Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragentopic - Werk en studie

<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 21 Aug 2020 18:35

Re: Stomme vragen topic - Werk en studie

Waarschijnlijk krijg je op je jaartaak een vrijstelling ter grootte van 0,1 fte. Hoe dat verder wordt ingevuld, staat denk ik niet gedefinieerd. In de CAO staat wel zoiets mbt contractgrootte en beschikbare dagdelen, ik denk dat dit ook zal gelden voor deze situatie.
08/2018
05/2021
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4409

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 21 Aug 2020 18:43

Re: Stomme vragen topic - Werk en studie

Op papier heb ik 0,1 fte opgenomen. Ik wilde eerst op 2 dagen de eerste 2 uur opnemen (ivm dochter naar school brengen) maar toen werd me verteld dat het enkel per dagdeel (ochtend/middag) kon. Maar hoe dat met exacte tijden zat, is mij niet verteld. Dat dat ene uur ergens anders weggehaald is, kan dus eigenlijk niet.
Ik ben lid van een vakbond, kan daar inderdaad eens informeren.
december 2016
juli 2019
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 21 Aug 2020 19:12

Re: Stomme vragen topic - Werk en studie

Ik zou dan idd even bij de vakbond informeren.
30-04-2017
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 23 Jul 2020 10:31

Bericht 24 Aug 2020 19:11

Re: Stomme vragen topic - Werk en studie

Kees, ik krijg helemaal geen berichten meer via telegram meer, waarschijnlijk hebben ze mij er al uitgeknikkerd en ook wanneer ik bel zijn ze moeilijk te bereiken. 4 weken geleden nog een mail gestuurd, maar zelfs daar heb ik geen reactie meer op gehad.
Ben er nu wel echt klaar mee. Deze week is mijn laatste week voor hun. Moet woensdag nog wel bellen, want zit nog wel met een aantal vragen, kan morgen niet bellen, want werk de hele dag, en wanneer ik klaar ben is kantoor gesloten. Dus woensdag kan ik pas contact opnemen. Heb dan latedienst.

Vorige week nog contact met nieuwe werkgever gehad, ze wilden weten of ik eerder dan 1 september beschikbaar ben en of ik meer dan 24 uur per week wilde werken, helaas, deze hele week moet ik nog volop werken, maar 24 uur is echt mijn max.
Werk momenteel wel meer dan 24 uur, maar na 3 weken begin ik aan alles te merken, fysiek en mentaal, dat het teveel is.
Ik hoop dat ze een mooi plekje voor mij gevonden hebben, van de week ook navragen, zodat ik echt met een frisse start kan beginnen.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 24 Aug 2020 19:55

Re: Stomme vragen topic - Werk en studie

Weet je al iets meer Niekske?

Jeetje wat slecht Saji!
30-04-2017
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 30 Aug 2020 16:45

Re: Stomme vragen topic - Werk en studie

Ik heb vrijdag gereageerd op een functie bij een grote landelijke organisatie. De functie is leuk en bij mij in het dorp, wel voor 4dgn en mij voorkeur is 3dgn.
Nu wilde ik de vacature aan J laten zien maar ik kan hem niet meer vinden op de site. Wel kwam ik een andere functie tegen, echt heel leuk en breed en die past perfect bij m'n opleiding. Wat verder weg maar voor 24u liefst verdeeld over 5dgn. Als E naar school gaat vlgd jaar mei zou het perfect zijn qua tijden, nu nog niet maar er is een mogelijkheid om het nu in 3dgn te doen.

Het is bij dezelfde contactpersoon. Wat zouden jullie doen? Morgen bellen en dit bespreken of gewoon reageren?
30-04-2017
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 30 Aug 2020 16:52

Re: Stomme vragen topic - Werk en studie

Ik zou bellen en voorleggen. Kijken wat ze zeggen en voor jezelf de keuzes onderbouwen, zodat je daar antwoord op kan geven als ze het vragen.

Misschien een tip: ik sla alle vacatureteksten waar ik op reageer op. Dan kan ik die ook gebruiken ter voorbereiding van een eventueel gesprek.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 30 Aug 2020 16:56

Re: Stomme vragen topic - Werk en studie

Ja, ik heb hem naar mezelf gemaild idd maar zocht hem nu toevallig via de site.
Goeie tip wel.
30-04-2017
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 30 Aug 2020 19:40

Re: Stomme vragen topic - Werk en studie

Ik heb even alles op een rijtje gezet en ga morgen idd even bellen, bedankt Girli.
30-04-2017
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 23 Jul 2020 10:31

Bericht 01 Sep 2020 09:17

Re: Stomme vragen topic - Werk en studie

Ben ik weer met nog een vraag.
Aankomende donderdag start ik bij mijn nieuwe werkgever. Afgelopen vrijdag kennismakingsgesprek gehad bij de detacheerder, ze vroeg of ze ergens rekening mee moest houden qua privé en lichamelijk.
Nu heb ik wel verzwegen om niet over mijn lichamelijke mankementen te spreken, zit namelijk al jaren met hevige rugpijn, sommige handelingen kan ik eigenlijk echt niet doen met mijn rug en werk in de zorg.
Gister naar huisarts geweest, omdat de pijn eigenlijk alleen maar erger wordt en er komen meerdere kwalen bij dan alleen de onderrug. Ben vorig jaar al door de MRI geweest, versmalling in de onderrug en een kleine uitstulping en ben toen ook bij de neuroloog geweest. Huisarts heeft mij gister weer terug gestuurd naar de neuroloog. Hij vertrouwd het niet en de vele therapie die ik al heb gehad en nog steeds krijg, verlichten de pijn en kwalen niet. 1 therapeut liep zelfs vast en verwees mij door naar een andere therapeut, hier 2 weken geleden geweest. Gister ook tegen de huisarts gezegd dat ik mij steeds meer ga afvragen of werken in de zorg voor mij nog haalbaar is, hij keek mij met een bedenkelijk gezicht aan, hierdoor ga ik nog meer twijfelen. Maar wat wil ik dan? Werk zowat 12 jaar in de zorg.
2 oktober kan ik weer terecht bij de neuroloog, weet dat ze mij dan zal doorsturen naar de pijnpoli. Dat heeft de huisarts mij gister verteld, staat namelijk in het verslag van de neuroloog die zij vorig jaar gemaakt heeft. Ben de wanhoop eigenlijk al nabij, want door de akelige pijn die ik ervaar, barst ik vaak, zowat iedere dag, in janken uit. Pijnstillers werken niet en er komen klachten als nek, schouders en bovenarmen bij. Ik weet het gewoon niet meer.
's Nachts wordt ik wakker met pijn en moet dan lopen. Dit sinds een maand. Gek wordt ik ervan! Ik put mij op deze manier lichamelijk en fysiek helemaal uit.
Nu mijn vraag, moet ik werkgever toch inlichten over mijn klachten? Of toch wachten op 2 oktober wat neuroloog zal zeggen?
Ben wel bang, mocht ik toch werkgever gaan inlichten, dat ik mijn werk op het spel zet en inkomen mis loop.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 01 Sep 2020 15:05

Re: Stomme vragen topic - Werk en studie

Wat klinkt dat ontzettend naar zeg, hopelijk komt de neuroloog met een oplossing!

Ik zou hier wel eerlijk over zijn. Ik vraag me zelfs af hoe je dit denkt te kunnen "verzwijgen".
Wanneer je je werk niet goed uit kunt voeren staat toch ook je baan op het spel lijkt mij?
10.04.17
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 23 Jul 2020 10:31

Bericht 07 Sep 2020 11:10

Re: Stomme vragen topic - Werk en studie

Heb het wel verteld, kan pijn ook niet negeren. En is ook zichtbaar dat ik pijn heb. Zo kan ik moeilijk tot staan komen en als ik sta loop ik ook niet helemaal zuiver.
Pijn wordt eigenlijk met de dag erger.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 07 Sep 2020 11:28

Re: Stomme vragen topic - Werk en studie

Jee saji wat akelig!

Heb je lang niet gewerkt? Of ben je pas net weg bij je vorige werkgever? Als ik je klachten zo lees en me voorstel hoe dat met werken moet zijn dan kan ik me voorstellen dat je hiermee naar de bedrijfsarts had gemoeten in je vorige baan.
#teammaple🍁
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 23 Jul 2020 10:31

Bericht 08 Sep 2020 08:58

Re: Stomme vragen topic - Werk en studie

Ik werk in de zorg, bij mijn vorige werkgever kwam ik voornamelijk op locaties die niet heel zwaar voor mijn rug waren, vond ik iets wel zwaar, dan gaf ik dit aan bij een collega.
Sinds vorige week dinsdag begonnen bij nieuwe werkgever, maar de pijn is na de vakantie met de dag erger geworden.
Vandaar dat ik vorige week bij de huisarts ben geweest. Bij nieuwe werkgever heb ik afgelopen week mijn 24 uur gewerkt. Gister was de pijn zo hevig dat ik de huisarts weer gebeld heb met de vraag of ik zwaardere pijnmedicatie kon krijgen en of hij mijn afspraak bij de neuroloog kon vervroegen, moet nog 3,5 week wachten tot ik daar terecht kan.
Pijnmedicatie is gelukt en mag alleen nog lichte werkzaamheden uitvoeren.
Daarna werkgever ingelicht. Alles uitgelegd en dat ik eerst aanzie wat de medicatie doet. Werkt het niet, moet ik mijn huisarts weer bellen en ga dan de ziektewet in, wil ik helemaal niet, maar ja, ik moet nog heel wat jaren met mijn rug.
Is gewoon zo ontzettend vervelend. Symptomen die ik heb lijken op een hernia, maar dat is vorig jaar door de neuroloog niet geconstateerd, wel een versmalling in de rug en een kleine uitstulping (wat later wel kan uitmonden tot een daadwerkelijke hernia).
Omdat de pijn voornamelijk links zit, doe ik nu vrijwel veel met rechts. Helaas zit daar nu zowat dezelfde pijn als links. Dit ook alweer 5 weken.

Het is niet dat ik gestopt ben. Vorig jaar ontslag ingediend bij de werkgever waar ik 3,5 jaar in dienst ben geweest, maar waar ik zwaardere werkzaamheden, sinds de constatering, ben gaan verminderen. Februari bij vorige werkgever begonnen, maar door corona weinig gewerkt, omdat zij weinig aanbiedingen kregen. Daar contract opgezegd en sinds vorige week dus bij een detacheringsbureau begonnen.
Begin nu wel erg te twijfelen of werken in de zorg nog haalbaar is. Zit er zelfs aan te denken om mij te laten omscholen, alleen weet nog niet wat ik dan wil, werk al 12 jaar in de zorg.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 08 Sep 2020 09:42

Re: Stomme vragen topic - Werk en studie

Wat een vervelende toestand zeg! En ook niet iets met een duidelijk vooruitzicht dus. Altijd maar zware pijnstilling slikken lijkt me ook niet fijn.

Misschien is het onderwijs wel wat voor je? Ook op zorgopleidingen zijn docenten nodig en jij hebt veel ervaring uit de praktijk, altijd mooi! Of basisonderwijs natuurlijk!
#teammaple🍁
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 15 Sep 2020 20:41

Re: Stomme vragen topic - Werk en studie

Weten jullie of ik in mijn situatie ergens recht op heb, qua uitkering oid?
Ik denk van niet hoor, maar wil het toch even dubbelchecken en kan het op internet niet goed vinden.

Ik ben in Mei bevallen en ben na mijn verlof niet teruggekeerd bij mijn werkgever. Mijn contract liep in Augustus af en ik heb zelf aangegeven niet terug te willen keren. Ik ben dus sinds 20 Aug uit dienst en ben sindsdien op zoek naar een andere baan.

Echter, gaat het niet goed met me. Al lange tijd niet helaas, maar nu is t zover dat ik echt hulp ga zoeken. Alle symptomen duiden op een postnatale depressie. Met mijn man overleg, en besloten dat ik er eerst zelf bovenop moet komen voordat ik aan het werk kan, want de kans op verzuim is nu gewoon heel groot.

Lang verhaal kort, is er een regeling of uitkering waar ik recht op zou hebben?

Zo niet, geen megaramp, we kunnen het op zich redden zonder mijn salaris (tijdelijk), maar ben toch benieuwd.
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:19

Bericht 15 Sep 2020 20:43

Re: Stomme vragen topic - Werk en studie

Volgens mij heb je nergens recht op aangezien je zelf aangegeven hebt niet terug te willen keren bij je baan.
Goed en knap van je dat je de tijd neemt om zelf te herstellen! Een postnatale depressie is niet niks.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 15 Sep 2020 20:46

Re: Stomme vragen topic - Werk en studie

Wat vervelend dat het niet goed gaat JaneDoe. Volgens mij kun je als je binnen een paar weken na einde dienstverband ziek wordt, wel een zw uitkering krijgen. Je oude werkgever moet die dan regelen. Hoe het precies zit weet ik niet.
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:19

Bericht 15 Sep 2020 20:49

Re: Stomme vragen topic - Werk en studie

Joey schreef:Wat vervelend dat het niet goed gaat JaneDoe. Volgens mij kun je als je binnen een paar weken na einde dienstverband ziek wordt, wel een zw uitkering krijgen. Je oude werkgever moet die dan regelen. Hoe het precies zit weet ik niet.

Dat is als je binnen 4 weken na beëindigen dienstverband ziek wordt.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 15 Sep 2020 20:50

Re: Stomme vragen topic - Werk en studie

Jefi schreef:
Joey schreef:Wat vervelend dat het niet goed gaat JaneDoe. Volgens mij kun je als je binnen een paar weken na einde dienstverband ziek wordt, wel een zw uitkering krijgen. Je oude werkgever moet die dan regelen. Hoe het precies zit weet ik niet.

Dat is als je binnen 4 weken na beëindigen dienstverband ziek wordt.

Dat is nu toch het geval eventueel?
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:19

Bericht 15 Sep 2020 20:52

Re: Stomme vragen topic - Werk en studie

Je hebt helemaal gelijk, ik las niet goed. 20 augustus uit dienst, dus dan zou het misschien nog wel kunnen.
Ik zou contact opnemen met het UWV en je situatie voorleggen.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 15 Sep 2020 20:57

Re: Stomme vragen topic - Werk en studie

Ik zou idd contact opnemen met het UWV en je oude werkgever zsm op de hoogte stellen. Daarnaast spoedig stappen nemen zodat je de juiste hulp krijgt.
Geef wel aan bij het UWV en je oude werkgever dat je denkt dat het een postnatale depressie is. Als je ziekte nl door de zwangerschap is is dat voor de werkgever gedekt.

Sterkte!
30-04-2017
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 15 Sep 2020 22:30

Re: Stomme vragen topic - Werk en studie

Kees schreef:Ik zou idd contact opnemen met het UWV en je oude werkgever zsm op de hoogte stellen. Daarnaast spoedig stappen nemen zodat je de juiste hulp krijgt.
Geef wel aan bij het UWV en je oude werkgever dat je denkt dat het een postnatale depressie is. Als je ziekte nl door de zwangerschap is is dat voor de werkgever gedekt.

Sterkte!


Dat kan alleen maar als het direct aansluitend aan haar wazo is, anders valt het daar niet onder.

Verder kun je idd als binnen 4 weken na uitdiensttreding ziek wordt melden voor de ziektewet. Even checken of je werkgever eigen risicodrager is, dan moet je je melden bij je werkgever en anders bij het UWV (die zullen je anders ook doorsturen).
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 16 Sep 2020 19:44

Re: Stomme vragen topic - Werk en studie

Vanmiddag uwv gebeld, ik had er op zich recht op, maar..... ik was om precies te zijn 1 dag te laat met aanvragen??‍♀️?
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 16 Sep 2020 19:49

Re: Stomme vragen topic - Werk en studie

JaneDoe schreef:Vanmiddag uwv gebeld, ik had er op zich recht op, maar..... ik was om precies te zijn 1 dag te laat met aanvragen??‍♀️?


Je kunt dit met terugwerkende kracht aanvragen. Als je binnen de 4 weken ziet wordt dan heb je er recht op ook al meld je je te laat.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron