Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Apothekersassistente

<<

Anoniem290

Bericht 01 Feb 2020 15:51

Apothekersassistente

Is iemand dat hier? En wil je er iets over vertellen?
Ik denk er over na om de opleiding te gaan doen. Maar ik vraag me af of ik het juiste beeld heb bij de functie. Hoe ziet een werkdag er ongeveer uit? Wat zijn de voor- en nadelen?

Ik moet nu de hele dag zitten en dat vind ik echt vervelend en zwaar. Ik ben geïnteresseerd in medische zaken en het menselijk lichaam. Het lijkt me ook leuk om steeds met andere mensen in contact te zijn.

Ik zie vaak vacatures, dus het lijkt me wel een functie waarin werk te vinden is.
Is er een opleidingsinstituut wat het beste staat aangeschreven? Of maakt dat weinig uit?
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4379

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 01 Feb 2020 16:04

Re: Apothekersassistente

Ik ben, na ruim 11 jaar, 4 maanden geleden gestopt als apothekersassistente. Ik vond dat er zoveel dingen waren veranderd in het beroep dat ik er geen plezier meer uit kon halen.
Bijvoorbeeld altijd hoge werkdruk, te weinig personeel, hele dagen staan/lopen, zeer regelmatig boze patiënten over dingen waar niks aan te doen was door de apotheek. Constant het gezeur over medicatie niet op voorraad, preverentiebeleid. Ik kwam niet aan het ‘echte’ werk meer toe, namelijk zorg verlenen. Dus sorry, ik zou het beroep niemand aanraden zolang dit allemaal nog speelt.

Ik kan je trouwens wel een opleidingsinstituut áfraden en dat is Capabel. Echt slechte kwaliteit onderwijs daar.
<<

Anoniem290

Bericht 02 Feb 2020 10:23

Re: Apothekersassistente

Wat jammer zeg, dat je na al die tijd toch bent geswitcht. Wat ben je nu gaan doen?
Ik wist niet dat deze nadelen er waren, maakt het toch een stukje moeilijker om de keuze te maken. En daarom zullen er wel zoveel vacatures zijn. Heb jij zelf die opleiding gedaan, of gezien/gehoord dat hij slecht is? Ik zou het liefst een leerwerktraject doen, maar ik heb me er nog niet in verdiept verder, dus geen idee of dat haalbaar is in 3 dagen per week.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 02 Feb 2020 10:43

Re: Apothekersassistente

Ik ben apothekersassistente.
Ik ervaar echter wel hetzelfde als Scandic.
Ik werk nu bijna 12 jaar bij dezelfde apotheek. Klein team en in een dorp.
Dat is de reden dat het wel vol te houden is.
Ik kan mij voorstellen dat het in een grote stad niet leuk meer is.

Ook werken wij samen met de loi en de NHA. Daar kun je een opleiding volgen.
Ik kan daar later wel meer over vertellen.
Ik begeleid regelmatig stagiaires die zich omscholen namelijk.
2016
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 02 Feb 2020 11:18

Re: Apothekersassistente

En doktersassistente? Ik zou deze dagen ook niet in een apotheek willen werken. Bij de huisarts ook wel gezeur maar qua medicatietekorten als assistente wel stuk minder last.

En Capabel levert idd crap assistentes af, ook bij de huisarts.
<<

Anoniem290

Bericht 02 Feb 2020 12:09

Re: Apothekersassistente

Doktersassistente lijkt me ook leuk! Ik zie daar alleen nooit vacatures voor hier in de omgeving. Ik vind het lastig om zo’n switch te maken, omdat ik eigenlijk niet echt een goed beeld heb bij hoe een werkdag eruit ziet.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 02 Feb 2020 12:22

Re: Apothekersassistente

Poppy schreef:Doktersassistente lijkt me ook leuk! Ik zie daar alleen nooit vacatures voor hier in de omgeving. Ik vind het lastig om zo’n switch te maken, omdat ik eigenlijk niet echt een goed beeld heb bij hoe een werkdag eruit ziet.

Heb regelmatig dat iemand paar uurtjes mee wil kijken op het werk
Misschien kun je het vragen bij een apotheek in de buurt.
2016
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4379

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 02 Feb 2020 12:25

Re: Apothekersassistente

Wil je persé iets op MBO niveau gaan doen? Anders zou diëtiste of fysiotherapie misschien ook wel iets voor je zijn? Ik weet alleen niet of dat deeltijd kan. Doktersassistente zijn inderdaad minder vacatures voor, maar zoals je zelf al zegt is er een reden waarom er veel apothekersassistentes worden gevraagd. Die verkorte opleidingen van 1 jaar zijn ook behoorlijk pittig, je moet veel stage lopen en daarnaast nog 1 dag per week naar school én nog studeren. Je krijgt ook maar heel weinig stagevergoeding. Groot deel van de stagiaires bij ons redde dat niet.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4379

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 02 Feb 2020 12:27

Re: Apothekersassistente

Salome schreef:
Poppy schreef:Doktersassistente lijkt me ook leuk! Ik zie daar alleen nooit vacatures voor hier in de omgeving. Ik vind het lastig om zo’n switch te maken, omdat ik eigenlijk niet echt een goed beeld heb bij hoe een werkdag eruit ziet.

Heb regelmatig dat iemand paar uurtjes mee wil kijken op het werk
Misschien kun je het vragen bij een apotheek in de buurt.


Ik zou persoonlijk dan wel een hele dag doen, ‘s ochtends is het vaak rustiger en niet realistisch. Daarnaast vraag dan vooral ook of je mag meekijken met het baliewerk, want dat is wat je 50-75% van de dag staat te doen uiteindelijk. Bij mij keken er ook wel eens mensen een dag/week mee, dus is inderdaad helemaal niet gek om te vragen.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 02 Feb 2020 13:20

Re: Apothekersassistente

Niet gek om te vragen maar helaas heb ik vrijdag wel nee moeten verkopen aan een meisje die een hele week mee wilde kijken.
Je moet ook tijd hebben om wat te vertellen over het beroep.
Ik doe vaak bijv een maandagochtend en een donderdagmiddag.
2016
<<

Anoniem277

Bericht 02 Feb 2020 14:25

Re: Apothekersassistente

Poppy schreef:Doktersassistente lijkt me ook leuk! Ik zie daar alleen nooit vacatures voor hier in de omgeving. Ik vind het lastig om zo’n switch te maken, omdat ik eigenlijk niet echt een goed beeld heb bij hoe een werkdag eruit ziet.


Hier in de omgeving zijn daar erg weinig vacatures in weet ik van iemand die wil switchen. Dus daar zou ik niet voor kiezen.
<<

Snack a Jack

Noob

Berichten: 40

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Woonplaats: Uithoorn

Bericht 02 Feb 2020 15:29

Re: Apothekersassistente

Poppy schreef:Doktersassistente lijkt me ook leuk! Ik zie daar alleen nooit vacatures voor hier in de omgeving. Ik vind het lastig om zo’n switch te maken, omdat ik eigenlijk niet echt een goed beeld heb bij hoe een werkdag eruit ziet.


Dat ligt helemaal aan je werk plek. Je werkzaamheden bij een huisarts is heel anders dan in een ziekenhuis of een kliniek.
Heb je ook voor vacatures gekeken in het ziekenhuis? Of alleen bij huisartsen?

Capabel levert inderdaad slechte assistentes af.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers