Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nieuwe studie 2020

<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 31 Jan 2020 01:33

Re: Nieuwe studie 2020

Wat leuk om te lezen Exo! Ik snap je gevoel heel goed. Mooi dat je van plan bent er iets mee te doen!

Ik ben mij ook aan het oriënteren in hetzelfde werkveld. Ik maak nu van dichtbij mee wat de MEL van mensen vraagt, naast hun baan en gezin. Dat vind ik wel heftig en weerhoud mij er op dit moment van. Anderzijds sluit het qua niveau en uitdaging wel het beste aan bij mijn eerdere opleidingen en wensen. Ik hoor dat middenmanagement in vergelijking wel weer gemakkelijk en laagdrempelig is.
Ik lees dan ook graag mee voor ervaringen van anderen!
<<

Anoniem300

Bericht 31 Jan 2020 09:18

Re: Nieuwe studie 2020

Exogenesis schreef:
Newby9 schreef:Ja ik.
Ik ga in augustus/september starten met de opleiding maatschappelijk zorg niv. 4.

Ik doe dit in BBL vorm op mijn huidige werkplek.

Over de opleidingen die jij beschrijft heb ik geen ervaring dus geen idee wat de beste keus is.


Wat leuk! Hoe lang duurt dat? Doe je het voor je zelf of is het in opdracht?


1 jaar maar gelukkig, beide wel mijn collega's en teamleider zien me al op dit niveau (dus ik werk er al naar) maar krijg er niet voor betaald omdat ik dat papiertje mis, dus in overleg besloten dat papiertje dan maar te gaan halen.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 31 Jan 2020 09:49

Re: Nieuwe studie 2020

Wat ben je toch heerlijk leergierig Exo!

ik ga over een maand beginnen met een deeltijd opleiding tot HR-medewerker. Heel spannend vind ik. Laatste keer dat ik naar school ben geweest is inmiddels 18jr geleden, gelukkig ga ik ook dat werk doen dus ik leer ook gelijk in de praktijk en dat gaat me over het algemeen beter af als leren in de schoolbanken.
30-04-2017
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 04 Feb 2020 20:39

Re: Nieuwe studie 2020

Tof om te lezen dat behoorlijk wat forummers aan een opleiding bezig zijn of gaan beginnen. Heel verschillende richtingen, erg leuk!

Zelf begin ik zaterdag aan een opleiding van 10 maanden op het gebied van HR. Ik werk al in dit vakgebied, maar heb er geen achtergrond in. Ik heb er veel zin in!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem286

Bericht 04 Feb 2020 22:07

Re: Nieuwe studie 2020

Leuk om dit te lezen, toepasselijk ook, ik ga vanaf eind deze maand ook weer een opleiding volgen. Ik ga de post bachelor zorgmanagement volgen, duurt 6 maanden. Ik voer nu al wel de functie uit die erbij past, het was 1 van de voorwaarden toen ik aangenomen werd. Ik heb destijds ook een ontwikkelassessment gedaan waar ontwikkel mogelijkheden uitkwamen en daar heb ik de keuze voor de opleiding op gebaseerd.Ik heb er ontzettend veel zin in! Hierna wil ik nog een hbo master gaan volgen, maar ik weet nog precies welke dat wordt.

Ik heb weinig verstand van jouw werkveld, maar ik herken je drive exo! Leuk ook die hr opleidingen, ik vind dat altijd erg interessant. Ik vraagwat af aan onze hr adviseuse :)
<<

Tante Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:41

Bericht 05 Feb 2020 00:03

Re: Nieuwe studie 2020

Wat leuk en goed dat zoveel dames gaan (of nog) studeren!

Zelf ben ik nu mijn scriptie af aan het ronden en hoop ik in maart mijn opleiding af te kunnen ronden. Ik heb dan 3,5 schooljaar in deeltijd gestudeerd, naast mijn onregelmatige baan. Ik heb er een half jaar langer over gedaan omdat ik tussendoor nog even bevallen ben van mijn dochter ?
Heel eerlijk? Ik vond het enorm zwaar icm een jong gezin en een baan die met pieken en dalen veel tijd vergde. Wel kan ik nu zeggen dat ik me ook juist daardoor ook op persoonlijk vlak heel erg ontwikkeld heb. En het opent nu weer een hoop nieuwe deuren! Maar voorlopig ga ik genieten van de extra vrije tijd en op zoek naar nieuwe hobby's ?
09-07-2018
11-07-2021
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6681

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 05 Feb 2020 02:16

Re: Nieuwe studie 2020

Ik studeer ook nog, doe een PhD, voltijd en soms word ik echt gek. Ik vind met het financiele plaatje heel erg pittig; ik mag maar bepaald aantal uren ernaast werken en we hebben een peuter. Ik zit nu in mijn laatste jaar (4e jaar) en ga het denk ik wel redden. Tot 2 keer toe vertraging opgelopen door onverwachte dingen met zoon en mijn concentratie is ook niet meer wat het geweest is. Motivatie vloog ook alle kanten op. Maar als ik straks klaar ben, dan ben ik echt onwijs trots op mezelf dat we dit gedaan hebben. En dan gaat het, zowel financieel maar ook qua structuur, zeker zijn vruchten afwerpen. Lange termijn denken heeft mij altijd goed gedaan.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 11 Feb 2020 21:42

Re: Nieuwe studie 2020

Leuk! Een studietopic. Ik ga deze week alle reacties even lezen. Ik volg sinds september de opleiding leraar Nederlands.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 11 Feb 2020 21:54

Re: Nieuwe studie 2020

Leuk topic!

Ik ben sinds gisteren ook weer met een opleiding gestart. Het is een opleiding gericht op integraal capaciteitsmanagement in de zorg.
Ik vond het echt super leuk om weer dingen te leren. Ben wel erg benieuwd hoe ik dit ga combineren met werk en gezin. Hopelijk vind ik de tijd en rust om met regelmaat dingen thuis te lezen en uit te werken. Ik mag er tijdens werktijd ook wel mee bezig, maar in de praktijk zal dat wel tegenvallen omdat er meer dan voldoende werk is om mijn werktijd mee te vullen.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 10 Mrt 2020 15:42

Re: Nieuwe studie 2020

Hoe gaat het bij jullie, wie zijn al gestart?

Ik heb inmiddels twee bijeenkomsten gehad. De eerste keer was echt een instapdag, wat rommelig en weinig theorie/diepgang. Afgelopen week was veel interessanter! Het motiveert om direct op het werk aan de slag te gaan.
Ik moet nu starten met een praktijkopdracht, dat vind ik nog lastig. Als het begin er eenmaal is, dan kom ik er wel, maar het onderwerp kiezen, de vraagstelling, daar hik ik nu tegenaan.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem315

Bericht 04 Jun 2020 21:31

Re: Nieuwe studie 2020

Zo, we zijn wat maanden verder en ik heb inmiddels besloten eerst de opleiding middenmanagement te gaan doen. Daarna ga ik misschien de verkorte opleiding tot schoolleider doen. Dit hangt af van hoe het middenmanagement me 'valt'. Ik heb zelf het idee dat dat eerst voldoende is, maar mijn collega's denken er anders over. Zij zien in mij een schoolleider, maar dat beeld strookt niet met hoe ik mezelf zie. Wel hebben ze me flink aan het denken gezet. Ik dacht eerst: no way, wat kletsen ze nou! Maar inmiddels ben ik mijn eigen beeld en denkwijze wat aan het bijstellen.
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 22 Jun 2020 20:27

Re: Nieuwe studie 2020

Las in een ander topic dat je je hebt ingeschreven voor een opleiding Exo. Gaaf! Welke opleiding is het geworden?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 22 Jun 2020 20:49

Re: Nieuwe studie 2020

Bliss schreef:Leuk dat je zo ambitieus bent! Ik mis die eigenschap nogal geloof ik. Maar goed, ik werk nu een paar jaar als communicatiemedewerker en heb hier geen achtergrond in. Als ik een keer de kans krijg om iets van scholing in deze richting te volgen, dan zou ik dat wel willen. Ook al moet ik er tegelijkertijd niet aan denken om weer te moeten studeren. Maar wat meer inhoudelijke kennis lijkt me dan toch weer fijn en misschien vind ik studeren ineens wel weer leuk, je weet het niet.


Grappig dat ik dit nu weer lees. Ik ga namelijk morgen beginnen met een cursus/opleiding van een paar maanden. Heb vorige maand gehoord dat ik niet kan blijven op m'n werk en per oktober weg moet, maar m'n manager wilde me wel de kans bieden om nog een cursus te doen! Heel blij met die kans, ik ga dus nu de basis van het communicatievak leren. Het is grotendeels zelfstudie en één keer per week heb ik een uur les van een docent via Teams. Vind het erg spannend of ik het allemaal wel kan enzo. Terwijl het mbo-niveau is en ik feitelijk weet dat ik dat makkelijk aan zou moeten kunnen. Maar toch, ook examen doen over een paar maanden, ik doe het nu al in m'n broek. ???
❤ 7 juni 2018
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 22 Jun 2020 20:54

Re: Nieuwe studie 2020

Wat leuk bliss! Wat tof dat je dit nog mag doen.

Ik ga eind augustus ook weer studeren. Een tweejarige master waarbij ik 1 lesdag heb per week, in totaal een studiebelasting van 20 uur per week. Dat ga ik naast m’n werk doen, dus ik ga 3 dagen werken, 1 dag opleiding en 1 dag thuis studeren. Ben heel benieuwd hoe het gaat bevallen!
#teammaple🍁
<<

Anoniem315

Bericht 22 Jun 2020 23:40

Re: Nieuwe studie 2020

Ysa schreef:Las in een ander topic dat je je hebt ingeschreven voor een opleiding Exo. Gaaf! Welke opleiding is het geworden?


Middenmanagement (post HBO). Die duurt 1 jaar. Daarna misschien door voor schoolleider.

Bliss, leuk! En spannend weer.

UN, tof! Welke master ga je doen? En wat voor werk doe je nu? Dat heb ik gemist denk ik.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 23 Jun 2020 08:52

Re: Nieuwe studie 2020

Zo tof exo dat je dat gaat doen. En wie weet hoe je opleiding misschien wel enthousiast maakt voor die schoolleidersfunctie :)

Ik ga de master s.peltherapie doen. En dat doe ik dan naast m’n baan bij een overkoepelende scholenstichting. Daar ga ik in het zorgteam zitten maar ook lesgeven onder en na schooltijd, aan leerlingen van een paar basisscholen. Het wordt nog een beetje uitzoeken hoe mijn functie er precies uit gaat zien maar dat vind ik wel een uitdaging.
#teammaple🍁
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11400

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 23 Jun 2020 11:54

Re: Nieuwe studie 2020

Tof meiden!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem321

Bericht 23 Jun 2020 12:22

Re: Nieuwe studie 2020

Leuk, die nieuwe uitdagingen. Heel veel succes gewenst!

Ik begin in september met de opleiding maatschappelijk verzorgende ig. Ik ga werken en leren via een zorginstelling.
Ik heb altijd in administratieve functies gewerkt, en ga dus echt een carriereswitch maken. Erg spannend, maar heb er enorm veel zin in.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 23 Jun 2020 14:54

Re: Nieuwe studie 2020

Wat gaaf uN! Zou je na die master dan In je huidige baan kunnen toepassen of..?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 23 Jun 2020 17:25

Re: Nieuwe studie 2020

Leuk UN!

Succes Bliss en Olifant en Exo

Ik ga ook weer een studie doen, de 1-jarige Post HBO ICT-coach. Zin in!
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 23 Jun 2020 17:34

Re: Nieuwe studie 2020

Zora schreef:Wat gaaf uN! Zou je na die master dan In je huidige baan kunnen toepassen of..?
Dat toepassen ga ik tijdens m’n studie al doen. Maar deze master is vooral bedoeld als m’n escaperoute, zodat ik lekker wat anders kan gaan doen als ik wil. Ik wil namelijk niet blijven lesgeven en ik heb gemerkt dat het voor mij best lastig was om werk te vinden buiten het onderwijs. Ik wil keuzes kunnen maken. Deze master sluit super aan, het werkveld lijkt me enorm interessant en ik denk ook dat dit erg goed bij mij past.
#teammaple🍁
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 23 Jun 2020 18:55

Re: Nieuwe studie 2020

Wat een mooie dingen in het vooruitzicht Exo, Tom, Olifant en UN!

@ Exo; ik ben heel benieuwd hoe de opleiding je gaat bevallen en of je daarna door gaat met de schoolleiders opleiding! Ik heb besloten gelijk de stap te zetten naar de opleiding tot schoolleider. Nog even het assessment afwachten volgende week en hopelijk het nieuwe schooljaar dus starten!

@ UN; het klinkt als een mooie combinatie tussen je studie en je baan. Goed om in ieder geval een escape route op te zetten, mocht je op den duur toch iets anders willen.

@ Olifant; wat dapper om de stap te zetten! Hopelijk bevalt het je goed! Succes!

@ Tom; jij zit ook in het onderwijs toch? Tof dat je ook weer iets op gaat pakken! Veel plezier!

En wat tof dat je werkgever meedenkt met jouw ontwikkeling Bliss! Mooi dat je op deze manier nog wat vaardigheden kunt opdoen. Hopelijk helpt dat je uiteindelijk weer verder op de arbeidsmarkt!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 23 Jun 2020 22:25

Re: Nieuwe studie 2020

Nou dat klinkt super UN! Fijn idee om zo je opties wat te verbreden.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 23 Jun 2020 23:11

Re: Nieuwe studie 2020

Ja hè! Dankje!
#teammaple🍁
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11400

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 24 Jun 2020 12:48

Re: Nieuwe studie 2020

Waar doe je die master en is het deeltijd? Zoiets lijkt mij ook nog enorm leuk om te doen!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers