Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe vaak ga jij uit eten?

Hoe vaak ga jij uit eten?

1-2 keer per week
9
14%
Tweewekelijks
11
17%
Een keer per maand
21
33%
Een keer per twee maanden
7
11%
Een keer per drie maanden
6
10%
Minder vaak dan een keer per drie maanden
9
14%
 
Aantal stemmen : 63
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11586

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 05 Feb 2020 21:34

Re: Hoe vaak ga jij uit eten?

Niet super vaak. We proberen wel wat vaker te gaan dit jaar, maar we koken ook graag zelf. Hebben wel om de week datenight waarin we uitgebreid koken. Ik heb elke 2 maanden ingevuld maar zal in de praktijk iets van elke 6 weken zijn.
2015 💙
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 05 Feb 2020 21:39

Re: Hoe vaak ga jij uit eten?

Voordat we kinderen hadden gingen mijn man en ik wekelijks uit eten en kwamen etentjes met vrienden daar nog boven op.

Maar inmiddels haal ik 1 keer in de maand niet eens meer. Mijn man en ik gaan weleens samen uit eten en dan ook meteen luxer maar dat is nog maar een paar keer per jaar ipv per maand.
Zo nu en dan gaan we met de kinderen uit eten, voornamelijk naar de pizzeria of Loetjes of zo, maar ook minder dan de toen ze nog jonger waren.

Met vrienden ging ik/we vroeger heel vaak uit eten, dat is wel echt minder geworden terwijl ik die mensen nog steeds geregeld zie. Ik zie juist heel erg een verschuiving naar koffiedates, lunches en etentjes en borrels thuis ( nadat de kinderen in bed liggen). Gezellig maar toch ook net even wat praktischer met de avondspits in een jong gezin, drukke agenda’s en partners die ook ‘s avonds werken en sporten ed en het niet altijd willen regelen van oppas.

Mijn man en ik hebben ook wel 1 keer per maand date night, dan eten we pas nadat de kinderen in bed liggen en dat regelen we om en om. Soms bestellen we wat en soms koken we uitgebreid.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 05 Feb 2020 21:56

Re: Hoe vaak ga jij uit eten?

Gemiddeld iets vaker dan één keer per maand. Met vriendinnen spreek ik inderdaad meestal af tijdens eten en ook als we gezamenlijk met vrienden afspreken komen we vaak uit op een restaurant. Heel soms gaan we met de kinderen erbij, maar dat vind ik eigenlijk meer gedoe dan plezier. Met mijn man samen is weer even geleden, maar toevallig hebben we volgende week een avond gepland staan.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 05 Feb 2020 22:04

Re: Hoe vaak ga jij uit eten?

Voorheen elke week, nu hebben we het teruggeschroefd naar 1x per maand. Afvallen en uit eten gaan is geen goede combi.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem315

Bericht 05 Feb 2020 22:06

Re: Hoe vaak ga jij uit eten?

1x per maand.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 05 Feb 2020 22:16

Re: Hoe vaak ga jij uit eten?

Ik denk 1 keer per 2 maanden? Ik ga liever brunchen met vriendinnen maar dat is ook gemiddeld 1 tot 2 keer per maand.
<<

Anoniem292

Bericht 05 Feb 2020 22:26

Re: Hoe vaak ga jij uit eten?

Ik ga veel te weinig uit eten, ik vind het namelijk zoooo leuk en later! Maar ik ga ongeveer 1 keer in de 1 a 2 maanden uit eten.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 05 Feb 2020 22:31

Re: Hoe vaak ga jij uit eten?

Met m'n vriend ga ik niet meer zo vaak trouwens, gedoe met oppas. Vaker met z'n drieën, maar dat is toch anders.
Maar eind deze maand gaan we twee nachten weg en dan ook lekker uit eten!
❤ 7 juni 2018
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 05 Feb 2020 23:00

Re: Hoe vaak ga jij uit eten?

Ik heb gekozen voor 1x per 3 maanden. Daarin is de lunch niet meegenomen. Ik ga denk ik wel gemiddeld zo'n 2x per maand ergens lunchen.
<<

Anoniem294

Bericht 05 Feb 2020 23:17

Re: Hoe vaak ga jij uit eten?

Voor een diner niet meer zo vaak ivm 4 avonden sporten vd kinderen waardoor het eten al hectisch is. In de winter doen we (te) veel aan thuisbezorgd.

Maar ik lunch wel zeker 3 keer per week buiten de deur. Diner gemiddeld om de 3 weken denk ik en in de zomermaanden wekelijks.
In de zomertijden vind ik het met kinderen ook prettiger om uit eten te gaan, op een terras waar ze buiten nog wat kunnen rond huppelen. Of juist binnen waar de rest buiten zit.
Of telt de Mc Donalds, Burgerking etc ook ?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 05 Feb 2020 23:36

Re: Hoe vaak ga jij uit eten?

Grappig Lady! En dat terwijl ik momenteel dus helemaal niet zoveel uiteten ga.
Let's discover the world together.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 06 Feb 2020 00:10

Re: Hoe vaak ga jij uit eten?

Jaaa ik heb hetzelfde lady. Wij gaan ook bijna altijd uit eten als we met vrienden afspreken. Heerlijk! Met m'n vriend ga ik ook vaak op maandag uit eten. Dat is 'onze' avond. Kan zijn even naar de Griek hier in het dorp, of juist wat uitgebreider. Ligt eraan of vriend de volgende dag moet werken. En menukaarten lezen is ook mijn hobby, zo leuk ?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 06 Feb 2020 10:21

Re: Hoe vaak ga jij uit eten?

Marin schreef:Grappig Lady! En dat terwijl ik momenteel dus helemaal niet zoveel uiteten ga.

Gisteren nog :smile: .
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 06 Feb 2020 10:25

Re: Hoe vaak ga jij uit eten?

Hahaha ja dat is waar!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem309

Bericht 06 Feb 2020 11:10

Re: Hoe vaak ga jij uit eten?

Wij gaan ongeveer eens in de 3 maanden uit eten. Meestal bij een all you can eat sushi restaurant.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 06 Feb 2020 11:11

Re: Hoe vaak ga jij uit eten?

Wat versta je onder uit eten?

Als je daar bijv. ook eten bij een friettent/shoarmatent etc rekent dan kom ik op meer uit namelijk.

Ik tel daarom alleen de keren mee dat ik echt bij een restaurant ga eten. Griek, pannenkoeken, chinees, tapas, onbeperkt eten etc... wel allemaal. Dat is denk ik zo'n 1x in de 2 maanden.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 06 Feb 2020 11:21

Re: Hoe vaak ga jij uit eten?

Ga je er zitten eten of haal je af? In het eerste geval mag je 't van mij uiteten noemen hoor Fred. In 't laatste geval vind ik niet.
Let's discover the world together.
<<

Katie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 235

Geregistreerd: 11 Dec 2019 20:15

Bericht 06 Feb 2020 11:30

Re: Hoe vaak ga jij uit eten?

Ik herken wel wat je schrijft lady, ik spreek ook vaak met vriendinnen af om uit eten te gaan. En ik geniet er zo van.
Met mijn vriend ga ik eigenlijk alleen uit eten als we op vakantie zijn of met onze verjaardagen. Dat vind ik weleens jammer maar hij hecht er niet zoveel waarde aan.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 06 Feb 2020 11:38

Re: Hoe vaak ga jij uit eten?

@ Marin, bij een friettent zitten. Echter ik ben dan maar 5 euro of zo kwijt (frietje en snack) en je bent zo na een kwartiertje weer weg, dat vind ik niet echt onder uit eten vallen.

Persoonlijk vind ik onder uit eten vallen als je minimaal zo'n 15 p.p. (meestal kost een hoofdgerecht zoiets) kwijt bent en je er langer dan een kwartier in de zaak zit.
<<

Anoniem279

Bericht 06 Feb 2020 11:42

Re: Hoe vaak ga jij uit eten?

Het echte uit eten vind ik zelf alles met tafelbediening, maar heel zwart/wit gezien denk ik wel dat je kunt stellen dat uit eten alles is wat je elders, buitenshuis eet. Wat je gaat immers ‘uit’ (niet thuis) eten.
<<

Anoniem304

Bericht 06 Feb 2020 11:44

Re: Hoe vaak ga jij uit eten?

Flo schreef:Het echte uit eten vind ik zelf alles met tafelbediening, maar heel zwart/wit gezien denk ik wel dat je kunt stellen dat uit eten alles is wat je elders, buitenshuis eet. Wat je gaat immers ‘uit’ (niet thuis) eten.

Maar bij de wok ben je ook uit eten en dan komt het doorgaans niet aan tafel. :smile:
<<

Anoniem279

Bericht 06 Feb 2020 11:49

Re: Hoe vaak ga jij uit eten?

Savi schreef:
Flo schreef:Het echte uit eten vind ik zelf alles met tafelbediening, maar heel zwart/wit gezien denk ik wel dat je kunt stellen dat uit eten alles is wat je elders, buitenshuis eet. Wat je gaat immers ‘uit’ (niet thuis) eten.

Maar bij de wok ben je ook uit eten en dan komt het doorgaans niet aan tafel. :smile:

Haha zo zie je maar dat die grens blijkbaar lastig is. Dan ga ik toch voor m’n tweede verklaring ? Ik vind het alleen nogal raar voelen om een snel broodje bij de bakker of een broodje vis of kibbeling bij de viszaak (waar je in beide gevallen wel gewoon aan een tafeltje kunt eten) ‘uit eten’ te noemen. Maar heel theoretisch is dat het wel natuurlijk, je eet buiten de deur.
<<

Anoniem300

Bericht 06 Feb 2020 11:58

Re: Hoe vaak ga jij uit eten?

Gemiddeld 1x per 2 maanden denk ik. Zou wel vaker willen maar gewoon de tijd niet voor (zeker niet om samen met mijn man te gaan).
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 06 Feb 2020 12:46

Re: Hoe vaak ga jij uit eten?

Een snelle hap bij de snackbar valt voor mij niet onder 'uit eten gaan'. Een buffetrestaurant wel. Heeft er dus ook wel mee te maken hoe lang je er zit denk ik. Naar de Mac vind ik ook niet uit eten.
❤ 7 juni 2018
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 06 Feb 2020 22:40

Re: Hoe vaak ga jij uit eten?

Fred schreef:Wat versta je onder uit eten?

Als je daar bijv. ook eten bij een friettent/shoarmatent etc rekent dan kom ik op meer uit namelijk.

Ik tel daarom alleen de keren mee dat ik echt bij een restaurant ga eten. Griek, pannenkoeken, chinees, tapas, onbeperkt eten etc... wel allemaal. Dat is denk ik zo'n 1x in de 2 maanden.

Tja, dat is heel persoonlijk. Ik zelf zie een frieten of shoarmatent niet als uit eten gaan.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers