Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragentopic - Werk en studie

<<

Anoniem331

Bericht 30 Okt 2022 22:11

Re: Vragentopic - Werk en studie

Oh ik heb een vraag waarvan ik nooit heb gedacht dat ik het me af zou vragen.
Ik heb afgelopen weekend zonder sollicitatiegesprek of wat dan ook een baan aangeboden gekregen. Ik heb altijd gezegd als ik daar ooit nog eens kan gaan werken dan hoef ik daar niet over na te denken en doe ik dat.

Maar, het zijn iets minder uren dan dat ik nu werk, en het is eventueel te combineren met mijn baan nu als ik daar minder ga werken.

Wie van jullie heeft 2 banen en hoe is dat? Ik heb dat heel vroeger wel eens gedaan binnen dezelfde stichting op verschillende locaties.
En hoewel het werk in hetzelfde vakgebied is, zijn het wel 2 verschillende werkgevers.

Ook weet ik niet of mijn huidige leidinggevende er voor open staat dat ik van 5 naar 2 dagen zou gaan, wellicht gaat ze dan liever voor iemand die alle 5 dagen overneemt.

En waar begin ik nu, balletje opgooien bij mijn leidinggevende, dat ik wel de wens heb die andere baan aan te nemen en voorstellen dat ik wel 2 dagen wil blijven werken?
Mn hoofd maakt overuren. Al staat voor mij wel vast dat ik deze baan aanneem.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 30 Okt 2022 22:27

Re: Vragentopic - Werk en studie

Als je al zeker bent dat je die nieuwe baan aanneemt heb je toch niets te verliezen door je huidige werkgever te vragen terug te gaan in uren? Gewoon doen dus. Ik weet ook niet wat voor werk je doet, maar bijna overal is het lastig om personeel te krijgen. Kan mij voorstellen dat je huidige werkgever blij is dat je nog 2 dagen kan blijven dan.
<<

Anoniem331

Bericht 30 Okt 2022 22:32

Re: Vragentopic - Werk en studie

Ja daar zeg je wat. Dat is ook zo.
In de zorgsector. En daar zijn de gaten groot inderdaad.
Ik heb in anderhalf jaar een mooie basis neergezet, voor een ander relatief ‘makkelijk’ om in te stappen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 31 Okt 2022 08:42

Re: Vragentopic - Werk en studie

Ik weet niet hoe het in jouw sector zit met concurrentie. Maar ik zou dat bij verschillende banen die ik heb/had niet mogen.
<<

Anoniem331

Bericht 31 Okt 2022 08:54

Re: Vragentopic - Werk en studie

Zorgsector. Daar waar de enorme gaten zijn.
Ik heb er nog nooit van gehoord dat het in deze sector niet zou mogen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 31 Okt 2022 19:34

Re: Vragentopic - Werk en studie

Voorleggen aan je leidinggevende er zijn meer locaties waar de ab een gedeelde functie is en dan is 2 om 3 best een logische verdeling. Daarbij mogen ze eigenlijk niet weigeren als jij minder wil gaan werken, is wettelijk vastgelegd.
2015 💙
<<

Anoniem331

Bericht 01 Nov 2022 18:11

Re: Vragentopic - Werk en studie

Ah Dankje minx.

Vandaag inderdaad even overlegt. Ze baalt enorm maar gunt het me ook erg.
We gaan beide even sudderen over hoe nu verder.
Aan de andere kant laten weten dat ik graag hun aanbid aanneem. Dus linksom of rechtsom heb ik wel gewoon een nieuwe baan 😆
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2088

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 01 Nov 2022 22:43

Re: Vragentopic - Werk en studie

Ik zou juist bij je nieuwe werkgever navragen of je daar niet iets meer kunt werken of heb je dat al gedaan? Belastingtechnisch een stuk gunstiger. Dat is echt een nadeel met twee banen.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Nov 2022 22:59

Re: Vragentopic - Werk en studie

Geen vraag maar ik wil het eigenlijk gewoon even kwijt. Ik heb vandaag aangegeven / besproken dat ik vanaf januari tijdelijk 32 uur ga werken ipv 28 uur. Wel met als voorwaarde dat dat thuis kan en veelal in de avonduren zou zijn (twee keer twee uur extra), omdat de opvang nu al een stresspunt is.
Maar vind het leuk en fijn dat ik die flexibiliteit daarvoor krijg en natuurlijk extra salaris. Vind thuis in de avond uurtjes werken helemaal niet zo erg (doe ik wel vaker als het overdag door opvang stress niet lukt) en zo kan ik kijken hoe het voelt om toch nog wat meer te werken maar dan wel vanuit huis.
Wie had dat gedacht. 😅😁😅
Let's discover the world together.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 08 Nov 2022 23:03

Re: Vragentopic - Werk en studie

Wat fijn Marin! Leuk dat het zo goed bevalt.
R. 2013
D. 2016
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5492

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 08 Nov 2022 23:07

Re: Vragentopic - Werk en studie

Oeh! Hadden ze tijdelijk iemand nodig voor die uurtjes of had je zelf behoefte aan meer uren werken? Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, spannend, leuk, extra druk 😬. Wel fijn dat je zelf kan indelen nu 🙂.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Nov 2022 23:11

Re: Vragentopic - Werk en studie

Haha ja wel extra druk. Maar als de kinderen slapen en ik toch alleen thuis ben kan ik net zo goed wat nuttigs doen. 😅 Nee het was een vraag voor iedere part timer in het bedrijf voor het hoogseizoen (dus pre-zomervakantie). Ik twijfelde heel erg maar wil het wel proberen. Zeker omdat het seizoensgebonden drukte is. Maar ik wil persé m'n woensdagmiddag en vrijdag vrij houden voor de rust in huis dus kwam hier op uit en daar gingen ze akkoord mee. En het is maar tijdelijk maar nu doe ik't soms onbetaald dus wel fijn als 't gewoon op contract is. 😅
Let's discover the world together.
<<

Kira

Lady-post-a-lot

Berichten: 1101

Geregistreerd: 30 Apr 2022 07:39

Bericht 08 Nov 2022 23:31

Re: Vragentopic - Werk en studie

Ik vind het echt heel knap van je dat je van niks (klinkt oneerbiedig maar bedoel het niet zo) naar nu dus straks 32 uur gaat!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 09 Nov 2022 09:17

Re: Vragentopic - Werk en studie

Stoer Marin! Echt fijn dat het zo goed gaat 💪🏼
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 09 Nov 2022 10:02

Re: Vragentopic - Werk en studie

Wat goed Marin! Natuurlijk zijn er nieuwe 'problemen' nu je werkt in het combineren met je thuissituatie, maar het levert je ook veel op zo te lezen. Fijn dat je zo'n passende werkplek hebt gevonden.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem336

Bericht 10 Nov 2022 08:20

Re: Vragentopic - Werk en studie

Eigenlijk wat Kira aangeeft, lijkt mij na al die jaren bewust voor het bij de kinderen blijven een hele stap 28-32 uur. Fijn dat je het naar het zin hebt en klinkt als een werkbare oplossing, de uren vanuit huis invullen.


Zelf merk ik dat ik na altijd gewerkt te hebben als moeder zijnde, juist nu tot de conclusie kom dat 32 wellicht teveel is. Toen ze jong waren was het een kwestie van verzorgen, spelen etc. Maar nu de kinderen ouder zijn merk ik dat juist onze ondersteuning meer nodig is. Voor de 9-jarige omdat hij niet goed in zn vel zit, voor de brugklasser omdat hij hulp nodig heeft bij het plannen en leren leren. Al dat soort zaken.
Maar minder werken wil ik niet omdat ik dan niet genoeg mee krijg van de ontwikkelingen op werkvlak. En gevoelsmatig heb ik dan ook minder in te brengen, want "je werkt immers maar x aantal uren".

Ik vind het een lastige afweging.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 10 Nov 2022 08:58

Re: Vragentopic - Werk en studie

Ohh dat had ik me niet zo gerealiseerd Elja maar dat klinkt al logisch idd, dat je juist als ze ouder zijn minder zou willen/moeten kunnen werken. Dat zou ik ook een lastige afweging vinden! Is meer thuiswerken en flexibeler uren een optie?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Morrisey

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 420

Geregistreerd: 16 Sep 2022 10:09

Bericht 10 Nov 2022 09:22

Re: Vragentopic - Werk en studie

Interessant om te lezen Elja en een lastige afweging inderdaad. Ik heb zelf ook altijd minimaal 32h gewerkt omdat je anders te weinig invloed hebt en minder mogelijkheden. Nu werk ik fulltime en dat gaat prima met 2 kinderen van 10 en 7. Maar straks in de volgende fase, hoe zal dat zijn? Ik vermoed dat zeker voor mijn oudste de overgang naar de middelbare niet zonder slag of stoot zal gaan, en plannen en overzicht bewaren zijn dingen waar we hem echt wel in moeten ondersteunen.
Ik ben wel blij met flexibel en hybride werken, dat helpt wel. Maar het werk moet wel gedaan worden.
Het gaat niet zozeer om de metworst
<<

Anoniem331

Bericht 10 Nov 2022 09:41

Re: Vragentopic - Werk en studie

Ik ga van 30 naar 35 denk ik, maar wel over minder dagen dus meer vrije tijd. Nooit gedacht dat 5 dagen werken me zo goed zou bevallen.
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:08

Bericht 10 Nov 2022 12:28

Re: Vragentopic - Werk en studie

Elja schreef:Eigenlijk wat Kira aangeeft, lijkt mij na al die jaren bewust voor het bij de kinderen blijven een hele stap 28-32 uur. Fijn dat je het naar het zin hebt en klinkt als een werkbare oplossing, de uren vanuit huis invullen.


Zelf merk ik dat ik na altijd gewerkt te hebben als moeder zijnde, juist nu tot de conclusie kom dat 32 wellicht teveel is. Toen ze jong waren was het een kwestie van verzorgen, spelen etc. Maar nu de kinderen ouder zijn merk ik dat juist onze ondersteuning meer nodig is. Voor de 9-jarige omdat hij niet goed in zn vel zit, voor de brugklasser omdat hij hulp nodig heeft bij het plannen en leren leren. Al dat soort zaken.
Maar minder werken wil ik niet omdat ik dan niet genoeg mee krijg van de ontwikkelingen op werkvlak. En gevoelsmatig heb ik dan ook minder in te brengen, want "je werkt immers maar x aantal uren".

Ik vind het een lastige afweging.


Dit is zo herkenbaar Elja! Ik heb ook altijd 32u gewerkt toen de kinderen nog kleiner waren. Daarna nog tijd 28u en daarnaast een 4-jarige HBO studie. Maar helaas heb ik moeten concluderen dat het met een puberzoon en een jongetje met autisme teveel van het goede was. Ik was mezelf compleet aan het voorbij lopen. Sinds april dit jaar werk ik 24u en heb ik mijn opleiding even op pauze gezet en ik merk dat er veel meer balans is nu. Ik heb alle tijd voor de kinderen als ze hier zijn (heb co-ouderschap met hun vader) en daar gaan ze heel goed op. Het is rustiger hier in huis.
In februari ga ik wel mijn studie weer oppakken, maar rustig aan, op mijn tempo en het tempo van mijn kinderen.

En ik hoop dan maar dat ik over een paar jaar ben afgestudeerd en weer meer kan gaan werken. Dat we de kinderen dan goed hebben "afgeleverd".
Het was wel een heel lastige beslissing, maar als je ziet wat het met je kinderen doet en je dat tegen elkaar afweegt is de beslissing ineens een stuk minder lastig.
<<

Anoniem336

Bericht 10 Nov 2022 17:56

Re: Vragentopic - Werk en studie

Dat is het, een innerlijke strijd. Ga ik puur af op hetgeen ik wil, dan wil ik lekker mijn hoofd breken over werkgerelateerde zaken.


Zit nu in trein richting huis en bij thuiskomst is het eten - afruimen - alles klaarmaken voor morgen - brugklasser helpen met zn laatste toets deze week - man helpt de middelste met schaakhuiswerk - jongste moet zijn logopedie 'taakjes' nog oefenen - etc. En ondertussen zit ik ook nog deels met werkgerelateerde vraagstukken in mijn hoofd.
Kortom, het is continu schakelen en overal maar half mee bezig zijn.

Dus een tijdelijke sabbatical komt veel ter sprake, maar weet eigenlijk wel dat ik dan na 3 maanden alweer 'iets' wil gaan doen. Dus is dat een structurele oplossing....nee.
<<

Anoniem336

Bericht 10 Nov 2022 18:06

Re: Vragentopic - Werk en studie

Dat gevoel idd Janne. Dat je dan het gevoel hebt dat je er dan in ieder geval de tijd voor hebt genomen, om de kinderen op allerlei vlakken zo goed mogelijk op weg te hebben geholpen.

We zien momenteel dat de oudste zich echt snel gaat vormen. Weg uit de vertrouwde omgeving, nieuwe klasgenoten, allerlei dilemma's die opduiken. Hebben we hem wel goed voorbereid, wat willen we hem meegeven, welke vrijheden moeten we hem geven.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 15 Nov 2022 18:04

Re: Vragentopic - Werk en studie

Interessant om te lezen Elja! Moeilijk wel die innerlijke strijd.

Ik had het deze week ook met de vraag of ik (tijdelijk) 36 uur wilde gaan werken voor een hele mooie kans naast mijn huidige functie. Officieel is bij ons 4x9 niet mogelijk dus dan zou het een halve dag op vrijdag betekenen. Maar dat heb ik in het verleden al gedaan en vond ik helemaal niet relax. Als ik geen kind zou hebben zou ik het zo doen (dan zou ik al fulltime werken maar je snapt wat ik bedoel) maar ik wil niet op mijn vrijdag met mijn zoon me "verplicht" voelen om 4 uur te maken, dan krijg ik sowieso het gevoel iedereen te weinig aandacht te geven, terwijl ik die uren op een ander moment toch wel maak. Dus ik heb die zorgen geuit en nu hebben we een hele chille andere oplossing gevonden dus ben heel blij dat ik het besproken heb.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Nov 2022 18:30

Re: Vragentopic - Werk en studie

Wat fijn en goed dat je daar open over bent geweest Harrison. Wil je de chille oplossing delen?
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 15 Nov 2022 18:32

Re: Vragentopic - Werk en studie

Goed bezig Harrison! Wat is er de reden dan van dat 4x9 niet toegestaan is? Lijkt me toch een ideale oplossing.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron