Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Beide ouders fulltime werken

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 22 Jan 2020 23:03

Beide ouders fulltime werken

Ik wil graag solliciteren op een full time functie met onregelmatige tijden. Mijn man werkt ook onregelmatig en full time. Beide een reistijd van 50 minuten.

Is dit haalbaar? Werkt iemand zoveel en hoe lossen jullie dat op met clubjes etc?
R. 2013
D. 2016
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 22 Jan 2020 23:17

Re: Beide ouders fulltime werken

Ik werk zelf parttime maar ik ken wel een aantal gezinnen waarvan beide ouders fulltime werken. En ik weet dat een aantal clubjes en zwemles hier door de BSO wordt verzorgd. Zij brengen de kinderen bijvoorbeeld naar zwemles. Daarnaast heeft de BSO samenwerkingsverbanden met de muziekschool en wat sportclubjes. Ik weet niet of dit bij jou in de buurt een optie is?
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 22 Jan 2020 23:25

Re: Beide ouders fulltime werken

Wat ik op mijn werk zie bij ouders die fulltime werken (&opvang afnemen) is dat ze de opvang bv kiezen die ook de zwemles regelt, en met vriendjes meegaan naar bv voetbal na schooltijd.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 11:32

Bericht 22 Jan 2020 23:51

Re: Beide ouders fulltime werken

Het is vast haalbaar.

Het is denk ik vooral de vraag of je dat zou willen.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 23 Jan 2020 00:01

Re: Beide ouders fulltime werken

Charles schreef:Het is vast haalbaar.

Het is denk ik vooral de vraag of je dat zou willen.


Ik wil heel graag deze baan. Maar goed ik alles rond ga breien weet ik dus nog niet helemaal.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem272

Bericht 23 Jan 2020 00:02

Re: Beide ouders fulltime werken

Zijn jullie onregelmatige tijden wel binnen kantooruren, of ook 's avonds en in het weekend?

Zou je wel een vaste vrije (mid)dag kunnen krijgen?

Hebben jullie een BSO in de buurt die flexibele opvang (buiten kantooruren) biedt?

Een goede vriend van T. heeft ouders die fulltime werken. Zij hebben een oppas aan huis die de kinderen naar clubjes brengt en zorgt dat ze huiswerk maken etc. De oppas is qua dagen en tijden ook vrij flexibel volgens mij. Je moet wel geluk hebben om zo iemand te vinden. En als de oppas ziek is of ermee stopt: stress. Ze bellen mij dan ook regelmatig of vriendje hier terechtkan.

Hebben jullie familie of vrienden in de buurt die kunnen oppassen en / of eventueel kunnen bijspringen als er geen andere opvang is?

Wij hebben heel kort allebei 36 uur gewerkt en dat vond ik niet fijn, maar het is voor iedereen anders natuurlijk. Hoeveel werk je nu?
<<

Kira

Bericht 23 Jan 2020 00:11

Re: Beide ouders fulltime werken

Charles schreef:Het is vast haalbaar.

Het is denk ik vooral de vraag of je dat zou willen.


Precies dit. Mij lijkt het een hele hoop geregel, afstemmen, iedere week anders, weinig stabiliteit en tijd voor elkaar.
Ik zou het in ieder geval niet willen. Dan maar een baan die wat minder leuk is maar de tijd thuis met mijn zoon is voor ons eigenlijk allebei 'heilig'.

Ik ben ook regelmatig niet thuis, maar ik weet dat mijn zoon het gewoon echt heel fijn vindt als ik er wel ben.

Allebei onregelmatig lijkt mij echt een hele grote uitdaging om iedereen ook gelukkig te houden.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 23 Jan 2020 00:12

Re: Beide ouders fulltime werken

Spencer schreef:
Charles schreef:Het is vast haalbaar.

Het is denk ik vooral de vraag of je dat zou willen.


Ik wil heel graag deze baan. Maar goed ik alles rond ga breien weet ik dus nog niet helemaal.


En je man minder werken geen optie? Alles kan natuurlijk en is te regelen, maar ik zou het zelf vrij veel vinden voor de kinderen..
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 23 Jan 2020 00:17

Re: Beide ouders fulltime werken

Allebei onregelmatig werken is haalbaar. Wij doen het ook. Uitdaging, maar haalbaar. Ik denk dat het op fulltime basis nog wel lastig zou kunnen worden maar als je zo enthousiast bent zou ik er zeker voor gaan. Wie weet wat er uiteindelijk allemaal mogelijk is.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 11:32

Bericht 23 Jan 2020 00:27

Re: Beide ouders fulltime werken

Wij werken ook allebei onregelmatig (zzp-ers). Maar niet fulltime mijn kinderen zouden dat absoluut niet trekken en dat zou hun geen goed doen. Merken we nu al als we drukke periodes hebben.

Maar ieder kind is natuurlijk anders en alles went. Ik zou het nooit kunnen/willen.
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 23 Jan 2020 07:04

Re: Beide ouders fulltime werken

Wij werken beide fulltime maar niet onregelmatig en dat scheelt denk een hoop.
Ik werk daarbij een middag en een dag vanuit huis en kan flexibel mijn uren invullen.

Ik heb een reistijd van mij 45 minuten zonder file (‘s ochtends altijd file). Ik ga om 7:00/7:15 uur de deur uit en ben om 17:15 uur thuis.
Mijn man heeft een reistijd van 5 minuten en de school zit tegenover zijn werk.
Hij brengt ze en ik haal ze waardoor we gelijktijdig thuis zijn.
Hier gaan ze 2 dagen naar de bso en 1 dag opa.
En sportten ze 4 keer in de week (2 keer om 18:00 uur). Dit was 5 keer maar we hebben 1 dag laten vervallen omdat het zo’n race tegen de klok was.
Het vergt een wel een planning.

Als je de baan heel graag wilt zou ik er voor gaan. Je eigen geluk is voor iedereen belangrijk.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6681

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 23 Jan 2020 07:53

Re: Beide ouders fulltime werken

Ik zou best wel allebei fulltime willen werken maar wel pas als ze op school zitten. Anders mis ik teveel van de eerste jaren en die krijg ik nooit meer terug. En zo weinig tijd met de ouders vind ik ook wel heftig. Meer uur met anderen dan thuis zou ik zelf niet voor kiezen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 13:15

Bericht 23 Jan 2020 08:08

Re: Beide ouders fulltime werken

Ik ben alleen en werk meer dan 40 uur per week. Voor mij is het haalbaar doordat mijn reistijd slechts enkele minuten is.
's morgens kan ik zelf de kinderen naar school brengen en na school gaan ze of naar bso of naar oma. Na mijn werk kan ik ze daar weer ophalen.
Ik denk dat het prima kan, mits jullie onregelmatigheid niet tegelijk loopt. Stel jullie hebben allebei een late avond dienst of allebei een vroege ochtend, dan wordt het wel lastig, maar als je onregelmatig werkt maar de ene heel vroeg begint en de ander later, dan is er wellicht juist altijd wel 1 van de 2 thuis.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 23 Jan 2020 08:46

Re: Beide ouders fulltime werken

Ik werk nu ook onregelmatig, 28 uur in 4 dagen. Dit is haalbaar door onze gastouder, die werkt 24/7 en als we beide avonddienst hebben slapen ze daar ook.

Mijn man een dag minder is zeker een optie, financieel is dat aantrekkelijker dan ik nu bij mijn werk blijf.

D gaat na de zomervakantie naar school, ik kan evt dan pas solliciteren of over bijvoorbeeld 2 maanden waardoor de periode van veel kinderopvang relatief kort is.
R. 2013
D. 2016
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 23 Jan 2020 09:33

Re: Beide ouders fulltime werken

Beide fulltime kan, ik denk dat de flexibele uren het het lastigst maken qua opvang. Als je ruim van tevoren je rooster weet kun je hier makkelijker op inspelen, hoor je het een week van tevoren dan kan het krap worden..

Je moet denk ik goed voor jezelf uitzoeken wat de opties zijn qua opvang (en misschien kan je man hier inderdaad ook iets in betekenen)? Als je het echt graag wil, is er vast wel een mouw aan te passen ?
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem304

Bericht 23 Jan 2020 10:13

Re: Beide ouders fulltime werken

Arwyn schreef:
Je moet denk ik goed voor jezelf uitzoeken wat de opties zijn qua opvang (en misschien kan je man hier inderdaad ook iets in betekenen)? Als je het echt graag wil, is er vast wel een mouw aan te passen ?

Dat denk ik ook!

Ik werk minimaal 34 uren en m'n vriend is ZZPer, die maakt zeker wel 60, maar beide wel vrij regelmatig. Met heel onregelmatige werktijden hebben wij beide geen ervaring.
Waar je wel voor moet waken denk ik is dat je genoeg tijd hebt met jullie gezin (en samen met je man) met z'n allen. Mijn collega werkt bijv. kantooruren en zijn vrouw werkt 's avonds/'s nachts in de zorg. Dit hebben ze zo gedaan om een paar euro's te besparen (er is geen opvang nodig). Zij zien elkaar dus nooit en ze hebben 2 kinderen. Lijkt me echt killing voor je relatie en gezin.
Maar misschien valt dat mee.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 23 Jan 2020 11:33

Re: Beide ouders fulltime werken

Als je je diensten op elkaar kunt afstemmen zodat je zo mijn mogelijk oppas nodig hebt, is dat denk ik wel haalbaar. Of een oppas aan huis zoeken die met de kinderen naar sport clubjes kan. Het is maar net wat jullie zelf het prettigste vinden.

Ik zou het denk ik niet kunnen. Ik vind voor drie dagen oppas regelen al een heel gedoe en merk ook aan mijn kinderen dat drie dagen opvang wel echt genoeg is
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem308

Bericht 23 Jan 2020 11:36

Re: Beide ouders fulltime werken

Je hebt al een flexibele gastouder schrijf je, dus qua opvang moet dat wel goedkomen denk ik.
Wellicht kan je een vaste vrije dag afspreken met je werkgever zodat je in elk geval bijvoorbeeld woensdagmiddag bij je zoons kunt zijn en ze naar clubjes ed kan brengen.

Enige waar ik voor zou waken is een tegengesteld rooster werken waardoor je elkaar nooit ziet. Voor mij zou een vrij weekend per 2 weken met elkaar bijv toch wel belangrijk zijn.

Wellicht heeft Lady input, die werkt natuurlijk ook onregelmatig net zoals haar man.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 27 Jan 2020 16:30

Re: Beide ouders fulltime werken

Mijn ouders werkten allebei fulltime en onregelmatig. Ze probeerden de roosters op elkaar af te stemmen, maar op de momenten dat ze allebei moesten werken, hadden we een flexibele oppas aan huis. Ze zorgden er wel altijd voor dat ze niet tegelijk nacht- of slaapdienst hadden. Ik vond het zelf als kind wel fijn, omdat m'n ouders ook geregeld overdag thuis waren.
<<

Anoniem336

Bericht 28 Jan 2020 16:03

Re: Beide ouders fulltime werken

Ben benieuwd of je het nog steeds overweegt, of heb je inmiddels al een poging tot solliciteren gewaagd?
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 02 Feb 2020 10:15

Re: Beide ouders fulltime werken

Als je al een flexibele gastouder hebt kan je met haar ook een vast aantal uren per week afspreken die je sowieso betaald zodat de jongens altijd terecht kunnen (als je dat niet al hebt). Verder eens met een paar bovenstaande, ik zou er wel voor waken dat je tijd samen doorbrengt met z'n allen of in ieder geval met de kinderen. Dat is voor de kinderen echt wel belangrijk, onderschat dat niet.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 05 Feb 2020 21:55

Re: Beide ouders fulltime werken

Mijn gastouder heeft als ik op tijd reserveer altijd plek, ze werkt echt 24/7 en de kinderen hebben daar ook een kamer. Als er 1 ziek is en ik vraag waar ze heen willen, oma of go, dan kiezen ze bijna altijd go. Echt een fantastische opvang!

Ik ben er echter nog niet over uit. Ook omdat m'n oudste heel ziek was vorige weken en ik dan toch wel blij ben dat ik zo dichtbij werk en van alles kan regelen, dat zal dan wel minder zijn.
R. 2013
D. 2016
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 08 Feb 2020 10:35

Re: Beide ouders fulltime werken

Wij werken beide ook een soort fulltime. Dat wil zeggen; man werkt 40 uur (8-17) en ik 28 uur (over 5 dagen uitgesmeerd). Daarnaast studeer ik. Dit kost me zo'n 25 uur per week waarvan 1 dag per week school. Ik werk sinds dit schooljaar niet meer onregelmatig en dat maakt dat wij dit allemaal volhouden.

Mijn rooster:

Ma: 8-16.30. Kinderen gaan naar de VSO en oma haalt ze van school
Di: 8-11.30 en daarna ga ik naar school tor 20.00 uur. Kinderen vso + BSO
Woe: 8-13 Kinderen vso. Ik haal ze om 14.00 uur van school.
Do: 8.00 - 16.30 Kinderen worden naar school gebracht door oma. 'S middags BSO
Vrij: 8-13 vso. Ik haal de kinderen om 14.00 uur uit school.

Ik heb er voor gekozen om vroeg te beginnen en ze niet zelf naar school te brengen. Dat levert me een extra middag op dat ik ze zelf kan ophalen. Ik studeer elke avond vanaf 19.30 uur en sowieso een weekenddag. Rond tentamenweken is dit wat meer.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers