Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verder perfecte baan biedt te weinig uitdaging

<<

zonnetje83

Noob

Berichten: 67

Geregistreerd: 26 Dec 2017 15:02

Bericht 08 Feb 2020 08:22

Verder perfecte baan biedt te weinig uitdaging

Ik werk nu 9 jaar bij dezelfde werkgever. Ik zit in een team van mensen die hetzelfde werk doen en iedereen wordt op een locatie ingezet. Ik ben vanaf het begin ingezet op de locatie waar de meeste inhoudelijke uitdaging voor mij is. Nu word ik echter naar een andere locatie overgeplaatst omdat andere collega's ook wel eens willen werken op mijn huidige locatie, gezien de uitdaging daar. Op de nieuwe plek zal ik denk ik minder uitdaging hebben.
Tegelijkertijd zegt mijn leidinggevende dat ze me zeer deskundig vindt, de topper in ons team die het team veel brengt en dat ze zich afvraagt of ik wel genoeg te halen heb in ons team qua kennis/ontwikkeling van mijzelf.
Ik heb ook wel om me heen gekeken voor ander werk, maar dan ga ik er op achteruit qua reistijd (die is nu heel beperkt), flexibiliteit (kan nu mijn eigen agenda inplannen, makkelijk schuiven in de agenda) en vakantie (heb nu alle schoolvakanties vrij, hoef geen voorschoolse opvang voor de kinderen). Daarnaast levert een andere baan me financieel maar een klein beetje extra op (maar krijg dan wel meer reiskosten bijv. waardoor het niet veel meer is t.o.v. nu). We hebben jonge kinderen, de praktische omstandigheden zijn voor mij daardoor ook zwaar wegend. Ik vind rust in mijn gezin het belangrijkste. Mijn vriend werkt overigens verder weg en heeft een hele drukke baan, waardoor veel praktische zaken met de kinderen op mij neerkomen.
Een nieuwe baan zal wel uitdagender kunnen zijn en meer bieden qua scholing / doorgroeien op inhoud. Dat zal zich dus niet vertalen in (veel) meer salaris.
Wat zouden jullie doen?
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 08 Feb 2020 08:27

Re: Verder perfecte baan biedt te weinig uitdaging

Vind je het zelf een probleem dat je weinig uitdaging hebt?
Je omschrijft nu dat je leidinggevende het benoemd heeft, maar had je er anders ook over nagedacht? Als dat niet het geval was zou ik het laten rusten en gewoon verder werken. Dat je het kunt wil niet zeggen dat je het ook moet down (meer uitdaging)
Als je het eel zelf een probleem vind zou ik gewoon kijken wat er aan functies vrijkomt in de buurt en dan solliciteren, dan kun je altijd kijken of het wat is.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 08 Feb 2020 09:06

Re: Verder perfecte baan biedt te weinig uitdaging

Rustig verder kijken. Hoe weet je overigens dat je elders er maar heel weinig op vooruit gaat? Bovendien waar ligt voor jouw de grens om over te stappen?

Ik herken het wel, maar de branche waar ik nu in zit heeft super arbeidsvoorwaarden (oa 13e maand, winstuitkering en vaste vergoedingen) dus wil ik overstappen moet ik er wel 300 a 500 bruto per maand op vooruit gaan bijv.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 08 Feb 2020 09:41

Re: Verder perfecte baan biedt te weinig uitdaging

Ik zou met je man om de tafel gaan en praten. Als jij je wilt ontwikkelen maar hier geen ruimte in hebt omdat de zaken rondom de kinderen op jou neer komen, dan is dat best schadelijk voor jou. Misschien kunnen jullie dit wat mooier gaan verdelen in de toekomst waardoor jij weer meer mogelijkheden krijgt.
#teammaple🍁
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 08 Feb 2020 10:18

Re: Verder perfecte baan biedt te weinig uitdaging

Heb je zelf die extra uitdaging nodig? Blijf je elke dag met plezier naar je werk gaan als dit er niet is. Krijg en houd je voldoening uit de voordelen die je nu hebt qua flexibiliteit, reisafstand e.d. Wegen die dingen momenteel sterker voor je dan de extra uitdaging? Dat zou ik voor mezelf op de rit zetten en daarna keuze maken.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 08 Feb 2020 10:55

Re: Verder perfecte baan biedt te weinig uitdaging

Vind je het zelf een probleem? Ik kies bewust juist nu voor minder uitdaging, met kleine kinderen al genoeg aan mijn hoofd. De flexibiliteit en reistijd vind ikzelf nu ook veel belangrijker.
<<

Pitty

Bericht 08 Feb 2020 11:07

Re: Verder perfecte baan biedt te weinig uitdaging

Ik heb denk ik een vergelijkbare baan, maar ik ga pas wat anders zoeken als de jongste in groep 3 zit. Ik heb het verder prima naar mijn zin, maar ik wil ook verder groeien en ontwikkelen.
We laten het nu zo, omdat man 36 uur werkt (4x9) en alleen naar 4x8 kan gaan. Dat zou ons te weinig opleveren, immers, de kinderen zouden dan ook in de schoolvakanties naar de bso moeten. Dat kost zoveel meer geld, dat een andere baan alleen maar meer gedoe oplevert op het moment.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 08 Feb 2020 11:32

Re: Verder perfecte baan biedt te weinig uitdaging

Urban Naked schreef:Ik zou met je man om de tafel gaan en praten. Als jij je wilt ontwikkelen maar hier geen ruimte in hebt omdat de zaken rondom de kinderen op jou neer komen, dan is dat best schadelijk voor jou. Misschien kunnen jullie dit wat mooier gaan verdelen in de toekomst waardoor jij weer meer mogelijkheden krijgt.

Helemaal eens!!

Wij kiezen er nu bewust voor rustiger aan te doen met werk ivm jong (e) kind (eren). We zoeken beide naar een baan die ook voordelen biedt wb afstand en flexibiliteit. Mocht het zo lopen dat bijv mijn vriend toch een functie wil met meer uren, of ik een baan wil waarvoor ik veel weg ben, dan kijken we samen of en hoe we dat werkend kunnen maken.
<<

Anoniem321

Bericht 14 Feb 2020 10:03

Re: Verder perfecte baan biedt te weinig uitdaging

Soms is de hoogte van het salaris en/of de reistijd naar je werk niet het belangrijkste, maar juist de inhoud van je werk en of je er voldoening uit haalt en gelukkig van wordt.

Ik heb ook lang de hoogte van het salaris belangrijk gevonden, maar ik bevind mezelf nu in een situatie dat ik heel iets anders wil gaan doen dan wat ik nu al 15 jaar achter elkaar aan het doen ben.
Mijn plannen zijn al vrij concreet. Ik weet dat ik van regelmatige werktijden naar onregelmatige diensten ga, lager salaris, maar wel werk waarvan ik verwacht dat ik er veel voldoening uit zal halen en waar ik ook achter kan staan en trots op kan zijn.

Als de nood nog niet zo hoog is kun je er ook voor kiezen het nog een paar jaar uit te zingen, tot de kinderen wat ouder zijn, en daarna alsnog voor een andere baan te gaan.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 14 Feb 2020 10:09

Re: Verder perfecte baan biedt te weinig uitdaging

Dat klopt Olifant, maar wat als het verschil in salaris/arbeidsvoorwaarden zo groot is dat stel wat je nu verdient met 4 dagen werken je niet of nauwelijks verdient met 5 dagen werken?

Hier loop ik namelijk momenteel een beetje tegen aan en het zijn zelfs dezelfde soort functies. Dan stap ik toch niet snel over ook al is er meer uitdaging. Financieel wil ik er met een dag meer werken echt niet op achteruit gaan tov 4 dagen werken.
<<

Anoniem321

Bericht 14 Feb 2020 10:16

Re: Verder perfecte baan biedt te weinig uitdaging

Fred, in mijn geval heb ik het helemaal gehad met wat ik nu doe (incassomedewerker bij een deurwaarderskantoor). Ik ben nooit trots geweest op mijn baan, kan niet meer achter mijn werkzaamheden staan en snap niet dat mensen zich druk maken om € 50,00 meer of minder.
Met die instelling ben ik absoluut niet meer op mijn plek.
Ik ga de overstap maken naar de ouderenzorg. Dat wil ik doen door een zijinstroomtraject te volgen.
Gedurende de opleiding (2 jaar) zal ik fors minder ontvangen dan wat ik nu verdien. Gelukkig verdient mijn partner ook redelijk goed, waardoor dit voor ons mogelijk is, anders had ik het ook niet kunnen doen, laat dat duidelijk zijn.
Maar het feit dat ik (althans eerst) minder ga verdienen maakt mij geen zak uit. Ik heb namelijk zo'n zin in de overstap en kijk er zo naar uit om weer plezier en voldoening uit mijn werk te halen dat dit voor mij nu veel belangrijker is dan het loonstrookje.

Ik wil verder het topic van Zonnetje niet vervuilen, dus laat ik het hier bij.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 14 Feb 2020 10:35

Re: Verder perfecte baan biedt te weinig uitdaging

Ik snap dat werken in de incassobranche niet leuk is. Zou mijn voorkeur ook niet zijn (ik zou daar best kunnen werken als bijv. controller zijnde op de financiële administratie). Echter zou ik niet staan achter het verdienmodel van het bedrijf dus ik zou er zelf niet snel solliciteren. Overigens maak ik mij ook niet druk over 50 euro meer of minder. Bij mij ligt de grens ongeveer bij 300 euro en ja, op een half uur rijden kon ik incl. toeslagen, 13e maand en winstuitkering toch bijna hetzelfde verdienen in 4 dagen wat ik in 5 dagen op 5 minuten rijden kon verdienen. Tevens is de branche waar ik nu in werk minder conjunctuur gevoelig, dus mocht de economie weer instorten dan zal dit bedrijf niet failliet gaan en dat andere op 5 minuten rijden zal het denk ik zelf moeilijk gaan krijgen.

Overigens ben ik zelf ook overgestapt van functie. Ik heb jarenlang (10 jaar) in de accountancy gewerkt en was voornamelijk het tijd schrijven op klanten helemaal zat. Met name als intern op kantoor de werkzaamheden niet efficiënt waren ingericht en de klant daarvoor de rekening betaalde. Ik heb regelmatig met schuldgevoel uren op klanten lopen schrijven die zij dus betalen. Hier stond ik niet meer achter en zodoende heb ik de overstap naar het bedrijfsleven gemaakt. Nog steeds stel ik financiële rapportages op, maar dan intern (of extern voor bijv. aandeelhouders/toezichthouders) en het voornaamste is dat ik nu geen uren meer hoef te schrijven en dat geeft zoveel rust.

Volgens mij wil Zonnetje83 juist voorbeelden, dus ik zie dit niet als vervuiling van haar topic.
<<

Anoniem321

Bericht 14 Feb 2020 11:01

Re: Verder perfecte baan biedt te weinig uitdaging

Dat voorbeeld van druk maken om 50 euro meer of minder was werkinhoudelijk bedoeld. Soms kunnen mensen maar een bepaald bedrag per maand aflossen. De eisende partij wil dan bijvoorbeeld het dubbele. Daar kan ik me dus niet meer druk om maken :smile:
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 14 Feb 2020 11:16

Re: Verder perfecte baan biedt te weinig uitdaging

Ik dacht dat je het had over een andere baan zoeken waarbij je 50 euro meer zou verdienen. Dat sommige mensen al overstappen naar een andere baan als ze elders 50 euro meer kunnen verdienen en dat jij de daar niet druk om zou maken of jezelf nu 50 meer of minder zou verdienen. :eyes:

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers