Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mindfulness met kinderen

<<

Anoniem277

Bericht 27 Jan 2020 18:40

Mindfulness met kinderen

Wie doet dat wel eens? Hoe doen jullie dat en hoe reageren jullie kinderen erop?
Ik wil ermee gaan starten met mijn kinderen dus ben benieuwd naar ervaringen.
<<

Anoniem272

Bericht 28 Jan 2020 17:37

Re: Mindfulness met kinderen

Leuk! Wat wil je gaan doen? Echt een cursus of iets uit een boek, of gewoon wat kleine oefeningen?

Met mijn dochter van 6 doe ik regelmatig de kindermassagekaarten van Helen Purperhart. Niet persé mindfulness, maar op die momenten is ze wel helemaal in het 'nu'.
Zij vindt het ook heerlijk om in het bos in modder te wroeten met haar laarsjes, of thuis met klei of zand te spelen, dan stel ik af en toe een vraag in de trant van 'hoe voelt dat, wat voor geluid maakt het, hoe ruikt het?' etc.

Zoon is 11 en met hem kan ik al de bodyscan doen, hij is dan heel serieus en merkt ook dat het effect heeft. Hij doet nu uit zichzelf de bodyscan als hij 's avonds even niet in slaap kan komen.
<<

Anoniem277

Bericht 02 Feb 2020 20:17

Re: Mindfulness met kinderen

Ik lees nu iedere avond voor uit relax kids. Vind dat wel fijne verhaaltjes. Af en toe ook tussendoor als ze druk maar moe zijn.
Ik ga eens kijken naar jouw kaarten. Klinkt leuk!
<<

Roodkapje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 14 Sep 2013 22:05

Bericht 11 Feb 2020 20:56

Re: Mindfulness met kinderen

Hier hebben de kinderen Mindfulness op school met heel de klas.

Afbeelding
Travel is the only thing you buy that makes you richer.
<<

Anoniem272

Bericht 11 Feb 2020 21:30

Re: Mindfulness met kinderen

Wat heerlijk, Roodkapje. Hoe vinden ze het?
<<

Anoniem290

Bericht 11 Feb 2020 22:25

Re: Mindfulness met kinderen

Mijn dochter is pas bijna 2, maar wij doen tijdens het avondritueel altijd voetmassage (met Zwitsal slaap lekker bodylotion, ze vindt het ook fijn als ik haar onderbeentjes daarMee masseer) terwijl we de dag doornemen. Lekker het licht uit, liggend in bed met haar knuffeldoekjes. Wordt ze geloof ik wel rustig van en ik vind het een fijn momentje quality time. Ik heb het boek “de wensster” op mijn verlanglijstje voor later, daarin staan meditaties voor kinderen.
<<

Anoniem277

Bericht 12 Feb 2020 17:44

Re: Mindfulness met kinderen

Poppy schreef:Mijn dochter is pas bijna 2, maar wij doen tijdens het avondritueel altijd voetmassage (met Zwitsal slaap lekker bodylotion, ze vindt het ook fijn als ik haar onderbeentjes daarMee masseer) terwijl we de dag doornemen. Lekker het licht uit, liggend in bed met haar knuffeldoekjes. Wordt ze geloof ik wel rustig van en ik vind het een fijn momentje quality time. Ik heb het boek “de wensster” op mijn verlanglijstje voor later, daarin staan meditaties voor kinderen.


Ja dat boek is ook van relax kids. Zo zijn er meer boekjes van. Echt superleuke verhalen!

@roodkapje wat leuk zo in de klas.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: sarah1985