Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Droomhuis maar....

<<

Anoniem308

Bericht 31 Jan 2020 17:54

Re: Droomhuis maar....

Gaat je man fulltime verbouwen dan bij jullie of naast z’n werk (dat laatste gok ik). Ik vind het pittig met een gezin met vier kinderen.

Wij eerst vier maanden vanuit een appartementje de beganegrond verbouwd. Daarna zes maanden de eerste verdieping. En nu vier jaar later doen we de zolder. Nadat we dakkapellen hebben gezet. Ondertussen de voor en achtertuin. Echt het is zoveel werk. En ik onderschat elke keer weer wat een tijd in alles gaat zitten.
<<

Katie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 235

Geregistreerd: 11 Dec 2019 20:15

Bericht 31 Jan 2020 18:22

Re: Droomhuis maar....

Ik zou hoe jammer ook het huis aan mij voorbij laten gaan. Ik heb geen kinderen dus ik kan alleen een inschatting maken dat het mij enorm heftig lijkt om jaren lang in een verbouwing te zitten met 4 kinderen als ouder zijnde.
Maar ik kan wel uit ervaring zeggen dat het voor kinderen ook niet de ideale situatie is.
Mijn ouders hebben in mijn kinderjaren 2 huizen gekocht waar alles aan verbouwd moest worden. Ze waren jaren alleen maar aan het klussen en ik groeide op in een huis dat meer op een bouwplaats leek. Het is niet dat ik dat ze dat kwalijk neem maar ik kijk er ook niet met een heel warm gevoel op terug. Ik weet dat ze het allerbeste wilden, ook voor mij. Maar ik was vaak op mijzelf aangewezen en miste een echt thuis gevoel.
<<

Anoniem332

Bericht 31 Jan 2020 19:24

Re: Droomhuis maar....

Ga je zelf ook mee helpen verbouwen?
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 31 Jan 2020 19:58

Re: Droomhuis maar....

Is jouw man zzp’er Silver? Maakt hij niet al lange dagen zonder verbouwing? Zeven dagen per week in de bouw werken klinkt mij als onmenselijk in de oren. Daarnaast qua inkomen, als hij zzp’er is, is hij wel verzekerd? Kan jij ook geld in het laatje brengen als dat nodig is, of heb je al lang niet gewerkt? Allemaal belangrijke factoren om rekening mee te houden.
<<

Anoniem280

Bericht 31 Jan 2020 20:32

Re: Droomhuis maar....

Ik zou het niet doen.
Risico is wel groot dan.
Daarbij, je vriend is zzp'er, dan is hij nog dag in dag uit, ook in jullie andere huis, aan het werk.
Moet je, lijkt mij, niet willen.
<<

Anoniem273

Bericht 31 Jan 2020 20:43

Re: Droomhuis maar....

Ik heb niet alles gelezen, maar wij hebben een klushuis gekocht waar we alles aan gingen verbouwen. Zelfs met genoeg spaargeld en een bouwdepot hebben wij er jaren over gedaan. Het is ook erg kostbaar allemaal.
Mijn man doet alles zelf, maar heeft weinig tijd omdat hij vaak al 6 dagen per week werkt als ZZP’er (timmerman). Het is fysiek ook heel zwaar om dan al je vrije tijd aan je eigen huis te besteden. En wij hebben niet eens kinderen.
<<

Anoniem279

Bericht 31 Jan 2020 20:52

Re: Droomhuis maar....

Jarenlang verbouwen met vier kleine kinderen zou ik niet willen. Ik zou die tijd veel liever in m’n gezin steken. Zeker als jullie het verbouwen zelf gaan doen, zal het meeste dus in het weekend gebeuren. Wat blijft er dan nog over van jullie tijd als gezin? Als het nou om een paar maandjes ging dan zou ik het ‘t overwegen waard vinden. Maar als het een jarenplan wordt, dan niet.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 31 Jan 2020 23:17

Re: Droomhuis maar....

Ik ben nu wel benieuwd welk huis het is. ?

Het lijkt me een hele lastige keus. Wij zijn zelf al lang aan het verbouwen, steeds een stukje, omdat alles op de weekenden aankomt en mijn man op zijn werk lange dagen maakt en we af en toe ook gewoon leuke dingen willen doen met elkaar ipv ieder weekend klussen. Maar daardoor duurt het allemaal wel veel langer dan we zouden willen of hadden gehoopt. Maar we nemen ons altijd voor, het is zoals het is, we hebben een dak boven ons hoofd en wonen op een hele fijne plek.
Als je dan ook het financiële plaatje niet rond krijgt lijkt me dat heel lastig.
Ik zou alles goed tegen elkaar afwegen.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 31 Jan 2020 23:40

Re: Droomhuis maar....

De bedoeling is dat hij eerst een paar weken fulltime zelf aan de slag gaat en dan hoopt ie het iig bewoonbaar te kunnen maken. De uitbreiding zal dan wat langere tijd kosten helaas. Omdat hij dus ZZP’er in de bouw is en de banken kijken dan alleen naar het gemiddelde van de laatste 3 jaar. Vandaar dat we net wat te weinig mogen lenen.
En ik breng dus financieel niets in het laatje omdat ik thuisblijfmoeder ben.
<<

Cactus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 549

Geregistreerd: 30 Jul 2017 20:57

Bericht 01 Feb 2020 00:01

Re: Droomhuis maar....

Wij hebben vorig jaar een verbouwing gehad aan de benedenverdieping. Met kleuter en baby. Ik was er op een gegeven moment helemaal klaar mee. Al dat stof. M'n vriend heeft het meeste zelf gedaan, maar toch kwamen er nog veel andere mensen over de vloer. Ik stond er veel alleen voor met de kinderen en ik werk ook gewoon 32 uur. Het is ook echt niet goed voor de relatie geweest, moesten echt weer aan elkaar wennen.

Ik zou het dus niet doen, hoe mooi het ook lijkt.
Maart 2015 - stoer ventje
Februari 2018 - kleine vechter *
April 2019 - onze held
<<

Anoniem316

Bericht 01 Feb 2020 01:44

Re: Droomhuis maar....

Los van alle verbouwperikelen: het is boven budget. Dan ben je in principe toch al gewoon klaar? Een droomhuis blijft geen droomhuis als je daardoor in de financiële shit komt te zitten.
<<

ChiQ

Bericht 01 Feb 2020 07:48

Re: Droomhuis maar....

Geloof me, zelf je huis bouwen is een leuk project als er genoeg financiële middelen zijn om het af te kunnen maken als het tegen zit.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Feb 2020 08:53

Re: Droomhuis maar....

Maar dan gaat het toch gewoon niet? Want als hij fulltime aan jullie huis werkt heeft hij ook nul andere inkomsten lijkt me. Als je wat spaargeld hebt kun je misschien daar wat geld voor reserveren voor levensonderhoud maar dat geld heb je dan misschien ook nodig voor de verbouwing zelf.
Ik denk dat je het beste met een financieel adviseur kunt praten of hij nog handige dingen weet maar ik denk ook dat je je moet realiseren dat wat niet gaat, niet gaat. Of jij moet tijdelijk weer gaan werken om te voorzien in levensonderhoud zolang de verbouwing duurt. Is dat geen optie?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem273

Bericht 01 Feb 2020 08:57

Re: Droomhuis maar....

En een verbouwing, ook al doe je bijna alles zelf, is echt heel duur. Wij hadden van tevoren alles uitgerekend met zelfs prijzen van schroefjes erbij, maar alles is veel duurder uitgevallen.
Dus ik zou denken: niet doen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 01 Feb 2020 09:08

Re: Droomhuis maar....

Ooh dit klinkt als een heel slecht plan, ik zou hier écht niet aan beginnen! Straks zit je in een bouwval met vier kinderen, zonder geld. Moet je niet willen denk ik.
❤ 7 juni 2018
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 01 Feb 2020 09:13

Re: Droomhuis maar....

Ik snap geloof ik eigenlijk niet eens waar je over twijfelt. Jullie hebben het geld toch gewoon niet, dan houdt het op, toch?
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem279

Bericht 01 Feb 2020 09:15

Re: Droomhuis maar....

Ik zou het persoonlijk echt een heel onverstandige keuze vinden als jullie dit gingen doen. Financieel, maar ik blijf erbij dat er in mijn ogen nauwelijks tijd voor jullie als gezin overblijft om samen tijd door te brengen als hij náást zijn werk ook nog eens een verbouwing van zijn eigen huis op zich zou nemen. Ze zijn maar één keer klein. Ik zou die tijd niet willen missen omdat ik denk m’n droomhuis gevonden te hebben wat feitelijk m’n droomhuis nog láng niet is, want dat wordt een jarenlang project wat al m’n tijd en geld op gaat slokken en ten koste gaat van, nouja, echt alles. Is dat het echt waard?
<<

Anoniem309

Bericht 01 Feb 2020 10:13

Re: Droomhuis maar....

Aziraphale schreef:En een verbouwing, ook al doe je bijna alles zelf, is echt heel duur. Wij hadden van tevoren alles uitgerekend met zelfs prijzen van schroefjes erbij, maar alles is veel duurder uitgevallen.
Dus ik zou denken: niet doen.


Dit dus. Ik heb wel eens gehoord dat je met een grote verbouwing rekening moet houden met 10-20% extra kosten voor onvoorziene dingen. Houd daar dus zeker rekening mee als je met een adviseur wilt praten. Ik zou zeggen, laat die droom een droom blijven, en doe jezelf en je gezin de stress van een verhuizing, grote verbouwing en financiële zorgen niet aan.
<<

Kira

Bericht 01 Feb 2020 10:18

Re: Droomhuis maar....

Ik zou hier niet aan beginnen. ZOals je zelf zegt is het niet echt een verbouwing maar een huis bouwen op een mooie plek want het bestaande huis is niks meer. Kunnen jullie niet naar iets vergelijkbaars zoeken, en dan een huis waar minder aan hoeft te gebeuren?
Met kinderen in een verbouwing lijkt me echt niks al woon je in woon units. De stress die het met zich meegeeft lijkt me killing. Ik zou dus zeggen, niet doen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 06 Feb 2020 22:42

Re: Droomhuis maar....

Hebben jullie al een beslissing genomen?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 06 Feb 2020 22:50

Re: Droomhuis maar....

Ja, we hebben begin van de week een bod uitgebracht. Nu is het wachten op reactie van de makelaar.
We hebben alle voors en tegens naast elkaar gelegd. En contact gehad met financieel adviseur. En toen tot de conclussie gekomen om het wel te doen.
Spannend is het nu wel allemaal.
<<

Anoniem313

Bericht 06 Feb 2020 22:57

Re: Droomhuis maar....

Spannend! Kun jij zelf goed klussen?
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 06 Feb 2020 23:04

Re: Droomhuis maar....

Ik niet maar mijn schoonvader kan het wel erg goed. Destijds hebben ze met z’n vieren 2 huizen vanaf de fundering tot het dak erop zat 3 jaar over gedaan.

Ik denk dat mijn bijdrage zal zijn de kinderen bezig houden zodat ze papa niet teveel van het werk gaan houden.
<<

Anoniem315

Bericht 06 Feb 2020 23:30

Re: Droomhuis maar....

Je kunt toch meehelpen slopen, schuren en schilderen? Tenminste, dat zou ik doen. Dan wordt het meer je eigen. Spannend zeg! Succes met alles!
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 06 Feb 2020 23:40

Re: Droomhuis maar....

Oowh ja ik kan zeker wel helpen slopen en sauzen schilderen etc. En daar ga ik zeker in meehelpen. Maar het echte bouwen dat moeten de mannen doen.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers