Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dromen

<<

Anoniem307

Bericht 16 Feb 2020 21:05

Dromen

Eens in de zoveel tijd komt de droom voorbij. Een man uit mijn verleden, waar ik een aantal jaren iets mee heb gehad, en ik hebben een goed gesprek. Hij vertelt me dat hij me mist, dat hij het zo verkeerd heeft gedaan en drukt me op mijn hart, dat ook ik niet schuldvrij ben, dat het gewoon niet onze tijd was. Er gebeurt niets. Geen zoen, geen seks. We vertellen elkaar dat we elkaar nooit los zullen laten, maar dat het goed is zoals het nu is. Mijn eigen man komt in mijn droom naar mij toe, schudt de andere man de hand en de man knipoogt naar me waarmee hij wil zeggen dat het echt goed is zo. En dan word ik wakker.

Ik raak er altijd een beetje van in de war. Want hoezo droom ik nog steeds hetzelfde na vijf jaar? Natuurlijk denk ik nog vaak aan hem en dan niet omdat ik hem mis of nog iets van hem voel, maar wel omdat we heel rot uit elkaar zijn gegaan en mijn man daar opeens was. We hebben nooit meer een woord met elkaar gewisseld. Mensen die ik ken zeggen dat het een verwerkingsdroom is. Maar hoe vaak kun je dan hetzelfde dromen? Of hetzelfde, het is altijd een andere setting, maar wel met dezelfde inhoud. Hebben jullie dat ook?
<<

Anoniem284

Bericht 16 Feb 2020 21:33

Re: Dromen

Nee, klinkt best apart! Ik heb volgens mij nog nooit een terugkerende droom gehad.

Ik kan me wel bepaalde dromen van soms wel jaren geleden herinneren en dat ik daar opeens aan denk. Dat vind ik ook apart.
<<

Sugarfall

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:04

Bericht 16 Feb 2020 21:47

Re: Dromen

Ik heb dat ook, ik droom eens in de paar weken dat ik in een vliegtuig zit dat neerstort, of dat ik zelf ergens sta en een vliegtuig zie neerstorten. Altijd dit. En dit gaat al een paar jaar zo, ik denk er verder niet zoveel over na, ik denk niet perse dat er een reden achter zit, maar naar is het wel.
<<

Anoniem284

Bericht 16 Feb 2020 21:54

Re: Dromen

Nu je dat zegt, ik droom eens in de zoveel tijd ook wel over vliegtuigrampen. Alleen elke keer wel ander verhaal, dus ik had ‘m niet gecategoriseerd als terugkerende droom. Wel terugkerend onderwerp ja! Ik heb dat wel eens opgezocht. Kan te maken hebben met dat je op dat moment heel erg druk bent in je leven of zoiets.
<<

Anoniem307

Bericht 16 Feb 2020 22:02

Re: Dromen

Bij mij is het ook zo dat het steeds hetzelfde onderwerp, met dezelfde mensen in een andere setting is. De ene keer zitten we aan het strand, de andere keer bij zijn ouders (wat ik daar moet weet ik nog steeds niet) en weer een andere keer zitten we op een balkon dat zo groot is dat je erop kunt verdwalen. Maar ik ga niet vreemd, we praten alleen maar, de uitslag is altijd hetzelfde en net voordat ik wakker word komt mijn man hem nog even de hand schudden. Nu weet ik dat de andere man een schurfthekel heeft aan mijn man en mijn man dat heerlijk vindt om uit te melken, maar goed. Dan word ik wakker.
<<

Anoniem292

Bericht 16 Feb 2020 22:11

Re: Dromen

Bij mij vallen eens in de zoveel tijd m’n tanden uit in mijn dromen. En dat voelt altijd zo echt!! Ben ook altijd even in paniek als ik dan wakker word?
<<

Anoniem332

Bericht 16 Feb 2020 22:47

Re: Dromen

Ik heb ook dromen die terug komen of met een bepaald thema. Soms Google ik het thema wat het betekend. Meestal een vaag antwoord. ‘Iets uit het verleden willen vergeten’

Ik mis altijd het vliegtuig in mijn dromen.
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 17 Feb 2020 00:29

Re: Dromen

Wat ik wel heb als terugkerende droom is dat ik heel soms de nacht erop verder droom waar ik 'gestopt' was. Zonder er specifiek echt naar te sturen door er als ik in bed lig aan te denken. Of een terugkerend thema/onderwerp idd.
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Anoniem309

Bericht 18 Feb 2020 01:53

Re: Dromen

Ik heb ook de laatste tijd dezelfde soort dromen. Precies zoals jij zegt is bij mij ook de setting steeds anders maar de context steeds hetzelfde. Ik denk dat het bij mij inderdaad een verwerkingsdroom is. Ik vraag me ook wel eens af hoe lang ik deze dromen blijf houden. Vooral omdat ik er heel paniekerig van wordt. Maar als ik jouw ervaring zo lees, kan dat dus heel lang duren. Ik vraag me bij jou droom wel af of je het niet diep van binnen nog op een goede manier wilt afsluiten. Had je gewild dat hij zijn excuses aanbood? want dat is wel iets waar de droom steeds mee begint.
<<

Kira

Bericht 18 Feb 2020 08:29

Re: Dromen

Ikheb ook een aantal terugkerende dromen. Eentje is in een zwembad en heeft met een glijbaan te maken waar geen einde aan komt. Die droom heb ik al lang niet meer gehad.

De andere is in een enorm huis, lijkt op mijn ouderlijk huis maar bizar groot met allemaal doodlopende punten, rare trappen etc. En daar kom ik net als met de glijbaan droom niet uit.

En regelmatig droom ik dat ik met geen mogelijkheid op m'n werk kom, dan zit alles tegen, het verkeer, m'n scooter kan alleen achteruit rijden (wtf), m'n werk lijkt steeds verder weg etc. Ondertussen probeer ik dan m'n werk te bellen en hulp maar ook dat lukt niet om stomme redenen.

Deze drie onthoud ik inmiddels dus ook goed. Af en toe heb ik wel terugkerende thema's maar wel echt andere dromen.
Verder zijn ze echt random en snap ik echt niet dat mijn brein dat allemaal bij elkaar verzint en soms is het wel echt terug te halen naar m'n dagelijks leven
<<

Anoniem321

Bericht 18 Feb 2020 09:43

Re: Dromen

Nadat onze zoon was geboren heb ik gedurende een jaar steeds dezelfde droom gehad, namelijk dat zoon bij mij in bed lag en dat hij van bed af viel, dat ik dan wakker werd en helemaal in paniek was, omdat zoon er niet was (hij lag natuurlijk in zijn eigen bedje).
Na iets meer dan een jaar ging die droom over.

Ik schijn ook regelmatig in "Stop!" en Nee!" te roepen volgens mijn vriend, maar ik ben me daar nooit van bewust, kan me nooit de bijbehorende dromen herinneren.

Wat ook regelmatig terugkomt is dat ik wakker word terwijl ik tegen het hoofdeinde van het bed of de muur duw, omdat die in mijn droom dreigt in te storten.
<<

Anoniem271

Bericht 18 Feb 2020 11:08

Re: Dromen

Hugo schreef:Bij mij vallen eens in de zoveel tijd m’n tanden uit in mijn dromen. En dat voelt altijd zo echt!! Ben ook altijd even in paniek als ik dan wakker word?


Ja deze heb ik ook af en toe, meteen voelen als ik wakker word of alles er nog zit.

Ik droom ook geregeld dat ik naakt ben, overal waar ik kom. Gewoon de hele droom naakt, ook best apart vind ik.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers