Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Iemand goed in vluchten zoeken?

<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 20 Jan 2020 15:40

Iemand goed in vluchten zoeken?

Hi,

Ik wil er graag even tussen uit midden februari (vanaf 17)/begin maart. Denk nu aan twee/drie weken en dan richting Mexico, Costa Rica.. die kant op. Ben flexibel in vertrekdata.
Vindt iemand het leuk om mee te zoeken naar de goedkoopste vlucht? En bestaat er nog een website waarbij je de goedkoopste vluchten over de hele wereld vindt op bepaalde reisdata?
Maakt me namelijk niet heel veel uit waar ik heen ga, als er maar zon, strand en cultuur is.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 20 Jan 2020 15:47

Re: Iemand goed in vluchten zoeken?

Skyscanner?
<<

Anoniem335

Bericht 20 Jan 2020 15:51

Re: Iemand goed in vluchten zoeken?

Slyscanner en dan met bestemming ‘overal’.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 20 Jan 2020 15:55

Re: Iemand goed in vluchten zoeken?

oh top! dat zocht ik! Ik snapte de website van skyscanner al niet maar had dus alleen het woordje 'overal' nodig :)
<<

Anoniem269

Bericht 20 Jan 2020 18:59

Re: Iemand goed in vluchten zoeken?

Je hebt het misschien al gevonden, maar Marokko is heel goedkoop om op te vliegen in die tijd. En volgens mij ook lekker weer!
<<

Anoniem269

Bericht 20 Jan 2020 19:01

Re: Iemand goed in vluchten zoeken?

Marrakech 24 feb heen - 8 maart terug: 116 euro.
Edit: ohh brr best nog fris daar in februari!!

Zou dan naar Florida kijken, maar is op bestemming weer stuk duurder natuurlijk. India is ook heerlijk in het zuiden in februari. Wij vonden Varkala een heel leuke strand/yoga/surf bestemming. Vliegen op Trivandrum.
Of natuurlijk gewoon lekker naar Goa, dan kun je vliegen op Mormugao of Mumbai. Vanuit Mumbai kun je de trein nemen naar Goa.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 20 Jan 2020 19:46

Re: Iemand goed in vluchten zoeken?

Dank voor je reactie Claire! Marokko ben ik al geweest, mega indrukwekkend en wil zeker nog een keer terug maar liever niet in m’n eentje.

India is denk ik ook prachtig buiten de grote steden om maar ik ben alle keren in Azië ziek geworden dus dat houdt me enorm tegen.

Ik neig nu erg naar Mexico (de route van Reisjunk). Ben je daar toevallig ook geweest?
<<

Anoniem269

Bericht 20 Jan 2020 19:57

Re: Iemand goed in vluchten zoeken?

Ja! Wat is de route van reisjunk?
Ik zou Yucatan afraden, mega toeristisch. Oaxaca is fantastisch! Vliegen op Mexico Stad en dan met de bus naar Oaxaca stad, heel hip stadje. Vanuit daar met de bus naar Puerto Escondido (strand met veel surfen en yoga) wat echt een super plek is. Vanuit daar kun je ook nog naar Mazunte (strand) waar veel yoga is.
Dit is mijn favoriete strand gebied, we zijn al meerdere keren terug geweest en de vibe blijft goed.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 20 Jan 2020 20:05

Re: Iemand goed in vluchten zoeken?

Zij gaan o.a. maar Isla Holbox, Tulum, Bacalar. Ik wil vooral een veilige route :) En ik kan niet ver lopen en zeker niet met backpack dus twijfel om een auto te huren.

Ik ga even jouw route bekijken al vertellen veel mensen dat ik Mexico stad moet vermijden.

Edit: vindt het heel fijn als ik er kan fietsen want dat kan ik wel! Ik sla ook alle steden en gebouwen over want dat is alleen maar lopen vaak.
Laatst gewijzigd door Feline op 20 Jan 2020 20:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem269

Bericht 20 Jan 2020 20:06

Re: Iemand goed in vluchten zoeken?

Waarom zou je Mexico Stad moeten vermijden? Oaxaca is heel veilig.
In Mexico Stad moet je gewoon niet naar de verkeerde buurten gaan. Je kunt ook gelijk doorvliegen naar de kust van Oaxaca, ze hebben meerdere vliegvelden.
<<

Anoniem269

Bericht 20 Jan 2020 20:08

Re: Iemand goed in vluchten zoeken?

Tulum is echt vreselijk vind ik zelf. Alleen maar instagram modelletjes.
<<

Anoniem269

Bericht 20 Jan 2020 20:12

Re: Iemand goed in vluchten zoeken?

Mocht je naar Oaxaca gaan moet je me nog even een prive bericht sturen. Dan stuur ik je wat tips voor hele gave dingen die je kunt doen zonder te hoeven lopen. De laatste keer dat ik er was kon ik ook niet lopen vanwege een blessure.
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 13:06

Bericht 20 Jan 2020 20:14

Re: Iemand goed in vluchten zoeken?

Mexico is fantastisch!
Oaxaca is inderdaad veilig hoor. Ik ben toen geland op Mexico stad inderdaad en vanaf daar de bus genomen of binnenlandse vlucht dacht ik. Het is een opkomend gedeelte in Mexico, nog niet zo toeristisch als Yucatan maar zeker wel genoeg te doen.
Ik heb iets voor je gevonden, 17 feb heen, 5 maart terug voor 428 eur met Aeromexico via Skyscanner vanaf Amsterdam naar Oaxaca.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 20 Jan 2020 23:53

Re: Iemand goed in vluchten zoeken?

Oh wat lief Claire! Ik ben wel enthousiast maar ik lees over enorme bochtenweg richting de kust en dat vind ik echt vreselijk met m’n wagenziekte. En ik wil echt heel graag even op een bountystrand liggen, daarom leek me Bacalar zo mooi.

Goede vondst Libelle! Thanks! Ben jij er ook alleen geweest?

Ik neig ook nog steeds naar Costa Rica.. lekker luxeprobleem ??‍♀️
<<

Anoniem292

Bericht 21 Jan 2020 17:52

Re: Iemand goed in vluchten zoeken?

Ik lees ook even mee, ik heb ook “ik wil naar de zon” kriebels. Ik durf alleen niet zo goed alleen maar jullie enthousiasme over bijvoorbeeld Mexico brengt me aan het twijfelen.
<<

lila

Noob

Berichten: 14

Geregistreerd: 05 Jan 2014 19:17

Bericht 21 Jan 2020 19:02

Re: Iemand goed in vluchten zoeken?

Ik ben er nog niet geweest maar heb wel een vlucht geboekt voor begin maart omdat ik goeie verhalen lees over het alleen reizen in Yucatan. Kan je dus verder geen tips geven maar ik zou wel gewoon gaan! Het ziet er zooo mooi uit op de foto’s :)
it's true that money doesn't buy happiness but it does buy chocolate which is kind of the same thing
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 22 Jan 2020 20:05

Re: Iemand goed in vluchten zoeken?

Oh tof Lila! Ga je alleen?

Bij mij wordt het, als ik ga, ook begin maart nu want ik moet m’n puppycursus uitstellen nu hond gewond is. Daardoor pas eind feb klaar met alle lessen :)
Ik heb nog steeds geen keuze gemaakt. Lees veel goede verhalen over Oaxaca maar ik verlang enorm naar een wit strand en veel snorkelen en dat zie ik aan die zijde een stuk minder.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 22 Jan 2020 21:19

Re: Iemand goed in vluchten zoeken?

Dat vind je in Oaxaca iddniet. Dan moet je echt richting Puerto Escondido oid. Ik vond Oaxaca leuk, heb er zes weken vrijwilligerswerk gedaan maar helemaal fantastisch om er weken lang vakantie ge vieren? Nee. Dat dan weer niet.
<<

Anoniem269

Bericht 22 Jan 2020 21:26

Re: Iemand goed in vluchten zoeken?

Puerto Escondido = Oaxaca. Of lees ik je post verkeerd?
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 22 Jan 2020 22:39

Re: Iemand goed in vluchten zoeken?

Ik krijg het idee dat PE niet echt dat bounty gevoel geeft? Uit de foto’s te zien?

Ben ooit naar Cuba geweest met de verwachting van de stranden zoals op Curaçao en dat viel toen ook tegen dus dat voorkom ik graag :)
<<

lila

Noob

Berichten: 14

Geregistreerd: 05 Jan 2014 19:17

Bericht 23 Jan 2020 08:42

Re: Iemand goed in vluchten zoeken?

Feline schreef:Oh tof Lila! Ga je alleen?

Bij mij wordt het, als ik ga, ook begin maart nu want ik moet m’n puppycursus uitstellen nu hond gewond is. Daardoor pas eind feb klaar met alle lessen :)
Ik heb nog steeds geen keuze gemaakt. Lees veel goede verhalen over Oaxaca maar ik verlang enorm naar een wit strand en veel snorkelen en dat zie ik aan die zijde een stuk minder.


In m’n eentje inderdaad. Voor het eerst dus vind het wel spannend maar in Yucatan zijn zoveel verschillende dingen te doen dat het vast wel goed komt!

Iemand nog tips/ervaringen voor alleen reizen?
it's true that money doesn't buy happiness but it does buy chocolate which is kind of the same thing
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 30 Jan 2020 20:54

Re: Iemand goed in vluchten zoeken?

Leuk hoor Lila! Alleen reizen is echt heel leuk vind ik. Moet eerlijk toegeven dat ik na alle reizen alleen nu wel weer toe ben aan wat gezelschap maar de vrijheid is heel fijn!
Qua tips denk ik dat je vooral je gevoel moet volgen en vertrouwen. En ik probeerde altijd hostels met een bar te boeken zodat je snel contact maakt.

Mijn plannen zijn uiteindelijk toch weer gewijzigd want we hebben met 10 vrienden ineens een zeilboot gehuurd in Griekenland in september. En heb ineens onvoorziene kosten aan hond en motor dus ga het wat dichter bij huis zoeken :)
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 31 Jan 2020 10:52

Re: Iemand goed in vluchten zoeken?

Anoniem269 schreef:Puerto Escondido = Oaxaca. Of lees ik je post verkeerd?


Oaxaca stad had ik het over, niet de staat.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers