Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe leer ik de tweeling mee eten met de pot

<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 18 Jan 2020 18:48

Hoe leer ik de tweeling mee eten met de pot

Tot ze een maand of 8 waren aten ze vers gemaakte hapjes en van de een op andere dag weigerden ze dat. We zijn toen potjes gaan geven en bleven wel proberen met verse hapjes.

Dochtertje lust zo nu en dan wel iets wat wij eten maar zoontje weigert nog steeds.
Alleen weigert hij ook potjes dus we hebben zoiets, we stoppen ook met potjes en ze leren maar te eten wat wij eten.

Maar hoe doen we dat? Gewoon elke dag aanbieden en als ze het weigeren niks eten (behalve toetje, krijgen ze bij ons altijd).

Vind het zo zielig en ze zijn daar nog zo klein voor. Maar aan de andere kant gaat het anders misschien nooit lukken.

De oudste eet trouwens ook nog steeds niks en die is laatst 4 geworden.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 18 Jan 2020 19:07

Re: Hoe leer ik de tweeling mee eten met de pot

Wat ontzettend lastig. Ik zou inderdaad gewoon blijven aanbieden en er verder niet te veel druk op proberen te leggen. Want strijd ervan maken werkt ook niet.

Hier eet de jongste ook vaker niet dan wel momenteel. Nouja dan maar niet. Als hij honger krijgt meld bij zich wel. Ik probeer er een beetje rekening mee te houden wat hij wel lekker vindt. Broccoli eet hij wel graag.
En hij krijgt alleen vlees als hij ook wat groenten en aardappeltjes heeft gegeten.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem308

Bericht 18 Jan 2020 19:47

Re: Hoe leer ik de tweeling mee eten met de pot

Appelmoes al ingezet? Dochter eet haar groente wel op als we haar daarmee belonen.
Idem voor kaas. Dat krijgt ze pas op haar pasta als ze als flink wat op heeft.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Jan 2020 20:14

Re: Hoe leer ik de tweeling mee eten met de pot

Echt zo lastig!
Wij lijken, drieduizend keer afkloppen, er nu eindelijk vanaf. Heeft echt LANG geduurd. We hebben van alles geprobeerd, wel alternatief (boterham pindakaas), geen alternatief, groenten verwerken in dingen zoals groente muffins en bladerdeeghapjes, smoothies, soep.
Blijven proberen, altijd vers gekookt voor hem. En ineens ging het weer. Pas echt sinds kort hoor. Maar mijn advies zou inderdaad zijn blijven proberen. Hoe frusterend ook.
Laatst gewijzigd door Marin op 18 Jan 2020 20:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 18 Jan 2020 20:24

Re: Hoe leer ik de tweeling mee eten met de pot

Hier ging die fase vanzelf voorbij.
En toen kwam ie weer, en was het weer voorbij ? En zo nog 50x ongeveer.
Gewoon mee eten met de pot. Dan heb je er het minste werk mee.
2016
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 18 Jan 2020 21:15

Re: Hoe leer ik de tweeling mee eten met de pot

Normaal zou ik zeggen, het is een fase. Maar met 8mnd vind ik het wel jong. Ik weet dat de oudste rond 1 jaar begon, zoon rond 1,5 en jongste nu ook met een jaar. Jongste wil ik nog wel eens een halve snee geven, of net wat meer toetje. Maar ze heeft het ook niet altijd, dat scheelt wel.
Heb je t al eens geprobeerd om in stukken aan te bieden, of juist gepureerd? Of te voeren of zelf laten eten (dat laatste scheelt hier nu. Dat geknoei, tja daar leren ze van)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem280

Bericht 18 Jan 2020 23:15

Re: Hoe leer ik de tweeling mee eten met de pot

Hier zijn ze inmiddels 5 en 1 van de 2 eet nog altijd mondjes maat.
Ik maak er nooit geen strijd van.
Maar mijn vriend wel.
Al zovaak tegen hem gezegd:
Hoe lang eet ze al zo slecht/weinig?
Heb jij de strijd al eens van haar gewonnen?

Ze hebben hier tot 1 jaar weinig potjes gehad.
Ze aten al snel met de pot mee.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 19 Jan 2020 16:39

Re: Hoe leer ik de tweeling mee eten met de pot

Ik lees graag mee. Wij zitten hier ook al maanden mee te klooien, zoontje is nu ruim 1,5. Potjes eet hij enigszins, maar verder wordt alles met enigszins structuur direct uitgespuugd. Ik zet hem elke dag tegen beter weten in snoeptomaatjes en komkommer voor, maar hij weigert. Zelfde met groenten, vlees, pasta, aardappel..... maakt niet uit, hij eet het niet.

Ik heb dus hetzelfde met helemaal niks als alternatief geven. Voor mij gevoel kan ik hem nu nog niet goed uitleggen dat hij honger krijgt als hij niks eet, dus helemaal geen alternatief vind ik ook weer zo.... plus dat ik dan s nachts om 4 uur m’n bed uit kan vanwege een hongerig kind en ik geen idee heb wat ik hem dan zou moeten geven?

Dus ik lees mee en ben benieuwd naar alle tips.
Hoe oud is je tweeling nu?
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 19 Jan 2020 21:28

Re: Hoe leer ik de tweeling mee eten met de pot

AMM schreef:Appelmoes al ingezet? Dochter eet haar groente wel op als we haar daarmee belonen.
Idem voor kaas. Dat krijgt ze pas op haar pasta als ze als flink wat op heeft.


Nee nog niet! Wat stom dat ik daar nog niet aan gedacht heb zeg. Ga ik van de week eens proberen
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 19 Jan 2020 21:33

Re: Hoe leer ik de tweeling mee eten met de pot

JaneDoe schreef:Ik lees graag mee. Wij zitten hier ook al maanden mee te klooien, zoontje is nu ruim 1,5. Potjes eet hij enigszins, maar verder wordt alles met enigszins structuur direct uitgespuugd. Ik zet hem elke dag tegen beter weten in snoeptomaatjes en komkommer voor, maar hij weigert. Zelfde met groenten, vlees, pasta, aardappel..... maakt niet uit, hij eet het niet.

Ik heb dus hetzelfde met helemaal niks als alternatief geven. Voor mij gevoel kan ik hem nu nog niet goed uitleggen dat hij honger krijgt als hij niks eet, dus helemaal geen alternatief vind ik ook weer zo.... plus dat ik dan s nachts om 4 uur m’n bed uit kan vanwege een hongerig kind en ik geen idee heb wat ik hem dan zou moeten geven?

Dus ik lees mee en ben benieuwd naar alle tips.
Hoe oud is je tweeling nu?


Vervelend he..
de tweeling is over 2 weken 1,5 jaar.

We zijn ook al maanden ‘s nachts op met ons zoontje, hij wordt telkens huilend wakker, echt tot krijsen toe.
We hebben al van alles geprobeerd en we denken dat dit ook wel met honger te maken kan hebben. Zodra ik beneden ben, maakt niet uit hoelaat ‘s nachts/ begin van de ochtend, dan loopt hij meteen naar de kast voor een koekje. Melk of een boterham weigert hij dan ook.
Maar ik kan toch moeilijk het ventje alleen maar koekjes geven.
Hij zit al onder het onderste lijn qua gewicht.

Lastig vind ik het..

We doen zeker ook niet dwingen, pushen enz hoor.
Dan geen eten en alleen een toetje.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 19 Jan 2020 21:34

Re: Hoe leer ik de tweeling mee eten met de pot

Elroya schreef:Normaal zou ik zeggen, het is een fase. Maar met 8mnd vind ik het wel jong. Ik weet dat de oudste rond 1 jaar begon, zoon rond 1,5 en jongste nu ook met een jaar. Jongste wil ik nog wel eens een halve snee geven, of net wat meer toetje. Maar ze heeft het ook niet altijd, dat scheelt wel.
Heb je t al eens geprobeerd om in stukken aan te bieden, of juist gepureerd? Of te voeren of zelf laten eten (dat laatste scheelt hier nu. Dat geknoei, tja daar leren ze van)


Yep, gepureerd en in stukken, zelf laten eten en geven. Helaas nog geen resultaat.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 19 Jan 2020 22:29

Re: Hoe leer ik de tweeling mee eten met de pot

Hier al sinds zoon een jaar is, is inmiddels 2 jaar en 2 maanden. We hebben het volledig los gelaten, hij eet of wel, of niet. Geen vervanging, niet paaien met bv appelmoes, want we dachten dan eet hij het straks ook niet meer zonder, geen aandacht aan zijn eten, en dan maar honger... het helpt geen bal haha, hij eet als die zin heeft. Hij krijgt wel een toetje (yoghurt) maar dat eet hij 9 van de 10x ook niet, of stopt na 1/2 happen.

Dus geen tips, maar niet teveel een “ding” van maken sowieso. Als wij over zijn bord beginnen of het benoemen wat er ligt gaat ie gelijk al mopperen, zeggen we niks, gaat er heel soms een hap ergens van in.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 20 Jan 2020 09:48

Re: Hoe leer ik de tweeling mee eten met de pot

Oh wat rot ShallY dat ze zo slecht eten. Bij mijn oudste dochter is het ook al zo lang gedoe met eten. Maar zij is een stuk ouder dan de tweeling dus wat voor haar nu werkt, werkt nog niet voor jouw kindjes denk ik.

Gek dat je zoontje blijkbaar wel honger heeft maar gewoon niks eet. Eet hij overdag wel brood? Zou het weigeren met de structuur van dingen te maken kunnen hebben? Heeft hij ook moeite met slikken en kauwen? Dan zou je aan een logopedist kunnen denken die een keertje meekijkt.

Als het er om gaat dat hij voedingsstoffen binnen krijgt zou je nog kunnen proberen om smoothies te maken en daar ook wat groente aan toe te voegen. Of toch nog maar wat pap geven voor het slapen gaan, voor een vollere maag.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 21 Jan 2020 21:08

Re: Hoe leer ik de tweeling mee eten met de pot

Hier dan wel geen tweeling maar met L. ook drama. Vanavond dacht ik dat ze pasta at, na 3 hapjes was het weer klaar. Ik word er gek van.

Appelmoes kan ik ook wel eens proberen, krijgt F. ook dus waarom L. niet!
⁠♡♡♡
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 21 Jan 2020 21:16

Re: Hoe leer ik de tweeling mee eten met de pot

E. was altijd een slechte eter, tegenwoordig eet ze meestal haar bord leeg.
L. eet sowieso eigenlijk geen groente.. Wel droge pasta, rijst en gebakken aardappelen, maar daar houdt het ook wel mee op helaas.
Omdat het bij de oudste uiteindelijk goed is gekomen, ga ik ervan uit dat dit met L. ook nog wel komt. Ik maak er iig niet teveel drukte om. Werkt toch niet met een kind van 1,5, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 21 Jan 2020 22:04

Re: Hoe leer ik de tweeling mee eten met de pot

Pippa schreef:Hier al sinds zoon een jaar is, is inmiddels 2 jaar en 2 maanden. We hebben het volledig los gelaten, hij eet of wel, of niet. Geen vervanging, niet paaien met bv appelmoes, want we dachten dan eet hij het straks ook niet meer zonder, geen aandacht aan zijn eten, en dan maar honger... het helpt geen bal haha, hij eet als die zin heeft. Hij krijgt wel een toetje (yoghurt) maar dat eet hij 9 van de 10x ook niet, of stopt na 1/2 happen.

Dus geen tips, maar niet teveel een “ding” van maken sowieso. Als wij over zijn bord beginnen of het benoemen wat er ligt gaat ie gelijk al mopperen, zeggen we niks, gaat er heel soms een hap ergens van in.


Ik ga hem zeker niet pushen hoor, heeft toch geen zin.
Alleen maak ik me een beetje zorgen omdat het al zo’n klein spinnetje is.
Maar ja wat doe je eraan..

Aanbieden en als hij niet wil dan wil hij niet.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 21 Jan 2020 22:11

Re: Hoe leer ik de tweeling mee eten met de pot

Teun schreef:Oh wat rot ShallY dat ze zo slecht eten. Bij mijn oudste dochter is het ook al zo lang gedoe met eten. Maar zij is een stuk ouder dan de tweeling dus wat voor haar nu werkt, werkt nog niet voor jouw kindjes denk ik.

Gek dat je zoontje blijkbaar wel honger heeft maar gewoon niks eet. Eet hij overdag wel brood? Zou het weigeren met de structuur van dingen te maken kunnen hebben? Heeft hij ook moeite met slikken en kauwen? Dan zou je aan een logopedist kunnen denken die een keertje meekijkt.

Als het er om gaat dat hij voedingsstoffen binnen krijgt zou je nog kunnen proberen om smoothies te maken en daar ook wat groente aan toe te voegen. Of toch nog maar wat pap geven voor het slapen gaan, voor een vollere maag.



Brood eet hij over het algemeen wel goed. Er zijn dagen dat hij het wat minder eet.
Het heeft lang geduurd voordat hij brood een beetje kon eten, verslikte zich snel maar ook in koekjes.

Inmiddels gaat dat wel goed.

Smoothies kan ik weleens proberen maar hij is wel een pitserd wat dat betreft dus denk eigenlijk niet dat hij dat gaat drinken. Net zo’n moeilijke als zn grotere broer.

Het heeft ook wel even geduurd voordat hij 12 maanden potjes at maar dat gaat allemaal goed dus denk eigenlijk niet dat het daar aan ligt.

Bedankt trouwens allemaal voor de tips!!

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers