Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragentopic - Werk en studie

<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 31 Aug 2022 18:48

Re: Vragentopic - Werk en studie

Tabbie schreef:Giselle, jij bent echt te goed voor die vent. Maar fijn dat het financieel prima uitpakt.


Ik weet het, ik ben een softie. Vind het ook ergens zo sneu dat hij geen personeel heeft/kan krijgen (ook al begrijp ik heel goed waarom dat zo is maar ja :bounce: ).
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 01 Sep 2022 20:18

Re: Vragentopic - Werk en studie

Heeft hij zich nu een beetje aan z’n afspraken gehouden?
2015 💙
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 10 Sep 2022 15:43

Re: Vragentopic - Werk en studie

Hoi jongens en meiden, 😄

Ik heb even advies nodig. Ik werk sinds 3 maanden bij een kdv waar de sfeer onderling nogal slecht is. Er zijn spanningen tussen de leidsters die vooral met 1 leidster te maken hebben. Die ene leidster heeft een vlotte babbel, lijkt heel vrolijk en amicaal maar komt enorm scherp om de hoek richting sommige leidsters. Ze voelt zich duidelijk beter dan de rest en bij elk inhoudelijk overlegje dat er onderling is tussen leidsters komt zij erbij om met verontwaardigde stem te verkondigen dat dat toch 'al lang duidelijk is en we gewoon zo en zo doen'.

Op zich lijkt de oplossing hiervoor duidelijk, maar zowel gesprekjes met haar als met de leidinggevenden lopen op niks uit. Ze doen er gewoon niks aan
Ik heb 1 collega waar ik erg op gesteld ben en die echt heel erg veel last heeft van die bazige collega. Ook omdat ze gewoon echt keuzes maakt die niet perse goed zijn (jam op boterham baby doen terwijl ouders heel bewust alleen roomboter doen bijv).

Nu is mijn vraag eigenlijk of ik eens met de leidinggevende zal gaan praten. Ik wil ze proberen uit te leggen dat ik het gevoel heb dat er weinig oog is voor het welbevinden is van de leidsters en dat ik denk dat dat best goed op te lossen is door een gesprek met elkaar te hebben onder leiding van een neutraal persoon. Zal ik dat doen, of het zo laten. Persoonlijk heb ik geen last van mensen, alleen van het effect dat het heeft op anderen.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 14:05

Bericht 10 Sep 2022 16:43

Re: Vragentopic - Werk en studie

Ik ben zelf van het gewoon onderling oplossen. Alsnog er zelf geen last van hebt, zou ik er niets mee doen. Heb ik dat wel, dan zou ik dat bij de pedagogisch medewerker in kwestie bespreekbaar maken. Datzelfde zou ik ook je collega’s aanraden. Niet die gesprekjes die niets oplossen, maar gewoon direct een terugkoppeling naar die betreffende collega, op het moment zelf of vrij kort erna.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 10 Sep 2022 19:17

Re: Vragentopic - Werk en studie

Maple schreef:Ik ben zelf van het gewoon onderling oplossen. Alsnog er zelf geen last van hebt, zou ik er niets mee doen. Heb ik dat wel, dan zou ik dat bij de pedagogisch medewerker in kwestie bespreekbaar maken. Datzelfde zou ik ook je collega’s aanraden. Niet die gesprekjes die niets oplossen, maar gewoon direct een terugkoppeling naar die betreffende collega, op het moment zelf of vrij kort erna.


Maar dat heeft dus allemaal al plaatsgevonden. Gesprekken met de collega in kwestie, toen er niks gebeurde met leidinggevende en die heeft vervolgens niks gedaan.
Ik heb er wel last van in de zin dat ik de worsteling zie van collega's op het moment dat ze met haar werken. Gespannen en onzeker zijn ze dan.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 14:05

Bericht 10 Sep 2022 19:24

Re: Vragentopic - Werk en studie

Wat maakt dan dat je denkt dat nóg een gesprek wel gaat helpen?
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 11 Sep 2022 06:44

Re: Vragentopic - Werk en studie

Omdat een gesprek tussen leidinggevende, de leidster die het allemaal veroorzaakt en de leidsters die er last van hebben nog niet in 1 gesprek plaats heeft gebonden. Dat lijkt me constructiever.

Maar ik zou ook gewoon eens met een manager willen spreken waarom ze zo slecht achter hun personeel staan en zo'n passieve houding aannemen (uiteraard in andere woorden).
Het is echt een komen en gaan van leidsters omdat de sfeer als onprettig wordt ervaren. En dat werkt ook door op de kinderen.
Dat moet je gewoon niet willen lijkt me.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 11 Sep 2022 06:50

Re: Vragentopic - Werk en studie

Als al die gesprekken tot niks hebben geleid kun je misschien eens een teambuilding-achtig of workshop iets voorstellen. Niet direct gericht op die leidster maar meer op het je veilig voelen, hoe werken we samen, hoe reageer je op elkaar, wat vindt de een moeilijk, waar kan de ander in groeien. Etc. Als de sfeer niet zo relax is dan moeten de leidinggevenden daar toch iets mee lijkt me.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 11 Sep 2022 09:49

Re: Vragentopic - Werk en studie

Je werkt er net 3 maanden zeg je. Komt er nog een gesprek om te bespreken hoe je het vindt gaan daar? Dat lijkt mij wel een mogelijkheid om eens te bespreken dat je wel een idee hebt waarom het verloop van personeel zo hoog is. Persoonlijk zou ik ook niet weten hoe lang ik in een dergelijk bedrijf wil werken. Ik bedoel, er wordt om personeel gesmeekt in de kinderopvang, ander werk is zo gevonden. Ik zou dus vragen of zij nog constructieve oplossingen zien om deze problemen op te lossen. Ik zou ook de collega die er zo veel last van heeft op het hart blijven drukken dat ze met haar meerdere moet blijven praten hierover. Als zij zich er maar bij neerlegt dan vind het management het blijkbaar ook wel prima zo. Als ik haar was, was ik sowieso al lang weggeweest. Het is werk en zou toch niet zo stressvol moeten zijn. Het zou het mij niet waard zijn in ieder geval als ik weet dat de banen voor het oprapen liggen.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 11 Sep 2022 12:47

Re: Vragentopic - Werk en studie

Ja, dat ben ik helemaal met je eens. Ik weet toevallig dat er meedere leidsters op zoek zijn naar ander werk, maar ze willen dat pas na Jan. Doen omdat ze dan een bonus krijgen.

Ik ga nog eens nadenken over een goede aanpak.

Bedankt voor jullie adviezen. Jouw advies is ook een goede Zora, en eigenlijk inderdaad een beetje de richting die ik op wilde toen ik mijn vraag stelde.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 18 Sep 2022 10:59

Re: Vragentopic - Werk en studie

Olíve schreef:
Maple schreef:Ik ben zelf van het gewoon onderling oplossen. Alsnog er zelf geen last van hebt, zou ik er niets mee doen. Heb ik dat wel, dan zou ik dat bij de pedagogisch medewerker in kwestie bespreekbaar maken. Datzelfde zou ik ook je collega’s aanraden. Niet die gesprekjes die niets oplossen, maar gewoon direct een terugkoppeling naar die betreffende collega, op het moment zelf of vrij kort erna.


Maar dat heeft dus allemaal al plaatsgevonden. Gesprekken met de collega in kwestie, toen er niks gebeurde met leidinggevende en die heeft vervolgens niks gedaan.
Ik heb er wel last van in de zin dat ik de worsteling zie van collega's op het moment dat ze met haar werken. Gespannen en onzeker zijn ze dan.


Nou is er dus actie onderkomen. De leidinggevende en manager hebben afgelopen week aan de leidster in kwestie verteld dat zij op een andere plek binnen de organisatie moet gaan werken.
Dus er is iets gebeurd, maar voelt toch lullig. Voor mijn idee is er een stap overgeslagen. Namelijk de onderlinge communicatie met elkaar, om een kans te geven gedrag te veranderen.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 18 Sep 2022 22:44

Re: Vragentopic - Werk en studie

Minx schreef:Heeft hij zich nu een beetje aan z’n afspraken gehouden?


Wat die twee laatste dagen betreft: redelijk. Hij heeft zelf de keuken schoongemaakt die donderdag en ik heb vrijdagmiddag mn fooi waar ik nog recht op had gekregen.

Alleen nu wacht ik dus nog op mijn loon. Hij heeft geen uren doorgegeven aan het payrollbedrijf dus kon ik niet uitbetaald worden. Ik heb hem gisteren mijn uren geappt zodat hij die zsm kan accorderen, maar hij reageert niet op mijn app. Hij reageerde ook al niet op telefoontjes van het payrollbedrijf dus dit zal wel weer een staartje krijgen … klote want ik heb dat geld gewoon nodig.
Laatst gewijzigd door Giselle op 19 Sep 2022 20:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 18 Sep 2022 22:55

Re: Vragentopic - Werk en studie

Oh balen Giselle.. ik ben er op die manier een keer bijgenaaid en heb dat geld nooit meer gezien 😔 ging toen om 600 euro (meerdere dagen gewerkt) maar advocaat was duurder. Dus advies was toen om het maar te accepteren. Hopelijk komt het bij jou wel goed. Maar heb toen wel een dreun opgelopen in mijn vertrouwen naar mensen.

Hoe bevalt je nieuwe werk?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 19 Sep 2022 12:11

Re: Vragentopic - Werk en studie

Jemig wat een ellende met die vent! Hoop echt voor je dat je je geld nog krijgt.
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 19 Sep 2022 17:04

Re: Vragentopic - Werk en studie

Jeetje wat een nare vent. Hoop dat je het meer naar je zin gaat hebben bij je nieuwe werkgever.
Let's discover the world together.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 19 Sep 2022 20:37

Re: Vragentopic - Werk en studie

Nou, het lijkt mee te vallen. Vandaag weer gebeld door het payrollbedrijf. Ik moest ineens mn vrije dagen die ik gehad heb doorgeven want die moeten van mn vakantiedagen af en mogen niet verrekend worden met tijd voor tijd uren. Flauw dat hij daar ineens moeilijk over gaat doen, maar als het goed is wordt morgen mn loon overgemaakt en daarna krijg ik (hopelijk zsm) de eindafrekening met vakantiegeld en overgebleven vakantie- en overuren.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 19 Sep 2022 20:39

Re: Vragentopic - Werk en studie

Tabbie schreef: Hoe bevalt je nieuwe werk?


Nieuwe werk bevalt heel goed! Ik moet nog wat wennen aan de uren, op maandagen begin ik om 8 uur en dat is toch wel heul vroeg 🥱 maar verder gaat het echt goed en is iedereen tevreden. Heerlijk ook om ‘s avonds om zes uur thuis te zijn.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 20 Sep 2022 06:53

Re: Vragentopic - Werk en studie

Fijn!
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1679

Geregistreerd: 14 Sep 2022 20:10

Bericht 28 Sep 2022 15:54

Re: Vragentopic - Werk en studie

Ze bestaan maar ik ken de naam niet, hopelijk kunnen jullie mij helpen en advies geven.

Ik zoek een soort kladblok, met blanco pagina's maar dan als whiteboard dus weer weg te vegen.
En formaat is denk ik a5 het fijnste? Moet in mijn tas passen maar moet er wel picto's in kunnen tekenen.
En dan echt goed schoon te krijgen maar ook weer niet te duur 😅
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 28 Sep 2022 16:05

Re: Vragentopic - Werk en studie

Bedoel je correctbook?
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 28 Sep 2022 16:12

Re: Vragentopic - Werk en studie

Er zijn verschillende merken op de markt. Uitwisbare notebooks. Ik heb er eentje van greenstory
december 2016
juli 2019
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 28 Sep 2022 16:45

Re: Vragentopic - Werk en studie

Moyu heb ik! Vind ik veel fijner dan de correctbook die ik had
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 28 Sep 2022 20:43

Re: Vragentopic - Werk en studie

Bambook heb je ook nog, zelf heb er een van mygreenstrory
2015 💙
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1679

Geregistreerd: 14 Sep 2022 20:10

Bericht 29 Sep 2022 15:39

Re: Vragentopic - Werk en studie

Bedankt! Dat was het inderdaad. Kan ik weer vooruit.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 29 Sep 2022 15:56

Re: Vragentopic - Werk en studie

Moyu vind ik ook fijner dan correctbook.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron