Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Favoriete eten toen je klein was?

<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3402

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 06 Feb 2020 23:45

Favoriete eten toen je klein was?

Vertel: wat was je favoriete eten toen je klein was?

En wat luste je echt niet?
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem279

Bericht 06 Feb 2020 23:50

Re: Favoriete eten toen je klein was?

Favoriet: patat, zuurkool en boerenkool.
En ik lustte echt geen kip met vel, vlees met vette randjes en ei. Lust ik overigens nog altijd niet, al kan ik een goed gevulde omelet tegenwoordig wel enigszins waarderen.
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 06 Feb 2020 23:51

Re: Favoriete eten toen je klein was?

Favoriet: patat ?. Maar ik was ook gek op preistamppot. Vind ik nog steeds erg lekker.

Wat ik echt niet lekker vond, en ook nog steeds niet lekker vind, is rode kool. En appelmoes heb ik ook nooit lekker gevonden.
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 06 Feb 2020 23:54

Re: Favoriete eten toen je klein was?

Favoriet: stampot rauwe andijvie met spekjes en karnemelk.

Lust ik niet: rode bietjes. Nog steeds niet trouwens.
10.04.17
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 06 Feb 2020 23:57

Re: Favoriete eten toen je klein was?

Macaroni met ham en kaas.
Penne met jachtsaus en champignons.
En m'n zus en ik hadden altijd het idee dat 'later als we groot zouden zijn' we elke avond gewoon lekker losse spaghetti of losse gehakt zouden eten, gewoon omdat we dat zo lekker vonden en als we 't zelf mochten weten zouden we dat dus doen. Nee dus als verstandige volwassenen. Hoewel we nog áltijd, ook vanavond toen we pasta aten, we na het eten nog een klein bordje droge pasta nemen. Doe ik nooit in m'n eigen huis maar bij m'n moeder hoort dat.?

Wat ik echt nooit lustte en nog steeds niet is boter. Ik durfde daardoor als kind ook niet goed bij andere kindjes te lunchen tussen de middag, omdat die andere moeders dan boterhammen gingen smeren met boter en dat vond ik zo erg.
Let's discover the world together.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 07 Feb 2020 00:00

Re: Favoriete eten toen je klein was?

Favoriet, mama's stoofschotel. Hoewel dat eigenlijk gewoon een ovengerecht was met gehakt, groenten en aardappelpuree. Maar toch was dat heel lekker
En friet natuurlijk

Niet lekker, geen idee meer, zal vast spruitjes ofzo zijn geweest
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 07 Feb 2020 00:09

Re: Favoriete eten toen je klein was?

Lekker: friet en hete bliksem
Niet lekker: denk spruitjes of zo en die vind ik nu lekker en eet ik regelmatig in het seizoen.
<<

Anoniem279

Bericht 07 Feb 2020 00:14

Re: Favoriete eten toen je klein was?

Oh ik bedenk me er nog een paar: tuinbonen! Mijn ouders hadden die altijd uit eigen tuin en die dingen waren zo taai. En m’n moeder maakte heel vroeger weleens een gerecht met spek, lever en ui. Dat vond ik denk ik nog wel het meest vieze eten vroeger. Gelukkig kan m’n moeder verder best goed koken hoor ? M’n moeders gehaktballen zijn stiekem toch de lekkerste.
<<

Anoniem316

Bericht 07 Feb 2020 00:49

Re: Favoriete eten toen je klein was?

Aardappel anders en bobotie uit een pakje zonder de appel. Beide dingen eet ik vrijwel nooit meer.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3609

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 07 Feb 2020 07:11

Re: Favoriete eten toen je klein was?

Toen ik écht heel klein (als in baby) was, schijn ik gek te zijn geweest op bruine bonen. Gewoon koud, zo uit de pot. Nu gruwel ik van die dingen.

Als kind at it graag: patat, pannenkoeken, stamppot.

Ik lustte heel veel niet, maar spruitjes, chili con carne en quiche waren toch wel het ergst.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5875

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 07 Feb 2020 07:53

Re: Favoriete eten toen je klein was?

Mijn lievelings gerecht was lasagne. Vind ik nog steeds lekker maar is niet meer mijn favoriet.

Witlof en champignons vond ik echt niet lekker en eerlijke gezegd nog steeds niet ( champignons ligt het aan de structuur dus bij sommige manieren van bereiden vind ik het wel ok).
En de macaroni van mijn vader vond ik zo vies, met champignons, gehakt, paprika, ui, van die harde stukjes wortel een blikje tomatenpuree als saus en dan de fles ketjap op tafel. Brrr, zo aten veel mensen toen macaroni geloof ik, maar wat een achterlijk recept ?‍♀️

Dingen die ik wel prima at maar niet dol op was waren Chili con carne met ananas, bruinenbonensoep, erwtensoep en spruitjes. Sinds ik niet meer thuis woon heb ik het allemaal nooit meer gegeten.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 07 Feb 2020 07:58

Re: Favoriete eten toen je klein was?

Ik was dol op pannenkoeken en van die zoete papdingen zoals boekweit grutten met stroop, griesmeel en rijst met boter en bruine suiker. Maar dat is niet echt een avondmaal natuurlijk. Gekookte aardappels met doperwtjes en een gehaktbal was m’n favoriete “normale” eten, dat prakte ik allemaal door elkaar en jus en appelmoes ?

Wat ik echt niet lustte (en nog steeds niet) zijn hutspot en stoofpeertjes.

♥♥
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 07 Feb 2020 08:51

Re: Favoriete eten toen je klein was?

Naast de standaard favorieten als patat en pannenkoeken, af ik graag bruine bonen. Mijn moeder maakte ze met gedroogde, zoete appeltjes en stroop plus een gehaktbal met curry erbij.

Zuurkool vond ik echt het meest smerige wat er was, zo erg dat ik ervan moest kokhalzen. Ik vind het nog steeds niet lekker.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem284

Bericht 07 Feb 2020 09:22

Re: Favoriete eten toen je klein was?

Witte bonen in tomatensaus!
Ik denk omdat ik dat als vervanging kreeg voor witlof en spruiten (vreselijk, nog steeds!).
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6196

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 07 Feb 2020 09:39

Re: Favoriete eten toen je klein was?

Patat! En dat is het nog steeds. Van normaal eten was het hutspot. Dat eet ik nog steeds graag.

Spinazie vond ik echt niet lekker, en nog steeds niet.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 07 Feb 2020 10:15

Re: Favoriete eten toen je klein was?

Boerenkool en macaroni.

Boter lust ik nog steeds niet behalve onder hagelslag. Dat glibberige in je mond bah.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 07 Feb 2020 10:28

Re: Favoriete eten toen je klein was?

Ik lustte geen champignons, witlof uit de oven, rode kool en spruiten. Inmiddels vind ik spruiten en rode kool erg lekker.

Mijn favoriete eten was spaghetti en natuurlijk friet en pannenkoeken.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem309

Bericht 07 Feb 2020 11:35

Re: Favoriete eten toen je klein was?

Wij haalden vroegen 1 keer per week pizza en dat was echt mijn favoriete eten. Maar dat kwam voornamelijk voort uit het feit dat mijn moeder niet echt goed kon koken.

Wat ik echt vies vond was waren spinazie, asperges, zuurkool en vis, maar dat vind ik nu wel lekker dus mogelijk had dat ook met de kookkunst van mijn moeder te maken.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 07 Feb 2020 11:39

Re: Favoriete eten toen je klein was?

Ik at volgens mij het liefst pasta (zonder saus) en pannenkoeken.

Patat vond ik echt niet lekker! Net als witlof (lust ik nu wel), zuurkool en boerenkool. Oh, en pap! We aten een keer in de week als toetje bloempap of griesmeelpap. alleen die geur al.. Vind ik nog steeds heel vies!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 07 Feb 2020 12:02

Re: Favoriete eten toen je klein was?

De prei stamppot uit de oven van mijn moeder!
En in het weekend aten we vaak stokbrood met een tomaat en ei prutje, of een broodje kroket/frikadel of vis.

Rode kool en spinazie luste ik niet. Inmiddels allebei wel.
En de macaroni met soepgroenten vind ik nog steeds niet lekker.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem300

Bericht 07 Feb 2020 12:11

Re: Favoriete eten toen je klein was?

Favoriet, friet en puree met erwtjes en gehakt zo door elkaar.

Niet favoriet; spruitjes en erwtensoep(gruwel ik nu nog steeds van)
<<

Anoniem286

Bericht 07 Feb 2020 12:21

Re: Favoriete eten toen je klein was?

Ik vond spinazie ala creme met aardappelen, gehaktbal en ei toen het lekkerste naast patat en pannenkoeken.
Ik vind spinazie ala creme nu niet meer zo lekker. S wel, dus we eten het wel regelmatig, dan wel de iglo variant met Boursin erin.

Vies vond ik toen gekookte witlof met zo’n maizena papje, andijvie en knolletjes. Later bleek dat dit vooral lag aan de nootmuskaat dat mijn moeder er altijd rijkelijk over deed. Ik lust geen nootmuskaat, nog steeds niet.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 07 Feb 2020 13:58

Re: Favoriete eten toen je klein was?

Ik was zo’n kind dat alle kleine stukjes ui en paprika uit de macaroni plukte :palm: . Ik was een moeilijke eter, er was maar weinig wat ik lustte. Ik ben altijd gek geweest op stamppot zuurkool en tomatensoep en dat is tot op de dag van vandaag niet veranderd. Een moeilijke eter ben ik gelukkig niet meer en ik ben heel dankbaar dat mijn kinderen zo makkelijk eten (ook al klagen ze altijd :12: ).
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 07 Feb 2020 14:36

Re: Favoriete eten toen je klein was?

Highway schreef:Vies vond ik toen gekookte witlof met zo’n maizena papje, andijvie en knolletjes. Later bleek dat dit vooral lag aan de nootmuskaat dat mijn moeder er altijd rijkelijk over deed. Ik lust geen nootmuskaat, nog steeds niet.


Hier net zo met heel veel groente, oa sperziebonen. Bleek ik toen ik zelf ging koken ineens wel te lusten. Ook door de nootmuskaat dus. Als ik nu bij mijn ouders ga eten zeg ik altijd geen nootmuskaat mam.

Wat ik echt niet lustte was bloemkool en gehakt. Helaas aten we dat allebei heel vaak. Nog steeds lust ik dat absoluut niet.

Ik vond patat, zelfgemaakte saté door mijn moeder en pizza heel lekker.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 07 Feb 2020 14:48

Re: Favoriete eten toen je klein was?

Favoriet; rabarber! Rode bieten, hachee en de pannenkoeken van oma.

Macaroni vond ik vreselijk en nog steeds.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers