Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fases in je relatie?

<<

Anoniem44

Bericht 01 Nov 2013 18:36

Fases in je relatie?

Je hoort wel eens dat er verschillende fases bestaan in een relatie, zo heb je bijvoorbeeld de 'seven year itch', die stelt dat stellen na zeven jaar voor een soort breekpunt komen te staan. Veel stellen zouden hun relatie na zeven jaar beëindigen. Ik ben benieuwd of jullie bepaalde fasen in jullie relatie kunnen ontwaren. Bestaan ze wel? En denk je dat stellen in iedere relatie ongeveer dezelfde fasen doorlopen, of is dat voor iedereen anders?
<<

Anoniem30

Bericht 01 Nov 2013 18:45

Re: Fases in je relatie?

O ik zal het vast in mijn agenda zetten voor over 3 jaar :thumbup:

Maar, ik denk dat het per relatie zal verschillen. Sommige mensen hebben vrij snel slechte tijden en dan komt je relatie soms toch wel onder druk te staan en wordt het flink onder de loep gelegd, terwijl het bij iemand anders misschien goed gaat allemaal, zonder problemen :yes:
<<

Artemis

Bericht 01 Nov 2013 20:03

Re: Fases in je relatie?

Globaal gezien wel, maar niet qua jaren.

Ik denk dat iedereen ongeveer de fase van daten, samen gaan wonen en iets samen gaan opbouwen doorloopt.
En vaak daarna kinderen, en dus tropenjaren en vaak wat minder tijd voor elkaar dan daarvoor.

En daarna de kinderen wat groter en wat meer vrijheid, en daarachteraan pensioen.

En dat zijn wel fases die de meeste stellen een beetje doorlopen. De een beter dan de ander.
<<

Anoniem44

Bericht 01 Nov 2013 20:41

Re: Fases in je relatie?

Ik hoorde laatst dat je relatie pas na vier jaar relatie een echte crisis krijgt en dat veel relaties hierop stranden. De ander zegt dan weer dat zeven jaar zo'n kantelpunt zou zijn. Of als je je eerste kind krijgt. Ik vind dat altijd zulke rare aannames, alsof iedere relatie dezelfde fasen doorloopt, dat geloof ik dus niet.

Wij hebben bijvoorbeeld gelijk in het eerste jaar al heel wat te verduren gehad. Hierdoor zijn we gelijk sterk naar elkaar toe gegroeid, we zijn ook al binnen een half jaar gaan samenwonen. Ik denk dat je op die manier elkaar veel beter leert kennen dan als je eerst een jaar blijft daten en alleen maar leuke dingen meemaakt samen.
<<

Reva

Bericht 01 Nov 2013 20:47

Re: Fases in je relatie?

Ik vind het nogal een aanname dat als je niet samenwoont je alleen maar de leuke dingen meemaakt van/met elkaar.
<<

Anoniem7

Bericht 01 Nov 2013 21:05

Re: Fases in je relatie?

Whahaha, oh, die '7 year itch' doet me denken aan mijn oom. In de zomer toen mijn ex en ik nog samen waren waren we op een verjaardag en vroeg hij hoe lang we nu al samen waren. Zeven jaar, die zomer. Ik weet nog zo goed dat hij toen zei, 'Oh, dat waren dan jullie zeven vette jaren, pas maar op, nu komen de zeven magere', met een dikke knipoog. Een half jaar later waren we gescheiden. Staat er natuurlijk volledig los van, maar mijn arme oom durft er nu niks meer van te zeggen haha :lol: Hij vroeg laatst hoe lang m'n vriend en ik samen waren en toen zei hij nog, als jij en R zeven jaar samen zijn, herinner me dan even aan dat ene, wil je :lol:
<<

Artemis

Bericht 01 Nov 2013 21:17

Re: Fases in je relatie?

Oh ja die hadden we kunnen zien aankomen, een vraag stellen om vervolgens het antwoord te negeren en gewoon even te melden dat jouw manier beter is dan alle andere manieren.

Natuurlijk.

Nou, topic kan weer dicht mensen!
<<

Anoniem119

Bericht 01 Nov 2013 21:23

Re: Fases in je relatie?

Die zeven jaar itch zitten wij nog lang niet op, maar natuurlijk merk je wel iets van fases. Dat is net zoals met het leven, en als het goed is groeit je relatie daarin mee.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 01 Nov 2013 22:00

Re: Fases in je relatie?

wij ons waren de eerste jaren geweldig. Daarna kregen we alleen maar ellende allemaal begonnen 8 jaar geleden. Dus de 7 slechte jaren gaan maar door
Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 01 Nov 2013 22:03

Re: Fases in je relatie?

Artemis schreef:Oh ja die hadden we kunnen zien aankomen, een vraag stellen om vervolgens het antwoord te negeren en gewoon even te melden dat jouw manier beter is dan alle andere manieren.

Natuurlijk.

Nou, topic kan weer dicht mensen!


Ja dat dacht ik ook al.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem119

Bericht 01 Nov 2013 22:18

Re: Fases in je relatie?

sarah1985 schreef:wij ons waren de eerste jaren geweldig. Daarna kregen we alleen maar ellende allemaal begonnen 8 jaar geleden. Dus de 7 slechte jaren gaan maar door


Doen jullie ooit wel leuke dingen samen Sarah? Jullie zijn toch meerdere keren op vakantie geweest enzo, o.a. naar Londen en naar een strand (van die foto die ik nog bewerkt heb die bij jullie aan de muur hangt). Het kan toch niet alleen maar ellende zijn? Ook al zijn er moeilijke tijden, sta je elkaar toch bij? Of ben je elkaar echt helemaal kwijt in je huwelijk geraakt?
<<

Anoniem7

Bericht 01 Nov 2013 22:27

Re: Fases in je relatie?

Haal je nog wel positieve energie uit het samen zijn dan, Sarah?
<<

Anoniem166

Bericht 01 Nov 2013 22:32

Re: Fases in je relatie?

Wij zeggen ook wel eens tegen elkaar dat het tijd is om er een punt achter te zetten, we zijn ten slotte 7 jaar bij elkaar. Maar wij zijn gewoon altijd saai, dus dat bindt dan toch :cheering:
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 01 Nov 2013 22:44

Re: Fases in je relatie?

Artemis schreef:Oh ja die hadden we kunnen zien aankomen, een vraag stellen om vervolgens het antwoord te negeren en gewoon even te melden dat jouw manier beter is dan alle andere manieren.

Natuurlijk.

Nou, topic kan weer dicht mensen!
:lol:

Ik denk dat er wel bepaalde gebeurtenissen zijn in een gemiddeld leven die veel impact op je relatie hebben en dat veel stellen dan even een dip hebben. Dat heeft dan niks te maken met hoe lang je al samen bent maar gewoon aan dat datgene de status quo verandert en je als stel daaraan moet aanpassen, zoals bijvoorbeeld het krijgen van een kind. Maar tegelijkertijd zullen er ook zat stellen zijn die door die momenten heen fietsen en juist op andere momenten het even moeilijk hebben.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 01 Nov 2013 23:06

Re: Fases in je relatie?

Marin schreef:
sarah1985 schreef:wij ons waren de eerste jaren geweldig. Daarna kregen we alleen maar ellende allemaal begonnen 8 jaar geleden. Dus de 7 slechte jaren gaan maar door


Doen jullie ooit wel leuke dingen samen Sarah? Jullie zijn toch meerdere keren op vakantie geweest enzo, o.a. naar Londen en naar een strand (van die foto die ik nog bewerkt heb die bij jullie aan de muur hangt). Het kan toch niet alleen maar ellende zijn? Ook al zijn er moeilijke tijden, sta je elkaar toch bij? Of ben je elkaar echt helemaal kwijt in je huwelijk geraakt?


oh we doen ook zeker wel leuke dingen samen hoor. Maar elke keer als het een beetje goed gaat. Komt er weer een dikke tegenslag. Net zoals met Londen dat we niet terug konden nu zie ik die reis als iets negatiefs terwijl dat onzin is natuurlijk. Moet positief denken van de therapeut
Afbeelding
<<

Anoniem7

Bericht 01 Nov 2013 23:30

Re: Fases in je relatie?

Haha, omdenken dus, Sarah :) Daar zijn leuke boeken over, trouwens. Ik volg het nu op Twitter en Facebook en heb zelf een leuk cadeauboekje over omdenken liggen, maar ik wil de boeken 'Ja maar... Huh?', 'Omdenken is stom' en 'Ik ben oké, jij bent een sukkel' ook nog hebben. Erg leuk en inspirerend om te lezen en het helpt ook echt om positiever in de wereld te staan.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 02 Nov 2013 01:51

Re: Fases in je relatie?

Maple schreef:Haha, omdenken dus, Sarah :) Daar zijn leuke boeken over, trouwens. Ik volg het nu op Twitter en Facebook en heb zelf een leuk cadeauboekje over omdenken liggen, maar ik wil de boeken 'Ja maar... Huh?', 'Omdenken is stom' en 'Ik ben oké, jij bent een sukkel' ook nog hebben. Erg leuk en inspirerend om te lezen en het helpt ook echt om positiever in de wereld te staan.


Ik heb laatst een lezing gehad van de schrijver van deze boeken, volgens mij. Berthold Gunster o.i.d.? Erg interessant!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem7

Bericht 02 Nov 2013 01:54

Re: Fases in je relatie?

Bliss schreef:
Maple schreef:Haha, omdenken dus, Sarah :) Daar zijn leuke boeken over, trouwens. Ik volg het nu op Twitter en Facebook en heb zelf een leuk cadeauboekje over omdenken liggen, maar ik wil de boeken 'Ja maar... Huh?', 'Omdenken is stom' en 'Ik ben oké, jij bent een sukkel' ook nog hebben. Erg leuk en inspirerend om te lezen en het helpt ook echt om positiever in de wereld te staan.


Ik heb laatst een lezing gehad van de schrijver van deze boeken, volgens mij. Berthold Gunster o.i.d.? Erg interessant!

Echt.. Wat leuk! Ik heb ooit het kleine cadeauboekje als afscheidscadeautje voor m'n collega's gekocht omdat ik altijd van de 'ja maars' ben, maar na doorlezen ben ik er zelf ook fan van. De andere boeken zijn me nu even te prijzig, dus ik moet het even doen met alles op Facebook en Twitter. Maar ik vind het zo leuk!
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 02 Nov 2013 02:50

Re: Fases in je relatie?

Ik denk dat iedere relatie verschilt en iedereen het anders ervaart maar dat je uiteindelijk wel allemaal ongeveer hetzelfde doorloopt, afhankelijk van de jaren. Ik denk dat iedereen bepaalde fases op zijn of haar eigen manier ervaart.

Als ik naar mijn eigen relatie kijk (sinds 2001) dan zeg ik de eerste jaren: verliefd, daten, gezelligheid.
In 2005 (na 4 jaar) kwamen de breekpuntjes van onzekerheid en zijn we een tijde uit elkaar gegaan.

In 2006 wisten we het zeker wij hoorden bij elkaar.

2007 (na ruim 6 jaar) zijn we gaan samen wonen.

In 2008 hebben we ontzettend veel overwonnen en wisten we het helemaal zeker: wij gaan oud worden met elkaar...!!

In 2012 gingen we voor een eerste kindje en nu in 2013 zijn we alleen maar zekerder geworden... wij worden echt oud samen! :yes: Dat gevoel wil ik voorlopig alleen maar vast houden!
Afbeelding
<<

Elysia

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 371

Geregistreerd: 14 Sep 2013 10:40

Woonplaats: Ergens in Zeeland

Bericht 02 Nov 2013 13:27

Re: Fases in je relatie?

Ik denk dat mensen er teveel in geloven en dan als ze 7 jaar samen zijn ineens in paniek zijn en dingen gaan zoeken ofzo?
Ik denk persoonlijk dat het dikke onzin is. Iedere relatie is anders, en dat een relatie ineens na 4 jaar of na 7 jaar vaak niet meer zou werken? Mwa. Er zijn ook genoeg stellen die na een jaar of 2 jaar of 3 jaar ofzo uit elkaar gaan.

Zelfde met trouwen, mensen zijn vaak helemaal overtuigd dat trouwen bepaalde dingen doet met je relatie, zoals dat je sexleven minder word enzo. Ja als je zo gaat denken dan gebeurt dat inderdaad ;).
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 02 Nov 2013 13:49

Re: Fases in je relatie?

Ik kan me niet voorstellen dat je geen fases in je relatie hebt, hoort bij het leven. Hoe je er samen mee om gaat, dáár gaat het om.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 02 Nov 2013 14:35

Re: Fases in je relatie?

SoGood schreef:Ik kan me niet voorstellen dat je geen fases in je relatie hebt, hoort bij het leven. Hoe je er samen mee om gaat, dáár gaat het om.


Inderdaad..en ik denk ook dat die fases je hele leven door blijven gaan.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem14

Bericht 02 Nov 2013 15:06

Re: Fases in je relatie?

sarah1985 schreef:
Marin schreef:
sarah1985 schreef:wij ons waren de eerste jaren geweldig. Daarna kregen we alleen maar ellende allemaal begonnen 8 jaar geleden. Dus de 7 slechte jaren gaan maar door


Doen jullie ooit wel leuke dingen samen Sarah? Jullie zijn toch meerdere keren op vakantie geweest enzo, o.a. naar Londen en naar een strand (van die foto die ik nog bewerkt heb die bij jullie aan de muur hangt). Het kan toch niet alleen maar ellende zijn? Ook al zijn er moeilijke tijden, sta je elkaar toch bij? Of ben je elkaar echt helemaal kwijt in je huwelijk geraakt?


oh we doen ook zeker wel leuke dingen samen hoor. Maar elke keer als het een beetje goed gaat. Komt er weer een dikke tegenslag. Net zoals met Londen dat we niet terug konden nu zie ik die reis als iets negatiefs terwijl dat onzin is natuurlijk. Moet positief denken van de therapeut


Maar kwam dat door je relatie dan?
<<

Anoniem38

Bericht 02 Nov 2013 17:53

Re: Fases in je relatie?

@maple bij de boekenkraam zijn die boekjes niet duur!
<<

Anoniem44

Bericht 02 Nov 2013 18:51

Re: Fases in je relatie?

Ik vind het wel een verschil of je samen tegenslagen doormaakt, die in feite buiten de relatie liggen en waar je je samen doorheen slaat, of dat je tegenslagen hebt die echt met de relatie zelf te maken hebben. Niet meer terug kunnen komen van een vakantie (door een vertraging? weersomstandigheden?) vind ik een kleine tegenslag, iets dat je een week later alweer vergeten bent en niet iets dat een grote weerslag heeft op je relatie. Of ben ik nu gek?
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers