Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Familie weekend - uitje/activiteit

<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 13 Feb 2020 14:20

Familie weekend - uitje/activiteit

Mijn schoonouders willen met ons en mijn zwager+vriendin een weekend weg.
Er werd gevraagd input te leveren qua activiteit/uitje die we kunnen gaan doen.
Wij hebben 2 dochters van 6 en 3.

Nu had ik een paar ideetjes in de groep gegooid (Museum Voorlinden + madurodam of Duinrell en Julianatoren) maar daar ging mijn schoonzusje direct van steigeren; zij vindt dat te ver weg.
Wij wonen in het Gooi, zij en mijn schoonouders in Groningen. Wij rijden eigenlijk altijd stad en land af voor dit soort weekendjes dus vonden wij het wel eens fijn als het wat meer in onze hoek zou zijn. Maar goed, dat zit er dus niet in.

Nu ben ik dus op zoek naar iets waar we met z'n allen naar toe kunnen en wat ook leuk is voor kinderen.

Voor ons hoeft het niet perse iets te zijn wat vooral voor de kinderen leuk is (daarom Voorlinden als optie).
Wie heeft er tips?
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 13 Feb 2020 14:54

Re: Familie weekend - uitje/activiteit

Naar 1 van de waddeneilanden?
In Drenthe heb je mooie natuur en ook kindvriendelijke parken zoals het Land van Bartje, zit ook een zwembad bij.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 13 Feb 2020 15:14

Re: Familie weekend - uitje/activiteit

De eilanden vindt ze ook te ver :12:
Vorige jaren zaten we al vaak in Drenthe, Land van Bartje idd.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25110

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 13 Feb 2020 15:17

Re: Familie weekend - uitje/activiteit

Wildlands misschien? Nog nooit geweest overigens. Wat een gezeur trouwens dat dingen te ver zijn, het is gewoon Nederland! Dus niks is echt ver weg. Maar goed, dat even terzijde.
❤ 7 juni 2018
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 13 Feb 2020 15:20

Re: Familie weekend - uitje/activiteit

Ooh La La! schreef:De eilanden vindt ze ook te ver :12:
Vorige jaren zaten we al vaak in Drenthe, Land van Bartje idd.


Huh en jullie laten haar alles bepalen?
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 13 Feb 2020 15:22

Re: Familie weekend - uitje/activiteit

Zo denk ik er ook over. Het liefst zou ik nog naar Zeeland of Limburg gaan om echt weg te zijn. Maar goed, dat is helemaal niet haalbaar haha.

@Fantine, nee zeker niet, maar mijn schoonouders kiezen eerder partij voor haar/hun dan voor ons. Zij wonen vlakbij elkaar dus dat betekent al gauw dat mijn schoonouders ook niet ver hoeven te rijden.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem313

Bericht 13 Feb 2020 15:23

Re: Familie weekend - uitje/activiteit

Misschien is het aardig een beetje in het midden te gaan zitten? Bijvoorbeeld rondom Zwolle. Daar kun je naar Dinoworld, een stadwandeling doen, of juist wandelen in het bos/de hei, naar het Bakkerijmuseum in Hattem, varen op de Ijssel, en bijvoorbeeld overachten op het Molecaten Park.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 13 Feb 2020 15:54

Re: Familie weekend - uitje/activiteit

Ik zou het wel even benoemen, dus wat je hier ook zegt: dat jullie altijd veel kilometers maken en dat het je ook fijn lijkt een keer iets in ‘t midden te gaan zitten. Misschien hebben ze het nooit zo bekeken.
#teammaple🍁
<<

Anoniem309

Bericht 13 Feb 2020 16:14

Re: Familie weekend - uitje/activiteit

Urban Naked schreef:Ik zou het wel even benoemen, dus wat je hier ook zegt: dat jullie altijd veel kilometers maken en dat het je ook fijn lijkt een keer iets in ‘t midden te gaan zitten. Misschien hebben ze het nooit zo bekeken.


Dit zou ik ook doen. Vooral omdat je ouders vooral uit gemak partij kiezen voor hen. Dan lijkt het mij dat ze nu ook een keertje uit begrip jouw kant kunnen kiezen.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 13 Feb 2020 16:20

Re: Familie weekend - uitje/activiteit

Dit heb ik inderdaad al benoemd (meerdere keren zelfs al).
Mijn man en ik vinden de eilanden toch wel een goed idee, dus dat heb ik nu in de groep gegooid, inclusief 2 opties voor huisjes.
Ben benieuwd. Mocht dit nou afgeschoten worden dan bemoei ik me er verder even niet meer mee en zie dan wel waar ze heen willen. Gelukkig vindt m'n man het net zo irritant als ik ;)
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 14 Feb 2020 13:12

Re: Familie weekend - uitje/activiteit

In Groningen wonen en dan de waddeneilanden te ver vinden? Dan lijk je mij niet helemaal te sporen.

Julianatoren vond ik juist een goede is toch aardig in het midden voor beide partijen. Bovendien zit daarlangs Apenheul. Ook leuk voor kinderen en volwassenen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43705

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Feb 2020 15:41

Re: Familie weekend - uitje/activiteit

Hoop voor je dat de Waddeneilanden een optie zijn voor hen! Dat voelt ook direct als lekker weg.
Alsnog wel een stuk rijden voor jullie maar wel echt leuk.

Misschien is Schier dan de beste optie voor hen, dat ze vanaf Lauwersoog kunnen? Al vind ik dat ze ook niet moeten miepen over naar Harlingen rijden hoor haha. ?
Let's discover the world together.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 14 Feb 2020 17:13

Re: Familie weekend - uitje/activiteit

Voor ons maakt de afstand niks uit.
Ik heb Terschelling voorgesteld maar nog geen reactie gehad ?
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

waterkoker

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 23 Jul 2019 12:11

Bericht 14 Feb 2020 22:34

Re: Familie weekend - uitje/activiteit

Ik zou wel aangeven dat jullie ook een keer minder ver willen rijden. Als dat eiland ook niet goed is zou ik het gewoon maar even laten. Ik zou snel afhaken met dit soort acties, de fun is er dan al een beetje af zegmaar. Jammer is dat. In het midden is toch ook keuze zat zou je denken.
<<

Anoniem286

Bericht 15 Feb 2020 00:38

Re: Familie weekend - uitje/activiteit

Flevoland? Bv een huisje daar en dan een dagje naar orchideeenhoeve/Hans en grietje pannenkoekhuis/ PIT museum?
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 15 Feb 2020 09:52

Re: Familie weekend - uitje/activiteit

Het gaat nog even door ?
Toen m’n schoonmoeder over dit weekend begon stelde ze voor om in juni te gaan. Op zich prima, ware het niet dat alle juni weekenden bij ons vol zitten (oa jongste dochter is jarig en ik ga met m’n werk een weekend weg).
Dus wij stelden het pinksterweekend voor.

Dat was volgens schoonzus super onhandig want iedereen gaat dan een weekend weg en dus is er vast niks beschikbaar of het is heel duur. De meivakantie is daarmee ook uitgesloten volgens haar. Schoonvader reageerde op dat laatste al dat de prijs niet uitmaakt. Zij betalen elk jaar alles.

Over de eilanden nog steeds geen reactie.

Ik hou het nu dus voor gezien. Als we niet gaan vind ik het ook meer dan prima ?
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem309

Bericht 15 Feb 2020 11:14

Re: Familie weekend - uitje/activiteit

Jemig, wat een gedoe zeg. En dat je schoonzus er bij voorbaat al vanuit gaat dat het pinksterweekend niks wordt vind ik ook wat voorbarig. Maar ik snap je helemaal hoor, dat je er op deze manier weinig zin in hebt.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43705

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Feb 2020 11:36

Re: Familie weekend - uitje/activiteit

Oh zo vervelend van die mensen die overal alleen maar problemen in zien ipv mee te denken.
Let's discover the world together.
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 09 Okt 2013 21:19

Bericht 17 Feb 2020 20:35

Re: Familie weekend - uitje/activiteit

Bah wat een gedoe zeg! Heeft je schoonzus er wel zinin?
Volgens mij staan er genoeg leuke dingen tussen dus ik hoop dat het goed komt.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 17 Feb 2020 21:01

Re: Familie weekend - uitje/activiteit

Ja, zij heeft er heel veel zin in.
Ze is heel dik met mijn schoonouders en vind het super leuk om zo een weekend weg te gaan.

Voor mij geldt dat niet. Juist daarom wil ik ook we graag naar een plek waar wij het ook leuk hebben ?

Het is na het eilanden voorstel nogal stil gevallen op de app dus nog steeds geen idee.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Pitty

Bericht 17 Feb 2020 22:51

Re: Familie weekend - uitje/activiteit

Wat een gezeur zeg.

Voor een weekend zou ik Waterparc Veluwemeer doen, of juist Esonstad, kun je ook vanaf daar nog naar de waddeneilanden.

En weet je wat heel goedkoop is voor een hele week in de meivakantie? :smile:
Denemarken! novasol.nl, tel uit je winst.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers