Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verhuisplannen

<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2390

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 15 Okt 2021 11:56

Re: Verhuisplannen

Het huis wat wij bezichtigd hadden (in een dorp in Friesland) is 22% overboden.
Het laagste bod wat was uitgebracht van de 7 biedingen was al 32.000 boven de vraagprijs
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 15 Okt 2021 12:56

Re: Verhuisplannen

Vriendin van mij heeft ook 21% moeten overbieden maar dat huis was ook echt laag in de markt gezet. Zeker als je bedenkt dat al dat soort huizen zoveel overboden worden. Maar dan nog is het bizar veel.
2015 💙
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 20 Okt 2021 12:16

Re: Verhuisplannen

De afgelopen tijd hebben we wat huizen bezichtigd in Haarlem maar zijn we toch tot de conclusie gekomen dat we de huizen daar steeds niet mooi genoeg vinden om op te wegen tegen Amsterdam verlaten. Dus ik deed weer een rondje funda en opeens stond er een huis te koop op de plek waar we altijd tegen elkaar zeggen dat we daar wel zouden willen wonen, binnen ons budget. Spannend! Maandag gaan we kijken.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 20 Okt 2021 12:25

Re: Verhuisplannen

Spannend harri, ben benieuwd.
2015 💙
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 20 Okt 2021 15:20

Re: Verhuisplannen

Spannend, Harrison! Veel plezier maandag.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 20 Okt 2021 15:22

Re: Verhuisplannen

Wat spannend! En dan dus in Amsterdam?
❤ 7 juni 2018
<<

Fleur_1976

Noob

Berichten: 80

Geregistreerd: 12 Mei 2021 10:25

Bericht 05 Nov 2021 08:18

Re: Verhuisplannen

Wij zijn vorige week vrijdag in een appartement wezen kijken en hebben afgelopen dinsdag een bod gedaan.
Hebben 14% over boden 😳.
Hebben het huis niet
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 05 Nov 2021 08:38

Re: Verhuisplannen

Weet je hoeveel het winnende bod overboden heeft?
2015 💙
<<

Anoniem326

Bericht 05 Nov 2021 09:51

Re: Verhuisplannen

Harrison, heb je ergens al een update gegeven? Is het gelukt?

Wat jammer Fleur! Moeilijk he, het bieden in deze tijd.

Bij mijn ouders in de straat gaat een tweekapper met een ruime tuin de verkoop in. Ik ga dinsdag kijken. Aankoopmakelaar gaat mee. Als ik het wil hebben dan moet ik wel echt aan mijn max gaan zitten. Ik heb deze week met mijn financieel adviseur naar mijn mogelijkheden gekeken. Dus ik weet wat ik kan.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 05 Nov 2021 09:57

Re: Verhuisplannen

Ooh dat is spannend en wat zou dat fijn zijn Holly.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem326

Bericht 05 Nov 2021 09:58

Re: Verhuisplannen

Durf er niet op te hopen hoor. Ik kan overbieden (tussen 10 en 15%), maar ik kan geen ton overbieden. Dus als er net als de vorige keer iemand tussen zit die er zo ver boven gaat dan lukt het niet.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2390

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 05 Nov 2021 10:17

Re: Verhuisplannen

Dat klinkt als een droomplekje Holly!
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 05 Nov 2021 10:34

Re: Verhuisplannen

Spannend hg, klinkt idd als een ideale plek
2015 💙
<<

Fleur_1976

Noob

Berichten: 80

Geregistreerd: 12 Mei 2021 10:25

Bericht 05 Nov 2021 10:41

Re: Verhuisplannen

Minx schreef:Weet je hoeveel het winnende bod overboden heeft?


Nee geen idee!

Wordt niet vrij gegeven
Kan net zo goed een lager bod zijn maar iemand die meer eigen geld heeft
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 05 Nov 2021 10:46

Re: Verhuisplannen

Jammer, Fleur!

Spannend weer, Holly. Zou wel heel erg leuk zijn! Veel plezier dinsdag!
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 06 Nov 2021 15:01

Re: Verhuisplannen

Spannend Holly, wie niet waagt wie niet wint! Zelfde geldt voor Harrison natuurlijk!

Hier al een tijd een dip qua huizen bezichtigen. Nog wel 1x geboden op een huis, wederom 2e geworden.. Merk dat ik nogal ben afgevlakt ofzo. In het begin kon ik echt heel enthousiast worden van huizen (of juist het totaal niet mooi vinden) en nu denk ik bij alles: 'prima, kan wel'. Ergens vind ik dat wel jammer. Had toch een romantischer beeld van een huis kopen ;) Hebben ons nu opgegeven voor kopen zonder kijken haha, verwacht totaal niet dat we uitgekozen worden hoor maar je weet maar nooit

Daarnaast toch ook wel weer eens twijfels of we wel nu moeten doorzetten in deze huizenmarkt. We neigen wel steeds meer naar wel doorzetten, omdat ik niet verwacht dat de krapte op de huizenmarkt binnen 2-3 jaar opgelost gaat worden en ik verwacht wel dat we binnen 2-3 jaar écht een andere woning willen. Aan de andere kant hoorde mijn vriend verhalen van iemand die in financiele sector werkt dat er daar helemaal vanuit word gegaan dat de huizenprijzen in komende jaren weer gaan dalen..
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 08 Nov 2021 12:20

Re: Verhuisplannen

Spannend Holly!
Heel herkenbaar Henque. Vind het zo moeilijk, waar doe je goed aan?
Jammer Fleur..

Onze bezichtiging was in Amsterdam inderdaad. Het huis an sich was echt leuk alleen we kwamen er tijdens de bezichtiging achter dat het viaduct dat vlakbij zit veel meer herrie maakt dan we dachten. Dus als je buiten zit dan klinkt het alsof je naast een snelweg zit. Best arelax dus we hebben er voor gekozen om geen bod te doen. Jammer!
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 09 Nov 2021 22:53

Re: Verhuisplannen

Zeker jammer, maar heel begrijpelijk, Harri!
<<

Anoniem326

Bericht 10 Nov 2021 10:21

Re: Verhuisplannen

Wat jammer Harrison, maar dat lijkt me ook een reden om het niet te doen.

Henque wat lastig. Je wordt er ook een beetje murw van op deze manier.

Het huis viel tegen. Ik vond het behoorlijk afgeleefd en vies. Dus om het fris te krijgen ben ik denk ik zo'n 40k kwijt aan stuc- en schilderwerk, nieuwe vloeren (beneden en boven), nieuw dakraam, in de 20 meter diepe tuin ligt kunstgras (!) dus dat moet er ook echt uit. En dan heb ik nog niet de keuken en badkamer gedaan. Want ook verouderd, maar vooral niet mijn smaak. De locatie is geweldig, de tuin ook (mits kunstgras eruit) en ik heb voor alle kinderen een kamer, maar het huis van binnen viel erg tegen. Ik denk dat ik het aan me voorbij laat gaan. Of ik breng een laag bod uit (wel hoger dan vraagprijs maar absoluut geen 10% er boven).

Ik zit er aan te denken om in de kerstvakantie in mijn eigen huis alles boven te laten schilderen, opnieuw behangen en kinderkamers opnieuw in te richten, maar weet niet of dat zinvol is als ik toch van plan ben te verhuizen. Maar aan de andere kant zit er totaal geen schot in mijn verhuisplan. Behalve dan dat mijn budget steeds verder opgerekt wordt.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 10 Nov 2021 10:40

Re: Verhuisplannen

Wat zonde, ik zou denk ik gewoon een bod doen met wat jij het waard vind, zo zuur als je achteraf hoort dat je daarmee het huis had kunnen kopen. Hebben wij toen ook gedaan bij een huis en uiteindelijk zwaar overboden maar dat vonden wij het ook echt niet waard.

Wij hebben aan ons huis toen nog wel een aantal dingen gedaan zoals de zolder behangen zodat die in ieder geval fris wit was ipv dat je rechtstreeks op de ventilatie keek en houten overzettreden op de trap gezet. Dat laatste zeiden we als we daar 3 maanden plezier ban hebben is het goed het is in ieder geval een dikke plus. Uiteindelijk is dat dus 9 maanden geworden.
2015 💙
<<

Anoniem326

Bericht 10 Nov 2021 12:12

Re: Verhuisplannen

Ja, zo sta ik er ook in. Misschien wonen we hier nog wel een jaar. Ze slapen nog in peuterbedjes. Past nog wel, maar het wordt nu toch ook wel tijd voor een 1-persoonsbed. De tweeling wordt 7. Maar ik kan het niet zelf (qua tijd) dus alleen al het schilderwerk kost 1700 euro. En ik zie er een beetje tegenop om alles overhoop te halen en te veranderen. Maar goed, aan de andere kant wist ik een jaar geleden dat ik op dit punt zou belanden als ik niet zou verhuizen.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 10 Nov 2021 13:16

Re: Verhuisplannen

Wat jammer HGL. Misschien inderdaad een bod doen voor wat jij het waard vindt en wellicht heb je opeens geluk. Ik herken ook je gevoel van ga ik dan nu nog in dit huis investeren en wij hebben besloten het wel te doen. Wie weet hoe lang het nog duurt en dan is het hier zo lang in ieder geval fijn(er).
<<

Anoniem326

Bericht 10 Nov 2021 23:31

Re: Verhuisplannen

Ja ik ga het ook doen. Dus toch hele bovenverdieping laten schilderen. Mijn kleding/waskamer opgeven en alle drie een eigen kamer en een groot bed. Dat betekent dat ik altijd een wasmand in mijn kamer heb staan. Maar ja dat is dan maar zo. Schilders van mijn ouders kunnen toevallig volgende week al. Dus bedden besteld en dit weekend al ruimte maken. In plaats van mooi behang heb ik voor ieder kind een persoonlijk schilderijtje gekocht. Dat kan dan mee naar het, als het er ooit nog komt, nieuwe huis.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 11 Nov 2021 08:35

Re: Verhuisplannen

Dat klinkt leuk! Jammer van je waskamer maar dat is te overzien inderdaad.
<<

Fleur_1976

Noob

Berichten: 80

Geregistreerd: 12 Mei 2021 10:25

Bericht 17 Nov 2021 08:22

Re: Verhuisplannen

We hebben besloten om nog even te blijven zitten, met deze rare woningmarkt is het voor ons niet te doen.
Wel met gemengde gevoelens, want zou hier graag weg willen, en huis kunnen we verkopen voor mooi bedrag waarmee we met alles op 0 staan.
Alleen een ander huis kopen met overbieden etc lukt gewoon niet.

Nu maar beetje opknappen en over paar jr zien wat er kan.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers