Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Quiche

<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 22 Jan 2020 12:24

Quiche

Nadat ik laatst eens een lekkere quiche heb gegeten, wil ik dit zelf ook weer eens proberen te maken.
De quiches die ik tot nu toe heb gemaakt, waren alleen allemaal zo nattig.. Echt niet lekker.

Wat is jullie succesrecept? Als het ook nog in de smaak valt bij kinderen, is dat een extra verkooppunt ;)
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 22 Jan 2020 12:33

Re: Quiche

Geen specifieke recepten maar je zou de bodem vast voor kunnen bakken, dan is ie al wat steviger. Vroeger maakte ik een hele lekkere tomatentaart waarbij ik de korst (gewoon hartig taart deeg) vast afbakte met een laagje geraspte parmezaan erover. En daarna de vulling erin. Dat was geen quiche vulling (gewoon geroosterde tomaatjes met evt pijnboompitten, kruiden etc.).
Maar dan heb je al een wat hardere bodem.
Of blind bakken maar daar heb ik verder geen verstand van.

En wat ik bij een quiche altijd doe is zorgen voor een extra ei (dat stolt) en niet alleen maar kookroom of melk maar crème fraiche en kaas erin, dat maakt het ook dikker.

En stel je gebruikt iets van spinazie of champignons, dan zou ik dat eerst uitbakken in een andere pan en afgieten zodat het vocht er vast uit is.

Ik vind een standaard quiche Lorraine lekker maar andere lekkere combinaties vind ik:

Broccoli en (blauwe of cheddar) kaas.
Spinazie en zalm
Champignons, prei en spekjes
Let's discover the world together.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1952

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 22 Jan 2020 12:38

Re: Quiche

Wanneer je de groente en/of het vlees van te voren roerbakt, laat je dit dan daarna eerst uitlekken voordat je het in de quiche doet? Ik laat het altijd even uitlekken in een vergiet en heb eigenlijk nooit last van 'nattige' quiches.

Hier zijn alle kinderen dol op quiches, dus wij eten ze ook regelmatig. Ik gebruik van die diepvries plakjes bladerdeeg voor de bodem, vulling is altijd ei en crème fraiche en er over heen geraspte kaas. Verder vul ik aan met groente en/of vlees. Favoriet bij de kinderen zijn hier prei/wortel/gehakt of broccoli/spekjes. Zelf vind ik die met spinazie/feta/pijnboompitten heel lekker. Gister hadden we er eentje met andijvie en cashewnoten, maar doordat hij een nacht in de koelkast hadden gestaan vond ik de noten te zacht nu.
2011 2012 2017
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 22 Jan 2020 12:46

Re: Quiche

Meestal gebruik ik het pakje van de koopmans, ik vind de deeg daarvan zo lekker! En anders de plakjes uit de vriezer en een mix van ei, melk en crème fraiche. En heel af en toe maak ik het deeg zelf.

Lekkere combinaties vind ik:
Prei en tonijn.
Zalm broccoli.
Geroosterde paprika en parmaham.
Spinazie geitenkaas.

Wat ik nog wel eens doe is de quiche in de ochtend /middag maken en dan voor het avondeten weer even opwarmen in de oven, dan is hij een stuk steviger.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 22 Jan 2020 13:11

Re: Quiche

Ik doe voor de zekerheid altijd wat paneermeel op de bodem.
Verder idd goed laten uitlekken en er een ei (of 2) doorheen doen.

Voor de bodem pak ik altijd bladerdeeg of een deegrol van Tante Fannie.

Spinazie-brie(-gehakt)
Prei-spek(-champignons)
Paprika-gehakt
30-04-2017
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 22 Jan 2020 13:44

Re: Quiche

Bedankt voor de tips!
Ik heb het al een hele tijd niet meer gemaakt, maar de laatste was een met spekjes en ik weet iig nog dat de spekjes zo vies zacht waren geworden ipv lekker gebakken.. Dat vond ik zo'n domper, dat ik me erna nooit meer aan heb gewaagd, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 22 Jan 2020 15:20

Re: Quiche

Arwyn schreef:Bedankt voor de tips!
Ik heb het al een hele tijd niet meer gemaakt, maar de laatste was een met spekjes en ik weet iig nog dat de spekjes zo vies zacht waren geworden ipv lekker gebakken.. Dat vond ik zo'n domper, dat ik me erna nooit meer aan heb gewaagd, haha.


Ik bak ze vooraf altijd in de pan, net niet zo gebakken als ik ze wil.
30-04-2017
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 22 Jan 2020 15:25

Re: Quiche

Ik koop meestal kant en klaar deeg van tante fanny en bak de bodem vooraf blind, zodat die al voor een deel klaar is en uiteindelijk knapperig is ipv te nat. Bij de vulling doe ik er ook altijd ei door zodat dat stolt en dat helpt ook wel. Ik maak het eigenlijk vrijwel altijd met kaas en spekjes omdat de kinderen andere versies vaak niet lekker vinden. De spekjes bak ik ook vooraf in de pan omdat ze anders niet lekker zijn.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 22 Jan 2020 15:51

Re: Quiche

Ik had de spekjes toen ook eerst gebakken inderdaad, maar toch waren ze in de oven slapjes geworden..
Weet verder ook niet meer precies hoe en wat qua ei/kookroom/melk, dus gewoon maar weer eens proberen!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 22 Jan 2020 16:41

Re: Quiche

Ik had laatst dit recept gemaakt. Ik had de bacon vervangen door salami
Was erg lekker

https://kookidee.nl/recepten/hoofdgerec ... n-en-kaas/
Afbeelding
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 22 Jan 2020 17:03

Re: Quiche

Deze maak ik wel eens voor mijn vriend, is hij echt gek op: http://inmyredkitchen.com/nl/spinazie-chorizo-quiche/

Ik bak de bodem ook eerst gedeeltelijk voor.
10.04.17
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 22 Jan 2020 17:42

Re: Quiche

Ik maak het vaak met roerbakgroenten en hamblokjes. En dan ei, cremefraiche. En geraspte kaas er op. Vandeweek cheddar kaas er op gedaan. En laatst door het eimengsel wat pesto, dat was lekker!

Dr oudste eet dit goed, de middelste wisselt. Ik zeg altijd dat t taar t is? vandeweek had ik t ipv in een springvorm in muffinvormpjes gedaan
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem308

Bericht 22 Jan 2020 17:48

Re: Quiche

Benodigdheden:
1 pak hartige taart (koopmans)
1 potje zongedroogde tomaten ± 300 gram
ongeveer 250 gr. Geitenkaas (gewoon of met honing)
3 eieren
150 ml melk
springvorm van 24 of 26 cm



Maak de bodem volgens het recept wat op het pak staat vermeld. Druk het deeg in een bakblik uit (wat eerst is voorzien van bakpapier. Bakpapier ook voor de opstaande rand gebruiken). Druk het deeg uit in de springvorm en een opstaande rand van ongeveer 3 cm.

1 potje zongedroogde tomaten van ongeveer 300 gram. Deze in een vergiet uit laten lekken en vervolgens in kleine stukjes snijden. Dit in een kom doen.

De geitenkaas over de gesneden zongedroogde tomaten verkruimelen en met een lepel door elkaar doen. Dit alles op het deeg in de springvorm leggen.

Het pakje saus wat bij de hartige taart zit, vermengen met 3 eieren en 150 ml. melk en met de mixer 1 minuut door elkaar mixen en over de taartvulling gieten. (staat ook op het pak)

In een voorverwarmde oven (oventemperatuur staat op het pak aangegeven) in het midden in ongeveer 35 – 45 minuten bakken.
<<

Anoniem309

Bericht 22 Jan 2020 18:59

Re: Quiche

Wij maken bijna iedere week wel quiche. Wij doen er bijna altijd onze kliekjes in verwerken en omdat kliekjes natuurlijk al gebakken zijn kan het nooit vocht afgeven en er een natte boel worden. Als we geen kliekjes hebben maken we meestal een feta paprika quiche.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 28 Jan 2020 15:03

Re: Quiche

En Arwyn, heb je je er inmiddels al aan gewaagd?
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 28 Jan 2020 15:37

Re: Quiche

Nog niet!
Was het natuurlijk alweer vergeten.. ?
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers