Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verhuisplannen

<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 13 Mei 2022 16:12

Re: Verhuisplannen

Spannend Tabbie.
Zeker omdat het eigenlijk jullie eerste keuze was.

Hier in het huidige huis druk aan het klussen voor de verkoop. Klinkt raar, maar kleine dingen die zijn blijven liggen even afmaken zodat het er allemaal wat netter uitziet.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 13 Mei 2022 16:14

Re: Verhuisplannen

Geheel begrijpelijk hoor SO! Hoe zit het eigenlijk met de dalende prijzen voor jullie? Heeft dat nog invloed op de verkoopprijs die jullie gaan inzetten?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 13 Mei 2022 16:23

Re: Verhuisplannen

We gaan het huis voor het voorgestelde bedrag verkopen. Aan de andere kant. Collega appte net dat zijn huis is verkocht met 45.000 overboden. Wel in een redelijke nieuwbouw wijk, denk dat het huis max 10 jaar oud is. Toch nog behoorlijk overboden. Maar de vraagprijs gaan wij wel krijgen. Aangezien we een huis hebben in een groot zoek segment. Twee onder 1 kap. Ruime tuin. Mega garage en nog een losse tuinkamer wat ook als kantoor gebruikt zou kunnen worden.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 14 Mei 2022 14:25

Re: Verhuisplannen

Ik wil graag even een vraag in de groep gooien;

Wij zijn al een tijd lang op huizenjacht. Hebben nu via onze aankoopmakelaar een hele mooie kans gehad. Er komt een woning in de wijk waar wij willen wonen te koop. De eigenaar wil zijn huis niet op funda. Wij zijn afgelopen week wezen kijken, zijn de enige kijkers en bij een goed bod is het huis van ons.

Maar dan nu het volgende….
Ik heb een vast contract, maar ben in de running voor een andere functie binnen het bedrijf. Ik heb 2 Juni mijn 2e gesprek hierover, na het eerste gesprek waren ze heel enthousiast. Ik ben de enige sollicitant en ze zoeken 2 mensen. Best een grote kans dat ik deze functie krijg dus. Het bod wat we nu neer willen gaan leggen (de vraagprijs is 5 ton, deze willen we bieden), redden we net wel of net niet (dinsdag weer gesprek met Hypotheker) op basis van mijn huidige salaris. Maar ja…. Als ik dus die nieuwe functie krijg redden we het makkelijk, aangezien ik dan meer ga verdienen en meer uren ga werken. Alleen hoor ik dat dus 3 juni pas én de functie zal pas in September in gaan. Mijn werkgever kan dan wel schriftelijk verklaren dat ik per september dat salaris ga verdienen.
Kan mijn nieuwe salaris al meetellen voor de hypotheekberekening van de woning? Als ik hiervan een verklaring heb van mijn werkgever?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 14 Mei 2022 15:52

Re: Verhuisplannen

Ik zou deze vraag dinsdag bij het gesprek neerleggen. Zij kunnen je daar het meest concrete antwoord op geven.
2015 💙
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 14 Mei 2022 17:20

Re: Verhuisplannen

Als je dat zwart op wit hebt, moet dat kunnen, lijkt me. Al moet je werkgever dan wel delen met de hypotheeknemer wat de voorwaarden zijn: heb je een proeftijd, mag je weer terug als het niet werkt, dat soort dingen. Wat ga ej dan verdienen?

Harri, hoe is jullie bezichtiging gegaan, weer met 100 belangstellenden, of konden jullie nu eindelijk eens gewoon kijken?
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 14 Mei 2022 19:00

Re: Verhuisplannen

Wat ik heb begrepen mag je loonsverhogingen binnen 3 maanden al meenemen. Dat zou dus misschien net lukken. Maar vraag vooral je adviseur, het verschilt vast per hypotheekverstrekker. Wel heel fijn dat jullie deze kans hebben gehad!

Ons huis staat momenteel te koop, er komen gelukkig flink veel kijkers volgende week dus het zal op inschrijving verkocht worden. Ik ben zo benieuwd, echt spannend!
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 14 Mei 2022 21:44

Re: Verhuisplannen

Scandic schreef:Wat ik heb begrepen mag je loonsverhogingen binnen 3 maanden al meenemen. Dat zou dus misschien net lukken. Maar vraag vooral je adviseur, het verschilt vast per hypotheekverstrekker. Wel heel fijn dat jullie deze kans hebben gehad!
!


Oh echt? Goed om te horen! Uiteraard vraag ik het dinsdag nog na bij de Hypotheker.
Ik merk dat ik de woning sinds de bezichtiging al in mijn hoofd aan het inrichten ben, dus hoop zo dat dit de kans is waar we al zo lang op wachten☺️ En dat die kans dus uiteindelijk ook leidt tot een fijne woning.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 16 Mei 2022 09:57

Re: Verhuisplannen

Ja dat begreep ik ook van onze financieel adviseur JD! Spannend!

We laten het laatste huis dat we bezichtigd hebben even voor wat het is.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 18 Mei 2022 13:37

Re: Verhuisplannen

Was het niets Harrison? Of gewoon even noet het geld waard?

Nou, wij hebben het klushuis mochten we nog willen. Vanavond ga ik even met vriend om de tafel om te kijken wat we zelf kunnen. Want een aannemer in deze tijden is gewoon niet mogelijk. En op basis daarvan beslissen we. Kortom, of we hebben morgen een huis, of niet.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43578

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Mei 2022 13:57

Re: Verhuisplannen

Oh wat spannend Tabbie!
Let's discover the world together.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 18 Mei 2022 14:06

Re: Verhuisplannen

Spannend Tabbie!
2015 💙
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 18 Mei 2022 16:40

Re: Verhuisplannen

Spannend, Tabbie! Wat moet er allemaal gebeuren?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 18 Mei 2022 17:34

Re: Verhuisplannen

Spannend Tabbie. Gaan we samen klussen haha. Wij beginnen ook met veel zelf doen. Want een aannemer nu vinden is lastig. Gelukkig kunnen wij wel wonen in het huis en boven beginnen met kuren etc optrekken


Nog even spannend voor jullie dus
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 18 Mei 2022 20:34

Re: Verhuisplannen

Super spannend Tabbie!

Nee het was een leuk huis maar niet leuk genoeg en er kwamen opeens best een aantal huizen die offline gehaald waren weer online gezet voor lagere vraagprijs dus denk dat we even wachten wat de markt gaat doen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 19 Mei 2022 08:07

Re: Verhuisplannen

Omg! Mijn man zei ja, dus we gaan het doen! We gaan weer klussen gewoon. (Gezellig samen SO!)

We gaan eerst de trap verzetten en dan boven helemaal aanpakken. Maar niet te veel, want wil het wel redelijk bewoonbaar houden met de kinderen. Gelukkig heeft het huis ook een douche beneden, dus als boven de badkamer verbouwd wordt kunnen we gewoon beneden douchen.

Onder pakken we dan enkel de garage aan, die krijgt dan een raamkozijn ipv garagedeur en daarin komt dan mijn hobbyruimte en speelplek voor de kinderen.

Volgend jaar gaan we dan kijken voor een nieuwe keuken en eventueel aanbouw. Dat laatste kunnen we zelf niet meer, want de familieaannemer is met pensioen. Dus daar nemen we echt alle tijd voor. Gelukkig is het wel bewoonbaar dus (er zijn huizen zonder toilet en keuken, dat is echt kamperen dan)
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 19 Mei 2022 08:13

Re: Verhuisplannen

Wat tof Tabbie! Flinke plannen zo te lezen! Blijven jullie eerst nog in jullie huidige huis wonen als jullie daar gaan klussen?
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 19 Mei 2022 08:59

Re: Verhuisplannen

Misschien de eerste maand of twee, maar zitten liever niet met dubbele kosten.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15899

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 19 Mei 2022 09:38

Re: Verhuisplannen

Wat tof Tabbie, gefeliciteerd! Linkje?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43578

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 19 Mei 2022 10:08

Re: Verhuisplannen

Wow gaaf Tabbie!!
Let's discover the world together.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 19 Mei 2022 10:56

Re: Verhuisplannen

Leuk Tabbie. Beetje dezelfde plannen als wij dus. Gaan wonen en beginnen waar we kunnen beginnen en de grote dingen met aannemer later aanpakken.
Ben ook wel benieuwd. Linkje in pm?
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 19 Mei 2022 11:30

Re: Verhuisplannen

Gefeliciteerd tabbie heel tof!
2015 💙
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 19 Mei 2022 18:57

Re: Verhuisplannen

Lady, SO, stuur mij even een dm op insta dan stuur ik daar de link straks even 😀

En ja, volgens mij hebben wij hetzelfde plan.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 19 Mei 2022 21:26

Re: Verhuisplannen

Jullie kunnen er inderdaad ook prima in en klussen en wonen. Ik zie ook gelijk mogelijkheden tot uitbouwen van beneden. Gaan jullie dag ook doen? Zodat die ‘rare pukkel’ uit de tuin is.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 20 Mei 2022 06:04

Re: Verhuisplannen

Haha rare pukkel 🤣 we willen later beneden wel uitbouwen ja. Maar voor nu houden we de pukkel. Boven pakken we eerst aan en de isolatie.

Gisteren lopen vergelijken, maar ik ben overtuigd: er komt een zonneboiler ipv een warmtepomp. Even kijken of we direct ook zonnepanelen erbij plaatsen of dat pas later.

Volgende week stellen we het budget op en de potjes verdelen. Daar wil ik echt aan houden dan.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers