Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel kleertjes?

<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2391

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 20 Jan 2020 16:42

Hoeveel kleertjes?

Nu we weten dat we een jongetje krijgen ben ik meteen aan het shoppen geslagen ?
Ik weet alleen totaal niet meer hoeveel kleertjes je het eerste jaar nou nodig hebt.
Ligt natuurlijk aan hoe vaak je moet verschonen en hoe vaak je wast. Maar ik ben dus wel benieuwd hoeveel setjes/pakjes jullie hebben/hadden?
In maat 56/62/68/74/80
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 20 Jan 2020 17:15

Re: Hoeveel kleertjes?

Phoe een stuk of 10 ongeveer aan shirtjes en broekjes, iets van 3 boxpakjes en omdat het nu winter is ook wat vestjes erbij.
Ik zou nu nog niet teveel vooruit kopen voor het hele jaar trouwens, ik heb voor E hele leuke zomerjurkjes gekocht in maat 62 maar ze gaat nu al richting de 60 cm...
Mijn jongens zaten met een half jaar in maat 62.?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 20 Jan 2020 17:35

Re: Hoeveel kleertjes?

Ik heb tot nu toe zeven boxpakjes gekocht in maat 56, vier broekjes en vier shirtjes. Had wat rompertjes in maat 54 gekregen, en daar heb ik er nog twee bijgekocht in maat 56. Een vestje nog erbij en dan wacht ik de rest maar eens af. Ook zal je her en der nog wel wat krijgen van kraambezoek maar ook wil ik het laten afhangen van het kindje zelf. Je kan je nog altijd gek kopen!
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 20 Jan 2020 17:37

Re: Hoeveel kleertjes?

Wij hebben/hadden veel te veel... Durf het echt niet te tellen.

Ik denk dat 10 setjes per maat sowieso wel handig is, afhankelijk van hoe vaak je de was wil doen, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem284

Bericht 20 Jan 2020 22:47

Re: Hoeveel kleertjes?

Ik heb in ieder geval niet tot maat 80 vooruit gekocht. Voor de geboorte had ik alleen 50/56 in de kast liggen. Naar mate ze groter werd andere maten erbij gekocht. Maar hoeveel precies weet ik niet meer eigenlijk. Nu heeft ze echt heel veel, maar oma die shopt ook maar raak ;). En zelf vinden we het ook leuk om af en toe wat te kopen. Qua rompers in huidige maat (74/80) heb ik er een stuk of 6. Als er geen poepincidenten zijn is dat meer dan genoeg. Nu liggen er denk ik zo’n 10 broekjes, ook zat. En shirtjes/jurkjes ga ik maar niet tellen.

Ik denk dat je met van alles 6 stuks aardig safe zit.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 20 Jan 2020 23:01

Re: Hoeveel kleertjes?

Maat 50 en 56 heeft hij vrij lang aangehad en in elke maat had ik een stuk of 3/4 pakjes denk ik.. en nog iets van 4/5 broekjes en shirtjes ook zoiets. Pakjes aan een stuk vond ik het fijnst, met optillen niet hele tijd de trui omhoog enzo.

Pas later kocht ik grotere maten. Hij is nu net uit 62 en iets van 6 truien en 4?broeken en 2 pakjes heeft hij het meest gedragen. Dat was wel zat, maar ik had ook nog wel extra kleding en dat was wel handig al reserve setje voor op de opvang en in de verschoontas en als echt alles in de was zat.
Smile, it's free!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5492

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 20 Jan 2020 23:25

Re: Hoeveel kleertjes?

Ik had alleen 50 en 56 gekocht. Van bezoek krijg je veel in 62. Die maten daarna ligt zo aan je kind hoe snel hij/zij groeit en wat je hem dan graag wil aangeven. Ik kocht dan toch ook vaak nieuwe collectie.

50 had ik iets van 7 setjes en dat vond ik nog jammer want hij droeg dit maar 3 weken en had nog het gevoel niet alles genoeg aan gedaan te hebben. Wat leuk en fijn is draag je toch al snel meer. 7 setjes en weinig vieze was is dus elke setje maar 3x gedragen. 56 hebben ze meestal wat langer aan.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5492

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 20 Jan 2020 23:29

Re: Hoeveel kleertjes?

Wat Caro ook zegt, ik koop nu ook dingen voor hem, wat ik bij hem vind passen en wat bij zijn lijfje aansluit. Bijv. Lange benen of smalle romp. En ik zou nu (achteraf) selecteren op rekbare stoffen (voor hoofdje maar ook armpjes) veel overslag en bij pakjes aan een stuk drukknoopjes bij de benen, handig met verschonen.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 21 Jan 2020 10:00

Re: Hoeveel kleertjes?

Wij krijgen weer een meisje, dus veel is nog een keer te gebruiken en omdat de eerste een behoorlijke spuger was hebben we ongeveer zo'n 10 setjes in maat 50 en 56. Variërend van boxpakjes tot shirtjes en broekjes. Ook ongeveer zoveel rompers.
In de grotere maten zou ik nu nog niets kopen of niet te veel kopen. Straks heb je allemaal leuke kleertjes gekocht en past het niet. Dat is ook zonde.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 21 Jan 2020 12:26

Re: Hoeveel kleertjes?

Onze zoon verzoop de eerste maand in maat 50. Ik had echt veel shirts in maat 50, had er soms wel 8 per dag nodig (reflux). Ik denk dat je gewoon een beetje op je gevoel moet afgaan.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 21 Jan 2020 13:43

Re: Hoeveel kleertjes?

Ik had aan drie setjes genoeg per maat genoeg. Nu hij een half jaar is heb ik er 5. Ook zat! Haha. Maar ik was wel veel.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Jan 2020 14:00

Re: Hoeveel kleertjes?

Wij hadden een spugertje dus soms wel drie pakjes per dag. En sowieso hadden wij best veel haha. Zeker tien per maat. Houd ook rekening met het seizoen. In de winter zijn wat meer vestjes handig en dan kan 't pakje eronder nog wel extra dagje aan misschien. Terwijl in de zomer je kindje misschien alleen maar rompers draagt als 't warm is en blijven al die pakjes in de kast liggen.
Let's discover the world together.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 21 Jan 2020 14:07

Re: Hoeveel kleertjes?

Ik had volgens mij zowel bij dochter als bij zoon zeker wel 10 setjes per maat, als het soms niet meer was. Ik had wel een beetje veel, maar hou wel van afwisseling en hou er ook niet van de was zo strak bij te moeten houden omdat er anders meteen geen schone kleding meer is. Ik had overigens geen spugers, in dat geval zou ik zeker wat meer kleding dan gemiddeld nemen wanneer dit zo blijkt te zijn. En ik vond al die kleine kleertjes ook gewoon zo leuk, dat ik het echt niet vol kon houden om bijvoorbeeld maar 5 setjes per maat te hebben, oeps.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 21 Jan 2020 14:13

Re: Hoeveel kleertjes?

Ik had denk tien setjes in maat 50 en 56 (dus 20) en nog wat dingen in 62, heel enkel iets in 68. Groter heb ik niet vooruit gekocht, dat wilde ik echt zien bij het kindje wat passend was qua vorm, kleur, stijl en seizoen. Overigens was voor ons maat 50 van korte duur, sommige dingen heeft hij maar 2x aan kunnen hebben. Verder had ik heel veel rompers met lange mouwen (novemberbaby), maar heeft hij vanaf twee weken eigenlijk alleen met korte mouwen aangehad, want hij was snel warm.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers