Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fases in je relatie?

<<

Anoniem7

Bericht 02 Nov 2013 19:08

Re: Fases in je relatie?

Nee, dat vind ik ook ED. Hoewel het ook wel van belang is hoe beiden daar dan weer in staan. Mijn ex raakte altijd zó gestresst van zulke onverwachte tegenslagen, daar was heel moeilijk mee te leven. Maar over het algemeen vind ik het niet terug kunnen na een vakantie nog geen enorme tegenslag die ene weerslag zou moeten hebben op je relatie. Verre van. Waar ik bij mijn ex bang zou zijn hoe hij nú toch weer zou reageren, maken mijn vriend en ik er gewoon het beste van. Nog een dagje extra vakantie, heerlijk toch? Nederland wacht wel.
<<

Anoniem44

Bericht 02 Nov 2013 19:25

Re: Fases in je relatie?

Ja, precies. Als je zoiets als dat al rekent onder tegenslagen in je leven/je relatie, dan mag je jezelf gelukkig prijzen.
<<

Artemis

Bericht 02 Nov 2013 20:28

Re: Fases in je relatie?

-ED- schreef:Ik vind het wel een verschil of je samen tegenslagen doormaakt, die in feite buiten de relatie liggen en waar je je samen doorheen slaat, of dat je tegenslagen hebt die echt met de relatie zelf te maken hebben. Niet meer terug kunnen komen van een vakantie (door een vertraging? weersomstandigheden?) vind ik een kleine tegenslag, iets dat je een week later alweer vergeten bent en niet iets dat een grote weerslag heeft op je relatie. Of ben ik nu gek?



Dat zijn twee totaal verschillende vragen. Op de laatste vraag kan ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid 'ja' antwoorden.

Op de eerste vraag overigens ook.
<<

Anoniem44

Bericht 03 Nov 2013 11:59

Re: Fases in je relatie?

Ik zie maar één vraag...
<<

Anoniem58

Bericht 03 Nov 2013 12:01

Re: Fases in je relatie?

Ik ook, je vraagt ben ik nou gek?
<<

Anoniem44

Bericht 03 Nov 2013 12:03

Re: Fases in je relatie?

Ja, precies, die tweede vraag zie ik niet. Of ben ik nou gek? :P
<<

Anoniem 63

Bericht 03 Nov 2013 20:30

Re: Fases in je relatie?

Ik denk dat elke relatie anders is en dan misschien wel soorgelijke fases doorloopt, maar niet per se in dezelfde volgorde. De zogenaamde 7 year itch hadden wij bijvoorbeeld na 1 jaar :laughcry:. Ondertussen zijn we 8 jaar bij elkaar en het zevende jaar ging prima, haha.
<<

Anoniem44

Bericht 03 Nov 2013 22:03

Re: Fases in je relatie?

Haha, ja als ik zie wat voor soort obstakels je zou moeten tegenkomen na zeven jaar, dan denk ik... uuuh, dat soort vragen kwamen wij idd al na een paar maanden tegen. Sommige mensen gaan direct de diepte in, anderen blijven eerst een paar jaar heel oppervlakkig, ik kan dat niet. Ik wil iemand direct écht leren kennen en als ik het dan niks vind, dan maak ik het uit. Ik kan niks met dat leuke gedoe en elkaar alleen het mooiste laten zien, nee het moet écht zijn. Gelukkig hadden wij dat al na een paar maanden en niet pas na zeven jaar....
<<

Anoniem7

Bericht 03 Nov 2013 22:06

Re: Fases in je relatie?

Ja, natuurlijk gebeurt bij jou toevallig alles op de beste manier.
<<

Anoniem 63

Bericht 03 Nov 2013 23:31

Re: Fases in je relatie?

Ik denk niet dat het uitmaakt of je die 'obstakels' meteen tegenkomt of later pas. Het gaat erom hoe je er mee omgaat in je relatie. Wij hadden het toevallig aan het begin al, omdat wij inderdaad vrij snel 'de diepte' ingingen en omdat het mijn eerste relatie was en is en dit voor mij dus wel vrij heftig was. Dat wil niet zeggen dat dit beter is dan eerst rustig voortkabbelen en later pas iets tegenkomen waardoor je even in moeilijker vaarwater zit. Het gaat erom wat je uiteindelijk met dat soort periodes doet en hoe je er uitkomt met je relatie. Het is wel fijn dat wij dat snel achter de rug hadden ja, dat moet ik toegeven. Maar nu zitten we weer met het punt 'sleur' bijvoorbeeld.
<<

Anoniem 3

Bericht 04 Nov 2013 13:18

Re: Fases in je relatie?

-
Laatst gewijzigd door Anoniem 3 op 20 Nov 2013 22:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem 63

Bericht 04 Nov 2013 14:20

Re: Fases in je relatie?

Ja, ik heb ook wel mijn 'eigen' dingen en vind het fijn om soms alleen weg te gaan bijvoorbeeld. Maar mijn man heeft dat veel minder. Hij heeft ook geen groot sociaal leven. Ik ook niet, maar wel wat vriendinnen en kennissen hier en daar waar ik dingen mee doe. Gelukkig heeft 'ie sinds kort een hobby, haha.
<<

Anoniem44

Bericht 04 Nov 2013 14:47

Re: Fases in je relatie?

Kenya schreef:Ik denk niet dat het uitmaakt of je die 'obstakels' meteen tegenkomt of later pas. Het gaat erom hoe je er mee omgaat in je relatie. Wij hadden het toevallig aan het begin al, omdat wij inderdaad vrij snel 'de diepte' ingingen. Dat wil niet zeggen dat dit beter is dan eerst rustig voortkabbelen en later pas iets tegenkomen waardoor je even in moeilijker vaarwater zit. Het gaat erom wat je uiteindelijk met dat soort periodes doet en hoe je er uitkomt met je relatie.

Eens!

Van sleur is hier gelukkig geen sprake. Denk ook dat dit komt, omdat we regelmatig in het buitenland zitten en we inderdaad onze eigen dingen hebben. Dan heb je elkaar ook echt wat te vertellen als je weer samen bent.
<<

Anoniem 63

Bericht 04 Nov 2013 15:01

Re: Fases in je relatie?

Ja, wij doen eigenlijk teveel dingen samen. Althans, dat vind ik, man vind het allemaal wel prima zo. Maar zo af en toe krijg ik het in m'n bol en ga ik bijvoorbeeld in m'n eentje op vakantie, haha.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 04 Nov 2013 19:28

Re: Fases in je relatie?

-ED- schreef:Van sleur is hier gelukkig geen sprake. Denk ook dat dit komt, omdat we regelmatig in het buitenland zitten en we inderdaad onze eigen dingen hebben. Dan heb je elkaar ook echt wat te vertellen als je weer samen bent.

Maar is het dan zo erg als je elkaar soms gewoon niet zoveel te vertellen hebt? Ik vind het juist fijn dat er af en toe stiltes kunnen vallen zonder dat het ongemakkelijk aanvoelt.
<<

Anoniem44

Bericht 04 Nov 2013 20:30

Re: Fases in je relatie?

Haha, hier vallen zeker stiltes hoor. We wonen al ruim zes jaar samen, dus het zou wat vreemd zijn als hier in huis een on-going gesprek zou worden gevoerd. Lijkt me doodvermoeiend. Ik vind dat juist één van de dingen waaraan je een goede relatie herkent, dat je ook samen niks kan doen en stil kan zijn, zonder dat het ongemakkelijk voelt.

Ik bedoel meer dat wanneer je allebei een rijk leven hebt met uitdagend werk, goede vrienden, hobby's, sport, etc. dat dit ervoor zorgt dat je minder snel in een sleur beland. Je ontwikkelt jezelf, je maakt apart van elkaar (ook) toffe dingen mee en neemt deze ervaringen weer mee in je relatie.
<<

Anoniem287

Bericht 06 Nov 2013 15:28

Re: Fases in je relatie?

-ED- schreef:Ik hoorde laatst dat je relatie pas na vier jaar relatie een echte crisis krijgt en dat veel relaties hierop stranden. De ander zegt dan weer dat zeven jaar zo'n kantelpunt zou zijn. Of als je je eerste kind krijgt. Ik vind dat altijd zulke rare aannames, alsof iedere relatie dezelfde fasen doorloopt, dat geloof ik dus niet.

Wij hebben bijvoorbeeld gelijk in het eerste jaar al heel wat te verduren gehad. Hierdoor zijn we gelijk sterk naar elkaar toe gegroeid, we zijn ook al binnen een half jaar gaan samenwonen. Ik denk dat je op die manier elkaar veel beter leert kennen dan als je eerst een jaar blijft daten en alleen maar leuke dingen meemaakt samen


Ik weet niet hoor, maar het komt nu over alsof je zegt dat je alleen maar leuke dingen meemaakt met elkaar als je nog niet samenwoont, en dat is natuurlijk te achterlijk voor woorden als je dat echt zo bedoelt.
<<

Anoniem44

Bericht 06 Nov 2013 17:38

Re: Fases in je relatie?

Nee hoor, dat zeg ik niet. Wel leer je elkaar natuurlijk goed kennen als je samenwoont. Ik heb ook wel een lange afstandrelatie gehad en we zagen elkaar ieder weekend, maar dat bleef toch langer in de date-fase hangen, zeg maar. We deden veel leuke dingen samen en natuurlijk laat je jezelf van je beste kant zien in die weekenden en was het heel romantisch enzo. Hartstikke leuk, maar wel ánders dan dat je samenwoont en elkaar ook gewoon op een normale dinsdagochtend ziet wanneer je even een cracker smeert voordat je naar je werk sjeest!

Daarnaast was het gewoon toevallig dat wij direct in het begin al zoveel te verduren kregen, daar is niks leuks of begerenswaardigs aan, maar zorgde er in ons geval wel voor dat wij meteen sterk naar elkaar toe zijn gegroeid en we elkaar snel beter leerden kennen. Soms lijkt het hierdoor alsof we een paar 'fases' al snel hebben doorlopen in het begin van onze relatie.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 06 Nov 2013 23:03

Re: Fases in je relatie?

Haha nou wij wonen niet samen maar in de dagen dat mijn vriend bij mij is ga ik ook gewoon werken en is hij alleen. En niks alleen maar romantiek en op en top eruit zien. Hij ziet me ook verfromfraaid wakker worden hoor.
D. 💙14-01-2019💙
Vorige

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers