Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verhuisplannen

<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 18 Dec 2020 08:18

Re: Verhuisplannen

Mijn man en ik hebben ons vorige huis ook zonder makelaar verkocht. We hadden al wel twee makelaars over de vloer gehad die beide met dezelfde vraagprijs kwamen ( grote kans dat die wel overboden zou worden). Toen we via een buurman een serieuze kijker hadden hebben we geen vraagprijs genoemd maar gezegd dat zij maar moesten aangeven wat ze het waard vonden. Het bedrag wat ze toen noemden was bijna 50.000 euro hoger dan de prijs die de makelaars genoemd hadden en dus geen makelaarskosten. Maar wat voor ons ook zwaar woog was dat we toen een kleine baby en peuter hadden en ik nog verlof en dat ik dus niet hoefde op te ruimen en poetsen voor bezichtigingen, elke keer het huis uit, dat wij eisen konden stellen wanneer we wilde verhuizen ed en dat is ook heel wat waard. Ik zou het zo weer doen als het op die manier kan!

Bij ons vorige huis hebben we meerdere keren briefjes in de bus gehad en ook bij ons huidige huis is het al gebeurd. Ik vind daar niet zoveel van, ik wil niet verkopen dus gooi het gewoon weg maar het staat die mensen vrij om te proberen toch?
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 18 Dec 2020 18:05

Re: Verhuisplannen

Dat is ook onze redenatie je hoeft er niets mee maar je mag er wel wat mee. Niet geschoten is altijd mis.

Tot nu toe niets gehoord dus wachten gewoon rustig af wat er gaat gebeuren. Dit weekend gaan we beginnen met de trap in ons huis. 2 weken terug heb ik de overzettreden in de lak gezet en dat is nu helemaal uitgehard. En vooral lekker ontspannen. Want we zijn alledrie heel erg toe aan vakantie.
2015 💙
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 19 Dec 2020 00:22

Re: Verhuisplannen

Maar stel je zou 50 briefjes of zo krijgen omdat je huis op een gewilde plek staat of zo dan wordt je daar toch wel aardig gek van als je niet wil verkopen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 19 Dec 2020 10:19

Re: Verhuisplannen

Fred schreef:Maar stel je zou 50 briefjes of zo krijgen omdat je huis op een gewilde plek staat of zo dan wordt je daar toch wel aardig gek van als je niet wil verkopen.


En dan houd je die namen bij in een excel bestand en mogen ze bij eventuele verkoop het huis niet kopen 🤷🏼‍♀️.

Mijn vriend heeft ook regelmatig briefjes gehad en mijn ouders krijgen ze ook regelmatig. Ook van makelaars. Wij hebben ze zelf nog niet gehad maar ik zou er niets van vinden. Hooguit denken mooi er is dus animo mochten we ons huis willen verkopen.
2015 💙
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 19 Jan 2021 11:45

Re: Verhuisplannen

Het huis van mijn broertje gaat morgen online in de verkoop. Hij had toevallig zondagavond ook een briefje in de brievenbus gehad dat er iemand was die veel interesse had in de woning.
Hij heeft ze echter doorverwezen naar de makelaar, maar niet geschoten is zeker mis!

Hoe gaat het verder met de zoektocht hier?

Ik krijg over een paar weekjes de sleutel. Baal er wel echt van dat de voorpret zo wat minder wordt, nu alle winkels dicht zijn! Maar ik heb online toch maar wat keuzes gemaakt. Gelukkig had ik geen interesse in een hele nieuwe inboedel en was ik sowieso al van plan om de badkamer pas aan het eind van het jaar aan te pakken.

Zelf ben ik totaal niet handig en geen klusser, dus dat maakt dat ik het wel heel erg spannend vindt allemaal. Maar alle praktische zaken heb ik aardig geregeld of in beeld, dus hoop dat het allemaal maar goed gaat! Gelukkig heb ik een fijn netwerk om me heen die me goed kunnen helpen en er meer verstand van hebben.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 19 Jan 2021 11:50

Re: Verhuisplannen

Inmiddels zijn we een aantal weken verder. En hebben we veel informatie verzameld. Mijn moeder heeft afgelopen weekend de dochter van de huidige eigenaresse gesproken en in feb gaan ze wat met het huis doen. Ze gaf aan niet zeker te weten of ons briefje goed aan was gekomen of kwijt geraakt. Zij adviseerde ons om daarom een nieuw briefje door de bus te doen. We hebben daarom een handgeschreven brief door de bus gegooid gisteren.

Nu is het weer afwachten wat er gebeurt. Mijn tante heeft daarnaast voor ons uitgezocht wat vergelijkbare huizen in betere staat opgebracht hebben.
Met bieden geeft dat natuurlijk wel een voorsprong. We hoeven echt niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten maar dit is een huis wat wij zo verschrikkelijk mooi vinden dat we graag onze kansen wat vergroten.
2015 💙
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 19 Jan 2021 11:57

Re: Verhuisplannen

Spannend Minx!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 19 Jan 2021 12:14

Re: Verhuisplannen

Ik ben vooral heel erg blij met de info die mijn tante ons gegeven heeft. Dat is toch inside info die je normaal niet zo makkelijk hebt. We weten op dit moment dus zeker dat het in de verkoop komt alleen of het onderhands of via de makelaar gaat weet de verkopende partij nog niet maar door de info die we hebben kunnen we gewoon een goed bod neerleggen. En ons bod zal via de makelaar eerder lager dan hoger zijn want dan ligt er een vraagprijs en die ligt er zonder makelaar natuurlijk niet.
2015 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Jan 2021 14:26

Re: Verhuisplannen

Spannend Minx!
Let's discover the world together.
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 19 Jan 2021 16:38

Re: Verhuisplannen

Spannend Minx! Ik hoop dat het gaat lukken voor jullie.

Wij hebben sinds 4 januari de sleutel, de aannemer is druk bezig en het wordt zo mooi! Ook hebben we besloten om de hele voortuin leeg te halen. Die was gevuld met hoge bomen, struiken, overkapping, vijver (met 30 vissen, wisten we niet eens dat er vis in zat. :wtf:).
De mensen in de straat lopen er steeds langs en iedereen maakt er een praatje over. Dat ze blij zijn dat er toch echt een huis achter het oerwoud zit haha. Ik denk dat we de straat erg blij hebben gemaakt. En onszelf ook, want wat een licht hebben we nu in de keuken zeg! Nog 1,5 week en dan gaan we ook echt over.

Wij vinden het trouwens ook echt jammer dat alles dicht is nu. We gaan voor het gemak maar een paar simpele rolgordijnen bestellen online. En de rest moet wachten tot de winkels weer open zijn. Jammer, want ik had graag het huis meteen ingericht met nieuwe meubels. Nu toch maar even onze oude meubels mee.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 20 Jan 2021 00:24

Re: Verhuisplannen

Wat spannend Minx!

Elisabeth, wat fijn dat jullie bijna kunnen verhuizen. Ik kan me voorstellen dat het jammer is om alles online te moeten doen nu. Succes met verhuizen!

Winegums, bij jou komt het ook echt heel dichtbij nu he, spannend! Ben heel benieuwd naar je nieuwe huis!

Wij gaan maandag naar de notaris en krijgen dan de sleutel van ons nieuwe huis. Verhuizen doen we nog niet, we blijven voorlopig nog even in ons huidige huis wonen. Ons nieuwe huis is een nieuwbouw van 2008 en dat is helemaal in orde, we gaan alleen van de zolder wel een speelzolder maken en het gras moeten we ook even opnieuw inzaaien want dat ziet er echt niet mooi uit nu.
2012 & 2016
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 20 Jan 2021 00:41

Re: Verhuisplannen

Snoes stellen jullie het uit door Corona?
2015 💙
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 20 Jan 2021 00:47

Re: Verhuisplannen

Minx schreef:Snoes stellen jullie het uit door Corona?

Nee hoor, het staat te koop maar door Corona loopt het enorm veel vertraging op. Nou ja het was bijna verkocht maar onze makelaar heeft dat niet zo handig aangepakt waardoor we ze kwijt zijn geraakt. Daar zijn we wel 6 weken mee bezig geweest en ruim 2 weken geleden hoorden we dus dat het niet doorging en konden we dus weer van 0 beginnen.

Een bewoond/bemeubeld huis verkoopt blijkbaar beter dus daarom dat we gewoon hier blijven. We zitten hier ook prima hoor dus vinden dat niet erg. Het enige jammere is dat we geen perspectief hebben wanneer we gaan verhuizen. We hebben nu de eerste week van april allebei vrij genomen (kinderen hebben dan ook 2 weken vakantie) en hopen dat ons huis tegen die tijd verkocht is zodat we rustig kunnen verhuizen en de kinderen rustig kunnen laten wennen aan ons nieuwe huis/omgeving zonder gelijk de schoolrush te hebben.
2012 & 2016
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 20 Jan 2021 16:05

Re: Verhuisplannen

Ik word gek hoor, we wilden 2 huizen bezichtigen maar dat kon niet want er stonden al 75 en 35 bezichtigingen gepland. Koekoeekk. Ik vind dit echt zo deprimerend.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 20 Jan 2021 16:16

Re: Verhuisplannen

Ik merk het ook als een woning te koop komt in de buurt / straat. Ineens rijden er veel meer auto's door de straat of ze stoppen voor de woning. Nog steeds een gekte op de woningmarkt. Huizenprijzen zijn nu hoog omdat de hypotheekrente laag is. Het is gewoon en bubbel die vroeg of laat wel gaat knappen denk ik. Prijzen zijn soms bizar. Ook hier inmiddels.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Jan 2021 16:20

Re: Verhuisplannen

Pfoe Harri idioot he!
Let's discover the world together.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 20 Jan 2021 16:34

Re: Verhuisplannen

Poe harri dat is wel serieus veel, dan kom je er zonder aankoopmakelaar ook echt niet meer tussen.
2015 💙
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 20 Jan 2021 17:12

Re: Verhuisplannen

Mn vader kent de verkoopmakelaar goed en gaat hem nu bellen haha. Zou chill zijn als we nog mogen komen kijken maar goed dan wordt er vast ook echt dik overboden.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 20 Jan 2021 17:49

Re: Verhuisplannen

Oeh dat is altijd handig zulke connecties. Ik ga voor jullie duimen.
2015 💙
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 20 Jan 2021 20:31

Re: Verhuisplannen

Spannend bij jou Minx!
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 21 Jan 2021 13:30

Re: Verhuisplannen

Yayy, we mogen toch komen kijken. Het is bieden op inschrijving maar dat is eigenlijk altijd zo in onze regio dus prima, is niet anders.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 21 Jan 2021 13:53

Re: Verhuisplannen

Oh wat fijn, dan heb je in ieder geval een kans. Heb je enig idee wat dit soort huizen doen qua overbieden?
2015 💙
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 21 Jan 2021 14:04

Re: Verhuisplannen

Wat fijn, Harri. Ben benieuwd!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 21 Jan 2021 14:11

Re: Verhuisplannen

De bedenktijd is inmiddels voorbij en dat betekent dat wij ook een huis gekocht hebben. Willen er best wat aan doen, maar dan wordt t wel helemaal naar onze smaak. Eind april krijgen we de sleutel en hopen er per uiterlijk 1/8 in te zitten.
Hebben het, voordat dat het op funda kwam, voor 20k minder dan de vraagprijs gekocht. Hadden we helemaal niet verwacht. Nu bleek dit ook de WOZ-waarde te zijn, had de hypotheekadviseur de afgelopen 1.5 jaar niet meegemaakt. Dus goede aankoop, haha.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 21 Jan 2021 14:31

Re: Verhuisplannen

Wauw wat goed Sam! Gefeliciteerd.

Overbieden is vaak wel ergens tussen de 6 en 10% hier, daar houden we ook wel rekening mee. Soms zelfs meer maar dat gaan wij sowieso niet doen.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers