Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Elektrisch rijden

<<

Pitty

Bericht 20 Jan 2020 19:58

Elektrisch rijden

Nav de 10 miljoen:

Zou jij een elektrische auto willen? Waarom wel/niet?
<<

Pitty

Bericht 20 Jan 2020 20:01

Re: Elektrisch rijden

Ik zou er wel eentje willen, maar dan als tweede/extra auto. Onze hoofdauto is nu een Peugeot 5008 waar we met 7 personen in kunnen, benzine. Fijn voor lange afstanden en vakanties, ik ga echt niet met alle kinderen een uur bij een laadpaal staan.
Maar als extra auto, voor mijn korte ritjes om boodschappen, kinderen halen brengen, en werken (60 km) zou ik het wel willen.
Het enige wat me nu tegenhoud, is de aanschafprijs.
<<

ChiQ

Bericht 20 Jan 2020 20:03

Re: Elektrisch rijden

In alle opzichten lijkt een elektrische auto op dit moment in ons leven het beste. Ik heb trouwens wel een slurpende mini cooper. Mijn man reed al deels hybrid maar de actieradius van die auto is een joke vergeleken met de nieuwe wagen. Ik ben benieuwd. Wel is woonwerk van mijn man 2 minuten rijden, met een enkele keer een afspraak in andere plaatsen. We krijgen een laadpaal aan huis waardoor het wel makkelijk laden is. Als je die mogelijkheid niet hebt, lijkt me een elektrische auto trouwens niet fijn.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 20 Jan 2020 20:05

Re: Elektrisch rijden

Denk dat ik dat wel zou willen. Met wel een laadpaal hier aan huis, want wij hebben hier niks in de wijk staan, denk dat ik dan in het winkelcentrum moet gaan opladen, nou daar heb ik geen zin in.
Qua werkafstand moet het wel lukken en zou ik op het werk niet hoeven op te laden.
:heart: :heart: 2011
<<

ChiQ

Bericht 20 Jan 2020 20:07

Re: Elektrisch rijden

Studiebol schreef:Denk dat ik dat wel zou willen. Met wel een laadpaal hier aan huis, want wij hebben hier niks in de wijk staan, denk dat ik dan in het winkelcentrum moet gaan opladen, nou daar heb ik geen zin in.
Qua werkafstand moet het wel lukken en zou ik op het werk niet hoeven op te laden.


Nee je kan er 1 in je eigen straat aanvragen. Bij de gemeente. Dan staat ie wellicht niet pal voor je deur maar wel in de buurt. Hier ook overwogen maar we laten het plaatsen aan het huis.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 20 Jan 2020 20:10

Re: Elektrisch rijden

Wij hebben het toen we anderhaf jaar geleden een andere auto aanschaften sterk overwogen. We vonden op dat moment de kosten voor aanschaf toch nog iets te hoog voor wat we op dat moment wilden uitgeven. Ook vonden we de techniek nog net niet ver genoeg ontwikkeld, met name de actieradius. Wij hebben 1 auto en wilden daar alles mee kunnen, met een elektrische auto vonden we dat nog niet handig genoeg omdat we best veel verre afstanden af moeten leggen naar werk en familie etc., of met vakantie. Nu hebben we een relatief zuinige benzineauto gekocht (gemiddeld 1:21 rijden we). Ik verwacht wel dat we over een paar jaar zullen overstappen naar elektrisch. Mijn man wil dan graag een Tesla.
Laatst gewijzigd door Mizz_S op 20 Jan 2020 20:11, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 20 Jan 2020 20:10

Re: Elektrisch rijden

ChiQ schreef:
Studiebol schreef:Denk dat ik dat wel zou willen. Met wel een laadpaal hier aan huis, want wij hebben hier niks in de wijk staan, denk dat ik dan in het winkelcentrum moet gaan opladen, nou daar heb ik geen zin in.
Qua werkafstand moet het wel lukken en zou ik op het werk niet hoeven op te laden.


Nee je kan er 1 in je eigen straat aanvragen. Bij de gemeente. Dan staat ie wellicht niet pal voor je deur maar wel in de buurt. Hier ook overwogen maar we laten het plaatsen aan het huis.


Wist ik niet, bedankt voor de info! Denk al wel gauw pal voor de deur, want zijn allemaal hofjes hier dus echt midden op straat gaat al niet. Maar goed ik heb geen elektrische auto dus ik hoef me nog nergens druk om te maken :-)
:heart: :heart: 2011
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 20 Jan 2020 20:13

Re: Elektrisch rijden

Als tweede auto vinden wij het nog te duur. En als eerste auto kan het qua werk van mijn vriend niet. De afstanden die hij rijd zijn te groot om met een volle accu te rijden. Qua werk is hij ook niet altijd in staat om langs een fastnet te gaan. Wij verwachten wel dat de volgende auto de laatste niet electrische gaat zijn. Dus over een jaar of 2/3 zullen wij waarschijnlijk ook over zijn op electrisch.
2015 💙
<<

Anoniem304

Bericht 20 Jan 2020 20:14

Re: Elektrisch rijden

Jawel, als Mercedes-Benz met een mooi en betaalbaar exemplaar komt zullen we deze uiteindelijk wel aanschaffen. De EQC kunnen we net niet betalen, kuch kuch. :razz:

Maar we gaan niet nu een elektrische auto aanschaffen om het elektrische, nee.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 20 Jan 2020 20:17

Re: Elektrisch rijden

Wij zouden het heel graag willen en gaan het tzt ook doen, maar nu nog even niet. Ik zou het wel heel fijn vinden als ze wat verder konden rijden en wat verder ontwikkelt nog zijn.

Bij mijn vriend op het werk staat het vol tesla's op het parkeerterrein, en er is ook veel ruimte om te laden. Toch zijn die plekken altijd vol en is er soms te weinig ruimte.

Zulke dingen weerhouden ons op zich niet, en kwestie van tijd voor dat wel op elkaar afgestemd is denk ik. Maar nog even wachten vinden we daarom ook niet erg.
<<

Anoniem284

Bericht 20 Jan 2020 20:17

Re: Elektrisch rijden

Privé vind ik de aanschaf wel heftig. Maar via werk leasen vind ik echt goed te doen. Beter betaalbaar ook dan vervuilende diesels. Wij verwachten dus ook elk moment een elektrische auto. Die werkwijze van Tesla is, ahum, nogal bijzonder. Dat ding schijnt al weken in Nederland te zijn, de leasemaatschappij heeft administratieve vertraging en als alles rond is krijgen we een sms’je waar we de auto kunnen gaan halen (ergens in Nederland) en wel zo snel mogelijk, want anders gaat hij naar iemand anders.

Ben heel benieuwd naar hoe het rijdt. Er komt hier wel een paal aan ons huis. In de wijk zijn ook wat oplaadpunten. En een actieradius van 500km dus, dus qua afstanden komen we denk ik best een eind.

Maar we hebben ook nog een auto op benzine als 2e auto, dus zo goed zijn we nou ook niet voor het milieu. Maar in ieder geval blij dat we nu 1 van de 2 auto’s minder vervuilend kunnen hebben.
<<

ChiQ

Bericht 20 Jan 2020 20:17

Re: Elektrisch rijden

Studiebol schreef:
ChiQ schreef:
Nee je kan er 1 in je eigen straat aanvragen. Bij de gemeente. Dan staat ie wellicht niet pal voor je deur maar wel in de buurt. Hier ook overwogen maar we laten het plaatsen aan het huis.


Wist ik niet, bedankt voor de info! Denk al wel gauw pal voor de deur, want zijn allemaal hofjes hier dus echt midden op straat gaat al niet. Maar goed ik heb geen elektrische auto dus ik hoef me nog nergens druk om te maken :-)


Nee je moet zeg maar wél al die auto hebben, ze willen alles ervan weten. Maar plaatsen hem wel dan!
<<

ChiQ

Bericht 20 Jan 2020 20:19

Re: Elektrisch rijden

Gympie schreef:Privé vind ik de aanschaf wel heftig. Maar via werk leasen vind ik echt goed te doen. Beter betaalbaar ook dan vervuilende diesels. Wij verwachten dus ook elk moment een elektrische auto. Die werkwijze van Tesla is, ahum, nogal bijzonder. Dat ding schijnt al weken in Nederland te zijn, de leasemaatschappij heeft administratieve vertraging en als alles rond is krijgen we een sms’je waar we de auto kunnen gaan halen (ergens in Nederland) en wel zo snel mogelijk, want anders gaat hij naar iemand anders.

Ben heel benieuwd naar hoe het rijdt. Er komt hier wel een paal aan ons huis. In de wijk zijn ook wat oplaadpunten. En een actieradius van 500km dus, dus qua afstanden komen we denk ik best een eind.

Maar we hebben ook nog een auto op benzine als 2e auto, dus zo goed zijn we nou ook niet voor het milieu. Maar in ieder geval blij dat we nu 1 van de 2 auto’s minder vervuilend kunnen hebben.


Waarschijnlijk Tilburg. Ik begreep van mijn schoonvader dat ze er zo'n 80 per dag opleveren? krijgen jullie model3?
<<

Anoniem284

Bericht 20 Jan 2020 20:21

Re: Elektrisch rijden

Haha, oh goed om te weten! We wisten wel al dat hij niet meer in de haven is. Tilburg dus, ben benieuwd.

Model 3 inderdaad!
<<

ChiQ

Bericht 20 Jan 2020 20:33

Re: Elektrisch rijden

Gympie schreef:Haha, oh goed om te weten! We wisten wel al dat hij niet meer in de haven is. Tilburg dus, ben benieuwd.

Model 3 inderdaad!


Hele mooie Tesla ook. Een vriend heeft die ook.
Supergaaf en rijdt erg lekker. Mijn schoonvader heeft die enorme kolos, Model X.
<<

Anoniem284

Bericht 20 Jan 2020 20:35

Re: Elektrisch rijden

Oh dat is zo’n bakbeest. Ik vind de model S echt prachtig. Maar de model 3 ook zeker mooi, vooral in het wit! En wij krijgen ook een witte ??.

Die Audi vind ik ook echt mooi trouwens. Ben wat dat betreft blij dat de elektrische auto qua uiterlijk een upgrade heeft gekregen.
<<

Anoniem304

Bericht 20 Jan 2020 20:37

Re: Elektrisch rijden

Gympie schreef:Oh dat is zo’n bakbeest. Ik vind de model S echt prachtig. Maar de model 3 ook zeker mooi, vooral in het wit! En wij krijgen ook een witte ??.

Op m'n werk staat een Model 3 in het wit elke dag op te laden bij de loods, echt een heel mooi ding! :bounce:
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 20 Jan 2020 20:40

Re: Elektrisch rijden

Wij hadden een Peugeot ion. Maar die had niet zo'n grote actieradius. En ik vond hem smal ogen.

Wij hebben nu een Nissan leaf. Een mooie auto en ruim. Helaas is de verwarming stuk. Mijn man wil die zelf repareren. Hopelijk lukt dat ook.
Het is een 2e hands auto. Wij hebben (nog) een laadpaal thuis.
Laatst gewijzigd door bosjesvrouw op 20 Jan 2020 20:44, in totaal 1 keer gewijzigd.
2014 2016
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 20 Jan 2020 20:41

Re: Elektrisch rijden

Mijn man heeft sinds december ook een Tesla model 3 in het wit. Het afhalen was inderdaad een bijzonder proces. Hij heeft hem trouwens in Amsterdam bij de haven moeten ophalen, dus dat kan ook (ipv Tilburg). De auto rijdt erg mooi en fijn. We hebben thuis op de oprit een laadpaal en mijn man kan op zijn werk ook opladen.

Zelf heb ik nog een diesel auto. Ik vind de aanschaf van een elektrische auto nog veel te hoog. Ik zou een tweedehands elektrische auto kopen nu ook wel spannend vinden, omdat er nog weinig bekend is over de levensduur van de accu's.
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 713

Geregistreerd: 14 Aug 2019 20:51

Bericht 20 Jan 2020 21:00

Re: Elektrisch rijden

Wij rijden niet elektrisch en zijn dat voorlopig ook niet van plan.

Maar waar ik zo benieuwd naar ben is het volgende; stel je gaat een dagje uit met het gezin, bijvoorbeeld een pretpark, dan zijn er parkeerplaatsen met een laadpaal, stuk of 4/5.. moet je dan als je auto volgeladen is hem gaan verzetten, houdt jouw auto dan de hele dag die plek bezet onder het mom van wie het eerst komt wie het eerst maalt? Of verzetten mensen van het park dan de auto s? Dat vraag ik mij dus af ?
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:23

Bericht 20 Jan 2020 21:18

Re: Elektrisch rijden

Wij hebben sinds kort een hybride met een benzine tank. Dus we rijden beide. Maar elektrisch kan hij niet zo ver. Voor kleine ritjes is het prima. Maar zodra we de snelweg op gaan, gaan we over op benzine.

We hebben geen laadpaal aan huis of in de straat. We laten hem nu gewoon via een gewone stekker op.

Voor de mensen die al elektrisch rijden, betaal je nou veel voor de stroom?
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

ChiQ

Bericht 20 Jan 2020 21:19

Re: Elektrisch rijden

Loïs schreef:Wij rijden niet elektrisch en zijn dat voorlopig ook niet van plan.

Maar waar ik zo benieuwd naar ben is het volgende; stel je gaat een dagje uit met het gezin, bijvoorbeeld een pretpark, dan zijn er parkeerplaatsen met een laadpaal, stuk of 4/5.. moet je dan als je auto volgeladen is hem gaan verzetten, houdt jouw auto dan de hele dag die plek bezet onder het mom van wie het eerst komt wie het eerst maalt? Of verzetten mensen van het park dan de auto s? Dat vraag ik mij dus af ?


Afhankelijk van de paal, moet de auto ongeveer 6uur laden. Dus ja!
<<

Anoniem284

Bericht 20 Jan 2020 21:27

Re: Elektrisch rijden

-Ieniemienie- schreef:
Voor de mensen die al elektrisch rijden, betaal je nou veel voor de stroom?


Dit wordt in ons geval vergoed, maar hier ben ik ook wel heel benieuwd naar!
<<

ChiQ

Bericht 20 Jan 2020 21:31

Re: Elektrisch rijden

Gympie schreef:
-Ieniemienie- schreef:
Voor de mensen die al elektrisch rijden, betaal je nou veel voor de stroom?


Dit wordt in ons geval vergoed, maar hier ben ik ook wel heel benieuwd naar!


Nee, het is in verhouding 3x goedkoper dan bezine rijden.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 20 Jan 2020 21:35

Re: Elektrisch rijden

Wij hebben een elektrische (lease)auto met laadpaal op de oprit.

Over dat laden: je mag hem gewoon opladen, als hij vol is is hij vol en mag je gewoon blijven staan. Je houdt dan dus wel een plek voor een ander bezet. Omdat er nu steeds meer elektrische auto’s komen (en laadpalen tekort komen) zijn ze hier wel regels voor aan het bedenken, tzt krijg je dus een boete als je nog blijft staan als je auto al vol is. Onze auto moet thuis 7.5u laden als hij bijna leeg is (van 10% naar 100%). Op bestemming ligt eraan hoever je hebt gereden hoelang je moet laden. En onderweg heb je fastned, dat gaat veel sneller dan thuis laden.

Wat wel heel handig is is dat je dat allemaal in een app bij kan houden en de auto berekent ook via de navigatie met hoeveel procent je aan gaat komen op bestemming.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers