Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Eenpansgerechten

<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 22 Jan 2020 13:32

Re: Eenpansgerechten

Kip jambalaya, morgen eten we dat weer. Jammie!

Chili con carne eten wij altijd zonder rijst. Dat is echt een eenpansgerecht. Komt letterlijk geen andere pan bij.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 22 Jan 2020 13:36

Re: Eenpansgerechten

Chili con carne eten wij altijd met stokbrood. Maar ik maak dat wel vrij pittig en met erg veel ui, bonen, knoflook en chili, ik zou dat niet snel voor jonge kinderen maken. Misschien een aangepaste variant.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 22 Jan 2020 13:41

Re: Eenpansgerechten

Wij hebben van het weekend net chili con carne gegeten, met stoofvlees en grote stukken groenten, maar dat vond m'n zoontje niet zo'n succes. Volgende keer een iets andere versie dus.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 22 Jan 2020 13:53

Re: Eenpansgerechten

Susan schreef:Chili con carne eten wij altijd met stokbrood. Maar ik maak dat wel vrij pittig en met erg veel ui, bonen, knoflook en chili, ik zou dat niet snel voor jonge kinderen maken. Misschien een aangepaste variant.

Ik voeg de chili toe nadat ik voor G wat eruit gehaald heb. Daar doe ik voor haar milde paprika poeder doorheen. Ze krijgt wel gewoon veel ui en knoflook enzo. ?
<<

Anoniem301

Bericht 22 Jan 2020 16:12

Re: Eenpansgerechten

Zora schreef:Nouuu Marin mijn 2 favo eenpansgerechten momenteel zijn wel spaghettis die je niet eerst kookt. Eentje van Martha (via Culy) en eentje van chickslovefood.


https://www.culy.nl/recepten/one-pot-pa ... n-een-pan/

https://chickslovefood.com/recept/eenpa ... basilicum/

Omdat je het samen kookt krijgt het geheel echt een ander smaakje. Superlekker!

En deze maken we ook vaak. Met vega gehakt ipv kip. En heel veel extra feta en peterselie :) oh en heel veel kaneel!

https://www.lekkerensimpel.com/griekse- ... -met-feta/


Oh wat heerlijk allemaal, heb ze allemaal naar mezelf gemaild!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 22 Jan 2020 16:15

Re: Eenpansgerechten

Haha top Carrie!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 22 Jan 2020 20:58

Re: Eenpansgerechten

Ik heb niet alles gelezen, maar ik vind linzen zelf ook een makkelijke voor een eenpansgerecht. Samen met bijvoorbeeld wortel en andere groenten kun je dit in ongeveer kwartier koken (laten droogkoken). Wij hebben zowel rode als gele linzen.

Misschien ook wel geschikt voor je man?
08/2018
05/2021
<<

Anoniem309

Bericht 22 Jan 2020 21:29

Re: Eenpansgerechten

Wij eten heel veel curry’s. Is ook makkelijk met bloemkoolrijst als je man geen carbs wil. En als je voor jezelf heel makkelijk wil doen en wek carbs wil, dan kan je ook wat couscous maken.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 22 Jan 2020 21:41

Re: Eenpansgerechten

Morgen eten we couscous inderdaad!

M'n man houdt niet zo van linzen (en bonen) maar jammer dan af en toe want ik wil. Ga er eens iets lekkers mee proberen te maken. Goed idee wel!
Let's discover the world together.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 23 Jan 2020 22:48

Re: Eenpansgerechten

Wat mijn zoontje nu heel lekker vindt:
Rijst met kleine stukjes courgette en wortel en gebakken zalm. Met wat room en Italiaanse kruiden erdoor. En dan alles lekker gemixt. Geen eenpansgerecht maar wel een succes hier.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Jan 2020 09:58

Re: Eenpansgerechten

Klinkt ook lekker en wel wat ik bedoel Lot! Doet me beetje denken aan één van de eerste echte gerechtjes die ik voor m'n zoontje maakte toen hij nog baby was.

Ik heb voor volgende week de jambalaya van Olijfje en de Shakshuka van Urban Naked op m'n lijstje gezet. En eindelijk eens de beautylab lasagne, die vind ik hier ook wel onder vallen.
Let's discover the world together.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 24 Jan 2020 19:14

Re: Eenpansgerechten

Stamppot met roerbakreepjes https://www.ah.nl/r/173092

Deze vond ik vanavond wel lekker! Ik had er vegaspekjes doorheen ipv roerbakreepjes.
#teammaple🍁
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers