Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


No buy!

<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 27 Jan 2020 13:28

No buy!

Volgens mij een jaarlijks terugkerend topic, ik vind het er wel weer tijd voor ?

Wie doet er mee met een no buy in februari?
De hele maand februari wil ik niks kopen dat niet echt nodig is. Boodschappen mogen dus wel ?
Wij hebben nog verlichting nodig in de woonkamer, dus mocht ik daar iets voor zien zal ik dat wel kopen. Naast dit en misschien koffie op het werk (1 keer per week), wil ik iig geen kleding, make up en verzorgingsproducten kopen.

Wat wordt jullie no buy?
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 27 Jan 2020 13:50

Re: No buy!

Het enige wat ik misschien zal aanschaffen is een nieuwe broek, maar dat is meer omdat ik afgelopen weekend weer een broek heb zitten maken. Aan de andere kant, heb ik nu ook geen zin om daar geld aan uit te geven.
De kans is aanwezig dat ik in februari ook ga verhuizen naar mijn vriend, dus eigenlijk hoef ik niks te kopen maar als blijkt dat we toch iets nodig hebben dan zullen we dat ook aanschaffen.
Ik koop toch al niet zo heel veel onzin dingen, dus in dit geval is het voor mij ook niet heel lastig
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem300

Bericht 27 Jan 2020 13:51

Re: No buy!

Ja ik doe mee.
Geen kleren sowieso voor allemaal (al bedenk ik me met dat de jongste wel iets mag hebben).
Geen dingen voor in huis
Geen dingen waarvan ik denk Ooh leuk maar het vervolgens niet gebruik(van die typische hebbedingen)
<<

Anoniem316

Bericht 27 Jan 2020 15:13

Re: No buy!

Hier ben ik sinds januari bezig met een no buy wat betreft kleding, schoenen en geurtjes. Ik heb de afgelopen maanden daar zo belachelijk veel geld aan uitgegeven (en allemaal afterpay.. zodra het geld binnen was, was mijn zakgeld alweer op) dat ik in elk geval tot april niks ga kopen. In elk geval mag ik online niks kopen. Als ik iets in de winkel zie, wat ik echt helemaal fantastisch vind, dan is het anders iets (maar dit komt vrijwel nooit voor en ik ga dat nu ook niet opzoeken).
De maand januari is al heel goed gegaan. En verwacht eigenlijk ook geen problemen voor februari.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 27 Jan 2020 15:16

Re: No buy!

Volgens mij heb ik altijd no buy. Alleen zo af en toe koop ik een bordspel voor de rest eigenlijk nauwelijks iets. Kleding geef ik niets om en ik probeer als het even kan broeken etc te kopen die lang mee gaan. Eigenlijk heb ik nauwelijks tot niet impulsaankopen.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 27 Jan 2020 16:32

Re: No buy!

Ja ik??‍♀️

Ik ga gewoon alleen boodschappen kopen is het plan! Ik vind een bosje tulpen onder boodschappen vallen haha!
⁠♡♡♡
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 27 Jan 2020 20:38

Re: No buy!

Ik zal mezelf hier ook eens opgeven..
Hoe vaak ik wel niet iets kan kopen onder mom 'altijd makkelijk'?
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6680

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 28 Jan 2020 03:26

Re: No buy!

Hahaha dit red ik makkelijk 3 maanden. Ik koop echt nooit kleding of make up. Make up niet eens 1 keer per jaar. Kleding aan begin van elk seizoen en alleen voor zoon. Zelfs dingen als deodorant doe ik in bulk om de zoveel maanden. Niet bewust trouwens hoor, ben gewoon een onwijs luie shopper en we hebben er ook geen geld voor dus dat is makkelijk dan.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Kira

Bericht 28 Jan 2020 05:37

Re: No buy!

Mij lukt dat ook wel makkelijk. Qua kleding koop ik eigenlijk alleen iets als ik het nodig heb, of iets echt super leuk vind en ook wel kan gebruiken.
En eens in de 1/2 maanden bestel ik bij de online drogist spullen qua verzorging dus daar doe ik ook geen impuls aankopen mee.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4409

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 28 Jan 2020 10:03

Re: No buy!

Ik zou ook mee moeten doen. En dan dat ik vooral niks voor de kinderen mag kopen. Behalve luiers enzo natuurlijk ? en niet naar de action mag. En niet op aliexpress shoppen. Maar dat zijn meestal kinderspullen ?
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem304

Bericht 28 Jan 2020 10:23

Re: No buy!

Marsy31 schreef:Hahaha dit red ik makkelijk 3 maanden. Ik koop echt nooit kleding of make up. Make up niet eens 1 keer per jaar. Kleding aan begin van elk seizoen en alleen voor zoon. Zelfs dingen als deodorant doe ik in bulk om de zoveel maanden. Niet bewust trouwens hoor, ben gewoon een onwijs luie shopper en we hebben er ook geen geld voor dus dat is makkelijk dan.

Je kan No Buy zo invullen als je wilt he? Jij drinkt toch elke ochtend een kop koffie in een cafeetje? Die zou je ook onder de 'No Buy' kunnen gooien om jezelf uit te dagen.

Ik vind die 'haha dat red ik makkelijk want ik koop nooit kleding' reacties altijd zo flauw in zulke topics, sorry. Net als bij Dry January roepen 'Haha geen probleem, ik drink niet'. :palm:
Niet iedereen heeft de ijzeren discipline om alle verleidingen (wat dan ook, de ene koopt elke week een lipstick en de ander Aliexpresst zich suf) te weerstaan en het is alleen maar goed om daar bewust van te worden en bewuster om te gaan met geld.
<<

ChiQ

Bericht 28 Jan 2020 10:37

Re: No buy!

Man, ik ben al blij als ik 3 dagen niets koop. Haha! Ik wil mee doen?
<<

Anoniem308

Bericht 28 Jan 2020 10:46

Re: No buy!

Mijn doel was om heel januari geen dure broodjes in de kantine te kopen maar netjes lunch mee te nemen. Dat is op 1 kaasbroodje na gelukt ?.
In m’n verlof ga ik niet bezuinigen haha.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6680

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 28 Jan 2020 11:05

Re: No buy!

Savi schreef:
Marsy31 schreef:Hahaha dit red ik makkelijk 3 maanden. Ik koop echt nooit kleding of make up. Make up niet eens 1 keer per jaar. Kleding aan begin van elk seizoen en alleen voor zoon. Zelfs dingen als deodorant doe ik in bulk om de zoveel maanden. Niet bewust trouwens hoor, ben gewoon een onwijs luie shopper en we hebben er ook geen geld voor dus dat is makkelijk dan.

Je kan No Buy zo invullen als je wilt he? Jij drinkt toch elke ochtend een kop koffie in een cafeetje? Die zou je ook onder de 'No Buy' kunnen gooien om jezelf uit te dagen.

Ik vind die 'haha dat red ik makkelijk want ik koop nooit kleding' reacties altijd zo flauw in zulke topics, sorry. Net als bij Dry January roepen 'Haha geen probleem, ik drink niet'. :palm:
Niet iedereen heeft de ijzeren discipline om alle verleidingen (wat dan ook, de ene koopt elke week een lipstick en de ander Aliexpresst zich suf) te weerstaan en het is alleen maar goed om daar bewust van te worden en bewuster om te gaan met geld.


Nou waarom eigenlijk niet? Het is best fijn om eens te zien dat ik schijnbaar ergens onbedoeld goed in ben. En ja, zou best mezelf kunnen uitdagen met andere dingen, maar daar ging het nu even niet om toch?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 28 Jan 2020 11:15

Re: No buy!

Marsy31 schreef:
Savi schreef:Je kan No Buy zo invullen als je wilt he? Jij drinkt toch elke ochtend een kop koffie in een cafeetje? Die zou je ook onder de 'No Buy' kunnen gooien om jezelf uit te dagen.

Ik vind die 'haha dat red ik makkelijk want ik koop nooit kleding' reacties altijd zo flauw in zulke topics, sorry. Net als bij Dry January roepen 'Haha geen probleem, ik drink niet'. :palm:
Niet iedereen heeft de ijzeren discipline om alle verleidingen (wat dan ook, de ene koopt elke week een lipstick en de ander Aliexpresst zich suf) te weerstaan en het is alleen maar goed om daar bewust van te worden en bewuster om te gaan met geld.


Nou waarom eigenlijk niet? Het is best fijn om eens te zien dat ik schijnbaar ergens onbedoeld goed in ben. En ja, zou best mezelf kunnen uitdagen met andere dingen, maar daar ging het nu even niet om toch?

Dat is juist wel het idee van een No Buy lijkt mij eerlijk gezegd. Iets een tijd niet kopen, wat je normaliter wel (regelmatig) koopt. Dus jezelf uitdagen daarin.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6680

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 28 Jan 2020 11:31

Re: No buy!

Ok! Dan vind ik koffie wel goed idee ;)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 28 Jan 2020 11:36

Re: No buy!

Ik ben bijvoorbeeld heel gevoelig voor goede drogisterij aanbiedingen (terwijl de kast nog vol zit) en ik neem ook altijd een taartje als ik met dochter ergens thee ga drinken.
3 maanden geen drogisterij artikelen (behalve luiers, die moeten wel in februari) en geen taartjes kopen is mijn uitdaging!
En ook geen andere onzin bij bijv. Action. Maar daar ben ik de laatste tijd al erg goed in.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4503

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 28 Jan 2020 11:47

Re: No buy!

Maar Marsy, dat is toch niet echt het doel van 'no buy'? Tenminste, ik associeer no buy met overbodige dingen die je niet echt nodig hebt. De 10e spijkerbroek bijvoorbeeld.
Ik herken mezelf in jou namelijk en koop 'nooit' iets overbodigs. Ik heb juist heel veel moeite met geld uitgeven voor mezelf en moet mezelf soms echt dwingen om iets te kopen.
Ik haal 1 x per week ongeveer zo'n luxe koffie maar daar word ik enorm gelukkig van dus dat vind ik geen overbodige luxe.
<<

Anoniem304

Bericht 28 Jan 2020 11:52

Re: No buy!

1x per week een luxe koffie halen is wat anders dan elke dag koffie drinken buiten de deur toch?

Maar goed, iedereen vult het anders in. Maar het gaat dus niet alleen om kleding of make-up. Dan zouden heel veel mensen altijd No Buy hebben. Ik ook. :smile:
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 28 Jan 2020 12:55

Re: No buy!

Inderdaad, iedereen kan voor zichzelf een doel invullen! Er is vast wel iets dat je uit automatisme of zomaar koopt, terwijl het niet echt nodig is.
Zelf heb ik dit vooral met kinderkleding (en chocola!). Een ander met Action of Ali spul of koffie.
Bedenk voor jezelf iets dat je de hele maand februari niet wil kopen ?
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43705

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Jan 2020 13:23

Re: No buy!

Ik heb dat met broodjes. Even bij de bakker of supermarkt een lekker broodje voor de lunch. Vooral van die saucijzenbroodjes dingen. Bovendien ook nog eens zo ongezond.

Dat is altijd het eerste voornemen dat ik heb om kosten dan wel slechte dingen te verminderen. Maar ik heb vandaag net een focaccia gekocht. ?

Wil best proberen dat niet te doen in februari. Is immers korte maand. ?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 28 Jan 2020 13:27

Re: No buy!

Haha Marin, februari is dit jaar wel 1 dag langer dan je gewend bent. :razz:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43705

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Jan 2020 13:29

Re: No buy!

Oh shit is het een schrikkeljaar. Dat had ik me niet gerealiseerd. Nou dan doe ik niet mee hoor. ?

Hahaha nee maar dat had ik me sowieso nog niet gerealiseerd.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem271

Bericht 28 Jan 2020 13:30

Re: No buy!

Ik ben sinds begin dit jaar begonnen met écht eten van thuis mee te nemen voor de lunch i.p.v. op het werk kopen. Het is niet mega duur steeds, maar als je alles bij elkaar optelt is het toch best veel. Lukt tot nu toe prima, werk ook regelmatig halve dagen waardoor ik thuis kan lunchen.

In onze pauzes mogen we onbeperkt fruit en dergelijke pakken, dus dat doe ik eigenlijk ook iedere dag wel. Nog gezond ook!
<<

Kira

Bericht 28 Jan 2020 13:36

Re: No buy!

Ik heb me voorgenomen meer geld aan eten uit te geven dan aan drank.
De laatste maanden zijn er veel feestjes geweest vooral van de vereniging, en heb ik best wat geld achter gaten in de kroeg. Ik kan het missen maar wil het anders gaan uitgeven.
Nu ga ik voorlopig niet naar de kroeg dus de komende maanden gaat het wel lukken in ieder geval.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Indigo

cron