Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragentopic - Werk en studie

<<

Anoniem279

Bericht 19 Jan 2020 13:32

Vragentopic - Werk en studie

Volgens mij was deze er nog niet!

Ik trap meteen af: ik moet voor een cursus een opdracht doen waarin ik een instructie moet geven. Gewoon een kleine opdracht in een klein groepje, ik geef de instructie en uiteindelijk gaat iemand in mijn groepje me na doen om zo te kijken of het duidelijk was. Maar waar kan ik een instructie over geven? Collega van mij had loempia’s gevouwen, echt superleuk. Maar ik kan niks verzinnen. Er was vooral gezegd niet te moeilijk te denken (origami vouwen, een corsage maken, band plakken oid) en het mag niet iets zijn wat met het werkveld te maken heeft. Maar ik kan echt niets bedenken. Wil iemand me op weg helpen?
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 19 Jan 2020 15:37

Re: Stomme vragen topic - Werk en studie

Leuke opdracht! Misschien kun je instructies geven om een bepaald gerecht te maken, een taart/cake te bakken, of pannenkoeken te bakken?
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 19 Jan 2020 15:42

Re: Stomme vragen topic - Werk en studie

Doet me denken aan dit filmpje:
https://youtu.be/Ct-lOOUqmyY

Hierbij zie je op een grappige manier hoe belangrijk een duidelijke en complete instructie is, ook al lijkt iets voor de hand liggend.

Ik zou iets doen van een plant verpotten (of is dat te simpel?).
Of ramen lappen ofzo?
<<

Anoniem279

Bericht 19 Jan 2020 16:33

Re: Stomme vragen topic - Werk en studie

Green_Pepper schreef:Leuke opdracht! Misschien kun je instructies geven om een bepaald gerecht te maken, een taart/cake te bakken, of pannenkoeken te bakken?

Ik moet het ter plekke laten zien en het moet ter plekke nagedaan worden, heb helaas geen oven/fornuis of zoiets dergelijks tot m’n beschikking. Anders had ik dat zeker gedaan!
Sawadee, ik ga het filmpje eens bekijken! Je opties neem ik mee.

Edit: ik neig zelf ook naar de loempia’s met rijstvellen, ik vind dat echt een leuk idee en m’n collega heeft dit heel wat jaar terug gedaan (niet recent), dus wat dat betreft hoef ik het niet te laten. Ik heb alleen zelf nog nooit loempia’s gemaakt dus ik heb eerst zelf instructies nodig ?
Of iets van koude wraps ofzo. Alleen nog even een lekker recept zonder al teveel ingrediënten/benodigdheden om mee te zeulen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 19 Jan 2020 16:49

Re: Stomme vragen topic - Werk en studie

Of iets van een trifle in glazen potjes (van die goedkope mason jars van de Action) maken, zodat ze ook echt de juiste volgorde moeten maken, lange vingers, jam, vla, vlokken etc. (beef sautéed with peas and onion ?).
Heb je evt alleen een koelkast nodig of zelf een koeltas meenemen als het redelijk snel kan op de dag.
En daarna lekker opeten natuurlijk (lepels mee).
Let's discover the world together.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 19 Jan 2020 19:16

Re: Stomme vragen topic - Werk en studie

Ik heb even gedacht aan dingen waarvoor je weinig 'materiaal' nodig hebt:
- een simpele tekening maken (stap voor stap beschrijven, eerst zet je hier een rechte lijn, etc.)
- een cadeautje inpakken (eerst knip je een stuk papier af in de juiste maat, etc.)
- een simpel spel (domino, mens erger je niet) uitleggen (eerst leg je het spelbord als volgt klaar, etc.)

Edit: of is dat teveel aan het werkveld gerelateerd?
<<

Anoniem279

Bericht 19 Jan 2020 19:30

Re: Stomme vragen topic - Werk en studie

Nee, zijn zeker goede opties! Aan een spel had ik nog niet eens gedacht, dank je wel!
<<

Anoniem279

Bericht 19 Jan 2020 19:36

Re: Stomme vragen topic - Werk en studie

Ik ben eruit! M’n vriend zei ineens: hé, maar jij kan toch ballonvouwen? Dus dat ga ik doen ?
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 19 Jan 2020 19:41

Re: Stomme vragen topic - Werk en studie

Leuke!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 19 Jan 2020 19:59

Re: Stomme vragen topic - Werk en studie

Oh wat een grappig idee. Leuk!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem279

Bericht 19 Jan 2020 20:10

Re: Stomme vragen topic - Werk en studie

Dank je! Moest wel nieuwe ballonnen bestellen, hopelijk zijn die op tijd binnen.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 19 Jan 2020 21:45

Re: Stomme vragen topic - Werk en studie

Marin ?
Ik ben dus niet de enige die wel eens in Friends quotes denkt, haha.

Wat een leuke trouwens, ballon vouwen! Lijkt me ook echt leuk om te doen als ik erbij zou zitten ?
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem271

Bericht 29 Jan 2020 15:39

Re: Stomme vragen topic - Werk en studie

Ik ben een beetje aan het kijken wat ik nu écht leuk vind qua werk. Ik kom uit de kinderopvang, maar ik ben bang dat ik die passie kwijt ben (nu in ieder geval wel :( ). Ik werk nu in een winkel, ik heb het voor nu naar mijn zin, maar ik weet wel dat ik dit niet mijn hele leven wil blijven doen. Hoe ga ik er nu achter komen wat ik écht leuk vind?
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 29 Jan 2020 15:50

Re: Stomme vragen topic - Werk en studie

Ik denk dat een loopbaancoach een goede investering zou kunnen zijn.
Heeft ook altijd op mijn verlanglijstje gestaan maar ik heb nooit een goede /fijne gevonden waar ik mn geld naar toe wilde brengen.
Uiteindelijk ben ik bij een fijn bedrijf terecht gekomen en komt het toch allemaal goed.
30-04-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Jan 2020 15:52

Re: Stomme vragen topic - Werk en studie

Misschien in eerste instantie voor jezelf brainstormen. Opschrijven wat je wel en niet leuk vond aan je werk in de kinderopvang. En denk ook aan andere kwaliteiten die je hebt, niet persé werk gerelateerd maar andere dingen die goed bij jouw karakter en interesses passen. Ik heb hier ooit op het forum een stuk over geschreven, heel lang geleden en ik kan het zelf ook wel gebruiken maar ik zal het even opzoeken voor je! Gevonden! Lang geleden hoor!

rubriek-w-s-4-volg-je-hart-en-maak-van-je-passie-je-baan-t9546.html

En daarnaast is misschien een loopbaancoach iets voor je? En dan misschien niet persé eentje die testjes afneemt waarbij een kant en klaar beroep uitrolt maar meer een workshop waarbij je werkt aan je kwaliteiten en wat je nou echt wilt. Ik denk dat dat ook meer van deze tijd is. Ik volg dit account op Instagram en lijkt mij een leuke workshop, ook niet heel prijzig.

https://instagram.com/ontdekjebestemmin ... 7jfomv992p

https://ontdekjebestemming.nl/workshop- ... achtlijst/

En zo zijn er nog wel meer van dit soort coaches! Misschien dat zoiets iets is?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem271

Bericht 29 Jan 2020 15:58

Re: Stomme vragen topic - Werk en studie

Dat is wel een idee om eens naar te kijken inderdaad. Marin, bedankt voor de links, ik ga ze eens bekijken.

Kees, hoe ben je daar terechtgekomen? Gewoon solliciteren (lijkt me logisch ?) , is het wel iets waarvoor je hebt gestudeerd? Want ik denk er ook aan om te kijken naar iets heel anders en me te laten omscholen. Ik moet nog zo lang werken, wil wel iets doen wat ik lang vol kan houden.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 29 Jan 2020 16:14

Re: Stomme vragen topic - Werk en studie

Ik zat heel erg vast in/aan klantenservice-achtige baantjes / receptioniste iig altijd het eerste aanspreekpunt voor een klant en ik was dat zóóóó beu. Toen heb ik gesolliciteerd op deze functie. Opzicht hetzelfde als wat ik deed maar dan met mensen van ons eigen bedrijf, ik ben nl contactpersoon van de winkels van HA (optiekketen) en wij hebben er een heel erg breed admnistratief / controlerend / aansturend takenpakket bij.
Doordat ik contact heb met eigen collega's is het al veel beter. Echter ben ik gewoon dat eeuwige gebel beu en wil ik eigenlijk al jaren een opleiding volgen maar dat kwam steeds door verschillende reden niet uit of kon niet. Nu kwam dat eigenlijk wel uit en ik ben ik gaan praten bij HR en aan het eind van het liedje ga ik vanaf volgende week werken op de HR-afdeling en begint over een maand mn opleiding tot HR-medewerker en die opleiding wordt betaald door mn werkgever :cheering: :thumbup:
30-04-2017
<<

Anoniem271

Bericht 29 Jan 2020 16:21

Re: Stomme vragen topic - Werk en studie

Netjes Kees, voor jou valt alles dus mooi op zijn plek nu. Heel fijn!
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 29 Jan 2020 16:24

Re: Stomme vragen topic - Werk en studie

Heel fijn idd, ik kwam er gelukkig met alleen een dosis lef, dat kost niet zoveel ;)
30-04-2017
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 29 Jan 2020 16:26

Re: Stomme vragen topic - Werk en studie

Ik heb hetzelfde als jij Kees. Ik ben het zo zat om altijd die klanten tegenover me te hebben. Ik heb volgende week een afspraak met een detacheringsbureau, kijken wat zij voor me kunnen betekenen. Ik hoop uiteindelijk ook bij een meer administratieve functie uit te komen, of een combi. Maar in ieder geval niet meer constant iedere paar minuten een andere klant voor m’n neus.
<<

Anoniem271

Bericht 30 Jan 2020 09:35

Re: Stomme vragen topic - Werk en studie

Marin schreef:Misschien in eerste instantie voor jezelf brainstormen. Opschrijven wat je wel en niet leuk vond aan je werk in de kinderopvang. En denk ook aan andere kwaliteiten die je hebt, niet persé werk gerelateerd maar andere dingen die goed bij jouw karakter en interesses passen. Ik heb hier ooit op het forum een stuk over geschreven, heel lang geleden en ik kan het zelf ook wel gebruiken maar ik zal het even opzoeken voor je! Gevonden! Lang geleden hoor!

rubriek-w-s-4-volg-je-hart-en-maak-van-je-passie-je-baan-t9546.html

En daarnaast is misschien een loopbaancoach iets voor je? En dan misschien niet persé eentje die testjes afneemt waarbij een kant en klaar beroep uitrolt maar meer een workshop waarbij je werkt aan je kwaliteiten en wat je nou echt wilt. Ik denk dat dat ook meer van deze tijd is. Ik volg dit account op Instagram en lijkt mij een leuke workshop, ook niet heel prijzig.

https://instagram.com/ontdekjebestemmin ... 7jfomv992p

https://ontdekjebestemming.nl/workshop- ... achtlijst/

En zo zijn er nog wel meer van dit soort coaches! Misschien dat zoiets iets is?

Ik heb mezelf inmiddels op de wachtlijst gezet voor de workshop. Is vrijblijvend en wil ik alsnog niet deelnemen dat kan dat altijd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 30 Jan 2020 16:21

Re: Stomme vragen topic - Werk en studie

Hee wat leuk Ise! Hopelijk heb je er iets aan. Het klinkt wel als iets wat heel prettig kan zijn en een positieve boost kan geven. Daar geloof ik wel heel erg in, dat dat kan helpen.
Let's discover the world together.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 23 Jul 2020 14:59

Re: Stomme vragen topic - Werk en studie

Wanneer je met ontslag gaat, heb je recht op opgebouwde vakantiegeld. Kan iemand mij vertellen hoeveel dit is? Vanaf wanneer dat wordt opgebouwd?
Ik weet normaal mijn vakantietoeslag wat in mei wordt uitgekeerd. Mijn gedachte is dat delen door 12. Maar dat klopt niet met wat ik uitgekeerd heb gekregen op mijn loonstrook
(Daar is 5 euro uitgekeerd, mn contract verloopt vanaf 1 aug)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

waterkoker

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 23 Jul 2019 11:11

Bericht 23 Jul 2020 15:24

Re: Stomme vragen topic - Werk en studie

Normaal is het 8% van je brutosalaris en je hebt in mei gekregen dus dan zou je nu voor 2 maanden moeten krijgen. Over die 8% betaal je nog wel minimaal 37% belasting. Anders even vragen hoe zij aan die 5 euro komen, klinkt als te weinig.
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1687

Geregistreerd: 01 Jan 2019 10:13

Bericht 23 Jul 2020 15:27

Re: Stomme vragen topic - Werk en studie

Elroya, kan het niet verrekend zijn met uren die je in de min stond?
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers