Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nieuwe studie 2020

<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1328

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:08

Bericht 24 Jun 2020 11:52

Re: Nieuwe studie 2020

Urban Naked schreef:Wat leuk bliss! Wat tof dat je dit nog mag doen.

Ik ga eind augustus ook weer studeren. Een tweejarige master waarbij ik 1 lesdag heb per week, in totaal een studiebelasting van 20 uur per week. Dat ga ik naast m’n werk doen, dus ik ga 3 dagen werken, 1 dag opleiding en 1 dag thuis studeren. Ben heel benieuwd hoe het gaat bevallen!


Uit ervaring weet ik dat het heftig is UN, vooral omdat je naast al deze dingen ook nog een gezin hebt en je sociaal leven enigszins op peil te houden. Maar met motivatie kom je al heel ver.
Ik start na de zomervakantie met mijn 3e jaar hbo Sociaal Juridisch Dienstverlening en heb nog geen moment spijt gehad van mijn keuze. Er zijn soms weken dat ik niet weet waar ik de tijd vandaan moet halen om naast werk, kinderen, sociaal leven, etc ook nog te studeren, maar ik krijg nog altijd energie van mijn opleiding in plaats van dat het energie kost.
Heel veel succes, maar vooral heel veel plezier gewenst!

Wat sympathiek van je werkgever om je toch nog een cursus aan te bieden Bliss. Een goed voorbeeld van goed werkgeverschap! Hopelijk brengt deze cursus je na oktober weer meer perspectief op een leuke baan!

Exo, wat fijn dat je de beslissing hebt genomen. Ook jij veel succes en plezier gewenst.

De andere natuurlijk ook veel succes en plezier gewenst :)
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 24 Jun 2020 13:40

Re: Nieuwe studie 2020

Dankje Janne!

Jip, mijn master is deeltijd ja, 1 lesdag in de week. De master wordt maar op 1 plek in Nederland aangeboden, dat is in Ede.
#teammaple🍁
<<

Anoniem315

Bericht 24 Jun 2020 14:13

Re: Nieuwe studie 2020

Wat tof UN! Klinkt als een mooie investering in je toekomst.

Ysa, wat tof! Is dit altijd een wens van je geweest? Of ben je er naar toe gegroeid? Ik hoor straks graag naar je ervaringen. Wie weet haal je me over voor volgend jaar..

Olifant, leuk! Spannend! Veel succes gewenst.

Tom, heel wat anders. Tof! Succes!
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 21 Sep 2020 18:48

Re: Nieuwe studie 2020

Hoe gaat het met de dames die aan het studeren zijn?

Jaren geleden ben ik begonnen met SPD bedrijfsadministratie. Toen gestopt omdat het privé even niet zo lekker ging en daardoor lukte het niet. Afgelopen week ben ik weer met frisse moed begonnen ☺️
Hoe pakken jullie het aan? Hebben jullie vaste momenten waarop jullie studeren? Ik ben nog een beetje zoekende.
<<

Anoniem300

Bericht 21 Sep 2020 19:12

Re: Nieuwe studie 2020

Hier net begonnen (3 lessen gehad) ik ga 1x per week naar school en de rest werk ik (20 uur) op een woongroep.
Ik ga op donderdag naar school en die hele dag is voor mijn school als ik dan thuis kom met huiswerk maak ik dat meteen (manlief zorgt de hele dag voor de kids) dat werkt voor pn shet beste. En op het werk kan ik ook nog vaak wel wat doen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 21 Sep 2020 19:36

Re: Nieuwe studie 2020

Goed afgekaderd, newby! Fijn als je weet waar je aan toe bent.
Emma, kun jij je hele week zelf vormgeven? Ik zou een vaste studiedag kiezen als ik jou was!

Ik ben sinds eind augustus bezig met m’n master. Heb nu een aantal bijeenkomsten gehad op de Hogeschool. Op dit moment is het op de lesdagen vooral speltraining, we leren met spelmateriaal verhalen in verhulling te spelen. En andermans spel te begeleiden en analyseren. Dus ik ben dan bezig met Duplo en schleich-poppetjes, we werken in drietallen en oefenen om beurten de rol van therapeut.

Naast de speltraining is het gigantisch veel lees- en leerwerk. Het is zoveel meer dan ik had gedacht. De eerste tentamens komen over een maand of twee. Medische basiskennis wordt de eerste.

Ik vind het megainteressant allemaal tot nu toe. Dus ik ben echt nog erg blij met m’n beslissing deze masterstudie te gaan doen.
Het is wel pittig naast m’n nieuwe baan en m’n gezin, dus ik moet ook flink plannen. Vrijdag is mijn lesdag, en maandag de dag waarop ik thuis studeer. Daarnaast gebruik ik nog 1 of 2 avonden extra om m’n literatuur te lezen.
#teammaple🍁
<<

Anoniem315

Bericht 21 Sep 2020 21:12

Re: Nieuwe studie 2020

Ik begin a.s. donderdag. Vorige week heb ik een motivatiebrief getypt en donderdag heb ik een soort intakegesprek van een uur. De week daarna is de eerste bijeenkomst.

Mijn voornemen is om op donderdag overdag de literatuur door te nemen, zodat ik 's avonds goed bepakt kan deelnemen. Eventueel vrijdags nog verder. Maar mezelf kennende ben ik er elke dag wel even mee bezig.

Emma, wat goed dat je het weer oppakt! Hoe lang gaat je studie ongeveer duren?

Newby, klinkt een beetje als mijn indeling. Fijn dat je al lekker aan de slag kan!

UN, je studie klinkt erg interessant! Ik vond de master ook druk. Véél leeswerk, maar super interessant!
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 21 Sep 2020 21:17

Re: Nieuwe studie 2020

Ik heb vorige week mijn intake gehad en morgen mijn eerste online les. Heel erg benieuwd hoe het allemaal gaat zijn. Heb er wel zin in.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 22 Sep 2020 10:11

Re: Nieuwe studie 2020

Mijn studie is alweer klaar, paar maanden mee bezig geweest en twee weken geleden heb ik twee examens gedaan. Deel 1 bestond uit meerkeuzevragen en vond ik goed te doen. Ik wist wel zeker dat ik 'm gehaald zou hebben en vanmorgen kwam de uitslag: een 8,4! Blij mee! Deel 2 was echter een ander verhaal. Casussen met open vragen, en daar zag ik al erg tegen op van tevoren. Dat was niet onterecht, want ik vond het echt moeilijk en heb ook de nodige fouten gemaakt weet ik nu al. Dus ik hoop enorm op een 5,5 in elk geval, maar eerlijk gezegd vrees ik het ergste. Ik weet het gewoon echt niet. Deze uitslag laat waarschijnlijk nog een paar weken op zich wachten, dus wordt echt spannend.
❤ 7 juni 2018
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 22 Sep 2020 10:17

Re: Nieuwe studie 2020

Succes Exo, Newby en MdU!

Klinkt machtig interessant UN, en wat tof dat je dit kunt doen naast een baan waarin je het geleerde direct kunt toepassen. Maar het vraagt wel enorme discipline zeg. Veel succes!

Knap Bliss, die 8.4! Hopelijk krijg je gauw uitsluitsel over het andere tentamen. Zijn er gauw herkansingsmogelijkheden? Zou fijn zijn lijkt me als je dit gewoon op je cv kunt knallen.

Ik ga de komende maanden ook flink investeren in mezelf. (Nog) niet in de vorm van een studie, maar ik volg een gecombineerd levens/loopbaancoach traject met als doel te ontdekken wat ik wil. In theorie heb je aan het eind van het traject zelfs een eigen businessconcept staan. Ik weet nog niet of ZZP'en iets voor me is maar als ik na dit traject helemaal scherp heb binnen wat voor organisatie en functie ik tot mijn recht kom en waar ik energie van krijg ben ik ook heel tevreden. Best spannend, ik heb heel veel zin om ermee te starten.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 22 Sep 2020 10:20

Re: Nieuwe studie 2020

Wat spannend Teun! Weet je al wel een beetje welke richting je op zou willen? Volgens mij ben jij zo goed bezig met nadenken en bewuster worden!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 22 Sep 2020 10:31

Re: Nieuwe studie 2020

Zeker goed bezig, Teun! Spannend.
Ik heb de studie sowieso al maanden op m'n cv staan haha, want ik heb hem nou eenmaal gevolgd. Maar het diploma zou het wel afmaken natuurlijk. Denk dat ik wel snel kan herkansen, maar daar zit wel een kostenplaatje aan en daar ben ik uiteraard niet zo enthousiast over.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem300

Bericht 22 Sep 2020 12:58

Re: Nieuwe studie 2020

Un; klinkt erg pittig, maar wel super leuk volgens mij bij jou.
Hoe lang moet je?

Exo; succes vanaf donderdag, lees ik goed dat je in de avond les hebt? Hoe lang duurt jou opleiding?

Mdu; succes, hoe lang ben je bezig? Is alles bij jou online?

Bliss; super van het 1ste punt, spannend wat de 2de wordt, moet/mag je anders herkansen?

Teun; wat gaaf om daar mee aan de slag te gaan, succes.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 22 Sep 2020 18:35

Re: Nieuwe studie 2020

Dankje steun!

Newby, m’n master duurt 2 jaar ?
#teammaple🍁
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 22 Sep 2020 20:04

Re: Nieuwe studie 2020

Zora schreef:Wat spannend Teun! Weet je al wel een beetje welke richting je op zou willen? Volgens mij ben jij zo goed bezig met nadenken en bewuster worden!


Ik weet intussen door trial & error veel over wat ik niet wil qua werk, en ook steeds beter wat wel. Maar het lukt me niet zo goed om het concreet te maken dus daarom komt dit traject op een goed moment.

En dank je! Het was nodig, ik wat vastlopen op dezelfde punten.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 22 Sep 2020 21:02

Re: Nieuwe studie 2020

Nou wat fijn voor je. En ook wel heel waardevol en soort van luxe om dit echt te mogen gaan uitvinden!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 23 Sep 2020 18:48

Re: Nieuwe studie 2020

Spannend Bliss, hopelijk valt de uitslag mee. Die 8,4 is in ieder geval erg netjes.
Wat goed dat je dat gaat doen Teun. Lijkt me wel een intensief traject, maar wel goed om zo te ontdekken wat echt bij je past. Secces ermee!
Newby, ik moet over 2 jaar alles positief hebben afgerond (eerder mag ook). Voor mij is de inhoud waarschijnlijk niet heel nieuw omdat ik een lerarenopleiding heb gedaan, maar geen diploma. Voor nu gaat alles nog online, onze eigen studenten hebben voorrang op lesruimte dus wij staan achteraan in de rij. We gaan zien of en wanneer we live lessen mogen gaan volgen.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 26 Sep 2020 13:53

Re: Nieuwe studie 2020

Gisteren bericht gehad over m'n tweede examen: geslaagd met een 6.1! Dat het geen hoog cijfer zou worden, dat wist ik wel, maar ik ben dik tevreden! Heb nu gewoon een diploma erbij, zo blij mee!!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem300

Bericht 26 Sep 2020 13:59

Re: Nieuwe studie 2020

Bliss schreef:Gisteren bericht gehad over m'n tweede examen: geslaagd met een 6.1! Dat het geen hoog cijfer zou worden, dat wist ik wel, maar ik ben dik tevreden! Heb nu gewoon een diploma erbij, zo blij mee!!


Yeey gefeliciteerd, wat fijn. Ben je nu klaar toch?
<<

Anoniem315

Bericht 27 Sep 2020 13:56

Re: Nieuwe studie 2020

Newby9 schreef:
Exo; succes vanaf donderdag, lees ik goed dat je in de avond les hebt? Hoe lang duurt jou opleiding?



Klopt, van 18.00u tot 21.30u. Liever had ik een middag, maar goed, hier in de buurt werd die optie niet geboden.

Mijn intakegesprek was niet helemaal bevredigend. Ik had het idee dat ik niet goed heb kunnen uitleggen wat ik wil. De docent noemde twee highlights uit de brief, maar die vond ik wat negatief belicht. Nou ja, we zullen het zien. A.s. donderdag de eerste les.

De studie duurt 1 jaar. Misschien daarna door voor schoolleider, dat duurt 2 jaar wanneer ik dat volledig zou willen doen. Maar ik denk niet dat dat mijn toekomst is.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 27 Sep 2020 15:47

Re: Nieuwe studie 2020

Zo, eindelijk even tijd om te reageren! Wat zijn er hier veel die nog een studie doen, leuk!
Hier wordt mijn planning weer even anders als alles goed gaat want ik blijk zwanger te zijn :love: Nooit meer verwacht en daarom mijn studie maar weer opgepakt. Gelukkig is het modulair en heb ik me voor 1 module ingeschreven nu.

UN, jouw studie klinkt heel interessant! Fijn dat jij zo'n duidelijke planning hebt. Ik kan niet zelf mijn week indelen. Ik werk 40 uur en om de week ga ik een dag naar school. Het is maar voor 5x maar de afspraak is dat die ik dagen inhaal of opneem. Ik had nog wat overuren staan en nu ga ik me niet in allerlei bochten wringen dus ik neem voor de rest van de tijd vrije dagen op. Voor nu heb ik 3 avonden ingepland voor studie en in het weekend de rest. Zondagmiddag en avond hou ik dan wel vrij.

Newby, fijn dat jij zo'n duidelijke planning hebt! Fijn ook dat je op je werk nog iets kan doen.
Exo, het duurt tot half november en dan moet ik binnen 6 weken examen hebben gedaan. Dat wil ik ergens begin december doen. December vind ik altijd zo'n fijne maand en dan heb ik geen zin meer in huiswerk :-) Jammer dat je intake tegenviel. Succes met je eerste les!
Bliss, gefeliciteerd! Fijn dat het afgesloten is nu.
MdU, welke studie doe jij?
Teun, succes in je traject! Hopelijk ga je uitvinden wat echt bij jou past.
<<

Anoniem317

Bericht 27 Sep 2020 19:03

Re: Nieuwe studie 2020

Ik wil ook graag meeschrijven in dit topic.

Twee weken geleden ben ik met een studie gestart. Heb er inmiddels twee lesdagen opzitten. Ik werk 4 dagen en m'n studie plan ik in de avonden of in het weekend. Tot nu toe was het vooral lezen. De eerste opdracht is in grote lijnen al uitgelegd. Ben daar dan gelijk "druk" mee in m'n hoofd (in positieve zin).
<<

Anoniem315

Bericht 27 Sep 2020 19:38

Re: Nieuwe studie 2020

Emma, gefeliciteerd! Wat leuk!!

Liv, welke opleiding ga je doen?
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 28 Sep 2020 13:50

Re: Nieuwe studie 2020

Super fijn Emma!! Geen vervelende reden om je studieplanning in de war te laten schoppen.
Ik moet mijn lesbevoegdheid gaan halen. Ik ben docent in het MBO sinds vorig jaar en ik heb dus wel een lerarenopleiding gedaan, maar niet volledig afgerond. Dus ik moet mijn bevoegdheid nog gaan halen.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem317

Bericht 28 Sep 2020 17:57

Re: Nieuwe studie 2020

Leiderschapsopleiding Basisbekwaam. Duurt een jaartje.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers