Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Coronavirus

<<

Anoniem328

Bericht 14 Feb 2022 13:45

Re: Coronavirus

Yes! Alles weer normaal please!
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4379

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 14 Feb 2022 14:00

Re: Coronavirus

Vooral dat mondkapje mag van mij weg, wat een gedoe iedere keer (vooral nu ik een bril draag). Het toegangsbewijs mag van mij nog wel even blijven, over een paar maandjes heeft iedereen corona gehad (denk ik) en dan kan het afgeschaft worden.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 14 Feb 2022 14:15

Re: Coronavirus

Graag mondkapje en 1.5 meter weg.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 14 Feb 2022 14:17

Re: Coronavirus

Ik stem 50% thuiswerken en anderhalve meter. En nooit meer 3 kussen!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 14 Feb 2022 14:19

Re: Coronavirus

En geen handen meer geven aan patiënten bij binnenkomst spreekkamer.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 14 Feb 2022 15:08

Re: Coronavirus

Coronatoegangsbewijs alleen aanhouden als het voor de veiligheid echt nodig is, niet omdat iedereen het over een paar maanden toch heeft gehad. Dat vind ik te veel neigen naar 'we hebben het nu toch, dus het is wel zo makkelijk om het nog even te behouden'.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem334

Bericht 14 Feb 2022 16:18

Re: Coronavirus

@Arwyn, man is gewoon gaan werken. De oudste mag gewoon naar de opvang volgens de regels in België want hij heeft niets. Man heeft ook nog steeds niets. Baby heeft een dagdeel wat verhoging gehad maar dat was het dan ook.

Van mij mag alles wel weer terug open. Zo lang de zorg niet overbelast wordt. Alleen die 1,5 meter en geen handen/kussen geven mag van mij blijven!
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 15 Feb 2022 09:20

Re: Coronavirus

Als alle versoepelingen doorgaan twijfel ik wat over mijn booster. Ik kon hem niet eerder halen doordat ik 3 maand moest wachten.. mijn CoronaCheck loopt eind april af. Maar het land waar we heen gaan in de meivakantie vraagt nu nog wel dat je booster hebt gehad. Kan natuurlijk veranderen.
De reden dat ik hem ging halen was eerst vakantie.. toen dat we dan niet in zo’n estafette quarantaine zouden hoeven/komen en toen omdat de QR code gaat verlopen.
En nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen.. denk nog steeds nou haal maar gewoon voor de zekerheid van alle bovenstaande redenen.. en toch twijfel ik meer dan ik deed voor ze de versoepelingen aankondigde.
Hoe staan jullie daar in?
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem331

Bericht 15 Feb 2022 09:58

Re: Coronavirus

De code is sowieso een wassen neus.

Ik kan met Corona maar met de app overal naar binnen en mijn man zonder Corona en zonder app mag niet naar binnen.
Dus er graag snel vanaf. Testen voor toegang bij grote evenementen zou dan veel beter zijn.
En dan kun je zelf bepalen of je dat wil of niet.
<<

Anoniem327

Bericht 15 Feb 2022 11:05

Re: Coronavirus

Het is helemaal niet de bedoeling dat je met corona ergens naar binnen gaat, dus dat maakt het ctb niet tot een wassen neus. Zou zelf ook 1G wel prettiger en nuttiger vinden overigens.
Studiebol, dat ligt er aan wat het land doet waar je heen gaat toch? Hier in NL kunnen regels er wel af gaan, maar bv in Frankrijk word je zonder booster gezien als ongevaccineerde en kun je steeds gaan testen. Ik zou dat in de gaten houden.
<<

Anoniem331

Bericht 15 Feb 2022 11:09

Re: Coronavirus

Zijn wel meer dingen de bedoeling niet. Steek jij je handen we voor in het vuur?
Ik niet.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 15 Feb 2022 11:20

Re: Coronavirus

Zolang je in NL blijft heeft een booster straks dus geen zin meer. Sowieso had ik mijn 2e vaccinatie pas half augustus gehaald, dus het loopt pas in mei af. Dan is alles als het goed is al lang open en of ik naar het buitenland ga zie ik dan wel. Voor dit jaar heb ik daar toch nog geen plannen voor. Dat betekend dus dat ik de booster niet van plan te halen en ik ken best veel mensen die ook de booster niet gaan halen.
<<

Pitty

Bericht 15 Feb 2022 11:42

Re: Coronavirus

Eens, Karnemelk. Kwam gisteren een vriendin tegen in de AH, met corona. En haar kinderen zijn na twee dagen ook weer naar school, dus met corona, niet ziek of snotterig.
<<

Anoniem331

Bericht 15 Feb 2022 11:59

Re: Coronavirus

Pitty schreef:Eens, Karnemelk. Kwam gisteren een vriendin tegen in de AH, met corona. En haar kinderen zijn na twee dagen ook weer naar school, dus met corona, niet ziek of snotterig.


Kijk maar eens hoeveel mensen hoestend in de winkels en openbare ruimtes staat zonder mondkapje. Ik ga echt niet geloven dat ze allemaal negatief getest hebben
En deze ronde is het echt een rare testerij. Ik heb 2 keer negatief getest terwijl ik (achteraf) wel Corona moet hebben gehad. En pas drie dagen na de eerste klachten positief getest. Dus ik heb ook mensen getroffen terwijl ik al Corona had. Maar met in mijn achterhoofd dat het zo om kon slaan. Dus met mondkapjes en juiste handhygiëne. En ook dat heeft niet iedereen hoor. Hoef je niet over in te zitten.
<<

Pitty

Bericht 15 Feb 2022 12:10

Re: Coronavirus

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat hier wel mee vind vallen, ik kom weinig mensen hoestend zonder mondkapje tegen. Vriendin had wel een FFP2 masker op ipv een gewoon medisch mondkapje. Maar ik snap het, het boeit me ook niet, ik zit er ook niet over in.

En inderdaad, je doet veel zelftesten, maar volgens mij ben je al een aantal dagen besmettelijk voordat je positief test. Ik vind dat die quarantaine dan weinig zin heeft.

En over ctb: ik vind het dus echt debiel dat we wel met z'n allen in de Ikea mogen lopen, maar zodra we een gebakje willen eten moeten we een ctb laten zien. Wat dat betreft vind ik het 1G beleid voor grote festivals helemaal prima.
<<

Anoniem331

Bericht 15 Feb 2022 12:14

Re: Coronavirus

Nou ik was zaterdag in Wildlands, en daar was het opvallend Hoeveel mensen dan vinden dat je zonder kunt. Terwijl overal staat aangegeven een mondkapje in binnenruimte te gebruiken. We hebben allemaal ons eigen regels al lang gemaakt.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 15 Feb 2022 12:42

Re: Coronavirus

Hoezo hebben "we" dat allemaal? Ik zie de meeste mensen zich gewoon overal aan houden. Ik kom ook maar heel zelden mensen tegen zonder mondkapje op plekken waar het wel moet. Heel af en toe iemand met een mondkapje alleen over de mond, maar dat is ook een uitzondering. De meeste mensen houden zich er gewoon keurig aan en maken dus niet hun eigen regels, want ik denk dat het gros van de mensen dat ding inmiddels graag ziet verdwijnen.

Als er wordt gezegd dat het mondkapje niet meer hoeft zullen de meesten er geen opzetten, ik weet wel dat er in de zomer mensen zijn geweest die zich daar nogal kwaad om hebben gemaakt, dat mensen dat niet uit zichzelf nog deden, maar dat vind ik eerlijk gezegd wel logisch en niet je eigen regels maken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 15 Feb 2022 12:45

Re: Coronavirus

Holden schreef:Het is helemaal niet de bedoeling dat je met corona ergens naar binnen gaat, dus dat maakt het ctb niet tot een wassen neus. Zou zelf ook 1G wel prettiger en nuttiger vinden overigens.
Studiebol, dat ligt er aan wat het land doet waar je heen gaat toch? Hier in NL kunnen regels er wel af gaan, maar bv in Frankrijk word je zonder booster gezien als ongevaccineerde en kun je steeds gaan testen. Ik zou dat in de gaten houden.

Eens.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem330

Bericht 15 Feb 2022 12:49

Re: Coronavirus

Susan schreef:
Holden schreef:Het is helemaal niet de bedoeling dat je met corona ergens naar binnen gaat, dus dat maakt het ctb niet tot een wassen neus. Zou zelf ook 1G wel prettiger en nuttiger vinden overigens.
Studiebol, dat ligt er aan wat het land doet waar je heen gaat toch? Hier in NL kunnen regels er wel af gaan, maar bv in Frankrijk word je zonder booster gezien als ongevaccineerde en kun je steeds gaan testen. Ik zou dat in de gaten houden.

Eens.

Er zijn altijd mensen die het wel doen, maar ik denk dat Karnemelk doelt op de mensen die zonder klachten gewoon overal naar binnen kunnen met een vaccinatie QR terwijl ze wel besmet kunnen zijn. In die zin is het een wassen neus en is/was 1G beter (geweest).
Hier in de omgeving echt veel mensen met Corona zonder klachten. Die zouden dus in theorie elke dag naast je in een restaurant kunnen zitten.

Maar goed, we zijn er bijna vanaf. :banaan:
<<

Anoniem331

Bericht 15 Feb 2022 12:53

Re: Coronavirus

Nou ja dat bedoel ik dus. Je systeem is gewoon niet waterdicht.
Ik kan vandaag namelijk prima naar een dierentuin gaan terwijl ik Corona heb. Verandert mijn qr code niks aan.
Testen voor toegang zou daarin veel beter zijn, want dan weet je zeker dat je geen mensen binnen laat met Corona.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 15 Feb 2022 12:57

Re: Coronavirus

Testen voor Toegang is ook niet waterdicht. Je kunt besmet zijn en dat het toch te vroeg is om die besmetting aan te tonen met een test, zeker als je niet iedereen ter plekke test, maar als je test 24 of zelfs 40 uur oud mag zijn loop je dat risico. En dan kan je ook nog vals-negatief testen. Dat 3G niet waterdicht is, is heus wel bekend, iedereen weet ook dat je besmet kunt zijn al ben je gevaccineerd en dat dat ook ongemerkt kan. Niet 100% waterdicht maakt het nog geen wassen neus.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem330

Bericht 15 Feb 2022 13:04

Re: Coronavirus

Testen voor toegang kan niet 40 uur oud zijn, maar idd je kan een paar uren laten wel gewoon positief zijn.

Omdat het CTB zo weinig oplevert (blijkt ook uit onderzoek) mag je het best een wassen neus vinden.
'Als iets een wassen neus is, stelt het niet veel voor. Het wordt vaak gebruikt met de bijbetekenis 'er werd gedaan alsof het heel wat was, maar het bleek niets voor te stellen'.

Misschien niet niets, maar wel weinig.

En shoot, ik had me zo voorgenomen om niet weer in dit topic te reageren. Wat zal ik blij zijn als alles weer normaal is en we dat gewellesniettus achter ons kunnen laten.
<<

Anoniem331

Bericht 15 Feb 2022 13:06

Re: Coronavirus

Dat zou het beste zijn. Terug naar hoe het ooit was. Maar vraag me af of je ooit nog helemaal terug kunt. Want er is zoveel verandert. Alles zal straks ook eerst gek aanvoelen denk ik.
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 595

Geregistreerd: 25 Jul 2020 04:39

Bericht 15 Feb 2022 13:44

Re: Coronavirus

Weet iemand hoe het zit met de regel maar 4 mensen thuis te ontvangen? Gaat die er ook vanaf?
08-03-2010
08-02-2016
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 15 Feb 2022 14:19

Re: Coronavirus

Volgens mij wel
08♡02♡2018
07♡04♡2020
VorigeVolgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers