Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verhuisplannen

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 20 Mei 2022 07:18

Re: Verhuisplannen

Gefeliciteerd Tabbie! Is het in de stad waar je nu ook woont? En gaan jullie er qua oppervlakte veel op vooruit?
❤ 7 juni 2018
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9787

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 20 Mei 2022 07:23

Re: Verhuisplannen

Ja, waar we nu ook wonen, maar dan een buitenwijk. We gaan er ongeveer 30 m2 op vooruit. En dat zonder een eventuele uitbouw.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9787

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 20 Mei 2022 07:23

Re: Verhuisplannen

En qua perceel gaan we er 150m2 op vooruit. Lekker een grotere tuin dus!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 20 Mei 2022 07:47

Re: Verhuisplannen

Fijn zeg!
❤ 7 juni 2018
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 21 Mei 2022 12:44

Re: Verhuisplannen

Gefeliciteerd Tabbie, leuk zo'n nieuwe uitdaging! Jullie huidige huis hebben jullie heel leuk opgeknapt dus dat komt vast weer goed!

Wij hebben ons huis verkocht (onder voorbehoud nu nog), echt flink boven de vraagprijs. Zo blij! Nu hopen dat het doorgaat.. Volgende week het voorlopig koopcontract tekenen denk ik.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9787

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 21 Mei 2022 13:40

Re: Verhuisplannen

Spannend ook Scandic! Jullie hebben van jullie nu verkochte huis ook zo iets moois gemaakt, logisch dat jullie huis boven de vraagprijs verkocht is.

Ik vind ons huis nog steeds prachtig! Ik vind het ook lastiger dan gedacht om dit achter me te moeten laten. Ik ga wel wijze lessen van deze verbouwing meenemen naar ons nieuwe huis. Maar ik denk dat wij veelal dezelfde keuzes zullen maken. Ik wil ook hetzelfde behang weer enzo. Maar misschien ook goed om weer even goed na te denken en dat kan: want eer dat het huis klaar is voor behang.. dan zijn we wel weer een tijd verder.
<<

Anoniem327

Bericht 21 Mei 2022 16:10

Re: Verhuisplannen

Waarom ga je weg als je het nog zo naar je zin hebt? Of hoppen jullie van het ene naar het andere huis om het met winst te verkopen?
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9787

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 21 Mei 2022 21:11

Re: Verhuisplannen

Voor de ruimte, Sadie. We willen graag de kinderen meer ruimte geven en allebei een eigen slaapkamer. Dat is de enige reden. We zijn geen hoppers of flippers. We gunnen de kinderen vooral meer ruimte en een tuin om in te spelen.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11847

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 22 Mei 2022 20:42

Re: Verhuisplannen

Wel lekker dat jullie kinderen straks hun eigen kamer hebben.
Wij zijn bezig met de laatste stukjes aanleveren van de gegevens voor de hypotheek. Hopelijk komt deze week het taxatierapport en dan hebben we alles rond.
Dan kunnen we ook vergunningen gaan aanvragen voor het dakkapel omdat we dan zeker weten dat alles rond is.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9787

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 22 Mei 2022 21:08

Re: Verhuisplannen

Spannend en leuk!! Wij gaan volgende week eerst maar eens kijken voor een makelaar om ons huis in de verkoop te zetten. En de week daarop wil ik om de tafel met onze financieel adviseur voor de hypotheek. Spannend allemaal wel.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11847

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 23 Mei 2022 08:14

Re: Verhuisplannen

Jullie hebben denk ik wat langer voordat de stukken aangeleverd moeten worden.
Ik word wel een beetje gek van mijn vriend. Donderdag hebben wij de verbouwingsspecificatie gemaild naar de taxateur. Vrijdag hebben wij de bevestiging van de opdracht gegeven ( rond 16.00) en dan wil hij eigenlijk vandaag het taxatierapport al hebben liggen. Ja hallo, gaat toch niet zo snel. Dan hadden wij toch eerder de spullen moeten aanleveren, maar we hadden de prioriteiten even ergens anders liggen. Ik heb vrijdag nog gebeld en we krijgen het taxatie rapport halverwege de week. Zodra ik een rekening krijg betaal ik gelijk, want zonder betaling geen rapport. Maar echt duidelijk dat mijn vriend moeite heeft met plannen en veel op het laatste moment wil regelen terwijl er soms wat dagen tijd gegeven moet worden.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9787

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 23 Mei 2022 13:02

Re: Verhuisplannen

We zullen vast wat langer hebben, maar regel het liefst zsm alles, omdat ik weet dat dingen lang kunnen duren. Plus mijn hersenen zijn vaak een zeeg, dus beter hop hop en door.. en dan hebben we straks weer rust hopelijk qua regelwerk en kan ik focussen op inpakken.

Vind het wel spannend allemaal.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9787

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 24 Mei 2022 14:30

Re: Verhuisplannen

Nou vandaag in mijn inbox een mailtje met: gefeliciteerd!

De verkoper is dus akkoord met het bod en onze voorwaarden. Heb net een eerste begin gemaakt qua budget bepalen en wat er minimaal nodig is. Mijn moeder kwam met een goed plan voor boven, maar dat betekent wel iets meer kluswerk. Maar ooooohhhhh het gaat echt wel tof worden.

Volgende stap: koopovereenkomst tekenen, huis te koop zetten en moodboards maken.

Mocht iemand wat woonbladen over hebben.. ik neem ze graag van je over 😁
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 24 Mei 2022 16:15

Re: Verhuisplannen

Gefeliciteerd, Tabbie en familie :)
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 24 Mei 2022 17:06

Re: Verhuisplannen

Hebben jullie ervaring met verbouwen met en zonder aannemer?

Wij hebben vorige week een woning bezichtigd en hadden een bevriende aannemer mee. Die stuurde ons dus vandaag de kostenraming door en we schrokken ons een hoedje!

We willen op de benedenverdieping een deel van de garage bij de woning betrekken. Dus de garage moet worden geïsoleerd, vloer iets opgehoogd, draagbalk erin en alles stucklaar maken. De keuken willen we verplaatsen naar deze nieuwe hoek. Hij rekent hiervoor (zonder stucen, vloer, keuken) €65.000
Lopen wij zo enorm achter in de verbouwingskosten van tegenwoordig? Of is dit inderdaad veel geld?

Uiteraard ben je meer kwijt als je dit door een aannemer laat doen, maar ik weet niet hoeveel het scheelt. Heb net een bevriende timmerman en loodgieter benaderd,zij gaan vanavond hun schatting even op papier zetten. Ben benieuwd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Mei 2022 17:10

Re: Verhuisplannen

Geen ervaring met de huidige prijzen maar wel met het in eerste instantie laten opklussen door een 'gewone' klusjesman met wat mannetjes die hij wel kende. Zo'n spijt van! Hadden we dit huis maar in één keer goed gedaan.

Dat is het enige wat ik uit mijn ervaring erover kan zeggen. En dat je meerdere offertes op kunt vragen, maar goed, dan moet je misschien wel eerst het huis gekocht hebben.
Let's discover the world together.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 24 Mei 2022 17:46

Re: Verhuisplannen

Niet uit eigen ervaring, maar die van een vriendin: verschillende offertes op laten maken. Scheelde bij haar 10duizenden euro's.
Maar: (ver)bouwen is momenteel idd ook wel echt heel duur!
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 22:09

Bericht 24 Mei 2022 18:30

Re: Verhuisplannen

Dat vind ik ook veel. Wij hebben 1.5 jaar geleden een stuk aangebouwd aan de garage en een deel van de garage bij de woonkamer betrokken. We hebben ook wel wat dingen zelf gedaan maar zonder vloer (wel incl stucen) kostte dit minder dan 30.000 euro dacht ik.
<<

Anoniem327

Bericht 24 Mei 2022 18:43

Re: Verhuisplannen

Het ligt eraan wat er allemaal bij inzit, als je de keuken wil verplaatsen dan rekent hij misschien ook de omlegging van allerlei leidingen, water, electra?

Het is de laatste jaren flink duurder geworden. Ik kijk niet op van die prijs.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11847

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 24 Mei 2022 18:48

Re: Verhuisplannen

Rayna schreef:Dat vind ik ook veel. Wij hebben 1.5 jaar geleden een stuk aangebouwd aan de garage en een deel van de garage bij de woonkamer betrokken. We hebben ook wel wat dingen zelf gedaan maar zonder vloer (wel incl stucen) kostte dit minder dan 30.000 euro dacht ik.

Reken voor nu voor hetzelfde maar 2x minimaal zoveel. Hout prijs bijvoorbeeld is 2x zo duur geworden. Er is een groot tekort aan mensen. Wij gaan er vanuit dat we een jaar verder zijn eer we een aannemer hebben voor bepaalde klussen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem327

Bericht 24 Mei 2022 18:50

Re: Verhuisplannen

Wij doen momenteel niks meer aan ons huis om deze reden. De prijzen zijn gewoon te belachelijk. Gelukkig hebben we de laatste jaren alles al naar onze zin gemaakt.
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 24 Mei 2022 18:57

Re: Verhuisplannen

Poeh, wij hebben recent een verbouwing gedaan die ook 60.000 euro kostte, maar dat was aanzienlijk meer werk dan jij nu beschrijft. Onze verbouwing was wel nog net voordat de prijzen ineens een enorme vlucht namen…
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 24 Mei 2022 19:20

Re: Verhuisplannen

Verbouwen is echt heel duur momenteel, wij betalen ons ook helemaal scheel voor het meerwerk/woonklaar maken van ons nieuwe huis.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9787

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 24 Mei 2022 19:42

Re: Verhuisplannen

Ik snap dat het duur is geworden, maar zonder keuken, vloer en stuccen.. vind ik het belachelijk veel werk. Het is dan vooral een gat maken, steunbalk plaatsen en isoleren van de garage. Ik zou ook flink schrikken! Het is meer dan ons budget voor de hele bovenetage incl verplaatsing van de trap.

Ik zou vooral vragen waar de kosten vooral in zitten en kijken wat je zelf eventueel al kan doen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9787

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 24 Mei 2022 21:44

Re: Verhuisplannen

Oh ik heb echt zoveel zin opeens in ons nieuwe huis!

Jullie nog tips voor het in de verkoop zetten van je eigen huis?

SO, misschien moeten wij ook een topic maken genaamd: verbouwplannen 😆
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers