Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Een ouder verliezen

<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3616

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 08 Jul 2021 10:51

Re: Een ouder verliezen

Gecondoleerd, Jezzie.
Heel veel sterkte!
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 08 Jul 2021 10:51

Re: Een ouder verliezen

Gecondoleerd Jezzie. Heel veel sterkte.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 12 Dec 2020 12:31

Bericht 08 Jul 2021 11:30

Re: Een ouder verliezen

Gecondeleerd Jezzie, heel veel sterkte.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3089

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 08 Jul 2021 11:47

Re: Een ouder verliezen

Gecondoleerd Jezzie. Wat vreselijk verdrietig.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43733

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Jul 2021 11:50

Re: Een ouder verliezen

Ach lieve Jezzie, wat is dat snel gegaan. Gecondoleerd. Heel veel sterkte.

Gijs. schreef:m
Als ik iets kan betekenen in de opvang van je kindjes als het nodig is dan doe ik dat graag!


Idem dito in de buurt van je ouders.
Let's discover the world together.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3201

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 08 Jul 2021 11:55

Re: Een ouder verliezen

Gecondoleerd!
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 08 Jul 2021 12:42

Re: Een ouder verliezen

Gecondoleerd dames :hug: :hug:
<<

Tauriel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 466

Geregistreerd: 17 Jun 2021 13:23

Bericht 08 Jul 2021 16:17

Re: Een ouder verliezen

Gecondoleerd Jezzie. Heel veel sterkte.
“Smile and wave, boys. Smile and wave…"
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8488

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 08 Jul 2021 16:46

Re: Een ouder verliezen

Gecondoleerd Jezzie, wat een groot verlies. Veel sterkte.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 08 Jul 2021 16:55

Re: Een ouder verliezen

Jezzie, gecondoleerd en heel veel sterkte gewenst.
❤ 7 juni 2018
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 08 Jul 2021 21:59

Re: Een ouder verliezen

Ach jeetje Jezzie, wat verdrietig zeg. Gecondoleerd en sterkte. ❤️
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5691

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 08 Jul 2021 22:03

Re: Een ouder verliezen

Gecondoleerd Jezzie.
Heel veel sterkte voor jou en iedereen die je vader lief had.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 08 Jul 2021 22:10

Re: Een ouder verliezen

Gecondoleerd en heel veel sterkte Jezzie! 💐
<<

Mara

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 216

Geregistreerd: 24 Sep 2020 11:58

Bericht 09 Jul 2021 00:00

Re: Een ouder verliezen

Gecondoleerd Jezzie, sterkte voor iedereen
💙 2016
💙 2020
<<

Anoniem325

Bericht 09 Jul 2021 00:14

Re: Een ouder verliezen

Wat lief dat jullie dat aanbieden Marin en Gijs.

Jezzie, gecondoleerd en heel veel sterkte voor jullie.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 09 Jul 2021 06:59

Re: Een ouder verliezen

Gecondoleerd Jezzie, heel veel sterkte!

Marin schreef:
En hoe is het met jou, Niekske?


Lief dat je het vraagt! Het gaat heel erg op en neer. Soms lijkt het nog niet helemaal geland, je ziet/spreekt elkaar immers vaker een aantal dagen niet en soms komt het ook ineens heel hard binnen. De jongste was deze week jarig bijvoorbeeld. Ik was blij dat hij het jarig zijn nog niet helemaal snapte. Ik slaap heel erg slecht en dat maakt het ook niet makkelijker. Mensen om me heen zijn wel erg lief, hebben geduld, willen helpen... Ik vind het wel een heel moeilijk proces en ben nog zoekende wat voor mij fijn is hierin.
december 2016
juli 2019
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 12 Jul 2021 14:56

Re: Een ouder verliezen

Bedankt voor alle lieve reacties.
Morgen is de begrafenis. Wat een heftige en emotionele dagen zijn dit. Gisteren was zijn verjaardag. Ik had appeltaart gebakken en die hebben we gegeten en ik heb tekeningen van de kinderen in de kist gelegd.
Met mijn werk overlegd dat ik deze hele week nog thuis blijf.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 12 Jul 2021 19:26

Re: Een ouder verliezen

Ja het is echt een hele heftige periode. Het voelde voor mij toen ook alsof we in een bubbel zaten en de rest van de wereld leek zo ver weg. Fijn dat je nog even thuis kan blijven! Hoe gaat het met je kinderen? De oudste is hier sinds een paar weken met vlagen echt ontzettend brutaal en heeft dan veel extremere buien dan voorheen. Ik weet niet of het daarmee te maken heeft (of dat het gewoon de leeftijd is), maar het is wel erg pittig. Heel veel sterkte voor morgen, hopelijk kunnen jullie op een mooie en fijne manier afscheid nemen!
december 2016
juli 2019
<<

Barclay

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 26 Jun 2021 23:46

Bericht 13 Jul 2021 21:32

Re: Een ouder verliezen

Hoe was het vandaag Jezzie? Wat fijn dat de je rest van de week ook nog vrij hebt. Het is allemaal al heftig genoeg. Sterkte voor de komende periode!
2019 ons engeltje*
2021
2023
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 20 Feb 2022 22:46

Re: Een ouder verliezen

Wij hebben te horen gekregen dat mijn moeder binnen een aantal maanden zal overlijden. Ze is al een hele tijd ziek maar er was altijd nog wel iets mogelijk (levensverlengend), nu niet meer. Het is nu dus eigenlijk afwachten… maar waarop? Dat de tumoren flink gaan groeien, dat ze een infectie oploopt?

Ondanks dat we deze klap al 3x eerder hebben gehad (levensverwachting van een paar maanden) voelt het nu echter. Toen bleek er altijd nog wel iets mogelijk waar ze dan ook nog goed op bleek te reageren (chemo/operatie). Het voelt weer als een harde klap maar wel anders dit keer. De eerste keer dat je zo iets hoort stort je wereld in, je toekomstbeeld. Nu is het evengoed pijnlijk maar we lijken er een beetje in gegroeid, we zijn er helaas ‘ervaren’ in. We hebben al tijd gehad om over veel dingen te praten en voor te bereiden. Ik heb niet meer die constante paniek en verhoogde hartslag. Ik voel meer verdriet, angst en pijn voor wat komen gaat.

Mijn moeder is nog steeds positief, krachtig en vrolijk en gewoon mijn lieve sterke mama die het beste maakt van wat er kan (en zelfs soms de grenzen hierin opzoekt) en erg geniet van haar gezin en rol als moeder en oma. Dat is ook hetgeen haar het meest verdrietig maakt, dat ze ons moet achterlaten en niet meer de mama-rol kan vervullen.

Ondanks dat ik schrijf dat ik er al iets meer ‘ervaren’ in lijk geworden gaat het niet echt top met mij. Ik ben moe, vergeetachtig, heb (onverklaarbare) spierpijn, nachtmerries en een korter lontje. Ik heb een baby die moeilijk inslaapt en vaak wakker wordt ‘s nachts en vind de combo werk/huishouden ook best heel pittig nu. Ik heb ook weinig tijd voor mezelf dus kom vaak niet aan mijn emoties toe. De kinderen geven afleiding maar soms ook teveel waardoor ik maar op de automatische piloot door ga. Op mijn vrije dagen kom ik soms niet tot rust dus begin dan weer met een (energie)achterstand op mijn werk, waar ik me weer groot houd en zo gaat het maar door. Daarnaast wil je veel tijd samen door brengen maar heb je ook tijd alleen nodig en is momenteel alles wat je doet (of niet doet) emotioneel beladen. Ik ben aan het dubben of ik me deels ziek moet melden. Ik ben ook heel bang voor ‘straks’, echt bang dat ik dan helemaal instort. Maar aan de andere kant zijn er ook dagen dat het wel rustig verloopt (goed is een te groot woord) en heb ik zoals ik al zei geen constante paniek/spanning, ik voel me erg verantwoordelijk voor mijn werk en gaat het soms dus wel op deze manier (naar balans zoeken blijft het altijd). Logisch ook in deze situatie. Wat is jullie ervaring hiermee? En zijn jullie ‘ingestort’? En is er hier een (beetje) voorbereiding op mogelijk? Ik vind het onvoorspelbare zó moeilijk. Hoelang, wanneer… en ergens boeit dat ook weer helemaal niet maar het vreet gewoon aan je, altijd. Soms vraagt iemand hoe het gaat en zeg ik gewoon dat ik het niet goed kan uitleggen. Het is zoveel tegelijk. Iemand nog tips voor mij?

Hoe gaat het nu met jullie?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 20 Feb 2022 22:58

Re: Een ouder verliezen

Jeetje Lot, ik heb geen ervaring, maar ik voel gewoon de wanhoop in je post. Wat een onzekerheid en een achtbaan. Het lijkt mij ook heel moeilijk dat je niet weet waar je aan toe bent; je weet dat het een keer gaat gebeuren, maar niet hoe of wanneer. Ik vind het knap dat je alle ballen nog hoog weet te houden, maar ik zou inderdaad serieus nadenken of je je deels ziek gaat melden. Het klinkt eerlijk gezegd wel alsof je tegen overspannenheid aan zit en dat is niet gek in jouw situatie! Ik kan verder weinig zinnigs zeggen, maar wil je heel veel sterkte wensen met wat er komen gaat. Hopelijk kun je nog mooie momenten met je moeder hebben. Denk goed aan jezelf!
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43733

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Feb 2022 23:00

Re: Een ouder verliezen

Sterkte lieve Lot. Ik weet niet goed wat ik moet zeggen maar wilde ook niet wegklikken. Ik wens je nog veel warme momenten met je moeder. 😘
Let's discover the world together.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 20 Feb 2022 23:38

Re: Een ouder verliezen

Lieve Lot, ik weet helaas precies wat je meemaakt. Hier ook meerdere keren slecht nieuws gehad en dan kwam er toch weer iets nieuws op zijn pad en kon hij er weer even tegen. De laatste keer voelde het ook anders en we wisten allemaal dat dit het zou zijn.

Ik wist ook niet waar ik het zoeken moest. Op mijn werk (docent VO) was toen nog een gedeeltelijke sluiting. Op dagen dat ik online lesgaf, was ik bij mijn ouders. Paar uurtjes lesgeven en verder wandelen met mijn vader en gewoon samen zijn. Ik kon het zo plannen dat ik door de week twee dagen daar kon zijn en in het weekend ook met de kinderen. Ik ben op mijn werk, ook tegen mijn leerlingen er ook open over geweest trouwens. Gaf veel rust en ook veel begrip van hun kant.

En wat er gaat komen... tja, ik was ook heel bang voor alle emoties en het onbekende. Je kan je er niet op voorbereiden. Ik kreeg goedbedoelde adviezen als 'zeg en vraag alles wat je nog te binnen schiet'. Goedbedoeld, maar ik wist niet wat ik moest vragen meer op een gegeven moment. Dat maakte sommige momenten zo geforceerd. Terwijl samen zijn ook gewoon fijn is. En dat ik vertel over de kinderen en over mijn werk. Zo komen gesprekken vanzelf. En op een gegeven moment gaf het me ook rust dat ik niet echt prangende vragen meer had. We zijn altijd open geweest, in onze familie zaten geen donkere geheimen ofzo.

Zorg vooral dat je de tijd neemt voor dingen die jij nu wilt doen. Als je meer tijd bij je ouders wil zijn, neem verlof of meld je ziek. Misschien kost het even tijd om erachter te komen wat je wil, maar ga het onderzoeken. En dan komt de rest vanzelf. Ik vond die tijd erg heftig, maar ook heel erg fijn. Je mag me een PM sturen als je meer wil weten. Heel veel sterkte 😘
december 2016
juli 2019
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 21 Feb 2022 00:15

Re: Een ouder verliezen

Pff.. sterkte. Wat Niekske zegt, zo voelde ik het ook, toen mijn moeder ziek werd. Die is uiteindelijk na een lang ziekbed van 1,5 jaar aan leverkanker overleden. Maar toen ook maar gewoon wat overgegeven aan de situatie: zo veel als het ging goede gesprekken gehad, goede dingen nog gedaan samen, en maar afwachten welk wonder haar lichaam elke keer zelf nog tevoorschijn toverde, om het leven nog te rekken.

Maar er helpt maar 1 ding: je zelf niet dwingen tot dingen, niet in een ritme, maar kijk van situatie tot situatie wat je kunt, qua werk, qua prive. Laat het gebeuren, dat is het enige "verstandige" wat je in deze situatie kunt doen.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1956

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 21 Feb 2022 00:46

Re: Een ouder verliezen

Ik herken je gevoel heel goed. Ik was in die periode ook zo ontzettend moe. Ook veel spierpijn inderdaad van spanningen. Vooral het onvoorspelbare van wat er gaat gebeuren en tegelijkertijd het verdriet van wat er staat te gebeuren vond ik zo zwaar. Ondanks dat ik wist dat mijn zusje uiteindelijk zou komen te overlijden, had ik toch altijd het idee dat het niet echt zou gaan gebeuren. Ook omdat er iedere keer iets kwam waardoor er toch weer een sprankje hoop was. Het is gewoon zo'n onvoorstelbaar idee. In die laatste periode heb ik een poos ziekgemeld gestaan. Ik werkte arbeidstherapeutisch (wat er op neer kwam dat ik ziekgemeld was), zodat ik de ruimte had om mijn rust te nemen en ook om vaker bij haar te zijn. Ik ben heel blij dat ik dat toen heb gedaan. Doe wat goed voelt voor jou, hierin zijn geen verkeerde keuzes te maken.
2011 2012 2017
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers