Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Intermittend fasting

<<

Anoniem279

Bericht 20 Feb 2020 09:57

Intermittend fasting

Heeft er iemand ervaring met intermittend fasting? En dat met name de 16/8 methode (16 uur niet eten, 8 uur wel)?
Hoe zag een dag voor jullie eruit, op welke tijden aten/dronken jullie en wat eet je dan precies?
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 20 Feb 2020 10:02

Re: Intermittend fasting

Ik heb nooit officieel intermittrd fastening gedaan, maar op mijn werk ontbijt ik meestal tegen 9/10 uur en dan kom je daar wel ongeveer op uit.
Ik eet dan 3 stuks fruit, soms met yoghurt. Dan tegen 12.30/13 uur lunch en rond 18.30 avond eten. Als je dan na het avond eten niks meer eet ben je er zo'n beetje en dat kostte mij verder geen moeite en ik kon gewoon normaal eten.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11585

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 20 Feb 2020 10:07

Re: Intermittend fasting

Prosecco schreef:Ik heb nooit officieel intermittrd fastening gedaan, maar op mijn werk ontbijt ik meestal tegen 9/10 uur en dan kom je daar wel ongeveer op uit.
Ik eet dan 3 stuks fruit, soms met yoghurt. Dan tegen 12.30/13 uur lunch en rond 18.30 avond eten. Als je dan na het avond eten niks meer eet ben je er zo'n beetje en dat kostte mij verder geen moeite en ik kon gewoon normaal eten.


Dit doe ik ook, alleen ‘s avonds eet ik wat eerder.
2015 💙
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 20 Feb 2020 10:23

Re: Intermittend fasting

Ik doe dit ook op werkdagen inderdaad. Thuis niet, omdat ik dan met de kinderen mee ontbijt.
Op het werk ontbijt ik rond 9.30/10.00uur met yoghurt met wat muesli, noten en een klein beetje hagelslag. Rond 12.30uur lunch en rond 17.30uur avondeten.
Wil echt prima, ik vind ontbijten om 6uur maar niks, haha. Ik eet overigens wel ook nog tussendoortjes vaak (crackertjes, fruit oid).
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem279

Bericht 20 Feb 2020 13:09

Re: Intermittend fasting

Bedankt voor jullie reacties! Wij eten in de avond vaak pas rond 19:00 dus ik zou mijn eerste maaltijd dan waarschijnlijk rond 11:00 doen. Alleen soms begin ik op mijn werk al om 7:00 en dan vraag ik me af of zo’n ochtend niet veel te lang is en ik uiteindelijk niet alsnog ga snaaien enzo, of sta te trillen op m’n benen.

Maar jullie eten dus wel koolhydraten? Ik heb begrepen dat koolhydraatarm echt veruit het beste is maar ik zou zelf graag nog wel íéts aan koolhydraten blijven eten.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 20 Feb 2020 14:21

Re: Intermittend fasting

Je lijf went er aan om later te beginnen met eten. In het begin had ik onwijze trek, maar na een paar weken was ik er aan gewend en vergat ik zelf regmatig te ontbijten en kwam ik daar pas met de lunch achter.
Ik eet wel gewoon koolhydraten, omdat ik er in geloof dat je lichaam het wel verwerkt zolang het maar gezond voedsel is. Dus ik probeer zo veel mogelijk verse en onbewerkte producten te eten. Als ontbijt had ik meestal een appel, banaan en peer. Dan als lunch een salade, (groente) wrap of een kliekje van de dag er voor. En als avondeten hebben wij vaak pasta of rijst met groenten en vlees.
Ik kan zelf niet goed tegen volkoren producten, maar dat is voor veel mensen een gezondere variant van de koolhydraten.
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 20 Feb 2020 17:42

Re: Intermittend fasting

Ik doe aan IF, maar wel iets strenger: ik start met eten rond 16.00. Daarna uiteraard avondeten ergens tussen 18.00-19.00 en uiterlijk 20.00 stop ik met eten.

Rond 16.00 begin ik dan met groente (rauwkost), noten en bijvoorbeeld een ei, een stukje kaas, olijven oid. Qua avondeten eet ik vrij veel, maar wel gezond en met weinig koolhydraten. Na het avondeten nog iets van yoghurt of nog wat groente, noten etc.

Ik heb geen problemen met niet eten. Ik drink wel extra (thee). Ik merk vooral dat ik geen dips meer heb overdag, en beter kan concentreren. En ik ben sinds 1 januari bijna vier kilo afgevallen. Het liefst wil ik nog 2-3 kilo kwijt.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11585

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 20 Feb 2020 18:11

Re: Intermittend fasting

Ik eet koolhydraatbeperkt (volgens grip op koolhydraten) nu wel iets losser omdat ik ongeveer op gewicht ben.
2015 💙
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 20 Feb 2020 18:30

Re: Intermittend fasting

Allereerst: het is intermittent fasting (met een t). :)

Wow Moederkoekje, vanaf 16.00 uur pas eten?! Hoe dan? Haha ik kan (en wil) me er niks bij voorstellen joh!

Ik doe op de meeste dagen nu ook een soort IF, dat wil zeggen: ik eet na het avondeten niks meer en dan ontbijt ik de volgende dag ergens tussen 9 en 10 meestal. Ligt eraan wat ik ga doen. Dus ik houd me niet precies aan de uren, maar daar gaat het me ook niet om. Voor mij werkt dit wel goed eigenlijk! Soms in de ochtend wel even een hongergevoel, maar eigenlijk steeds minder. Daarna lunch ik gewoon rond twaalven, eet ik nog een tussendoortje en dan avondeten. Verder alles normaal en met koolhydraten. Bij IF hoef je ook niet te minderen met koolhydraten. Kan natuurlijk wel, zelf weten, maar het gaat erom dat je hele spijsvertering en verbranding verandert door het 'vasten'. Hierdoor kun je dus ook kilo's kwijtraken.
❤ 7 juni 2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 20 Feb 2020 22:27

Re: Intermittend fasting

Ik ben op basis van dit idee ook mijn ontbijt veel meer gaan verlaten. Heel lang tegen heug en meug sochtends ontbeten want niet ontbijten is slecht was altijd het idee. Maar daarmee gaat je lijf dus aan de gang en had ik rond half 9 alweer trek. Nu eet ik vaak ontbijt op werkdagen pas om 10u en dat bevalt me heel goed. Ben hierdoor ook echt goed afgevallen, gewoon minder maaltijden op een dag dus.

Ander ontbijt is het trouwens nu ook, en veel minder tot geen brood op werkdagen.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 06 Aug 2020 09:20

Re: Intermittend fasting

even een update hoor.
Na de vakantie is het echt tijd om flink af te gaan vallen. Het liefst een kilo of 20.
En ben vandaag dus begonnen met intermittend fasting. Vandaag mijn eerste dag dus en heb nog niks gegeten. Het is nog vroeg dus gaat nu prima. Ik wil de 16/8 variant gaan doen. Ik zal dan eten tussen 11 en 19u. En dan max 3 maaltijden per dag.
Ben benieuwd of er nu nog meer mensen dit doen? En hoe dit gaat? Tips enzo? En of het echt werkt?
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 06 Aug 2020 10:23

Re: Intermittend fasting

Ik doe dit ook en dan ook de versie van 16/8.
Moet eerlijk zeggen dat het de laatste weken even wat minder ging, maar dan vooral in de avonden.
Overdag op het werk houd ik mij er altijd wel goed aan.
Ik ontbijt dan tussen 10:00/10:30, lunch rond 13:30 en om 17:45/18:00 avondeten.

Ik heb het in juni en juli wel best goed bijgehouden en daarnaast gesport. Ik merkte het vooral aan de cm's die er af gingen en mijn collega's zagen dit ook. De kilo's gingen niet erg snel, maar er ging wel wat af.
Ik vind het vooral moeilijk vol te houden als ik thuis hang en in de weekenden met de kinderen die dan wat lekkers willen.
Veel water drinken er naast is ook heel goed.
Qua uitstellen van het ontbijt heb ik langzaam opgebouwd en dat red ik nu over het algemeen makkelijk. Ik heb het 1 x gered tot 12:00, maar ik merkte dat ik dan toch te weinig eten binnenkrijg over de dag gezien. Die verhoudingen zijn nog wel eens moeilijk te vinden. Anders ga je toch snaaien.
Ik heb nu 3 weken vakantie en daarna wil ik het weer helemaal goed aanpakken.

Wat ik overigens lastig vond was het toevoegen van fruit omdat je maar 3 x eet dus. Ik pak nu bij mijn ontbijt vaak een stuk fruit erbij. Dan heb ik toch die vitamines erbij.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 06 Aug 2020 10:26

Re: Intermittend fasting

Ik ben er 1 juni mee begonnen (ook de 8/16) en ben tot nu toe zo’n 6 kilo ermee afgevallen. Voor mij werkt het goed. Succes!

Ik pak overigens niet per se bewust 3 eetmomenten. Ik eet gewoon tussen die tijd en er zit wel enigszins een patroon in van 3 maaltijden, maar fruit eet ik gewoon tussendoor.

Je moet voor jezelf een manier vinden dat het goed te doen is en ook vol te houden is op langere termijn. Ik heb voor mezelf die manier tot nu toe gevonden gelukkig. Ik val geleidelijk aan af en pak als de gelegenheid er is ook gewoon een taartje of een lekkere koek tussendoor. En als ik uit eten ga, kies ik wat bewuster en schuif ik de tijden wat op als ik het van tevoren weet.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 06 Aug 2020 10:39

Re: Intermittend fasting

Ik deed het ook zo als jou Gympie, werkte bij mij ook prima. Wel deed ik meestal niet elke dag, beetje hoe het uitkwam.

Mooi dat jij al zoveel kilo’s kwijt bent!
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 06 Aug 2020 11:11

Re: Intermittend fasting

Ja ik moet wel erbij zeggen nog dat ik tegelijkertijd gestopt ben met brood eten. Daar is ook wel een deel van die 6kg aan te danken.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 06 Aug 2020 11:23

Re: Intermittend fasting

Zou het ook werken als je het maar 4 dagen in de week doet?
Ik red het namelijk niet op de dagen dat ik werk (woe-do-vrij). Ten eerste omdat ik dan om 10u echt al van m’n stokkie ga (maar das denk even een kwestie van wennen) en ten tweede omdat ik op m’n werk tot 14u echt geen tijd heb om fatsoenlijk te eten...
<<

katje

Noob

Berichten: 75

Geregistreerd: 10 Sep 2013 19:56

Bericht 06 Aug 2020 15:12

Re: Intermittend fasting

Ik ben hier toevallig ook vandaag mee begonnen. Ook de 16/8. Ik wil proberen van 8 tot 16 te eten. Ik begin namelijk al om half 6 te werken en dan vind ik het fijn om om 8 samen met mijn gezin te ontbijten.
april 2012
juni 2014
mei 2017
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 06 Aug 2020 18:33

Re: Intermittend fasting

Ik ben ook sinds 1 juni hiermee bezig. Gecombineerd met geen geraffineerde suikers. Tijdens de 8 uur dat ik eet probeer ik om de 2 uur iets te eten. Dus niet perse 3 grote maaltijden, maar vaker iets. Op werkdagen lukt dit niet altijd omdat ik afhankelijk ben van de pauzes. Als ik werk eet ik tussen 11.30 en 19.30. Op andere dagen meestal tussen 13.00 en 21.00. Het verschuift dus wel eens maar zorg altijd dat er 16 uur tussen het laatste en eerste moment zit.
Ik dacht in het begin ook dat ik het niet zou redden, maar het gaat me erg makkelijk af. Als ik om 13.00 uur pas eet heb ik 's ochtends soms wel een honger gevoel/knorrende maag, maar dat trekt met een half uurtje wel weg. Wel goed water drinken gedurende de ochtend.
Mijn werk is vrij intensief soms en heb ook weleens de hele ochtend gedoken en heb nooit het idee van mijn stokje te gaan.
@Katje, maar je hebt dan dus geen gezamenlijk avond eten? Je kan natuurlijk ook gezellig aan het ontbijt er bij zitten met een kopje thee, maar niks eten zodat je wat later op de dag nog kan eten. Moet wel zeggen dat ik alleen ben, dus ik hoef geen rekening te houden met gezellige eetmomenten met anderen, waardoor het denk ik wel makkelijker is om geheel eigen plan te trekken.
<<

katje

Noob

Berichten: 75

Geregistreerd: 10 Sep 2013 19:56

Bericht 06 Aug 2020 21:14

Re: Intermittend fasting

Klopt. Maar wij eten 's middags altijd warm dus due maaltijd eet ik dan gewoon mee.

Maar ik denk dat ik het toch anders ga doen. Ik had nu om 4 uur brood gegeten, niet zoveel want om half 1 hadden we nog warm gegeten. Om acht uur had ik zo' 'n zin in eten wat ook echt niet wegging naar een hslf uurtje. Ik had wel al een kop thee gedronken dat ik toch nog wat gegeten heb ?. Nu ga ik kijken tot wanneer ik mijn ontbijt kan uitstellen om te zien of een ander tijdvenster beter past
<<

katje

Noob

Berichten: 75

Geregistreerd: 10 Sep 2013 19:56

Bericht 06 Aug 2020 21:16

Re: Intermittend fasting

Ik hoor ook vaker dat mensen toch redelijk makkelijk tot een uur of 13 zonder eten redden. Misschien is dat voor mij ook een optie
april 2012
juni 2014
mei 2017
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 06 Aug 2020 21:38

Re: Intermittend fasting

Ja ik heb het nooit andersom geprobeerd, maar lijkt mij inderdaad lastiger om vanaf 16.00 uur niks meer te eten. Want als je om 20.00 uur honger hebt dan weet je dat je nog heel lang moet voordat je weer gaat eten. En 's ochtends weet je dat je na een paar uur wat gaat eten. Waar ik wel op probeer te letten is om echt wel wat vullends te eten in de laatste 2 uur.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 06 Aug 2020 21:49

Re: Intermittend fasting

Denk dat ‘s ochtends makkelijker is zolang je je lijf nog niet ‘wakker’ maakt met voeding. En ‘s avonds draait de molen al een paar uur en zeurt je lijf denk ik eerder om meeeeer.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 06 Aug 2020 22:21

Re: Intermittend fasting

Dat herken ik idd heel erg. Ik kan het eerste moment dat ik eet prima uitstellen maar als ik eenmaal heb gegeten moet er ook meer in ?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2868

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 10 Aug 2020 17:12

Re: Intermittend fasting

Ik doe dit sinds een tijd.. en ben zo’n 6-7 kilo kwijt(ook meer gaan bewegen, eerst veel wandelen en inmiddels ook hardlopen). Ik eet 2 maaltijden meestal tussen 12:00 en 18:00.
Ik ga er erg goed op.. heb eigenlijk nooit honger meer, soms eet ik zelfs later dan 12:00.
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 10 Aug 2020 17:57

Re: Intermittend fasting

Ik doe het nog steeds, al ruim acht maanden dus. Eet nu meestal tussen 17.00-21.00, al stop ik vaak al om 20.30 ofzo.

Inmiddels negen kilo kwijt en het voelt niet als 'volhouden' maar gewoon als normaal. Ik heb sinds januari 1 keer gesmokkeld: voor een paasontbijt met de kinderen haha. Verder nooit. Ik ben er inmiddels dus echt aan gewend. Ik heb overdag meer energie dan toen ik gewoon at, en veel minder snack-trek. Als ik eet let ik wel een beetje op: ik eet niet veel koolhydraten denk ik, wel veel vetten en eiwitten.

Mij bevalt het zo goed dat ik niet anders meer zou willen in ieder geval!

Succes voor de starters: het begin is wat lastiger misschien, daarna went het snel (bij mij in ieder geval ?)!
Volgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers