Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Koorts

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 02 Nov 2013 09:13

Koorts

weer eeb berichtje van waarschijnlijk een overbezorgde moeder :angel:
E heeft sinds woensdagavond koorts, tenminste toen os t voor de eerste x gemeten. Om 20uur was t 38.8, om 23 ur 37,9.
Donderdag overdag rond de 38-38,2, 'savonds 38,6. Overdag heel hangerig en veel slapen. Haar 'snachts bij mij in bed laten liggen, waar ze paar x jammerend wakker wrd, maar wel weer snel in slaap viel.
Vrijdagmorgen 39,2, 12uur 38,7, 17 uur 38,6 en 20uur 38,2. Overdag hetzelfde als donderdag, alleen vanaf 16uur meer jammerend huilen, niet willen slapen. Vanaf de fles wel meteen rustig in slaap gevallen.
Vanacht redelijk geslapen. Leek vanmorgen ook minder warm aan te voelen dus ik kreeg weer hoop. Leek toch 'ineens' warmer te worden, en ad net temp van 39,5

Meestal is de koorts 'sochtends lager, en wordt t naarmate de dag verstrijkt hoger, maar dat lijkt hier dus omgekeerd.
Verder eet en drinkt ze wel goed. En heel af e toe speelt ze beetje, en dan brabbelt ze ook.

Ergens zegt mn gevoel gewoon afwachten en uitzieken, maar wilde mn verhaal toch kwijt. Maar als ze morgen nog temp heeft wilde ik wel de hap bellen, of zou ik dat vandaag al moeten doen?
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem166

Bericht 02 Nov 2013 09:20

Re: Koorts

Ik zou niet gelijk na het wakker worden temperaraturen, want dan is het lichaam vaak warmer en dat geeft een verkeerde indicatie af. Zelf let ik altijd op alertheid en drinken. Temperaturen doe ik eigenlijk nooit.

Misschien straks nog even temperaturen en die van vanmorgen buiten beschouwing laten.
En als je je zorgen maakt, kun je altijd de huisarts bellen voor overleg.
<<

Anoniem97

Bericht 02 Nov 2013 09:45

Re: Koorts

Ik zou mij nog niet zorgen maken nu, als haar temperatuur al de hele tijd boven de 39 was geweest dan kon een bezoekje bij de HA geen kwaad, maar rond de 38 zou ik haar in de gaten houden ( plas luiers) en dan eventueel maandag de HA bellen.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 02 Nov 2013 09:51

Re: Koorts

Met gaia eens, ik zou me ook geen zorgen maken.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:33

Bericht 02 Nov 2013 09:53

Re: Koorts

Echt precies hetzelfde als wat F vorige week had, ze was na 4 dagen koortsvrij en sinds gisteren echt weer helemaal haarzelf. Als je je zorgen maakt gewoon even bellen voor overleg, maar hopelijk is ze snel weer wat beter.
14-01-2011
01-04-2013
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 02 Nov 2013 10:00

Re: Koorts

Ik dacht ook wel zo iets, maar soms is t fijn ff je verhaal kwijt te kunnen. Het idee dat ik de enigste ben die een keuze moet maken, zonder overleg met partner, maakt t mij nu ff moeilijk. De verantwoording in je eentje, terwijl er zo'n kwetsbaar meisje op je borst ligt te slapen.

Vg, klopt idd. Ik was de aantal dagen al aan t vergelijken;)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem97

Bericht 02 Nov 2013 10:05

Re: Koorts

Ik snap je wel hoor!
Mijn dochter is ook niet fit, paar dagen verhoging, spugen, en snip verkouden, knapt nu weer wat op gelukkig.
Blijft sneu als ze ziek zijn :)
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 02 Nov 2013 10:40

Re: Koorts

Wat de mensen hierboven zeggen. Ik zou het gewoon in de gaten houden. Maar ik snap dat je 't even wil dubbelchecken.
Oh en koortsverloop dat anders is dan 'normaal' zegt niet zo veel. Ik had als kind vaak 's ochtends veel koorts, 's middags werd het dan iets minder en 's avonds had ik vaak een enorme opleving waar ik soms zelfs bijna alleen verhoging had. 'S nachts werd ik dan weer hondsberoerd. Bij mij verliep het gewoon anders en dat is denk ik per persoon en ziekte verschillend.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers