Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Droomhuis maar....

<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 31 Jan 2020 00:15

Droomhuis maar....

Wij hebben ons droomplekje gevonden. Maar, als we het kopen en ons eigen huis verkopen houden we geen geld over voor de verbouwing. Dus eigenlijk is het financieel niet haalbaar... het huis zelf is ook niks meer dus in feite kopen we een stuk grond waar een mega verbouwing op moet plaats vinden. Nu is mijn vriend bouwvakker en kan alles zelf wel maar het materiaal moet ook betaald worden. Dus of we laten het aan onze neus voorbij gaan
Of we gaan jaaaaren in een verbouwing zitten. Hele moeilijke keuze dus. Wat zouden jullie doen?
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 31 Jan 2020 00:22

Re: Droomhuis maar....

Wat niet gaat dat gaat niet. Je kunt geen huis bouwen van tandenstokers.
Ik zou eens goed met een financieel adviseur overleggen wat er mogelijk is. Extra geld lenen kost momenteel heel weinig. Wellicht kan je meer lenen voor de verbouwing. Moet je huis wel meer waard worden dan wat je hypotheek gaat zijn, maar als je man veel zelf kan zou dat mogelijk kunnen zijn.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem284

Bericht 31 Jan 2020 00:27

Re: Droomhuis maar....

Als het financieel niet haalbaar is, zou de keuze niet moeilijk zijn voor mij. Dan gaat het niet.

Als het mijn droomhuis betreft zou ik het financieel wel door de bank laten checken of het echt niet kan. En daarin heel realistisch blijven. Zeker als er sprake is van een gezin waar (financieel) voor gezorgd moet worden. Op een houtje bijten, maar wel m’n droomhuis..hoe lekker zou ik er dan zitten. Niet prettig denk ik.

En dat is natuurlijk wel heel jammer, maar die teleurstelling zou ik wel weer te boven komen.
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 31 Jan 2020 01:08

Re: Droomhuis maar....

Ja het blijft moeilijk. Ook omdat ik niet werk kunnen we geen grote lening krijgen. Maar vriend zegt vanuit het geld wat hij heeft is nog wel veel haalbaar. Wellicht wat moeten lenen van (schoon)ouders. Maar dat is eigenlijk niet onze eerste keus.

En wat je zegt Gympie we hebben wel 4 kids waar we voor moeten zorgen. En op een houtje bijten nee dat willen we zelf ook niet. Nu leven we ook niet in extreme luxe. Maar dan moeten we wel hier en daar bezuinigen.
<<

ChiQ

Bericht 31 Jan 2020 07:00

Re: Droomhuis maar....

*Welkom bij een nieuwe aflevering van hélp mijn man is klusser*

Even zonder dollen, het kan gewoon niet. Nu niet. Wees realistisch. Je man is ook niet fulltime vrij om te bouwen, toch? Ik heb 3 weken in een bouwput gezeten en dat vond ik met mijn zoontje al een ding.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 31 Jan 2020 08:07

Re: Droomhuis maar....

Bij één inkomen zou ik het niet doen. Wat als er iets met je man gebeurt, hij wordt ziek, overspannen, werkloos? Dan is er totaal geen geld meer om een verbouwing te doen. Zit je dan met vier kids in een klushuis. Ik zou op zijn minst zorgen dat je tijdens die verbouwing elders kunt wonen. Als dat financieel niet lukt zou het voor mij een no go zijn.
Ik heb zelf mijn hele huis laten verbouwen (en nog een stukje te gaan), maar zo’n verbouwing is echt wel stressvol hoor. Zeker als het lang duurt, en dat zal het als je alles zelf doet. Dat gaat ook weerslag hebben op je relatie. Is dat het allemaal waard?
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2525

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 31 Jan 2020 08:12

Re: Droomhuis maar....

Oh Silver, dit lijkt me echt een recept voor jarenlange stress. Je werkt ook niet, dus dat betekent met je kids jaren in de rommel terwijl je man weg is en er alleen in de avond last van heeft. Ik geloof dat kinderen gelukkiger worden van rust dan van een droomhuis, dus ik zou het echt niet doen.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 31 Jan 2020 08:15

Re: Droomhuis maar....

Nee. Zeker niet met 3 kinderen. Ik zie dit bij iemand uit mijn omgeving. Zij hebben de financiële middelen maar moeten wel alles zelf doen. De skills zijn er, maar hun banen en gezinsleven nemen veel tijd in beslag. Ieder vrij uurtje moet naar het huis en het breekt ze op.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 31 Jan 2020 09:06

Re: Droomhuis maar....

Oh wat lastig Silver, maar het klinkt alsof dit bij een droomhuis moet blijven. Misschien kan je je afvragen wat de reden(en) is/zijn dat dit als jullie droomhuis voelt. De locatie, de soort bouw, wat maakt het dat jullie dit zo graag willen kopen? Dat maakt misschien de zoektocht naar een beter betaalbaar alternatief een stuk makkelijker.
Let's discover the world together.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 31 Jan 2020 09:08

Re: Droomhuis maar....

Marin schreef:Oh wat lastig Silver, maar het klinkt alsof dit bij een droomhuis moet blijven. Misschien kan je je afvragen wat de reden(en) is/zijn dat dit als jullie droomhuis voelt. De locatie, de soort bouw, wat maakt het dat jullie dit zo graag willen kopen? Dat maakt misschien de zoektocht naar een beter betaalbaar alternatief een stuk makkelijker.


Eens met Marin. Jullie kunnen het niet betalen of moeten nog eens goed ervoor gaan zitten met een financieel adviseur.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 31 Jan 2020 09:53

Re: Droomhuis maar....

Tja hier 4 jaar verbouwd. Met kinderen zou ik het alleen niet doen. Verder vond ik het tof haha.
<<

Anoniem332

Bericht 31 Jan 2020 10:30

Re: Droomhuis maar....

Wat betreft de verbouwing, hier bijna een jaar aan ons huis geklust met een een baby erbij. Beide hebben we hier week in week uit 3-4 dagen verbouwd.
Toen het huis bewoonbaar was zijn we verhuisd. Maar toen moest er nog veel gebeuren.
Dit laatste viel mij vies tegen. Omdat we ook weer leuke dingen met elkaar wilde doen met elkaar en weer sociaal wilde zijn tegen vrienden. Eigelijk gewoon weer leven.

Financieel, je krijgt niet meer dan 101% van de koopsom van het huis. Dus de verbouwing hebben wij met eigen gespaarde geld betaald.
We zijn onder budget gebleven.

Succes met een beslissing maken!
Zou je nog kunnen onderbieden dat er een budget overblijft? Zou je dit droomhuis ook over een paar jaar kunnen kopen?
Je neemt je flink wat op de hals met een verbouwing laat staan als je het financieel niet in orde hebt.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 31 Jan 2020 10:33

Re: Droomhuis maar....

Ik zou het niet doen. Net te hoge lasten word je echt niet blij van. Financiële tegenvallers zul je altijd blijven hebben. Die worden dan ook lastig om op te vangen. En met 4 kinderen zou ik dat risico niet willen lopen.
2015 💙
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 31 Jan 2020 10:39

Re: Droomhuis maar....

Ik zou het niet doen. Je zit dan waarschijnlijk jaren in de rommel.
Vooral met 4 kinderen is het een groot risico
Afbeelding
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 31 Jan 2020 10:45

Re: Droomhuis maar....

Oh nee met 1 salaris zou ik het niet doen.

Ook vraag ik me af waar je dan in de tussentijd zou gaan wonen. Wij hebben een half jaar met 3 (grotere) kinderen in een bouwput gezeten en echt ja die 6 maanden was ik er ook helemaal klaar mee. Ik kon geen bouwvakker meer zien.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem304

Bericht 31 Jan 2020 10:47

Re: Droomhuis maar....

Mamsie schreef:Oh nee met 1 salaris zou ik het niet doen.

Ook vraag ik me af waar je dan in de tussentijd zou gaan wonen. Wij hebben een half jaar met 3 (grotere) kinderen in een bouwput gezeten en echt ja die 6 maanden was ik er ook helemaal klaar mee. Ik kon geen bouwvakker meer zien.

Ik vond 3 maanden zonder kinderen al vreselijk. Helemaal toen we een week geen 'fatsoenlijk' sanitair hadden.
Wij gaan nooit meer groot verbouwen. In ieder geval niet zonder luxe stacaravan in de tuin. :angel:
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 31 Jan 2020 11:11

Re: Droomhuis maar....

ChiQ schreef:*Welkom bij een nieuwe aflevering van hélp mijn man is klusser*


Dit dus haha. Dacht hier meteen aan. Maar ik zou het echt niet doen, wat een bron van stress.. én een zware verbouwing én niet zeker weten of je er voldoende geld voor hebt. En dan ook nog met 4 kinderen zo te zien?
Ik vind de tip van Marin wel goed, schrijf op waarom dit je droomhuis is. Klinkt trouwens meer als een droomlocatie aangezien het hele huis zo te horen ongeveer plat moet. Zoiets is vast ook wel te vinden met een beetje minder stress :)
<<

Anoniem321

Bericht 31 Jan 2020 11:12

Re: Droomhuis maar....

Ik sluit me aan bij mijn voorgangers: niet aan beginnen!
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 31 Jan 2020 11:20

Re: Droomhuis maar....

Savi schreef:Ik vond 3 maanden zonder kinderen al vreselijk. Helemaal toen we een week geen 'fatsoenlijk' sanitair hadden.
Wij gaan nooit meer groot verbouwen. In ieder geval niet zonder luxe stacaravan in de tuin. :angel:


Ik kijk al als een berg op tegen de badkamerverbouwing die volgende maand begint. 3 tot 4 weken geen douche in huis ? Deze verbouwing is volledig uitbesteed dus zelf hoeven we niks te doen.

Zelf zou ik heel graag nog eens zelf een huis van onder tot boven (ver)bouwen, maar dan moet het wel allemaal goed te betalen zijn én de kinderen al de deur uit zijn. Ik zou daar in de situatie van TO absoluut niet aan beginnen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

ChiQ

Bericht 31 Jan 2020 12:38

Re: Droomhuis maar....

Je kan gewoon een portable badkamer huren!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 31 Jan 2020 15:10

Re: Droomhuis maar....

ChiQ schreef:Je kan gewoon een portable badkamer huren!


Maar als je dat een maand of 3 zou moeten doen loopt dat ook aardig in de papieren.
2015 💙
<<

ChiQ

Bericht 31 Jan 2020 16:01

Re: Droomhuis maar....

Bedoelde voor Oh La La.
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 31 Jan 2020 16:52

Re: Droomhuis maar....

Even een snelle reactie, waarom wij daarheen willen? Omdat mijn vriend een loods huurt elders in het dorp, er is op deze kavel ruimte genoeg om een loods te bouwen of zijn materiaal kan eerst in de huidige grote schuur. De kinderen gaan al naar de meest dichtstbijzijnde school en niet meer in eigen dorp. Er is voldoende ruimte om dan in woonunits te gaan wonen. Dus we zitten niet dag en nacht in het bouwstof. Dit zou dan wel een plekje worden waar we de komende 30jaar of langer gaan wonen. Maar ik heb ook wel het help mijn man is klusser scenario door mij heen laten gaan. Het blijft moeilijk.
Vriend zou dan eerst de badkamer en keuken flink aanpakken en vervolgens daarna links en rechts uitbouwen. En zolang het niet bewoonbaar is dan we in woonunits zodat wij ons wel terug kunnen trekken.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 31 Jan 2020 17:03

Re: Droomhuis maar....

Ik vind dat je vriend en jij teveel hooi op je vork nemen. 4 kinderen, 1 inkomen en dan op een kavel gaan bouwen. Pff... Veels te zwaar lijkt mij.

Nu heeft mijn vader dat vroeger ook gedaan, maar die bouwde aan een bestaand huis zodat wij wel normaal konden blijven leven. Eigenlijk hadden we nauwelijks last van de aanbouw en dubbele garage die hij toen bouwde. Die verbouwing duurde ook geen jaren. Volgens mij maar 1 jaar zelfs en toen hadden we een grote bijkeuken, douche beneden (werd gebruikt als extra washok) en een grote speelkamer (echt super tijd mee gehad in mijn jeugd). Echter zij hadden destijds wel voldoende financiële middelen om dit te realiseren.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 31 Jan 2020 17:48

Re: Droomhuis maar....

Het wordt er zo niet beter op. Zo’n verbouwing gaat je echt niet in de koude kleren zitten. Wij hebben ook echt wel een forse verbouwing aan ons huis gedaan en daar waren we na 3 maanden helemaal klaar mee. Je komt altijd dingen tegen die tegenvallen. En wat als je man uitvalt. Het klinkt echt heel erg alsof dit vooral een droomhuis is maar niet realistisch.
2015 💙
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers