fysieke winkel zodat ik kan passen.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 21 Feb 2020 14:37

Re: Hoe vaak retourneer jij iets?

Lady schreef:
Caulfield schreef:Een tijd geleden bestelde (en retourneerde) ik best vaak kleding en schoenen. Ik heb ene hekel aan winkelen (en heb er ook geen tijd voor) dus dit was een mooi alternatief. Nu je echter steeds meer leest over de processen hierachter, en met name het retourneren, hoe je een schakel bent in een zieke keten, doe ik het zo min mogelijk.

Dit inderdaad.

Ja daar ben ik me nu ook meer bewust van dus tijd om minder te bestellen, zeker als de kans bestaat dat ik wil retourneren.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers