Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer te oud voor kinderen? (NAV)

<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 10 Feb 2020 11:06

Wanneer te oud voor kinderen? (NAV)

In een ander topic is er een gesprek gaande over de leeftijd waarop je nog kinderen kan krijgen. En hoe je gevoel daarin is.

Nu ben ik zelf 35 en heb nog een kinderwens, mijn vriend is 41 en heeft al twee kinderen (pubers) en weet van mijn kinderwens. Dus beide zijn we, gevoelsmatig, al op leeftijd als wij nog kinderen mogen krijgen. Natuurlijk had ik liever gezien dat ik jonger aan deze kinderwens gehoor had kunnen geven, maar helaas is het niet zo geweest.

Ik vraag mij soms wel af wat de omgeving straks gaat denken als wij nog kinderen mogen krijgen. In hoeverre zal het gezien worden als zijn tweede leg, of dat hij het nog doet vanwege mijn kinderwens. Terwijl ik echt niet van een man verwacht dat deze nog aan kinderen moet beginnen als hij het niet meer wilt. Ik heb het ook al vrij vroeg ter sprake gebracht tijdens het daten wat hij ook heel fijn vond.
Wat zullen mensen van mij wel niet denken dat ik op mijn leeftijd nog aan kinderen begin met alle gevaren die er bij komen kijken. Ik heb steeds meer het idee dat we in een maatschappij zijn gaan leven waarin steeds meer verantwoording afgelegd moet worden en steeds meer een mening gegeven moet worden op alles en iedereen. Dus ik zal daar dan ook onderdeel van worden.

Wat is voor jou, gevoelsmatig, een leeftijdsgrens waarop je zegt niet meer aan kinderen te willen beginnen?
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem304

Bericht 10 Feb 2020 11:11

Re: Wanneer te oud voor kinderen? (NAV)

Silly-One schreef:In een ander topic is er een gesprek gaande over de leeftijd waarop je nog kinderen kan krijgen. En hoe je gevoel daarin is.

Nu ben ik zelf 35 en heb nog een kinderwens, mijn vriend is 41 en heeft al twee kinderen (pubers) en weet van mijn kinderwens. Dus beide zijn we, gevoelsmatig, al op leeftijd als wij nog kinderen mogen krijgen. Natuurlijk had ik liever gezien dat ik jonger aan deze kinderwens gehoor had kunnen geven, maar helaas is het niet zo geweest.

Ik vraag mij soms wel af wat de omgeving straks gaat denken als wij nog kinderen mogen krijgen. In hoeverre zal het gezien worden als zijn tweede leg, of dat hij het nog doet vanwege mijn kinderwens. Terwijl ik echt niet van een man verwacht dat deze nog aan kinderen moet beginnen als hij het niet meer wilt. Ik heb het ook al vrij vroeg ter sprake gebracht tijdens het daten wat hij ook heel fijn vond.
Wat zullen mensen van mij wel niet denken dat ik op mijn leeftijd nog aan kinderen begin met alle gevaren die er bij komen kijken. Ik heb steeds meer het idee dat we in een maatschappij zijn gaan leven waarin steeds meer verantwoording afgelegd moet worden en steeds meer een mening gegeven moet worden op alles en iedereen. Dus ik zal daar dan ook onderdeel van worden.

Wat is voor jou, gevoelsmatig, een leeftijdsgrens waarop je zegt niet meer aan kinderen te willen beginnen?

Als je je daar zo druk om maakt zou ik niet aan kinderen beginnen. Mensen vinden overal iets van en als je kinderen hebt al helemaal.
<<

Anoniem331

Bericht 10 Feb 2020 11:11

Re: Wanneer te oud voor kinderen? (NAV)

Ik denk dat mensen zeker denken dat het voor hem een tweede leg is, want dat is het ook. En voor de rest zou ik mij er niet druk om maken wat een ander er van vind, want net wat je zelf al zegt, zo loopt jou leven nou eenmaal. En die leeftijd is zo persoonlijk. Ik zou er met mijn 34 jaar echt niet meer aan moeten denken, maar heb dan ook 2 kinderen, waarvan 1 tiener en 1 bijna tiener. Had ik die niet gehad was dit misschien wel een prima leeftijd om er aan te beginnen. Het zegt dus niet zoveel wat een ander vind.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Feb 2020 11:15

Re: Wanneer te oud voor kinderen? (NAV)

Simpel gezegd is het ook tweede leg van hem, hoe stom en best respectloos ik dat ook altijd vind klinken, maar het is wel gewoon zo. Maar dat is toch niet erg? Het gaat erom wat jullie samen willen? Wil je allebei een kindje? Als dat antwoord ja is, dan zou ik daar toch voor gaan, ongeacht wat de buitenwereld vindt. Die vindt toch altijd wat. Je kinderwens daarom laten zou ik nooit doen.

Ik ben nu ook 35 nu ik zwanger ben van de tweede. Ik vind dat best wel oud voor mezelf maar tja, het is wat het is. Ik denk zeker wel dat het fysiek nadelen heeft ten opzichte van een jonger lichaam. En de kans op een gezonde zwangerschap wordt gewoon steeds kleiner. Dat zijn de feiten. Maar gevoelsmatig kan ik niet oordelen over een ander. Een vriendin van me is nu op haar 37e net moeder geworden. Het gebeurt. Ik ben alleen maar blij voor haar dat het gelukt is.
Let's discover the world together.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 10 Feb 2020 11:16

Re: Wanneer te oud voor kinderen? (NAV)

@ Savi. Ik ga mij er niet door laten tegen houden. De wens is te groot, maar ik vraag mij soms wel af waarom iedereen overal een mening over moet hebben.

@ Popcorn, het zal idd zijn tweede leg zijn. Nu weet ik, dat als hij en zijn ex nog bij elkaar waren geweest dat ze nog voor een 3de wilde gaan, maar mijn vriend heeft dat toen, gevoelsmatig, tegengehouden. Dus bij hem is er nog wel een wens voor een 3de en die was er al voordat ik in beeld kwam. Dus het is ook meer dat er dan een 'oordeel' zal zijn dat hij het voor mij zal doen. Wat dus niet zo is.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 10 Feb 2020 11:18

Re: Wanneer te oud voor kinderen? (NAV)

In op jouw situatie, S-O, zou ik me er echt niet druk om maken wat mensen zeggen. Zoals Savi ook al aangeeft, mensen vinden toch overal wat van, en zeker als je kinderen hebt. Zoveel ongevraagde meningen, dat moet je wel echt van je af laten glijden.

Dat gezegd hebbende vind ik het moeilijk een antwoord te geven op jouw vraag. Ik refereer natuurlijk aan mijn eigen situatie en ik ben mijn man al op mijn 15e tegengekomen. Hoewel we tussendoor even uit elkaar zijn geweest, ben ik op mijn 26e met hem getrouwd en op mijn 27e kregen wij onze zoon. Ik vond dat een fijne leeftijd en zou zelf niet later aan kinderen willen zijn begonnen. Maar mijn situatie was ernaar. Als ik nu alleen was, zou ik die kinderwens niet alleen hebben vervuld, maar gewacht hebben tot ik een partner was tegengekomen waarmee ik dit avontuur aan kon gaan. Dan zou ik het zeker nog wel een jaar of 5-6 de tijd hebben gegeven. Na mijn 40e zou ik er (als vrouw) niet meer aan willen beginnen, gelet op de zwangerschap en wat dat van een lichaam vraagt. Als man zou ik nog wel later 'durven' beginnen, max. 45 ofzo?

Ik vind vooral dat iedereen dit zelf moet weten en dat het maar net afhangt van hoe je leven loopt. Zolang je zelf achter je keuze staat, gewoon lekker schijt hebben aan wat de wereld van jouw keuze vindt.

♥♥
<<

Anoniem326

Bericht 10 Feb 2020 11:20

Re: Wanneer te oud voor kinderen? (NAV)

Ik vind helemaal niks van oudere moeders of oudere vaders. Ik zie in de kleuterklas moeders van eind twintig en moeders in de 40. En vaders van wel 50, maar ook weer jonge vaders. Zoveel gevaren komen er niet bij kijken als je ouder moeder wordt. Je bent misschien verminderd vruchtbaar, maar de enige manier om erachter te komen is door het te proberen. Je hebt meer kans op miskramen, maar daar hebben jij en je partner verdriet van, andere mensen hebben daar weinig mee te maken. En je hebt meer kans op het syndroom van down. Maar je hebt nog altijd meer kans dat het goed gaat. Wat betreft tweede leg, voor je partner is het toch ook een tweede leg? Niks mis mee. Daar zijn jullie ook helemaal niet uitzonderlijk in.

Wat is voor mij gevoelsmatig een grens. Die heb ik niet geloof ik. Als ik nog geen kinderen had, maar wel een kinderwens dan had mijn leeftijd me niet weerhouden. Ik had ook niet meer gewacht, want je kansen verminderen gewoon. Maar ik zou niet tegen mezelf zeggen "je bent nu 40, nu mag het niet meer". Ik zou wat betreft medische hulp de leeftijdsgrens van het ziekenhuis aanhouden. Dat is 42 of 45 jaar. En ik zou niet na 45 jaar met behulp van donor eicellen zwanger willen worden. Maar goed,dit is puur theoretisch want mijn kinderwens is vervuld.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 10 Feb 2020 11:21

Re: Wanneer te oud voor kinderen? (NAV)

Silly-One schreef:@ Savi. Ik ga mij er niet door laten tegen houden. De wens is te groot, maar ik vraag mij soms wel af waarom iedereen overal een mening over moet hebben.

@ Popcorn, het zal idd zijn tweede leg zijn. Nu weet ik, dat als hij en zijn ex nog bij elkaar waren geweest dat ze nog voor een 3de wilde gaan, maar mijn vriend heeft dat toen, gevoelsmatig, tegengehouden. Dus bij hem is er nog wel een wens voor een 3de en die was er al voordat ik in beeld kwam. Dus het is ook meer dat er dan een 'oordeel' zal zijn dat hij het voor mij zal doen. Wat dus niet zo is.

Zolang je zelf maar weet hoe het zit. Heel andere situatie, maar mijn kinderen hebben mijn achternaam gekregen. Daar heb ik (naast veel leuke) enorm veel rare reacties op gekregen. Hij zou onder de plak zitten, geen eigen mening hebben in ons huwelijk en wat al niet meer. Zelfs hier op het forum heeft iemand wel eens gezegd dat ze het gevoel kreeg dat mannen die zoiets doen een beetje slappe doetjes zijn (ik weet de letterlijke woorden niet meer, maar het kwam hier op neer). Ik vind dat aan de ene kant heel stom, maar anderzijds heb ik zelf ook wel eens een belachelijk oordeel over andere mensen, dat soort dingen zijn volgens mij heel menselijk. Ik zou zo'n mening dan niet ventileren tegen diegene, maar ik denk het zeker wel eens. Dus ja, dat lijkt me gewoon iets menselijks.

♥♥
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 10 Feb 2020 11:25

Re: Wanneer te oud voor kinderen? (NAV)

Voor mij is er een verschil tussen wat idealiter een goede/fijne leeftijd is en wanneer je echt te oud bent.
Te oud vind ik een vrouw boven de 45, en een man boven 50 denk ik.
Idealiter zou ik zeggen boven de 40 en voor een man 45 geen kinderen meer krijgen. Maar soms is de situatie er gewoon niet naar (elkaar laat ontmoeten, vruchtbaarheidsproblemen etc) en vind ik het echt wel acceptabel als iemand ouder is.
De leeftijden die ik te oud vind (45/50) zijn voor mij gebaseerd op het idee dat ik het een kind gun op te groeien met ouders, die ook als het kind 20 jaar is, nog redelijk fit zijn en niet al grote kans hebben al overleden te zijn.
Een kind, ook al is het net volwassen, moet mijn inziens niet opgroeien met een eventuele zorg voor een moeder of vader.
Laatst gewijzigd door Pure* op 10 Feb 2020 11:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Anoniem326

Bericht 10 Feb 2020 11:25

Re: Wanneer te oud voor kinderen? (NAV)

Wat maakt het uit dat mensen denken dat hij het voor jou doet. Mensen denken zoveel. Ik heb overigens de ervaring dat ze het niet eens zozeer tegen je uitspreken. Ik ben gescheiden tijdens mijn tweelingzwangerschap en toen mijn tweeling een jaar werd, was ik 3 maanden zwanger. Van dezelfde ex als van wie ik gescheiden was. En we zijn niet terug bij elkaar gekomen. Moet je nagaan! Daar vond de omgeving ook wat van. Ik heb daar helemaal geen last van gehad. Nog steeds niet.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 10 Feb 2020 11:33

Re: Wanneer te oud voor kinderen? (NAV)

HollyGolightly schreef:Ik vind helemaal niks van oudere moeders of oudere vaders. Ik zie in de kleuterklas moeders van eind twintig en moeders in de 40. En vaders van wel 50, maar ook weer jonge vaders. Zoveel gevaren komen er niet bij kijken als je ouder moeder wordt. Je bent misschien verminderd vruchtbaar, maar de enige manier om erachter te komen is door het te proberen. Je hebt meer kans op miskramen, maar daar hebben jij en je partner verdriet van, andere mensen hebben daar weinig mee te maken. En je hebt meer kans op het syndroom van down. Maar je hebt nog altijd meer kans dat het goed gaat. Wat betreft tweede leg, voor je partner is het toch ook een tweede leg? Niks mis mee. Daar zijn jullie ook helemaal niet uitzonderlijk in.

Wat is voor mij gevoelsmatig een grens. Die heb ik niet geloof ik. Als ik nog geen kinderen had, maar wel een kinderwens dan had mijn leeftijd me niet weerhouden. Ik had ook niet meer gewacht, want je kansen verminderen gewoon. Maar ik zou niet tegen mezelf zeggen "je bent nu 40, nu mag het niet meer". Ik zou wat betreft medische hulp de leeftijdsgrens van het ziekenhuis aanhouden. Dat is 42 of 45 jaar. En ik zou niet na 45 jaar met behulp van donor eicellen zwanger willen worden. Maar goed,dit is puur theoretisch want mijn kinderwens is vervuld.

Eigenlijk helemaal dit (behalve die laatste zin).

Voorheen vond ik eind 30 echt wel al oud voor mezelf. Stel er zouden hier meer dan 2 kinderen komen, ben ik tzt ook eind 30. Vind ik nu helemaal geen probleem meer.
Vroeger vond ik het dan ook nog wel een issue dat kinderen dan een hele oude moeder hadden, die grotere kans had om te overlijden als kinderen nog relatief jong waren. Maar gezien hoeveel ouder mensen worden en ook hoeveel fitter mensen oud worden, vind ik dat ook niet meer opgaan.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 10 Feb 2020 11:35

Re: Wanneer te oud voor kinderen? (NAV)

Toen mijn zoontje werd geboren was ik 35. Ik heb er oprecht nog nooit een opmerking of wat dan ook over gehad. Dus volgens mij valt het allemaal best mee met wat mensen allemaal denken en zeggen.
Dat gezegd hebbende, het interesseert mij ook weinig als ze er wel wat van vinden eigenlijk. Zij weten niet waarom ik zo 'laat' moeder ben geworden en hebben er verder ook niets mee te maken. Dus ik zou ook zeggen, trek je vooral niets aan van de mening van anderen. En wat iemand boven mij ook al zei, veel mensen hebben nou eenmaal een mening over alles. Gelukkig weet jij zelf hoe het zit en het is jouw leven dus jouw keuze.
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 11:32

Bericht 10 Feb 2020 11:39

Re: Wanneer te oud voor kinderen? (NAV)

Ik ben nu 38 en bezig aan ‘de tweede leg’. Mijn man is 35 en het is zijn eerste leg.

Heb er niet bij stilgestaan wat anderen ervan vinden. Krijg eigenlijk alleen maar leuke reacties.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Feb 2020 11:46

Re: Wanneer te oud voor kinderen? (NAV)

Oh ja en nog deze invalshoek even: ik ben zelf het kind van een eerste leg en m'n vader heeft nog een dochter als tweede leg gekregen met z'n nieuwe vrouw. (nou ja intussen zijn die ook achttien jaar getrouwd dus nieuw...).

Tussen mij en m'n halfzusje zit 20 jaar. Ik vond het geweldig destijds, een baby zusje. Dat zal je je ook nog wel herinneren. Ik vond dat heel bijzonder.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik nu niet zo'n hele uitgebreide band met haar heb, maar ze is nu een echte tiener met alle grillen van dien. Dat komt misschien wel weer.

In elk geval heb ik het als kind van m'n vader nooit erg gevonden dat hij nog een kindje kreeg.

Dat wilde ik ook nog even toevoegen.
Let's discover the world together.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 10 Feb 2020 11:48

Re: Wanneer te oud voor kinderen? (NAV)

Ik vind het zo raar klinken 'leg'. We zijn toch geen kippen? Eerste, tweede of derde leg. Je krijgt kinderen samen, geen eieren.
<<

Anoniem326

Bericht 10 Feb 2020 11:49

Re: Wanneer te oud voor kinderen? (NAV)

Marin schreef:Oh ja en nog deze invalshoek even: ik ben zelf het kind van een eerste leg en m'n vader heeft nog een dochter als tweede leg gekregen met z'n nieuwe vrouw. (nou ja intussen zijn die ook achttien jaar getrouwd dus nieuw...).

Tussen mij en m'n halfzusje zit 20 jaar. Ik vond het geweldig destijds, een baby zusje. Dat zal je je ook nog wel herinneren. Ik vond dat heel bijzonder.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik nu niet zo'n hele uitgebreide band met haar heb, maar ze is nu een echte tiener met alle grillen van dien. Dat komt misschien wel weer.

In elk geval heb ik het als kind van m'n vader nooit erg gevonden dat hij nog een kindje kreeg.

Dat wilde ik ook nog even toevoegen.


Goede toevoeging. Mijn kinderen zijn ook tweede leg van vader. En hun halfzus (17 jaar) komt bijna wekelijks uit zichzelf op bezoek. Ze erg blij met haar broertje en zusjes.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Feb 2020 11:56

Re: Wanneer te oud voor kinderen? (NAV)

Silly-One schreef:@ Savi. Ik ga mij er niet door laten tegen houden. De wens is te groot, maar ik vraag mij soms wel af waarom iedereen overal een mening over moet hebben.

@ Popcorn, het zal idd zijn tweede leg zijn. Nu weet ik, dat als hij en zijn ex nog bij elkaar waren geweest dat ze nog voor een 3de wilde gaan, maar mijn vriend heeft dat toen, gevoelsmatig, tegengehouden. Dus bij hem is er nog wel een wens voor een 3de en die was er al voordat ik in beeld kwam. Dus het is ook meer dat er dan een 'oordeel' zal zijn dat hij het voor mij zal doen. Wat dus niet zo is.

Ik ben het eens met wat Elliot erover schrijft en paar reacties hierboven.
<<

Geel

Bericht 10 Feb 2020 12:00

Re: Wanneer te oud voor kinderen? (NAV)

Ik ben het eigenlijk helemaal eens met Holly en Caro. Ik vind er niks van als je op welke leeftijd dan ook aan kinderen wilt beginnen tijdens je vruchtbare periode. Dus zolang het natuurlijkerwijze kan, moet iedereen dat voor zichzelf afwegen. Als jij en je partner er maar achter staan.

Voor mezelf is het nu klaar (ik ben 36), maar dat is deels ook omdat ik gevoelig ben voor miskramen en dat alleen maar meer wordt naarmate ik ouder word. Dat risico wil ik niet lopen.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 10 Feb 2020 12:04

Re: Wanneer te oud voor kinderen? (NAV)

En mensen hebben toch wel meningen. Je kiest er zelf voor daar wel of niet iets mee te doen. Misschien vind je er onbewust zélf iets van en twijfel je daarom? Want anders zou het je toch niet zo raken?
<<

Kira

Bericht 10 Feb 2020 12:13

Re: Wanneer te oud voor kinderen? (NAV)

Laatste van Caro wil ik mij bij aansluiten.
Ik was 22, en m'n zoon was 1,5 toen zijn vader vertrok. Dus ik was en een jonge moeder en ook nog eens alleen. Daar hebben ook veel mensen wat van gevonden.
Ik heb het idee dat je er zelf misschien wat van vind of twijfel hebt, je woont ook niet samen maar hebt als ik de rest van je posts lees daar wel haast mee. Heeft dat ook met je kinderwens te maken?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 10 Feb 2020 12:19

Re: Wanneer te oud voor kinderen? (NAV)

Jouw relatie komt sowieso wat onzeker op me over. Hoe de omgang met de pubers is, hoe je vriend soms op jou reageert en zo nog wel meer kleine dingen. Ik denk dat je daar eerder iets mee 'moet' doen dan je zorgen maken om wat anderen vinden als jij zwanger zou raken. Een zekere, stabiele, liefdevolle relatie is altijd belangrijker. Zeker als er een kind bij komt kijken.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 10 Feb 2020 12:26

Re: Wanneer te oud voor kinderen? (NAV)

Ik vind 35 helemaal niet zo oud om aan kinderen te beginnen, dat is hier eerder een "normale" leeftijd denk ik. Verder sluit ik me aan bij HGL.
<<

Neno

Kletskop

Berichten: 503

Geregistreerd: 09 Feb 2020 09:45

Bericht 10 Feb 2020 12:44

Re: Wanneer te oud voor kinderen? (NAV)

Wat andere mensen vinden is niet interessant. Waar ik in jouw situatie eerder zeker van zou willen zijn is of vriend ook zelf nog heel graag een kindje zou willen en het niet en alleen puur voor mij zou doen(maar volgens mij is dat in jullie geval geen discussie punt). Leeftijd is maar een getal, het gaat er meer om hoe je als mens bent, als moeder in dit geval. Zie moeders om mij heen die op hun 40e moeder zijn geworden, die ik persoonlijk echt hele toffe moeders vind, en er zijn ook moeders die op hun 30e (is dit een maatschappelijk verantwoorde leeftijd om moeder te worden?)hun eerste kind kregen en die naar mijn mening veel minder toffe moeders zijn. Zelf was ik 23 en zwanger van de eerste, omdat de man en ik niets liever wilde dan dat(daar hadden ook vast mensen een mening over gehad maar ik heb daar geen hinder van ondervonden) ik zou zeggen volg je hart!
<<

Pitty

Bericht 10 Feb 2020 13:35

Re: Wanneer te oud voor kinderen? (NAV)

Ik ken twee vrouwen die zwanger zijn geworden op hun 42e. 1 bewust en de ander was ongepland. En daar vind ik niet echt iets van.
<<

Anoniem308

Bericht 10 Feb 2020 13:43

Re: Wanneer te oud voor kinderen? (NAV)

Ik vind dat zoveel andere factoren veel belangrijker zijn. Zekerheid bij jezelf, een stabiele relatie, een goede gezonde omgeving, fijn netwerk. Dat zijn voor mij vereisten om een kind te krijgen.
Leeftijd zegt zo weinig, in die zin dat iemand van 30 veel minder gezond en fit kan zijn dan iemand van 38. Alleen is helaas het risico op miskramen, down ed wel groter. En mss duurt het langer.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Sublimo