Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verhuisplannen

<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 28 Jul 2021 09:18

Re: Verhuisplannen

Inderdaad slim, Minx! Ik zet ‘m ook op onze to-do-list.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 12 Aug 2021 10:40

Re: Verhuisplannen

Even een kleine update,

We gaan heel hard, we willen over 3 weken verhuizen en vriend werkt vandaag nog en volgende week di/wo/do daarna is hij 2 weken vrij.

Wat we nog moeten doen:
- De verwarmingsleidingen op 3 plekken aansluiten
- draingoot in de badkamer
- afwerken inbouwkast en deze dan schilderen
- 2 muren in de woonkamer in de structuurverf
- 1 muur in de kamer van J
- kozijn in de kamer van J
- deur naar de garage schilderen
- muur op onze slaapkamer verven
- muren op de overloop witten
- vloeren op de bovenverdieping
- plafonds in de woonkamer, gang, logeerkamer en overloop
- heeeeel veeeel latjes en kitten.

De tegelzetter begint eind volgende week aan de vloer beneden en de badkamer en de toiletten. We willen dit weekend eigenlijk alles zover afmaken dat we volgend weekend vloeren kunnen gaan leggen en deuren op kunnen hangen. Zo op een lijstje lijkt het heel veel maar ik hoop vandaag toch de afwerking van de inbouwkast netjes te kunnen maken en de muur op onze slaapkamer te schilderen. En dan morgenavond de muren op de gang en overloop. Die zitten al in de voorstrijk en dat is veruit het meeste werk. Dat duurt ongeveer 2x zo lang.

Er komt nu ook heel veel materiaal binnen. En dingen zoals vloeren en deuren nemen heel veel ruimte in. Dus dat is lekker als dat het huis in kan.
2015 💙
<<

Anoniem323

Bericht 12 Aug 2021 20:26

Re: Verhuisplannen

Het is te overzien minx, succes!

Hoe is het nog afgelopen met jullie meterkast? Hebben jullie inmiddels een nieuwe datum gekregen?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 12 Aug 2021 22:01

Re: Verhuisplannen

Ja is gelukkig ook te overzien, ik heb vanavond de kast nog afgewerkt, de muur op de slaapkamer nog geschilderd en de overloop. Mijn vader maakt als het goed is morgen alle plafonds af en mijn vriend gaat ook weer schilderen.

Ik heb net ook 24 pakken tegels verplaatst. Ben blij dat ik best wel sterk ben want dat is best wel een enorme klus maar morgen komt mijn Ikea bestelling als het goed is dus hadden we plek in de garage nodig.

Vriend gaat morgen enexis weer bellen…. We hebben wel stroom maar echt maar 1 fase heel weinig ampere. De helft van de stopcontacten staat dus geen stroom op. De elektricien durfde het niet aan om er meer op aan te sluiten.
KPN was ook fout gegaan met verhuizen dat is nu gelukkig recht gezet.
2015 💙
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 14 Aug 2021 21:41

Re: Verhuisplannen

Even plempen:

Vandaag zijn we verhuisd, 60dgn na het tekenen van de voorlopige koopovereenkomst.
Alles staat hier en het oude huis is al helemaal leeg (vloer eruit enzo).
Deze week daar even een doekje door de badkamer, wc en keuken en het onkruid weghalen en dan kunnen we vlgd week maandag de sleutel inleveren bij de woningbouw.

Het waren pittige weken maar we zitten nu heerlijk (tussen de dozen enzo) tv te kijken op onze nieuwe bank ☺️
30-04-2017
<<

Anoniem332

Bericht 14 Aug 2021 21:52

Re: Verhuisplannen

Wat fijn Kees! Veel
Plezier van jullie nieuwe huis. Hopelijk vindt alles snel een plek.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 14 Aug 2021 22:55

Re: Verhuisplannen

Veel plezier in je nieuwe woning, Kees!

Wij zijn ook vandaag verhuisd (exact 10 maanden nadat we dit gekocht hebben) en zitten nu ook heerlijk tussen de dozen en rommel. Wat een dag, maar er is echt al veel gebeurd, voornamelijk ook buiten. Mijn zwager heeft de trampoline ingegraven, mijn vader en man hebben het speeltoestel in elkaar gezet. En binnen heb ik samen met mijn moeder en schoonmoeder voornamelijk de keuken en berging al de kasten en rekken gevuld.

Dadelijk in onze nieuwe boxspring slapen, ik ga denk ik echt zo heerlijk slapen. Wat een ontzettend vermoeiende weken hebben we al achter de rug.
2012 & 2016
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 15 Aug 2021 00:15

Re: Verhuisplannen

Oh joh wat een snelheid Kees kun je dat emotioneel gezien een beetje handelen? Lijkt mij zo ontzettend heftig zo snel.

Snoes wat lekker dat jullie ook over zijn.

Beiden gefeliciteerd met de verhuizing.
2015 💙
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 16 Aug 2021 17:24

Re: Verhuisplannen

Gefeliciteerd met de verhuizing allebei! Veel geluk in jullie nieuwe woning.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 17 Aug 2021 11:42

Re: Verhuisplannen

Gefeliciteerd Kees en Snoes! Veel woonplezier gewenst!

Minx, gaat lekker bij jullie. Nu vooral nog veel schilderwerk en vloeren volgens mij hè! Balen dat de elektriciteit nog steeds niet gelukt is, wat een gedoe joh.

Nog 2 dagen dan gaat ons huis leeg. Vrijdag is de overdracht. Ik ben lichtelijk gestrest door die deadline, zal blij zijn als alles weg is dan is het weer wat overzichtelijker en kan ik het huis schoonmaken. Koper heeft onze wasmachine overgenomen dus die kunnen we lekker laten staan, scheelt weer. Vannacht laatste nachtje in dit huis!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 17 Aug 2021 15:59

Re: Verhuisplannen

Succes de komende dagen Giselle!

Kees en Snoes, veel woonplezier in jullie nieuwe huis!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 18 Aug 2021 08:44

Re: Verhuisplannen

Giselle ik snap je gestress echt heel goed. Hopelijk is dat snel klaar.

Wij gaan inderdaad hard. Ik heb net de planning van mijn vriend even bekeken en die zou vanaf vrijdag een week lang wanden moeten gaan schilderen. We lopen dus serieus voor op de planning. Nu hebben we een aantal dingen niet gedaan maar dat was geen week werk geweest. Dus daar ben ik wel heel blij mee. Als het goed is komt morgen de tegelzetter dus dan gaan we weer grote verschillen zien. De leidingen voor de verwarming is wel echt een ding geweest. Dat is echt puzzelen en vriend was daar zo klaar mee. Afgelopen zondag zouden we dat afmaken en bij de eerste koppeling knellen kregen we het apparaat er niet goed bij en wilde hij de handdoek in de ring gooien. Ik heb toen doorgezet en hij ziet het nu weer helemaal zitten. Dat was echt een een molensteen om zijn nek.
2015 💙
<<

Anoniem323

Bericht 18 Aug 2021 09:37

Re: Verhuisplannen

Dat is ook echt verschrikkelijk! Die hebben wij toen laten doen, gewoon uit gemakzucht.

Klinkt alsof het lijstje weer flink korter is. Succes! Wanneer gaan jullie over?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 18 Aug 2021 10:40

Re: Verhuisplannen

Ja ik vond die leidingen dus echt heel leuk om te doen. Lekker puzzelen en pielen. Voor mij echt een relaxt klusje, alleen mijn vriend was de stressfactor haha.

Ja klopt we hoeven niet zo veel meer. De planning is om 3 sept helemaal over te gaan. Vriend is vanaf vrijdag 2 weken vrij. Ik werk volgende week nog en dan ben ik ook een week vrij.
2015 💙
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 18 Aug 2021 11:05

Re: Verhuisplannen

Wat goed bezig allemaal zeg! Succes met de verhuizingen Minx en Giselle!

Hier geen nieuws, er komen nu echt nauwelijks nieuwe woningen te koop dus het staat even op pauze. Stiekem ook wel even lekker, al die bezichtigingen kosten super veel tijd en heb drukke weken nu met werk. Vanaf zaterdag hebben we 3 weken vakantie dus hopelijk komt er in die 3 weken niet ineens ons droomhuis voorbij..
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 19 Aug 2021 14:22

Re: Verhuisplannen

Jammer Henque, hopelijk komen er na jullie vakantie weer leuke huizen op jullie pad.

Ons huis is LEEG! Zo blij, het is gewoon gelukt. Voelt gelijk weer wat rustiger in mn hoofd, al moeten we zaterdag nog wat spullen daar naar de opslag gaan brengen die we elders nog moeten ophalen. En de week erna weer spullen halen voor in het appartement. Maar dit is in ieder geval gebeurd, even van genieten.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 19 Aug 2021 19:27

Re: Verhuisplannen

Oh wat fijn! Lekker die rust.

Mij vloog het vanmiddag even aan omdat er nog niets ingepakt is. Vervolgens ben ik net na het eten even naar zolder gegaan om tot de conclusie te komen dat alles al in bakken opgeruimd is 🤣🤣. Inpakken kan echt in een halve dag zo ongeveer. Dus nog even een weekje wachten.
2015 💙
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 19 Aug 2021 22:13

Re: Verhuisplannen

Henque schreef:Wat goed bezig allemaal zeg! Succes met de verhuizingen Minx en Giselle!

Hier geen nieuws, er komen nu echt nauwelijks nieuwe woningen te koop dus het staat even op pauze. Stiekem ook wel even lekker, al die bezichtigingen kosten super veel tijd en heb drukke weken nu met werk. Vanaf zaterdag hebben we 3 weken vakantie dus hopelijk komt er in die 3 weken niet ineens ons droomhuis voorbij..



Onze makelaar gaf aan dat er in mei september de meeste huizen verkocht worden. Ons huis gaat dus in september op funda. Gaan jullie ook echt op vakantie?

@giselle: ik zag je story van de verhuizing. Fijn dat het allemaal gelukt is!
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 20 Aug 2021 09:51

Re: Verhuisplannen

Zojuist was de overdracht dus ons huis is officieel niet meer van ons. Gek idee wel, maar ik ben blij dat het allemaal gelukt is. Nu nog een dagje en nacht bij mijn ouders en morgen naar de camping. Best wel zin in, ondanks dat de weersverwachtingen echt ruk zijn. Dan maar lekker binnen blijven en spelletjes doen en veel lezen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 20 Aug 2021 21:42

Re: Verhuisplannen

Wat fijn Giselle! Wanneer krijgen jullie de sleutel van je nieuwe huis en wanneer moet het klaar zijn?

Mijn vriend heeft vandaag op zolder laminaat gelegd, en de tegelzetter is begonnen. Ik heb vandaag verhuisboxen besteld die ik donderdag op kan halen. Morgen gaat hij de zolder verder afwerken en gaan we de Ikea spullen omhoog brengen. Dan ruimt dat gelijk wat op in de garage die nu nog vol ligt.
2015 💙
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 27 Aug 2021 12:33

Re: Verhuisplannen

Even een kleine update,

Al het schilderwerk is klaar en al het laminaat ligt op de verdiepingen. De plinten zijn daar ook al in de kamer gemaakt. Op onze slaapkamer hebben we de kledingkast al in elkaar gezet dus kleren ga ik dit weekend al verhuizen. Op de werkkamer staat de stoel en 1 Billy plus een dichte kast. De andere Billy die er nog komt staat nog in elkaar.

De tegelzetter werkt uhm traag… morgen wordt de badkamer geïnstalleerd en hoop dat dan alles al gevoegd is. Plannen is zeg maar niet zijn ding.

En enexis is wonder boven wonder gisteren geweest dus we hebben overal stroom 🥳🥳. Vanochtend ben ik begonnen met inpakken wat al lekker opschiet.

Daarnaast dacht ik nog even snel wat wassen weg te werken zodat dat lekker fris de kast in kan en we vanavond voor de laatste keer een schoon bed hebben. Dat schone bed is gelukt alleen is de wasmachine nu wel stuk. Dus die gaan we maar vervangen. Scheelt ook weer tillen want die kan nu uit elkaar naar beneden. Volgende week vrijdag willen we alles over hebben dus dat moet vast goed komen.
2015 💙
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 28 Aug 2021 07:52

Re: Verhuisplannen

Wat fijn dat het allemaal zo voorspoedig haat, Minx! Badkamers gaan volgens mij nooit zoals gepland. Hou je maar vast aan het eindresultaat. Ik ben heel benieuwd hoe het eruit ziet!

Hier ook weer een nieuwe fase. Gisteren is de makelaar geweest en hebben we alle vragenlijsten ingevuld voor de verkoop. 10 september komt de fotograaf en een paar dagen later komt ons huis op Funda!

Ik vind het wel spannend. Hier in de straat is er onlangs een huis voor een goede prijs verkocht. Ik hoop dat wij dat ook krijgen! Ik vind ons huis persoonlijk mooier, maar dat is mijn eigen mening🤓
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 28 Aug 2021 19:39

Re: Verhuisplannen

Klinkt allemaal goed, Minx! Zeker het feit dat jullie nu eindelijk stroom hebben, super! Jammer dat de tegelzetter niet zo snel is, maar dat het netjes gebeurt is natuurlijk ook belangrijk! Bijna klaar joh, lekker hoor!

Olivia, spannend dat jullie woning bijna in de verkoop staat! Komt vast goed met de verkoop, succes!

Wij zijn het echt helemaal zat op de camping. Eigenlijk zouden we vandaag overgaan naar het appartement maar de planning loopt daar ook helemaal in de soep. We hadden al geregeld dat we hier langer kunnen blijven, maar zouden maandag uiterlijk vertrekken maar dan is het appartement nog niet klaar (nog geen stroom). De verhuurder heeft ons nu een kamer in een B&B aangeboden op zijn kosten, dus daar kunnen we maandag slapen en als het goed is kunnen we dan dinsdagavond ein-de-lijk het appartement in. De televisie is helaas stuk gegaan tijdens het vervoeren, dus we moeten op pad voor een nieuwe. Doen we wel als we straks echt verhuisd zijn. We krijgen de sleutel 15 oktober en willen dan ongeveer 3-4 weken later over. Hopelijk zit dan alles een beetje mee :eyes:
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 31 Aug 2021 22:10

Re: Verhuisplannen

Giselle zijn jullie vandaag over gegaan? Balen van de tv ook. Dingen die je niet wil.

Wij hebben de planning om donderdag over te gaan. Een dag eerder dan de originele planning. Morgen wordt de keuken geplaatst en daar ben ik toch wel heel benieuwd naar. En dan kan ik ook weer veel dozen wegwerken. Morgenavond komt mijn broertje even helpen met de zware dingen verhuizen zoals de tafels ed.

Het huis is inmiddels echt onherkenbaar met overal nieuwe deuren vloeren die er in liggen. Vanavond ben ik na het eten nog even bezig geweest en merk dat ik dat ook nodig heb. Echt even rommelen in het huis. Alles rustig een plekje geven zonder dat iemand me daar bij stoort. Morgen wil ik zoveel mogelijk spullen al verhuizen zodat het donderdag echt de laatste dingen nog zijn.

Mijn vriend zit er wel helemaal door. Dus die gun ik ook 3 dagen weekend. Dat zou voor hem gewoon ook echt even goed zijn. Even niets moeten maar gewoon rust.
2015 💙
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 02 Sep 2021 18:48

Re: Verhuisplannen

Zijn jullie verhuisd, Minx? Lijkt me wel gaaf om te zien dat het harde werken z’n vruchten heeft afgeworpen en dat jullie er echt je eigen huis van hebben gemaakt.

Wij zitten nu in CP. Appartement was dus nog steeds niet klaar, dus ik heb een voorstel gedaan om t/m morgen in CP te gaan zitten terwijl de aannemer het appartement afmaakt. De kosten van CP houden we in op de huur. Ging hij direct mee akkoord. Morgen dus weer alles inpakken en dan gaan we een weekend naar mijn ouders. Als het goed is kunnen we dan eindelijk vanaf zondag in het appartement wonen.

Echt zo’n gedoe dit. Gewoon 4x verhuizen voordat we überhaupt in ons nieuwe huis gaan. Vreselijk.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers