Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verhuisplannen

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 13 Feb 2020 09:04

Verhuisplannen

Wat ik me afvraag. Zijn er meer die zoals wij aan het wachten zijn tot er een goed huis op de markt komt?

Wij willen heel graag in een bepaalde wijk wonen en dan ook nog in een specifiek soort huis. Op dit moment zijn er nog zo’n 20 huizen die optioneel zijn. Het verloop in deze wijk is zeer laag. Mensen verlaten hun huizen vaak pas als ze om medische redenen niet meer thuis kunnen wonen of als ze komen te overlijden. Een kwestie van een lange adem dus.
2015 💙
<<

Anoniem313

Bericht 13 Feb 2020 09:24

Re: Verhuisplannen

Wat bijzonder, wonen er zoveel ouden van dagen dan?

Ik zit niet in die situatie, maar heb wel een straatje waar ik ooit zou willen wonen en hou die geregeld in de gaten op Funda, gewoon om de prijsontwikkeling te kunnen volgen. Maar dat zijn 15 huizen ofzo.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Feb 2020 09:29

Re: Verhuisplannen

Is het wel een leuke gezellige wijk als er zoveel ouderen wonen dan? Vraag ik me af? Of zou het mettertijd wel verjongen?
Lijkt me wel lastig dat je echt zo wacht tot er iets vrij komt. Heb je ook contact met makelaars in de buurt die weten dat jullie hier specifiek op wachten? Of zit je slechts op funda?

Wij wachten ook op een droomhuis maar dan eigenlijk pas over 10 jaar haha. Maar hebben vrij specifieke eisen dus de kans dat er iets vrij komt is ook niet zo erg groot. Wie weet ooit.
Let's discover the world together.
<<

Pitty

Bericht 13 Feb 2020 09:41

Re: Verhuisplannen

Ik zou je iig aanmelden bij de makelaar en niet op Funda wachten. Ik woon in een wijk waar veel mensen graag in zouden willen wonen, en veel huizen zijn hier al vergeven voordat ze op Funda komen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Feb 2020 09:49

Re: Verhuisplannen

Pitty schreef:Ik zou je iig aanmelden bij de makelaar en niet op Funda wachten. Ik woon in een wijk waar veel mensen graag in zouden willen wonen, en veel huizen zijn hier al vergeven voordat ze op Funda komen.


Precies, dat bedoelde ik ook ja!
Let's discover the world together.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 13 Feb 2020 10:59

Re: Verhuisplannen

Voor nu houden we funda vooral in de gaten. Aanmelden bij makelaars is bijna geen doen er is nl echt een wildgroei aan makelaars op het moment. En je ziet dat vergelijkbare huizen qua prijs slecht verkopen. Bij mijn ouders in de straat staat nu een vrijstaand huis voor 4,5 ton te koop die al meer dan 4 maanden te koop staat. Wat vooral heel erg opvalt is dat de huizen die instapklaar en onder de 3,5 ton zijn echt met een week weg zijn. Daar komen ook alleen maar jonge mensen in. Wij zoeken juist een klushuis van rond de 4 en die staan in deze wijk juist lang te koop. Je ziet in het stuk waar wij wonen dat alle huizen gekocht worden door jonge mensen. De scholen groeien inmiddels ook weer.
En het is niet zo dat de mensen die nu in de huizen wonen niet weg willen. Er zijn plannen voor een appartementen complex voor ouderen. Daar komen 27 appartementen. Er hebben zich al zo’n 100 geïnteresseerden gemeld waarvan 80% uit de wijk zelf.
De komende jaren gaat het gewoon heel erg verjongen. In heel veel huizen wonen alleenstaande ouderen.
2015 💙
<<

Bart63

Noob

Berichten: 1

Geregistreerd: 14 Feb 2020 14:49

Bericht 14 Feb 2020 15:31

Re: Verhuisplannen

Lijkt me logisch dat je wacht op een huis dat je aanstaat. Voor mij is dat niet een specifieke wijk of iets dergelijks.
Wij willen ook graag verhuizen maar wij wachten nog even met de hoop dat de prijzen gaan zakken. Het is gewoon erg krap op de markt.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 14 Feb 2020 17:07

Re: Verhuisplannen

Wij willen ook graag verhuizen. Naar een specifieke wijk. Er staan nu 2 huizen te koop die we anders wel zouden bezichtigen, maar we moeten eerst nog "even" flink sparen. We willen namelijk eerst kopen en daarna verkopen, dus we moeten genoeg geld hebben voor de kosten koper en de eventuele dubbele woonlasten.
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:04

Bericht 14 Feb 2020 17:30

Re: Verhuisplannen

Pitty schreef:Ik zou je iig aanmelden bij de makelaar en niet op Funda wachten. Ik woon in een wijk waar veel mensen graag in zouden willen wonen, en veel huizen zijn hier al vergeven voordat ze op Funda komen.

Dit heeft geen zin in deze markt. Wij zijn laatst bij een aankoopmakelaar geweest en die gaf aan dat altijd eerst de brochure goedgekeurd moet zijn door de NVM..daarna gooien zij hem in hun bestand en de mailinglijst met ingeschreven mensen en op hun website en 24 uur later staat hij op Funda. Als je dus op de sites van de makelaars gaat kijken ben je er net zo vroeg bij als ingeschreven staan. Deze makelaar geeft alleen bij een mogelijk nieuw huis wel een straat door 2 weken van tevoren, maar niet de specificaties en je kan nog geen bezichtiching plannen. Dus wij vinden dan nu een aankoopmakelaar niet echt een voordeel.
<<

Anoniem300

Bericht 14 Feb 2020 17:39

Re: Verhuisplannen

Monte schreef:
Pitty schreef:Ik zou je iig aanmelden bij de makelaar en niet op Funda wachten. Ik woon in een wijk waar veel mensen graag in zouden willen wonen, en veel huizen zijn hier al vergeven voordat ze op Funda komen.

Dit heeft geen zin in deze markt. Wij zijn laatst bij een aankoopmakelaar geweest en die gaf aan dat altijd eerst de brochure goedgekeurd moet zijn door de NVM..daarna gooien zij hem in hun bestand en de mailinglijst met ingeschreven mensen en op hun website en 24 uur later staat hij op Funda. Als je dus op de sites van de makelaars gaat kijken ben je er net zo vroeg bij als ingeschreven staan. Deze makelaar geeft alleen bij een mogelijk nieuw huis wel een straat door 2 weken van tevoren, maar niet de specificaties en je kan nog geen bezichtiching plannen. Dus wij vinden dan nu een aankoopmakelaar niet echt een voordeel.


Waar ik woon is dat wel echt beter hoor.
Wij hebben 1,5 geleden ons huis verkocht aan jemand die in het bestand stond van onze makelaar.
Hier is het zo dat ze 1st naar een mail lijst een kleine impressie sturen (paar fotos en de kenmerken) en kan je gewoon meteen afspraken plannen. en als daar niets uit voort komt ( na 1 week ongeveer) dan kom je op Funda. Wij hadden ons huis daardoor met 5 dagen verkocht en zonder 700 euro aan funda kosten uit te geven.


Wij zijn overigens niet op zoek naar een huis, wonen net 3 maand in ons huidige huis.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 14 Feb 2020 18:10

Re: Verhuisplannen

Newby9 schreef:
Monte schreef:Dit heeft geen zin in deze markt. Wij zijn laatst bij een aankoopmakelaar geweest en die gaf aan dat altijd eerst de brochure goedgekeurd moet zijn door de NVM..daarna gooien zij hem in hun bestand en de mailinglijst met ingeschreven mensen en op hun website en 24 uur later staat hij op Funda. Als je dus op de sites van de makelaars gaat kijken ben je er net zo vroeg bij als ingeschreven staan. Deze makelaar geeft alleen bij een mogelijk nieuw huis wel een straat door 2 weken van tevoren, maar niet de specificaties en je kan nog geen bezichtiching plannen. Dus wij vinden dan nu een aankoopmakelaar niet echt een voordeel.


Waar ik woon is dat wel echt beter hoor.
Wij hebben 1,5 geleden ons huis verkocht aan jemand die in het bestand stond van onze makelaar.
Hier is het zo dat ze 1st naar een mail lijst een kleine impressie sturen (paar fotos en de kenmerken) en kan je gewoon meteen afspraken plannen. en als daar niets uit voort komt ( na 1 week ongeveer) dan kom je op Funda. Wij hadden ons huis daardoor met 5 dagen verkocht en zonder 700 euro aan funda kosten uit te geven.


Wij zijn overigens niet op zoek naar een huis, wonen net 3 maand in ons huidige huis.


Precies dit heeft wel zin. Toen wij ons huis hebben verkocht is er eerst voor mensen uit het klantenbestand een kijkmiddag georganiseerd. Hier is een koper uitgekomen. Dit alles voordat het op Funda stond.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 14 Feb 2020 18:15

Re: Verhuisplannen

Noor schreef:
Newby9 schreef:
Waar ik woon is dat wel echt beter hoor.
Wij hebben 1,5 geleden ons huis verkocht aan jemand die in het bestand stond van onze makelaar.
Hier is het zo dat ze 1st naar een mail lijst een kleine impressie sturen (paar fotos en de kenmerken) en kan je gewoon meteen afspraken plannen. en als daar niets uit voort komt ( na 1 week ongeveer) dan kom je op Funda. Wij hadden ons huis daardoor met 5 dagen verkocht en zonder 700 euro aan funda kosten uit te geven.


Wij zijn overigens niet op zoek naar een huis, wonen net 3 maand in ons huidige huis.


Precies dit heeft wel zin. Toen wij ons huis hebben verkocht is er eerst voor mensen uit het klantenbestand een kijkmiddag georganiseerd. Hier is een koper uitgekomen. Dit alles voordat het op Funda stond.


Wel zonde, als jullie hadden gewacht op de Funda aanmelding had je veel meer gegadigden gehad en waarschijnlijk een hogere verkoopprijs. Heb je dat geld van Funda zo uit hoor. Die makelaar vindt het wel prima natuurlijk, hoeft hij geen dagen/weken lang te bezichtigen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 14 Feb 2020 18:31

Re: Verhuisplannen

Scandic schreef:
Noor schreef:
Precies dit heeft wel zin. Toen wij ons huis hebben verkocht is er eerst voor mensen uit het klantenbestand een kijkmiddag georganiseerd. Hier is een koper uitgekomen. Dit alles voordat het op Funda stond.


Wel zonde, als jullie hadden gewacht op de Funda aanmelding had je veel meer gegadigden gehad en waarschijnlijk een hogere verkoopprijs. Heb je dat geld van Funda zo uit hoor. Die makelaar vindt het wel prima natuurlijk, hoeft hij geen dagen/weken lang te bezichtigen.


Ook dit hoeft niet perse zo te zijn. Wij hebben ons huidige huis via een briefje. De verkopers waren al wel bij de makelaar geweest maar er waren nog geen foto’s ed. We hebben toen een dusdanig goed bod neergelegd dat de makelaar zei: veel hoger ga je niet komen, misschien iets maar dan is de overdracht op zijn vroegst oktober ipv augustus. Wij hebben nl op 17 juni een briefje door de bus gedaan en op 1 aug kregen wij de sleutel. Plus alle kosten die er dan bij kwamen zouden ze op ongeveer hetzelfde of zelfs minder uit komen.

Ik ben vandaag weer langs ons favoriete huis gelopen en begin heel erg te neigen naar toch maar een briefje door de bus doen. Ik zag nl weer weinig leven in huis.
2015 💙
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 14 Feb 2020 19:28

Re: Verhuisplannen

Tsja maar dat weet je dus nooit zeker. Dacht de makelaar bij ons ook, dat de buren het voor een hele goede prijs hadden verkocht etc. Verrassing dat wij voor 55k meer hebben verkocht omdat het inschrijving werd en één stel zó graag wilde dat ze bereid waren veel meer te betalen.
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:04

Bericht 14 Feb 2020 19:45

Re: Verhuisplannen

Hm apart, dan moeten wij misschien toch ook nog eens met een andere makelaar gaan praten.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 20 Feb 2020 08:37

Re: Verhuisplannen

Hier is het nog steeds spannend. We weten inmiddels zeker dat de huidige eigenaresse niet thuis is. We durven het alleen nog niet zo goed aan om een briefje in de brievenbus te doen omdat er altijd een kans is dat het helemaal verkeerd schiet. Al ligt het briefje al wel klaar.

We weten ook al welke makelaar we gaan vragen om ons eigen huis te verkopen. Mijn vriend en ik hadden onafhankelijk van elkaar bedacht welke makelaar het moest worden en dat was dezelfde. Ik vind het ook een heel fijn idee dat zij uiteindelijk ons huis gaat verkopen.
2015 💙
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 20 Feb 2020 10:07

Re: Verhuisplannen

Als ik een briefje in de bus zou vinden dan zou ik wel de hoofdprijs vragen want kennelijk willen mensen heel graag mijn woning hebben dan mogen ze daar ook voor betalen denk ik dan.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 20 Feb 2020 10:52

Re: Verhuisplannen

Scandic schreef:
Noor schreef:
Precies dit heeft wel zin. Toen wij ons huis hebben verkocht is er eerst voor mensen uit het klantenbestand een kijkmiddag georganiseerd. Hier is een koper uitgekomen. Dit alles voordat het op Funda stond.


Wel zonde, als jullie hadden gewacht op de Funda aanmelding had je veel meer gegadigden gehad en waarschijnlijk een hogere verkoopprijs. Heb je dat geld van Funda zo uit hoor. Die makelaar vindt het wel prima natuurlijk, hoeft hij geen dagen/weken lang te bezichtigen.


Nee hoor. We hebben er een hele goede prijs voor gekregen!
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 20 Feb 2020 11:29

Re: Verhuisplannen

Fred schreef:Als ik een briefje in de bus zou vinden dan zou ik wel de hoofdprijs vragen want kennelijk willen mensen heel graag mijn woning hebben dan mogen ze daar ook voor betalen denk ik dan.


Dat kun je inderdaad doen maar als je een niet reëele prijs vraagt is de kans dat mensen afhaken ook groot. En dan is ook het voordeel van de verkopers weg. Want de makelaarskosten komen er dan ook bij dus uiteindelijk wil je op een prijs uitkomen waarbij het win win is.
2015 💙
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 20 Feb 2020 14:33

Re: Verhuisplannen

Ligt eraan wat je met een makelaar afspreekt. Als hij het zonder foto's te maken in de stille verkoop zet voor je en hij nauwelijks werkzaamheden hoeft te verrichten dan kun je met de makelaar een lager tarief afspreken en dan hoef je echt niet boven de 1.000 euro a.s. makelaarskosten uit te komen.
<<

Anoniem294

Bericht 20 Feb 2020 15:59

Re: Verhuisplannen

Minx schreef:Hier is het nog steeds spannend. We weten inmiddels zeker dat de huidige eigenaresse niet thuis is. We durven het alleen nog niet zo goed aan om een briefje in de brievenbus te doen omdat er altijd een kans is dat het helemaal verkeerd schiet. Al ligt het briefje al wel klaar.


Voordat je een briefje doet zou ik eerst eens kijken of je kunt peilen bij buren of iemand weet wat de situatie is. Mijn oma heeft 3 maanden stervende gelegen afwisselend tussen het ziekenhuis en verpleeghuis, dat was een heftig gebeuren en zo'n briefje komt dan niet echt gepast.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 20 Feb 2020 16:33

Re: Verhuisplannen

Coco schreef:
Minx schreef:Hier is het nog steeds spannend. We weten inmiddels zeker dat de huidige eigenaresse niet thuis is. We durven het alleen nog niet zo goed aan om een briefje in de brievenbus te doen omdat er altijd een kans is dat het helemaal verkeerd schiet. Al ligt het briefje al wel klaar.


Voordat je een briefje doet zou ik eerst eens kijken of je kunt peilen bij buren of iemand weet wat de situatie is. Mijn oma heeft 3 maanden stervende gelegen afwisselend tussen het ziekenhuis en verpleeghuis, dat was een heftig gebeuren en zo'n briefje komt dan niet echt gepast.


Dat is precies de reden dat we het goed in de gaten houden en nog geen briefje door de bus gedaan hebben. De kans dat er wat gebeurt is is gewoon heel reeel en als familie zit je er dan echt niet op te wachten. Je ziet snel genoeg of er veranderingen in het huis zijn. Vaak gaan mensen een huis toch verkoopklaar maken en dat is het moment om het briefje door de bus te doen. In zo’n periode zijn mensen toch al bezig met de verkoop en kan het net wel goed uitkomen want het bespaart ook rompslomp van het huis wat aantrekkelijker maken.
2015 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Feb 2020 16:35

Re: Verhuisplannen

Spannend Minx. Snap dat je niet er bovenop wilt zitten als het misschien niet goed gaat met diegene. Kijken of je via via ergens achter kan komen?

Mijn zus heeft haar huis gekregen (nou ja gekocht... ?) doordat m'n moeder via de dorpse Tamtam had gehoord dat er mensen weg gingen. Toen heeft m'n moeder daar gewoon aangebeld en gevraagd of ze het telefoonnummer van m'n zus mocht geven en dat die mensen bij interesse m'n zus konden bellen. Dat deden ze en zo is het zonder makelaar gegaan. M'n zus had een enorme gun factor volgens die mensen (ze vonden het erg leuk dat een jong gezin in hun huis kwam) en zo erg zijn ze ook niet met de prijs gestegen, ze kwamen er redelijk goed uit en zaten zo niet met makelaarkosten. M'n zus heeft het als een heel prettig en persoonlijk proces ervaren.
Let's discover the world together.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 20 Feb 2020 17:24

Re: Verhuisplannen

Wij kijken uit naar een huis buitenaf, geschikt om ook dieren aan huis te kunnen houden. Wel een beetje in nooroost-Brabant, maar geen idee waar het toe leidt, het moet ook financieel passen :) Er is niet heel veel geschikts in de aanbieding, dus geen idee hoe lang het nog duurt. Haast hebben we ook niet, dat scheelt.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 20 Feb 2020 18:36

Re: Verhuisplannen

Wij kregen bij ons vorige huis regelmatig briefjes, daar vond ik vrij weinig van eigenlijk, toen we niet wilde verkopen gingen ze gewoon bij het oud papier. Ook van makelaarskantoren waar we geen binding mee hadden kregen we wel eens kaartjes in de bus met teksten als: we weten een koper voor uw huis”. Die hebben we trouwens voor ons huidige huis ook al gehad.

Wij wilden op een later moment verkopen en hebben twee verschillende makelaarskantoren een vraagprijs laten bepalen en gevraagd wat ze dachten dat het uiteindelijk zou opbrengen en wat hun tarieven waren ( dat was afhankelijk van de verkoopprijs bij beide en geen vast bedrag).
Uiteindelijk via een buurman toevallig een koper gevonden en dus zonder makelaar verkocht. We wisten wat het ongeveer moest opbrengen, wat we kwijt zouden zijn aan makelaarskosten ed en hebben de kopers gewoon een bod laten doen zonder eerst met een vraagprijs te komen. Toen nog wat onderhandeld en op een voor ons gunstig bod uit gekomen. Daarnaast veel eisen kunnen stellen doordat ze graag wilden en wij met een peuter en newborn zaten. Maar twee bezichtigingen gehad, datum van verhuizen al kunnen vast leggen, geen voorbehoud financiering en een deadline kunnen stellen wanneer ze moesten beslissen omdat wij al een ander huis gekocht hadden en het anders wel op Funda zouden gaan zetten. Dat alles bij elkaar was ook echt wel wat waard.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat ik zo’n briefje gewoon zou doen, niet te veel over na denken maar ook niet verrast zijn als de tegenpartij dan met best wat eisen komt vanuit hun luxe positie.
25-11-2014 & 09-06-2017
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers