Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verhuisplannen

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11591

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 12 Okt 2021 13:09

Re: Verhuisplannen

Wij hebben inderdaad heel rustig afgewacht tot er een huis kwam, ons huidige huis stond wel op het stukje twijfel doordat de straat druk is. Maar door de achterom is het voor J totaal geen probleem. De loop richting school en speeltuin zijn via de achterom. En dat zijn dingen die je vanaf de straat niet goed kan zien.
Op dit moment zijn we alleen wel heel blij dat we doorgezet hebben ondanks dat we eigenlijk minder uit hadden willen geven voor het huis. Dat is met overwaarde opgevangen maar de stijging gaat zo bizar hard op het moment. Wij hebben 9% boven vraagprijs geboden en vergelijkbare huizen die nu op de markt komen komen al op de markt met de vraagprijs rond ons bod. En er is een enorme run op deze huizen dus je moet echt overbieden.
2015 💙
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 12 Okt 2021 13:57

Re: Verhuisplannen

Lastige keuze hoor, zeker omdat het dus een huis is die je evt voor de markt uit kan kopen.. (als er niet al anderen zijn die een bieding hebben gedaan?)

Voor mijzelf is een rustige straat echt een hele belangrijke eis die bovenaan m'n lijstje staat, maar dat komt ook doordat ik nu aan een redelijk drukke (50 km p/u) doorgaande weg woon waar ik gek van word. Snachts is het rustig, maar ik moet ook regelmatig overdag slapen (nachtdiensten) en dan vind ik al die auto's/bussen/vrachtwagens/irritante brommers heel vervelend ;) Ook zou ik het vervelend vinden om in m'n tuin te zitten en continu auto's te horen, maar weet niet of dat het geval is?
<<

Anoniem326

Bericht 12 Okt 2021 14:21

Re: Verhuisplannen

Bedankt voor het meedenken Henque. Hoe gaat het met jouw huizenjacht?

Mijn vereiste is voor elk kind een eigen kamer. En vervolgens prioriteer ik zo:

1. Vrij uitzicht aan de achterkant, dus niet ingebouwd zitten tussen schuttingen en uitkijken op dakkapel van buren die aan je tuin grenzen
2. Tuin. Ik heb nu een diepe tuin en wil minstens een even diepe tuin.
3. Straat. Rustige en kindvriendelijke straat.

De straat is een 30km weg en er rijden geen bussen of vrachtverkeer. In de tuin heb je er dus niet zo'n last van. Ik ben er nog steeds niet uit. Door de straat, maar ook het giga bedrag waarvoor ik dan zou moeten kopen. Maar goed, dat blijft een ding.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 12 Okt 2021 14:47

Re: Verhuisplannen

Wat een lastige keuze Holy. Wanneer moet je de knoop uiterlijk doorhakken?

Wij wonen nu in een fijne, nieuwe buitenwijk van de stad. We wonen (nu nog) aan één van de doorgaande straten binnen die wijk. Dus veel autoverkeer, 30 km/uur. Ik heb het nooit als een belemmering ervaren. De kinderen hebben er extra goed door leren uitkijken en wij hebben gelukkig wel een goed uitzicht.

Als je zeker weet dat je concessies moet maken, dan zou ik dat op de locatie doen denk ik en niet op het huis.

Succes met het maken van je keuze!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 12 Okt 2021 15:27

Re: Verhuisplannen

Een huis vinden dat echt volledig aan je wensen voldoet is denk ik eigenlijk niet te doen. Niet alleen voor jou hoor Holly, maar voor iedereen.

Ik denk dat je idd goed moet bedenken wat het belangrijkste is voor jou, het huis of de straat. Ik kan me best voorstellen dat er straten zijn waar je liever niet wil wonen.
Wij wonen overigens ook aan een redelijk doorgaande straat. Zolang men zich houdt aan de 30km vind ik het niet erg dat het wat drukker is. Nadeel van deze straat is vooral dat hij geasfalteerd is en er maar aan een stukje huizen staan. Daardoor nodigt hij nogal uit tot veel harder tijden, wat helaas veel mensen ook doen.. Dat stoort me meer dan het aantal auto's.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2354

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 12 Okt 2021 16:17

Re: Verhuisplannen

Ik ben benieuwd wat je gaat doen, Holly. Lijkt me wel lastig als je toch ergens een concessie moet doen. Je hebt overigens al meerdere keren de opmerking gemaakt dat je de prijs van het huis ook erg hoog vindt. Vind je dat sowieso of vind je het huis te duur voor de locatie? Dat zou ik ook wel in je overweging meenemen. Succes in ieder geval met je keuze!

Ik heb net een telefoontje gehad van de makelaar, vrijdag om 10.15 uur is de eindinspectie van onze woning. Jeej! Nu nog de laatste dingen aan het regelen voor volgende week. De planning loopt nu al in de soep, want degene die zou komen behangen komt later en dat kan dus eigenlijk niet, want het behang moet erop zitten voor de vloer erin gaat en die moet er eind volgende week in. Dus toch maar een behanger gezocht, die zou dinsdag en woensdag kunnen en dat komt dan beter uit. Moet ik alleen even kijken of dat nog uit een potje kan, het geld vliegt er al zo snel uit.
<<

Anoniem326

Bericht 12 Okt 2021 20:34

Re: Verhuisplannen

Wat fijn dat je zo last minute een behanger hebt kunnen vinden. Succes! En heel veel plezier vrijdag!

Ben echt blij mij jullie reacties. Ik heb ook nog een aantal persoonlijke berichten ontvangen. Wat lief dat jullie zo met me meeleven en meedenken. Ik weet voor 90% zeker dat ik een bod uitga brengen. Dus spannend weer. Giselle, jij vroeg waarom ik het bedrag zo hoog vind. Dat heeft te maken met de grote verantwoordelijkheid die ik alleen financieel draag. Dat vind ik soms een zware last. En dat is dus echt een gevoel. Ik wil bijvoorbeeld geen andere baan of minder uit werken, maar het gevoel dat ik qua functie of uren geen stap terug kan zetten, vind ik soms best overweldigend. Dat ik naast de zorg van de kinderen, het functioneren/presteren op mijn werk ook alleen financieel overal zorg voor moet dragen. Ik heb na de scheiding enorm hard gewerkt om financieel zelfstandig te zijn en niet afhankelijk te worden van toeslagen, om het gewoon zelf te doen zonder man. En in plaats van dat dat een gevoel van trots geeft, geeft het nog steeds een gevoel van angst. Kan ik het wel? Verdien ik wel wat ik verdien? Blijf ik het wel goed doen? Etc. Dus dit is meer een onderwerp voor therapie dan dat het rationeel zou moeten meewegen in de aanschaf van een huis. Want ik heb inmiddels tientallen huizen aan me voorbij laten gaan die ik makkelijk had kunnen betalen, maar niet durfde te kopen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 12 Okt 2021 21:55

Re: Verhuisplannen

Heel dapper en spannend!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2354

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 13 Okt 2021 09:07

Re: Verhuisplannen

Wat spannend, Holly! Heel begrijpelijk trouwens dat je het doodeng vindt om in je eentje zo'n grote (financiële) verantwoordelijkheid te dragen. Volgens mij weet je wel heel goed wat je hebt en wat je uit kunt geven, maar zit het vooral in je hoofd omdat je weet dat die last dus op jouw schouders ligt. Heel veel succes met het uitbrengen van je bod, ik duim voor je!
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 01:55

Bericht 13 Okt 2021 12:46

Re: Verhuisplannen

Inderdaad spannend Holly, heel veel succes, hopelijk een succesvolle uitkomst!

Fijn Giselle, dat je nog een behanger hebt gevonden!
Ons vrolijk meisje - 2020
Onze lieve jongen - 2022
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 13 Okt 2021 19:48

Re: Verhuisplannen

Ik was een stille meelezer van alle verhuisplannen en we hielden de woningmarkt hier in de gaten. Kleine maand geleden kwam er een huis voorbij dat onze interesse had, maar deze kwam uiteindelijk toch niet op de markt. Vorige week bleek hij toch wel in de verkoop te komen en we hebben bezichtigd en een bod neergelegd! Ons bod (overigens onder de vraagprijs) is geaccepteerd en nu mogen we van alles gaan regelen.

Het is zoals de makelaar het noemt 'in originele staat', oftewel een flink klusproject waarmee we het wel helemaal naar onze zin kunnen maken.
08/2018
05/2021
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11591

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 13 Okt 2021 19:53

Re: Verhuisplannen

Jaaa echt zo tof🥳🥳 weet zeker dat jullie er wat moois van kunnen maken.
2015 💙
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2354

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 13 Okt 2021 20:05

Re: Verhuisplannen

Wat tof, ME! Bijzonder ook dat je in deze tijd toch nog een huis onder de vraagprijs koopt. Moeten jullie lang wachten tot de overdracht? En gaat jullie huis nu in de verkoop?
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 13 Okt 2021 20:19

Re: Verhuisplannen

Giselle schreef:Wat tof, ME! Bijzonder ook dat je in deze tijd toch nog een huis onder de vraagprijs koopt. Moeten jullie lang wachten tot de overdracht? En gaat jullie huis nu in de verkoop?


Het huis staat leeg en enige ding is hypotheek regelen. Waarschijnlijk kan dat vrij snel. De overdracht staat op half december gepland. Vooralsnog blijven we toch eerst wonen in ons huis tot het een eind klaar is. Huis in de verkoop gooien heeft op dit moment nog geen prioriteit.
08/2018
05/2021
<<

Anoniem331

Bericht 13 Okt 2021 20:50

Re: Verhuisplannen

Blijf je in hetzelfde dorp ME of schuif je iets op?
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 13 Okt 2021 22:00

Re: Verhuisplannen

Karnemelk schreef:Blijf je in hetzelfde dorp ME of schuif je iets op?


We blijven in dezelfde wijk, 700m verderop volgens Google (10 minuten lopen).
08/2018
05/2021
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43734

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Okt 2021 22:08

Re: Verhuisplannen

Wat leuk ME!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem326

Bericht 14 Okt 2021 19:17

Re: Verhuisplannen

Wat gaaf ME! Wat hebben jullie geluk gehad. Gefeliciteerd!

Ik ben helaas overboden. Die kans zat er in natuurlijk.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43734

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Okt 2021 19:19

Re: Verhuisplannen

Wat jammer dat de keuze op die manier voor je wordt gemaakt HGL. Heel jammer, ik had het je zo gegund.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem326

Bericht 14 Okt 2021 19:25

Re: Verhuisplannen

Ach ja er komt wel iets anders. Er is 17% overboden. Dat is echt wel heel veel. Fijn voor de verkopers natuurlijk.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11591

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 14 Okt 2021 19:37

Re: Verhuisplannen

Wat jammer HG, jeetje 17% dat is wel echt serieus veel geld ook.
2015 💙
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 14 Okt 2021 20:24

Re: Verhuisplannen

Wat ontzettend teleurstellend weer Holly. Heel jammer voor je 😕.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2354

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 14 Okt 2021 20:52

Re: Verhuisplannen

Wat jammer, Holly, ik gunde het je zo. Met 17% overboden worden is wel erg veel.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 14 Okt 2021 21:02

Re: Verhuisplannen

Poe dat is echt wel flink overboden, rare markt!

Wij wonen nu 8 jaar in ons huis en het lijkt erop dat we hier straks 'gratis' hebben gewoon; de overwaarde tov aankoopprijs is stuk hoger dan wat we in de tussentijd aan hypotheekrente hebben betaald.
08/2018
05/2021
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 15 Okt 2021 11:49

Re: Verhuisplannen

Jammer Holly!
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers