Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe iets voor jezelf doen met kids erbij

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 18 Feb 2020 15:51

Hoe iets voor jezelf doen met kids erbij

Hoe doen jullie dit?
Ik merk zelf dat ik heel de tijd aan sta en niet tot mezelf kom. Als je het doelloos rondsurfen op internet of spelletje op de tv niet meerekent, want dat doe ik meer uit verveling dan dat dat ontspant.
Vanmorgen was zoon er niet, dus had alleen de jongste. En nog heb ik niks gedaan voor mezelf. Toen ze op bed lag heb ik wel de tv aan kunnen zetten, maar de ochtend zelf was wel een beetje doelloos, wat bij mij het gevoel dan wel overheerst. Ik kon niet weg omdat ze in huis bezig waren, en ik hoef ook niet de hele ochtend met dochter te spelen.
Dus, wat doen jullie voor jezelf als de kindjes thuis zijn
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem301

Bericht 18 Feb 2020 15:56

Re: Hoe iets voor jezelf doen met kids erbij

Nou, eigenlijk niet zoveel geloof ik. Ik pak soms mijn momenten als zij even met iets aan het spelen is, en dan is dat wel mijn telefoon of een boek, maar dat is hooguit 15 minuten. Aan echt iets voor mezelf doen kom ik niet echt toe met haar erbij (ze is 4) en dat vind ik ook niet zo erg, dat is nou eenmaal zo toch met (jonge) kinderen? Als ze slaapt dan doe ik dingen voor mezelf, zoals Netflix kijken, een boek lezen op de bank, muziek luisteren, sporten, een spelletje spelen met mijn man, dat soort dingen.
<<

Anoniem313

Bericht 18 Feb 2020 15:56

Re: Hoe iets voor jezelf doen met kids erbij

Niks. Ja, wat huishoudelijke klusjes. En als zij einde van de dag een half uurtje op hun iPad mogen doe ik dat ook. Maar echt iets voor mezelf doen als lezen of Netflixen doe ik als ze op bed liggen.
Voor mijn vriend geldt hetzelfde.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 18 Feb 2020 15:58

Re: Hoe iets voor jezelf doen met kids erbij

Ja dan moet je dus iets leuks gaan zoeken om thuis te kunnen doen. Een hobby! Ik heb uit verveling en frustratie een naaimachine gekocht en heb mezelf leren naaien a.d.h.v. youtube tutorials. Dus dat is wat ik doe als ik aan huis gebonden ben vanwege de kinderen!
#teammaple🍁
<<

Anoniem301

Bericht 18 Feb 2020 16:13

Re: Hoe iets voor jezelf doen met kids erbij

Urban Naked schreef:Ja dan moet je dus iets leuks gaan zoeken om thuis te kunnen doen. Een hobby! Ik heb uit verveling en frustratie een naaimachine gekocht en heb mezelf leren naaien a.d.h.v. youtube tutorials. Dus dat is wat ik doe als ik aan huis gebonden ben vanwege de kinderen!

Maar kan jij dan lekker rustig naaien met kleine kinderen om je heen? Die vragen niet de hele tijd aandacht enzo?
<<

Anoniem304

Bericht 18 Feb 2020 16:14

Re: Hoe iets voor jezelf doen met kids erbij

Carrie schreef:Nou, eigenlijk niet zoveel geloof ik. Ik pak soms mijn momenten als zij even met iets aan het spelen is, en dan is dat wel mijn telefoon of een boek, maar dat is hooguit 15 minuten. Aan echt iets voor mezelf doen kom ik niet echt toe met haar erbij (ze is 4) en dat vind ik ook niet zo erg, dat is nou eenmaal zo toch met (jonge) kinderen? Als ze slaapt dan doe ik dingen voor mezelf, zoals Netflix kijken, een boek lezen op de bank, muziek luisteren, sporten, een spelletje spelen met mijn man, dat soort dingen.

Dit!

En ik vind kleuren leuk. G. (bijna 2, oh my god) heeft haar eigen kleurboek en potloden. En ik m'n eigen spullen en dan zitten we samen aan tafel.
Maar echt iets voor mezelf doen waar ze bij is werkt niet echt. Ik doe meestal het huishouden en dan helpt ze bijv. met was aangeven of rondjes rijden op de stofzuiger. :razz:
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 18 Feb 2020 16:16

Re: Hoe iets voor jezelf doen met kids erbij

Niks inderdaad.
Ik pak m'n telefoon er soms even bij als ze aan het spelen zijn en als de jongste op bed ligt en de oudste op school is kijk ik vaak een aflevering van een serie. Verder wat bezig in huis en dat was het wel. Zodra ik alleen maar denk dat ik iets zou kunnen gaan doen, hoor ik al gegil van de kinderen, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 18 Feb 2020 16:32

Re: Hoe iets voor jezelf doen met kids erbij

Carrie schreef:
Urban Naked schreef:Ja dan moet je dus iets leuks gaan zoeken om thuis te kunnen doen. Een hobby! Ik heb uit verveling en frustratie een naaimachine gekocht en heb mezelf leren naaien a.d.h.v. youtube tutorials. Dus dat is wat ik doe als ik aan huis gebonden ben vanwege de kinderen!

Maar kan jij dan lekker rustig naaien met kleine kinderen om je heen? Die vragen niet de hele tijd aandacht enzo?

In het begin niet lang nee. Maar het ging wel. Ik ben altijd heel duidelijk geweest in stukjes tijd samen en stukjes tijd 'voor jezelf'.
Nu kan ik rustig een uur achter m'n naaimachine zitten zonder gedoe.
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 18 Feb 2020 16:34

Re: Hoe iets voor jezelf doen met kids erbij

Maar goed dat is het punt niet, het gaat er om dat je iets leuks om handen hebt dat je thuis kunt doen. Of dat nou naaien, kleuren of borduren is.
#teammaple🍁
<<

Anoniem301

Bericht 18 Feb 2020 16:35

Re: Hoe iets voor jezelf doen met kids erbij

Urban Naked schreef:
Carrie schreef:Maar kan jij dan lekker rustig naaien met kleine kinderen om je heen? Die vragen niet de hele tijd aandacht enzo?

In het begin niet lang nee. Maar het ging wel. Ik ben altijd heel duidelijk geweest in stukjes tijd samen en stukjes tijd 'voor jezelf'.
Nu kan ik rustig een uur achter m'n naaimachine zitten zonder gedoe.

Oh wat heerlijk en knap van jullie allemaal! Misschien scheelt het ook een beetje als ze elkaar hebben, qua vermaak.
<<

Anoniem301

Bericht 18 Feb 2020 16:36

Re: Hoe iets voor jezelf doen met kids erbij

Urban Naked schreef:Maar goed dat is het punt niet, het gaat er om dat je iets leuks om handen hebt dat je thuis kunt doen. Of dat nou naaien, kleuren of borduren is.


Oh sorry ?

Of nouja to vraagt wat wij doen, en mijn antwoord daarop is dus niet zoveel, want dat gaat lastig met dochter erbij.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Feb 2020 16:36

Re: Hoe iets voor jezelf doen met kids erbij

Ik denk dat dit inderdaad een beetje bij kleine kinderen hoort. Ik vind het niet gek klinken in elk geval.
Ik probeer ook altijd maar te denken dat ik niet bij hem thuis ben om vervolgens maar de hele tijd te proberen voor mezelf iets te doen of op m'n telefoon te zitten. Dat vergt soms wat wilskracht, want ik vind het heus niet altijd even denderend om elke dag met speelgoed te spelen als volwassene, maar ik probeer me echt een paar keer per dag heel bewust in hem te verplaatsen en er voor hem te zijn en samen te spelen. Even gezellig tekenen, Duplo spelen, in het keukentje een nep appeltaartje bakken etc. Ik merk ook dat hij daarna veel beter zelf even kan spelen en op die momenten heb ik wel even tijd voor mezelf. Ik kan dan niks uitgebreid doen, maar dan kan ik wel even op m'n telefoon (zoals nu) of iets lezen. Maar over een tijdschriftje doe ik vaak dagen. Ik vind het zelf een illusie dat dat kan met een kind erbij, het lukt mij iig niet. En hij mag best af en toe even tv kijken, op die momenten kan ik ook even wat doen (of even wat huishoudelijke dingen doen).
Ik kom pas echt aan dingen voor mezelf toe in z'n slaapjes (al betekent dat voor mezelf momenteel ook slapen) en als hij op peuterspeelzaal is en 's avonds natuurlijk.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 18 Feb 2020 16:37

Re: Hoe iets voor jezelf doen met kids erbij

Oh, heerlijk lijkt me dat. Hier lukt dat helaas niet. Ik heb wel thuis uitvoerbare hobbies maar ik kom er niet aan toe. Misschien als de jongste ook zelfstandig buiten kan gaan spelen.
<<

Kira

Bericht 18 Feb 2020 16:38

Re: Hoe iets voor jezelf doen met kids erbij

Ik deed eigenlijk alles wat ik nu met m'n 13jarige ook doe, huishouden, even naar de winkel, de was, koken, op visite bij anderen, tv kijken. Toen ik ging studeren was hij 4 en echt leren ging moeilijk met hem maar trompet spelen bijvoorbeeld weer wel.
Ik ben nooit alleen maar met mijn kind bezig geweest, en hij heeft al vroeg zelfstandig leren spelen. Tuurlijk deden we dingen samen, maar echt geen hele dagen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 18 Feb 2020 16:40

Re: Hoe iets voor jezelf doen met kids erbij

Carrie schreef:
Urban Naked schreef:Maar goed dat is het punt niet, het gaat er om dat je iets leuks om handen hebt dat je thuis kunt doen. Of dat nou naaien, kleuren of borduren is.


Oh sorry ?

Of nouja to vraagt wat wij doen, en mijn antwoord daarop is dus niet zoveel, want dat gaat lastig met dochter erbij.
Dan is mijn tip ook voor jou! Ga lekker kleuren zoals Geel ook doet. Er is vast wel iets te vinden wat je thuis kunt doen. Of workouts. Sudoku's. Weet ik het :)
#teammaple🍁
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 18 Feb 2020 16:42

Re: Hoe iets voor jezelf doen met kids erbij

Ik betrek J gewoon in mijn hobby's. Naaien gaat niet, maar patronen uitknippen wel. Zij knipt dan de restjes aan stukken. Bij stof uitknippen laat ik haar de spelden aangeven. Het gaat alleen natuurlijk stukken sneller, maar het is op halve snelheid of helemaal niet.

Zo bereid ik alles voor tot een moment dat ik alleen met A ben. Die hang ik in de doek en naai ik het in elkaar. Dat gaat vrij vlot omdat het voorwerk al gedaan is.
Laatst gewijzigd door Nan op 18 Feb 2020 16:43, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 18 Feb 2020 16:43

Re: Hoe iets voor jezelf doen met kids erbij

G. kan best goed zelfstandig spelen, het gaat steeds beter. Maar ik kan niet voorkomen dat ze bij me komt om haar fantastie taartjes met me te delen en ze vraagt me ook nog best vaak 'mem helpuhhh', dus in dat opzicht ben ik toch wel 'de hele dag' met haar bezig. Ik zou m'n aandacht niet volledig bij een serie of tijdschrift kunnen hebben.

Scheelt denk ik wel straks als ze wat ouder wordt of als er een broertje of zusje zou zijn. Want als ze met een vriendje speelt zou ik zo een uur iets anders kunnen doen. Dan komt ze ook niet bij me voor hulp of dat soort dingen.
<<

Anoniem301

Bericht 18 Feb 2020 16:45

Re: Hoe iets voor jezelf doen met kids erbij

Urban Naked schreef:
Carrie schreef:
Oh sorry ?

Of nouja to vraagt wat wij doen, en mijn antwoord daarop is dus niet zoveel, want dat gaat lastig met dochter erbij.
Dan is mijn tip ook voor jou! Ga lekker kleuren zoals Geel ook doet. Er is vast wel iets te vinden wat je thuis kunt doen. Of workouts. Sudoku's. Weet ik het :)


Oja, lieve tip dan wel! (geen sarcasmeeeee)
Ik zal wel eventjes kijken. Ik heb er niet echt last van dat dat niet kan, dat calculeer ik in in mijn hoofd.

Edit: of nouja niet kan, ik doe dus wel kleine dingetjes en dat gaat goed en fijn. Opruimen kan ook zeker een uur als zij thuis is, zij luistert dan muziek en speelt op haar kamer en ik ben dan bezig in de andere ruimtes, maar goed, ja nee dat is geen hobby natuurlijk.
<<

Anoniem277

Bericht 18 Feb 2020 16:50

Re: Hoe iets voor jezelf doen met kids erbij

Naaien, plotteren, tv kijken, koken, bakken, zoiets.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 18 Feb 2020 16:50

Re: Hoe iets voor jezelf doen met kids erbij

Mijn jongste kan echt heel goed zelf spelen, kan echt zo een uur achter elkaar met zijn auto’s spelen, daar gezellig bij kletsen en zingen en niks van me nodig hebben. Soms vind ik dat juist saai omdat ik dan lekker de deur uit wil ofzo en ik dat niet doe omdat ik hem ook die tijd ( zonder dat zijn broer hem stoort) gun om zo lekker te spelen.
Ik vind koken heel fijn dus dat doe ik altijd op mijn vrije dagen. Op woensdag kook ik zowel voor woensdag als voor donderdag en dat doe ik dus in de ochtend als de oudste op school is. Op vrijdag bak ik vaak iets lekkers voor het weekend. En dan heb ik dus tijd om even iets extra uitgebreids te maken als ik daar zin in heb.
Niet dat je nu meteen aan het koken of bakken moet slaan, maar eigenlijk zeg ik hetzelfde als UN, een hobby die je in dezelfde ruimte als waar de kinderen zijn kan uitvoeren.

Mijn oudste kan dit totaal niet, die wil graag vermaakt worden en komt om de paar minuten iets vragen of iets laten zien of hij wil samen spelen. Voor mij dus echt een heel verschil met de jongste. Met hem ging ik vaak wandelen, op pad en lekker naar buiten om de dag te doorbreken.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem304

Bericht 18 Feb 2020 16:52

Re: Hoe iets voor jezelf doen met kids erbij

Bakken is ook zo leuk, met of zonder G, maar ik zou tonnetje rond worden. :smile:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Feb 2020 16:53

Re: Hoe iets voor jezelf doen met kids erbij

Oh ja koken kan ik wel redelijk goed waar hij bij is. Hoe kon ik dat vergeten? Hij komt er wel vaak bij staan en helpt dan een beetje of soms zit ie in z'n spel in de woonkamer en dan ga ik naar de keuken (op dat soort momenten zou ik zo graag een open keuken willen hebben, lijkt me zo veel gezelliger).
Let's discover the world together.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 18 Feb 2020 17:07

Re: Hoe iets voor jezelf doen met kids erbij

Tuurlijk is t afhankelijk van je kind. Vind zelf haken ook wel leuk. Of idd een tijdschrift lezen. Of kleuren. Mss hier iets van soort ritme in creëren, zodat ik het mezelf ook wel iets meer gun. Want zoals iemand anders hier schreef, ik zelf heb er wel last van, anders had ik er geen topic over geopend ?
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem304

Bericht 18 Feb 2020 17:09

Re: Hoe iets voor jezelf doen met kids erbij

Elroya schreef:Tuurlijk is t afhankelijk van je kind. Vind zelf haken ook wel leuk. Of idd een tijdschrift lezen. Of kleuren. Mss hier iets van soort ritme in creëren, zodat ik het mezelf ook wel iets meer gun. Want zoals iemand anders hier schreef, ik zelf heb er wel last van, anders had ik er geen topic over geopend ?

Het is ook wel lastig om die knop om te zetten. Ik heb er last van dat ik 's avonds niet genoeg voor mezelf doe, maar ik zet mezelf er ook niet toe, of zo. Ik moet eigenlijk gewoon doen, maar ik betrap mezelf er dan weer op dat ik al de hele avond op de bank hang met m'n telefoon terwijl ik ook een film/serie had kunnen kijken, tijdschrift/boek had kunnen lezen of iets creatiefs had kunnen doen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Feb 2020 17:22

Re: Hoe iets voor jezelf doen met kids erbij

Als je niet precies weet wat je leuk vindt om te doen thuis, kan je misschien eerst dat uitvogelen. Ik zou dan beginnen met een tijdschriftje kopen over iets wat je interessant lijkt (voor mij zou dat een reis- of kooktijdschrift zijn, voor een ander misschien iets over interieur of borduren) en dat lezen. En als dat goed gaat en je kindje(s) niet te veel tijd opeisen kijken of je er wat meer een hobby van kunt maken die je kunt uitvoeren waar ze bij is.
Ik kan niet goed op de bank zitten met een tijdschrift, dan eist hij al gauw alle aandacht op, maar met m'n laptop aan tafel gaat vaak wel even goed, zo heb ik vorig jaar ook wel tijd besteed aan reizen plannen enzo.
Let's discover the world together.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers