Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verhuisplannen

<<

Anoniem326

Bericht 17 Nov 2021 08:54

Re: Verhuisplannen

Wat rot Fleur. Ik hoop dat je je snel in je keuze kan berusten. Ik heb me er niet volledig bij neergelegd, maar de urgentie prikkel wel weggehaald. Op dit moment zijn er schilders in mijn huis bezig en dit weekend hebben mijn kinderen een eigen kamer. Ik zit dan met de was en de strijkplank, maar daar heb ik ook wel een oplossing voor gevonden. Ik vind mijn huis nog steeds (te) klein voor drie kinderen, maar door deze oplossing vind ik het minder storend en heb ik niet het gevoel dat ik nu moet verhuizen omdat mijn dochters samen op een kamer liggen. In mijn geval is het meer doorgaan met mijn leven in plaats van wachten op een huis. Ik heb bijvoorbeeld lang gewacht om een nieuwe auto te kopen, omdat ik dacht dat die 20k net het verschil kon maken bij het kopen van een huis. Maar ik ben super blij met mijn auto. En die 20k maakt het verschil niet. Deze opknapbeurt heeft ook ruim 2.000 euro gekost. Maar ik heb daar nu plezier van. En ik heb bijvoorbeeld dit jaar ook een mooie bank gekocht. Wilde ik heel graag, maar ik dacht steeds dat ik beter kon wachten totdat ik een nieuw huis zou hebben. Maar nu heb ik hem en vind ik mijn woonkamer veel mooier. Misschien duurt het nog 2 of 3 jaar voordat ik iets vind. Tot die tijd ga ik niet steeds rekening houden met wat als. Dat geeft mij wel lucht. Ik wil ook al lang een bepaald bedrag beleggen. Dat houd ik ook maar achter op de spaarrekening voor een huis, maar ik denk dat ik dat ook gewoon maar ga doen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 22 Nov 2021 12:01

Re: Verhuisplannen

Wij gaan vrijdag kijken naar een huis. Ben mega benieuwd. Op papier is het precies Wat Ik zoek, maar twijfel nog wat over de grootte van de kinderkamers.
<<

Anoniem326

Bericht 22 Nov 2021 12:19

Re: Verhuisplannen

Wat spannend Tabbie. Veel plezier! Ik hoop dat het meteen goed voelt. Laat je weten hoe het was?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 23 Nov 2021 14:33

Re: Verhuisplannen

Oh spannend tabbie. En grootte kinderkamers is wel een belangrijke. J heeft nu een enorme kamer (6,5 bij 3,80 tot de 1,5meter grens) en ik moet zeggen dat wij het allemaal heerlijk vinden. Hij heeft nu zoveel ruimte om te spelen er staat een bureau in waar wij ook met gemak aan kunnen werken. Ben daar nog zo blij mee.
2015 💙
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 23 Nov 2021 15:39

Re: Verhuisplannen

Spannend Tabbie! Weer een klushuis of meer instapklaar?
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 23 Nov 2021 16:16

Re: Verhuisplannen

Deze is instapklaar (maar daardoor ook hogere vraagprijs dan we voor een klushuis over zouden hebben). Voordeel is dan wel dat we geen grote verbouwing hebben, al zou ik wel wat dingen anders willen. De keuken en badkamer zijn gewoon nieuw en super netjes. Het gaat echt liggen aan de slaapkamers en het gevoel dat we erbij hebben.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25046

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 23 Nov 2021 19:04

Re: Verhuisplannen

Leuk, Tabbie, ik ben benieuwd. Is het in jullie huidige woonplaats?
❤ 7 juni 2018
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 23 Nov 2021 19:19

Re: Verhuisplannen

Leuk, Tabbie. Spannend ook weer. Voor mijn gevoel wonen jullie nog maar net in jullie huidige huis. Ik ben benieuwd hoe het huis jullie bevalt vrijdag.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 23 Nov 2021 19:49

Re: Verhuisplannen

Spannend Tabbie. Een tweede kind is echt niet meer in jullie knusse huisje te proppen? 😉 Zo jammer! Jullie huis lijkt me heel fijn. Maar logisch dat je behoefte gaat krijgen aan iets meer ruimte.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 23 Nov 2021 19:55

Re: Verhuisplannen

We wonen hier nu 6 jaar en willen hier prima nog blijven wonen :) We hebben alleen 2 slaapkamers, waarvan 1 klein (even klein als de twee slaapkamers van het huis waar we gaan kijken). We merken daardoor wel dat wonen op 80 m2 best een uitdaging wordt met alle spullen. Zo is er geen plek voor een speelgoedkeukentje of poppenhuis. Tja, luxe probleem eigenlijk. En we kunnen eventueel van slaapkamer wisselen en dat de kinderen de grote slaapkamer krijgen.. Maar ieder een eigen kamer en nog een zolder zou ook fijn zijn!

Maar we zoeken al een jaar en tot nu toe is er zelfs amper tussen te komen op de woningmarkt hier. Ben dus al blij dat we ergens kunnen kijken en dus mee kunnen bieden eventueel.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 24 Nov 2021 11:11

Re: Verhuisplannen

Spannend, Tabbie! Ik ben benieuwd.

Hier is afgelopen voorjaar het perfecte huis afgevallen door de te kleine slaapkamers. Er was ook geen echte zolder, dus qua ruimte zou dat echt vervelend worden.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 26 Nov 2021 21:58

Re: Verhuisplannen

Nou. Het huis was dus top, zelfs mijn vriend is helemaal overtuigd. Nu moeten we dus een gaan doen. Zo lastig, jullie tips?
<<

Anoniem326

Bericht 26 Nov 2021 22:06

Re: Verhuisplannen

Wat leuk en spannend Tabbie. Niet echt tips hier, want mijn biedingen ( 3 in het afgelopen half jaar) waren geen succes. Weet je een beetje wat er gemiddeld wordt overboden in de wijk waar het huis staat? Wanneer moet je een bod uitbrengen? Succes alvast!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 27 Nov 2021 09:12

Re: Verhuisplannen

Het is zo lastig, daarom hebben wij uiteindelijk besloten om met een aankoopmakelaar te bieden. Die weten over het algemeen hoeveel er ongeveer overboden wordt op een type huis en waarvoor het ongeveer getaxeerd kan worden en wat je dus aan eigen geld moet hebben.
Blijf vooral bij jezelf dat kan ik alleen maar zeggen. Kijk wat jullie het waard vinden en hoeveel je over wil bieden. Wellicht durf en kan je nog wat met voorwaarden dat kan ook mee spelen.
2015 💙
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 27 Nov 2021 10:28

Re: Verhuisplannen

Ik heb dus geen idee wat er overboden wordt in die wijk, maar wil inderdaad ook bij mezelf blijven. Vind het zo lastig. Want zou echt top zijn voor ons op dit moment. Kan er zelfs een workshop ruimte in maken.

Misschien toch ook eens kijken naar een aankoopmakelaar.. we moeten voor woensdag een bod uitbrengen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 27 Nov 2021 11:43

Re: Verhuisplannen

Bwuhh wij wonen op een heel tof doodlopend pleintje met mooie jaren ‘30 huizen. Grootste nadeel is dat wij het enige gezin zijn met jonge kinderen inmiddels. Er is enorm weinig verloop, het hele pleintje is erg toe aan verjonging en hoopt op meer kindjes. Nu gaat er eindelijk een buurvrouw verhuizen, groot huis, echt perfect voor jong gezin. Wij allemaal veel met haar gesproken dat we zo hopen dat het een gezin wordt. En zij ging daar haar best voor doe. Verkoopt ze het aan iemand die z’n studerende zoon erin gaat stoppen! 😭😭 zo jammer!! Ben soms zo jaloers op vrienden waar de kinderen de godganse dag met z’n allen buiten spelen…
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 27 Nov 2021 12:01

Re: Verhuisplannen

Oh wat jammer Zora. Dat lijkt me idd ook zo gezellig, van die kindjes. En zou bij jou prima kunnen. Wat jammer zeg!
Let's discover the world together.
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 606

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:20

Bericht 27 Nov 2021 12:16

Re: Verhuisplannen

Tabbie, als je nog niet echt inzicht hebt in het overbieden in die wijk zou ik zeker een aankoopmakelaar inschakelen! Niet dat het met makelaar altijd lukt, maar zo zonde als je veel teveel overbied of juist veel te weinig

Zora, wat jammer zeg! Ook niet zo fijn om naast een studentenhuis te wonen? Of gaat hij er alleen wonen?

Wij hebben afgelopen week weer geboden op een woning maar zijn het weer niet geworden. Een aankoopmakelaar heeft dus ook niet altijd zin ;) wij zijn ook niet meer tevreden over onze makelaar omdat hij voor ons gevoel ons altijd te behoudend adviseert en heel erg met ons meepraat. Afgelopen week had hij dus gezegd dat hij dacht aan 475 bij bepaald huis, wij tegen hem gezegd dat wij dachten dat dit te laag was. Uiteindelijk is het huis voor rond 540 (denken we) weggegaan.. dus nu even kijken of we willen wisselen van makelaar
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 27 Nov 2021 13:58

Re: Verhuisplannen

Wij wonen er niet naast gelukkig maar het is echt niet tof voor ons pleintje idd en voor die buren daar 😩

Klinkt idd niet alsof die makelaar er lekker bovenop zit Henque!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 27 Nov 2021 14:12

Re: Verhuisplannen

Ik snap je Zora! Hier in de straat woont verder maar 1 kindje. Verder veel oudere mensen. De laatste tijd een paar jongere stellen, maar met gebrek aan kinderkamers, gok ik dat die weer verhuizen als er kinderen komen.

Ik ga eens googlen dit weekend en beetje inlezen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 27 Nov 2021 14:32

Re: Verhuisplannen

Jeetje henque dat is ook wel echt een bizar verschil. Wil je dan niet dat mensen een huis kopen? Bij ons heeft de makelaar toen een heel duidelijk advies kunnen geven, ik zou het huis taxeren op bedrag X maar verwacht dat er mensen zijn die bedrag Y gaan bieden. Jullie huis zou ik nu in de verkoop zetten voor dit bedrag dus ga dit weekend even rekenen en kijk wat je zelf wil. Uiteindelijk dus een bod gedaan wat waarschijnlijk niet het allerhoogste was maar voor de verkopers wel het gunstigste.
Wij wisten wel wat er overboden was op vergelijkbare huizen en dat maakt het wel iets makkelijker.
2015 💙
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 606

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:20

Bericht 28 Nov 2021 22:31

Re: Verhuisplannen

Minx zoals jij het omschrijft zouden we het liever hebben inderdaad. Dat hij een bedrag noemt en wij mogen bedenken of we dat ervoor over hebben. Hij had afgelopen week wel het befaamde belletje vlak voor de sluiting van de inschrijving gedaan, daardoor wist hij dat we boven de 5 ton moesten bieden. Maar we kwamen niet bij 540 in de buurt helaas. Nu is het niet alleen maar kommer en kwel, we zijn ook al een paar keer 2e geworden bij een bieding en dan zaten we er niet mega ver vanaf, maar we hadden ook gewoon meer van zijn connecties gehoopt oid.
Hij zal toch ook wel van ons afwillen nu haha

Succes met bieden Tabbie!
<<

Anoniem326

Bericht 29 Nov 2021 10:33

Re: Verhuisplannen

Wat stom Henque! Mijn makelaar geeft na de biedingen (Als verkoop rond is) wel aan waarvoor het uiteindelijk is verkocht. Zij zit altijd wel goed. Maar ze geeft wel altijd aan bedrag x is een reeel bod. Maar het kan altijd zijn dat er mensen tussen zitten die het echt graag willen en daar ruimschoots boven gaan zitten. Dat was de vorige keer. Dus voor de markt uit vier kijkers. Alle vier een bod gedaan. Drie keer een ongeveer hetzelfde bod (zo'n 10%) en dan een bod van daar nog 35k overheen. Tja. Zo'n bieder ga ik niet worden. Maar ze geeft wel aan dat dat niet altijd gebeurt.
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 606

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:20

Bericht 18 Dec 2021 11:51

Re: Verhuisplannen

De aanhouder wint! We hebben een huis!
Afgelopen maandag werden we gebeld door de makelaar over een huis waar we eerder op geboden hadden. De nr 1 bieder had hierbij afgezegd en wij waren blijkbaar nr 2. Als we het wilden dan was het huis van ons! M'n vriend was meteen enthousiast maar bij mij sloeg de twijfel wel even toe, combi van koud water vrees en ineens twijfel over de locatie. Maar na nachtje erover slapen werd ik wel met een goed gevoel wakker, we hebben toen gevraagd of we nog een keer mochten kijken (eindelijk eens wat macht als kopers haha) en dat mocht. Op woensdag daar gekeken, m'n ouders waren mee en allemaal hadden we heel goed gevoel over het huis.
Maandag bouwkundige keuring en als dat oke is dan koopovereenkomst tekenen ergens volgende week.
Nog een beetje onwerkelijk dat het na een zoektocht van een jaar nu zover is ;) Nog wel even geduld want we krijgen de sleutel pas in juni.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 18 Dec 2021 11:57

Re: Verhuisplannen

Wow, wat een fijn nieuws zeg! Heel begrijpelijk denk ik dat je dan toch ineens gaat twijfelen, want het wordt dan wel plotseling heel concreet natuurlijk. Duimen nu dat er geen gekke dingen meer uit de keuring komen. Maar alvast voorzichtig gefeliciteerd!
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers