Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Geboorte kaartjes

<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3187

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 07 Apr 2021 15:09

Re: Geboorte kaartjes

Hoi, weer even een up!

Hoe weet je dat het kaartje, HET kaartje is?

Wij hebben twee proefdrukken besteld. Over beide zeker content, maar nu vraag ik mij af of ze niet te simpel zijn.

Eentje is met goudfolie de naam en geboortedatum op een semi-strakke groene achterkant. Op de andere zijde de naam en achternaam en daarboven “welkom lieve”. En onze namen, adres en telefoonnummers. Oh en wat data zoals gewicht en tijd.

De andere heeft wederom in goudfolie de naam en geboortedatum met een deels grafische achtergrond. En de andere zijde is wederom hetzelfde qua inhoud als bovenstaande, alleen andere kleur en lettertype.

Nu twijfel ik of er toch een gedichtje op moet (zooo zoetsappig). Daarbij vind ik het kaartje voor mijn gevoel zo nietszeggend. Behalve naam en data verteld het kaartje natuurlijk niks, ook omdat we er bewust voor kiezen geen foto te doen.

Ohhh twijfels.... 😱
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5491

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 07 Apr 2021 15:15

Re: Geboorte kaartjes

Ik vind die simpeler kaartjes ook erg mooi, zie je nu wel veel vind ik. Wij hebben het kaartje door een bevriend persoon laten ontwerpen. Het is ook een ander formaat dan gebruikelijk en een soort kunstwerkje vind ik. Ik heb het kaartje ook nog steeds in de woonkamer staan en ook op zijn kamertje. Het kaartje van zijn zusje kan er straks mooi bij. Het is anders maar in dezelfde stijl.

Er staat trouwens niet heel veel poespas op aan info. Een zinnetje en de rest wat jij ook omschrijft. Alleen is het dus een soort tekeningetje/postertje/schilderijtje.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 07 Apr 2021 15:19

Re: Geboorte kaartjes

Ik had een aantal proefkaartjes besteld in het thema wat wij wilden (onderwaterwereld). Uit die hebben we er een gekozen waar we beiden achter stonden.
Ik wilde op zich wel een gedichtje, vriend niet dus die is er niet gekomen. Alleen Hoera, we hebben een zoon! En dan naam en data etc
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Apr 2021 15:25

Re: Geboorte kaartjes

Ik vind het mooi klinken, beide kaartjes.
Ik houd van rustige kaartjes.

Misschien kan je kijken of je ipv een gedichtje (wat als je er niet van houd, vrij nietszeggend is vind ik) een mooie songtekst kan doen of ergens anders iets van symboliek in kan verwerken.
Wij hadden op het kaartje van onze dochter hetzelfde blauwe bijtje als bij onze zoon met een kleiner roze bijtje erachter vliegend. Klein detail maar 't mooiste element van 't hele kaartje vind ik.
Bij zo'n rustig kaartje kan je prima iets kleins leuks toevoegen vind ik.
Let's discover the world together.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5491

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 07 Apr 2021 15:28

Re: Geboorte kaartjes

Wat ik nog wilde zeggen; wat is je doel? Als je mensen wil informeren over de geboorte van jullie zoon dan klinkt dit prima! Het is ook allemaal best duur vind ik en sommige mensen gooien hem ook weer zo weg. Maar ik vind het dus ook een mooi object in huis dus was het me ook wel wat geld waard.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17375

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 07 Apr 2021 16:02

Re: Geboorte kaartjes

Misschien hebben jullie een artiest of een liedje waar jullie blij van worden waar jullie een passend zinnetje uit kunnen halen. Maar ik zou niet op zoek gaan omdat je het idee hebt dat dat moet, alleen als het echt wat zou toevoegen :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 07 Apr 2021 16:10

Re: Geboorte kaartjes

Ik hou ook meer van de simpele kaartjes.

Wij hebben juist voor beide kinderen een tijdloos kaartje laten maken omdat ik mijn eigen geboortekaartje, na 30 jaar nog steeds mooi vindt. Ook simpel, geen opsmuk, gewoon wat het is.

Zoetsappige, nikszeggende standaard gedichtjes vind ik echt zo zonde op een geboortekaartje :angel:
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3187

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 07 Apr 2021 17:11

Re: Geboorte kaartjes

Ja, misschien heb ik 1 zin die wel mooi is op het kaartje. “Dreams make a wish come true” van 2brothersonthe4thfloor.

Eens kijken hoe dat eruit ziet. Met name de achterkant is zo kaal voor mijn gevoel. Met beide voorkanten zijn we wel blij.

Ben blij dat meerdere een simpel kaartje kunnen waarderen, stelt gerust.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17375

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 07 Apr 2021 17:39

Re: Geboorte kaartjes

Hartstikke mooie zin om toe te voegen hoor!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 07 Apr 2021 20:11

Re: Geboorte kaartjes

Bij de oudste hadden we: hij is er! Dekte volledig de lading van mijn opluchting dat hij geboren was na 9 maanden kotsen. En daarom heel toepasselijk terwijl het zo’n simpel zinnetje is.
Bij de jongste: omdat ik door jou, meer hou.

Verder geen gedichtje, geen “ grappig” rijmpje over 10 teentjes tellen en even bellen ed.

Mijn man heeft de kaartjes toen zelf ontworpen, onze zoons hebben elk een eigen kaartje maar wel in dezelfde kleur, hetzelfde formaat en dezelfde lay-out aan de binnenkant. Ze horen bij elkaar, maar zijn ieder toch een eigen uniek persoon en dat komt in het kaartje dus terug.

Edit: ik zie dat ik in februari vorig jaar bijna hetzelfde schreef 🙈

Mooie zin hoor Bloom!
Ik vind de kaartjes met goudfolie mooi, heeft iets sjieks. Maar ik heb er hier zeker 5 op het bord van hangen, niet origineel maar dat hoeft natuurlijk ook helemaal niet.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3187

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 07 Apr 2021 20:22

Re: Geboorte kaartjes

Haha Minoes. Ik begin met lezen en ik dacht “hè, waarom opent dit topic nou aan het begin”. 😂

Die kleine dingen zijn wel mooi. Net als het kleine detail van Marin. Maar ik merk dat dat niet bij ons past. We gaan dit weekend nog even verder knutselen 😁
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 07 Apr 2021 20:47

Re: Geboorte kaartjes

Wij hebben ons kaartje door een bevriende kunstenaar laten ontwerpen. Met aandacht voor beide kinderen, vreugde en verdriet naast elkaar. Voor ieder kind een toepasselijke tekst en een stuk van de songtekst van Afterglow, dit nummer is gedraaid op de crematie.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 07 Apr 2021 20:49

Re: Geboorte kaartjes

Het belangrijkste is dat het bij jullie past!

En of het dan wel of geen gedichtje heeft, maakt niet uit. Ik heb allerlei soort kaartjes gekregen over de jaren en vind ze allemaal even mooi, want het past telkens bij de ouders.

Zelf wilde ik niets moderns, maar lekker oudbollig. En we wilden ook geen naam op de voorkant. Ook hadden wij een gedichtje, eentje die ook erg bij ons paste en bij zoon. (Kaartje is pas ontworpen na zijn geboorte, dus kan wel zeggen dat het kaartje ook goed bij hem past).
<<

Anoniem316

Bericht 07 Apr 2021 20:52

Re: Geboorte kaartjes

En wat je nu mooi vindt, vind je over een paar jaar misschien niet meer mooi haha. Ik zou het geboortekaartje van onze dochter nu echt niet uitgekozen hebben.
Die van de tweeling heb ik deels zelf ontworpen en toen hij binnenkwam als proefdruk hadden we beiden het gevoel dat dat hem moest zijn. Ik had 2 mooie gedichtjes gevonden op internet en daar eentje van gemaakt.
Je moet gewoon doen wat goed voelt en wat bij jullie past!
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 07 Apr 2021 20:58

Re: Geboorte kaartjes

Dat hebben wij ook met het kaartje van de oudste Dee! Van de tweede vinden we nog wel mooi maar van de oudste te "fel".
⁠♡♡♡
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 07 Apr 2021 21:08

Re: Geboorte kaartjes

Heb ik ook. Ik kan al moeilijk keuzes maken vaak, maar in de zwangerschap was het helemaal drama. Ik was obsessief met kaartjes bezig, maar vond niks leuk. Paar proefdrukken laten maken, maar die werden het niet. Uiteindelijk zelf iets vrij simpels in elkaar geflanst en daar was ik toen blij mee, maar nu zou ik iets totaal anders hebben gedaan denk ik. Maar heb nu ook geen zwangerschapsbrein haha. Maar goed, heb verder ook weinig met geboortekaartjes eigenlijk, ik bewaar ze ook nooit.
❤ 7 juni 2018
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Apr 2021 21:18

Re: Geboorte kaartjes

Wij hebben wel 10 proef kaartjes laten maken. Was het allemaal net niet. Toen heb ik zelf 1 ontworpen en dat vond mijn man meteen het kaartje. Hebben alleen papier soort nog aangepast. Komt ook geen zoetsappige tekst op. Wel een songtekst. En de kleur is bijna zelfde als kamertje
Afbeelding
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 07 Apr 2021 21:21

Re: Geboorte kaartjes

Leuk Sarah, welke tekst?

Wij hadden een stukje van Love my life van Robbie Williams erop, dat vond ik toen, en nu nog steeds, een heel mooi nummer en als ik het hoor moet ik nu ook altijd aan m'n dochter denken.
❤ 7 juni 2018
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 07 Apr 2021 21:22

Re: Geboorte kaartjes

Ben benieuwd Sarah!

Bloom, wij hadden precies zo’n ontwerp in eerste instantie en beetje halverwege de zwangerschap dacht ik opeens neee het moet zachter/liever zijn. Haha, hoi hormonen. Maar ik zou vooral doen wat jullie zelf mooi vinden. Als dat een simpel kaartje is zou ik dat doen.

Ik heb zelf niets met teksten en gedichtjes. Die van ons was dus ook heel simpel maar wel van mooie kwaliteit en een voor ons gemaakte illustratie. Beetje moeilijk uit te leggen! https://studiomoose.nl/geboortekaartjes/
Zoals kaartje Gijsje maar dan andere kleuren, illustratie en naam haha.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 08 Apr 2021 11:29

Re: Geboorte kaartjes

Tabbie schreef:Het belangrijkste is dat het bij jullie past!

En of het dan wel of geen gedichtje heeft, maakt niet uit. Ik heb allerlei soort kaartjes gekregen over de jaren en vind ze allemaal even mooi, want het past telkens bij de ouders.


Dit ja! Ik vind simpele kaartjes mooi maar het past niet bij ons. Wij wilden er per se een diertje op. Het werd een tijgertje. Ik vind het kaartje nog steeds bij ons passen.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers