Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Combinatie test

<<

Anoniem97

Bericht 02 Nov 2013 12:18

Re: Combinatie test

Twee keer niet, ook nooit over getwijfeld. Mocht er een derde komen dan wil daar wel over na denken, omdat dat toch veel zorg met zich mee brengt.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 02 Nov 2013 13:08

Re: Combinatie test

Hier 2 keer wel laten doen.
Ook met het idee dat als het niet goed is voor een abortus te kunnen kiezen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem112

Bericht 02 Nov 2013 14:17

Re: Combinatie test

Nee bij beide niet gedaan en ook niet over getwijfeld! als er een derde mag komen gaan we hier wel serieus over nadenken omdat je al twee kinderen hebt.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 02 Nov 2013 16:18

Re: Combinatie test

Nee.

Wat ik me wel afvraag eigenlijk, als je het bij de eerste zwangerschap niet gedaan hebt waarom zou je het nu wel doen? Ik denk dat wij bij een evt. volgende zwangerschap er ook niet voor zouden kiezen.
<<

Anoniem112

Bericht 02 Nov 2013 17:42

Re: Combinatie test

CCC de reden ervan bij ons zou zijn is dat we al twee kinderen hebben, stel daar komt een gehandicapt kind bij dan zou dat veel aanpassingen vergen in het gezin, we zouden hier dan van te voren (indien van te voren bekend) heel goed over na moeten denken of we dit wel zien zitten en of ons en onze kinderen er zo goed mogelijk op willen voorbereiden.

(ik merk dat ik niet heel goed in het verwoorden ben hiervan)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 02 Nov 2013 18:04

Re: Combinatie test

Ik kan me ook voorstellen dat je het bij volgende zwangerschappen wel doet omdat je dan ouder bent dan de eerste keer en het risico daardoor hoger inschat. Of gewoon omdat je op je eerder standpunt bent teruggekomen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 02 Nov 2013 18:47

Re: Combinatie test

Nee. Zouden we bij eventuele volgende zwangerschappen ook niet doen.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Luna

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 127

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:44

Bericht 02 Nov 2013 23:36

Re: Combinatie test

Beide keren niet. Heel misschien wel bij een derde, vanwege de druk die het op het gezin zou leggen, alhoewel we het toch niet weg laten halen, dus ik denk eigenlijk toch niet dat we zo'n test zouden doen.
Little feet leave big imprints on our hearts
zoon 02-2009 dochter 06-2011
Afbeelding
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 02 Nov 2013 23:55

Re: Combinatie test

Nee, beiden keren niet gedaan.
<<

ChiQ

Bericht 03 Nov 2013 11:58

Re: Combinatie test

Ja wij wel. We werden erop geattendeerd omdat Julian dmv IVF ontstaan is en omdat hij 3 dagen achterliep uit metingen kon dat wel eens op een afwijking duiden (trisomie, 13,18 of 21) uiteindelijk de nekplooi gedaan en die was goed, maar uit mijn bloed bleek een kans op 1 op 30 te zijn. Ik heb 't al een paar keer uitgelegd maar het werkt als volgt:
Ze kijken naar 3 dingen
-papp-a
-hcg-b
-nekplooidikte

Het mooist is als al deze waardes om en nabij het zelfde zijn, dus bijv: 1,51-1,55-1,62, dan krijg je mooie uitslagen en berwkenen ze een kans van bijv 1 op 5000.

Bij mij waren de papp-a waarden zo laag dat ik dus 1 op 30 kreeg. Extreem slecht voor iemand van 27. Uiteindelijk is er een vaginale vlokkentest gedaan en dmv de sneltest hadden we 2 dagen later het verlossende woord, hij was gewoon 100% gezond.

Mijn advies: laat het niet doen, er worden namelijk downkindjes geboren bij mooie resultaten en er worden gezonde kinderen geboren uit slechte resultaten. Feitelijk zegt de test alleen dit: als er 5000 vrouwen die zwanger zijn in een ruimte zijn kán er 1 van deze vrouwen een downkindje krijgen.

Ik was doodsbang en erg ongerust, en wanhopig kan ik wel zeggen. Valse geruststelling lijkt me NOG erger dan een slecht resultaat en daarna zekerheid. Je hebt namelijk bij een resultaat na 1 op 200 recht op een vlokkentest/vruchtwaterpunctie.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 03 Nov 2013 13:54

Re: Combinatie test

Susan schreef:Ik kan me ook voorstellen dat je het bij volgende zwangerschappen wel doet omdat je dan ouder bent dan de eerste keer en het risico daardoor hoger inschat. Of gewoon omdat je op je eerder standpunt bent teruggekomen.


Ja, dat denk ik ook. Mocht hier ooit een derde komen, dan wil ik dat de twee oudste al op de basisschool zitten, dan zou ik ongeveer 33 zijn, ik denk dat ik het dan wel laat doen, maar waarschijnlijk is tegen die tijd de bloedtest misschien ook al wel legaal in Nederland.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 03 Nov 2013 14:02

Re: Combinatie test

Ja zoals Susan het zegt kan ik me het goed voorstellen, ook trouwens wbt de zorg mocht er wel iets zijn en er lopen al kindjes rond.

Wat chiq zegt, die onzekerheid bij zo'n uitslag zou ik echt slopend vinden. Dat is ook een vd redenen dat wij het niet hebben laten doen.
<<

Anoniem106

Bericht 03 Nov 2013 16:09

Re: Combinatie test

We hebben bij beide niet gekozen voor de combinatietest, omdat het maar een kansberekening is. Wat Chiq ook zegt dus.

Helaas hebben we bij de tweede praktisch tot de geboorte toch in een onzekerheid gezeten, omdat bij de 13-week echo (is vervroegde 20-week echo, onderzoek wat in 2 ziekenhuizen gedaan wordt) een verdikte nekplooi is geconstateerd. Tot de 20-week elke 2 week echo's gehad en bij de laatste werd gezegd: "als ik de resultaten van de 13-week echo niet had geweten, zou ik nu zeggen dat er niets aan de hand is." Dat gaf ons enige geruststelling.
Ik had ook kunnen kiezen voor een punctie, maar heb dat niet gedaan. Ik vond het risico op een miskraam te groot.
<<

Anoniem66

Bericht 03 Nov 2013 17:00

Re: Combinatie test

Nee, bij alledrie niet gedaan. Wel een vruchtwaterpunctie met 34 weken om te kijken of hij aangedaan is met hemofilie in voorbereiding op de bevalling.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers