Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Royal nieuws en foto's!

<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2520

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 09 Mrt 2021 22:46

Re: Royal nieuws en foto's!

Ik ben ook aan het kijken. Hoe denken jullie erover? Ik denk wel dat het ook zo gegaan is. Zoals Andrew icm Epstein, dat wordt steeds in de doofpot gestopt. William scheen vreemdgegaan te zijn, hoor je vrij weinig over. Maar Meghan deed alles verkeerd en kwam steeds negatief in het nieuws. Wel heel sneu zeg, ook dat ze geen hulp mocht voor haar neerslachtige gevoelens.

En bizar dat hun opzet was op gewoon een stapje terug te doen maar wel lid te blijven, en dat blijkbaar niet kon waardoor ze er helemaal uit zijn. Weet ook niet zo goed of daar dan alleen "the firm" voor verantwoordelijk is, want de familie heeft daarin ook wat te zeggen toch
<<

Anoniem331

Bericht 10 Mrt 2021 09:45

Re: Royal nieuws en foto's!

Aaaah als je dan die tuin zit. Die kippen, heerlijk in de laarzen.
Dan hebben ze toch een goed leven daar denk ik. Juiste keuze. De ergste storm moet overwaaien, en dan moeten ze lekker lay back kunnen leven daar.
<<

Anoniem331

Bericht 10 Mrt 2021 09:51

Re: Royal nieuws en foto's!

Caro schreef:Ik vind dit trouwens ook goed nieuws. Want wat laat die man zich gaan op tv over Meghan zeg. Hoe haal je het in je hoofd.

https://www.nu.nl/media/6120763/piers-m ... arkle.html



Hij komt ook niet meer terug in dit programma. En terecht lijkt me.

Wat gek dat er zoveel gekleurde brillen zijn waar door gekeken word. Als je kijkt hoe vaak Kate geprezen word, en meghan de grond in geboord, in hetzelfde. Dan kun je er toch niet van winnen?
Alleen tegen de wereld. Heftig hoor. Ik zou dan ook echt een terug getrokken leven gaan leiden.
Oh en dat stukje van haar vader gisteren, dat vond ik ook zo opmerkelijk. Die man heeft toch ook echt niet het beste met haar voor? Ook al roept hij heel luid dat hij dat wel heeft?
<<

Geel

Bericht 10 Mrt 2021 10:23

Re: Royal nieuws en foto's!

Ik moet steeds denken aan een vrouw, ik denk een royaltywatcher, die een dag voor hun huwelijk in een talkshow iets zei als: “Ze moet het niet doen, het Britse koninklijk huis is giftig/een giftige situatie, de enige manier om daaraan te ontsnappen is weg te gaan. Doe het niet.” Boy, wat heeft die gelijk gekregen.

En wat ik toen ook merkwaardig vond, en nu mss wel veelzeggend, was dat tijdens de preek van die dienst, er heel veel blikken boekdelen spraken. Terwijl er qua (evangelie)inhoud echt niets op aan te merken was. Maar het was een andere stijl en sommigen konden daar zichtbaar totaal niet mee uit de voeten
<<

Anoniem313

Bericht 10 Mrt 2021 12:54

Re: Royal nieuws en foto's!

Echt hè, Geel. Ik weet nog dat ik toen ook dacht ‘kom, zal toch wel meevallen, Meghan is heel capabel, ze wordt vast supergoed getraind en begeleid, het is ‘maar’ Harry en William heeft al kinderen dus Harry zit best ver van de troon, ze houden van elkaar, zo’n instituut beweegt mee met de tijd’, et cetera. Nee dus, en het is juist veel erger dan ik dacht.

Ik ga denk ik ook anders naar the Crown kijken nu.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 10 Mrt 2021 14:40

Re: Royal nieuws en foto's!

Caulfield schreef:Ik ga denk ik ook anders naar the Crown kijken nu.
Met een opgetrokken neus en een boze blik.
#teammaple🍁
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 10 Mrt 2021 15:02

Re: Royal nieuws en foto's!

Ik heb het interview inmiddels ook gezien en vind dat Meghan en Harry ontzettend respectvol hun kant van het verhaal hebben verteld. Waar ik maar niet over uit kan is dat zoveel mensen (toevallig zei zelfs mijn eigen moeder dit) vinden dat ze het maar had moeten pikken want 'je weet waar je aan begint als je in zo'n familie trouwt'. Ik vind dat echt zo kort door de bocht, hoe kun je je hier ooit op voorbereiden? En wat ik nog erger vind: het is al eens helemaal misgegaan, hoe kunnen ze het nu WEER zo ver laten komen?

Ik vond het wel mooi om te zien hoe lief Harry over zijn oma sprak en ook Meghan liet duidelijk blijken dat het niets persoonlijks is van de Queen naar haar toe. Dat verhaal over dat dekentje in de trein vond ik echt heel zoet. Maar goed, nog erger dus dat de Queen zich dan toch teveel aantrekt van The Firm/het Instituut en er niet gewoon voor kiest om haar kleinzoon en zijn gezin te beschermen.

Ik begrijp overigens nog steeds niet hoe dat helemaal zit, het onderscheid tussen de familie en The Firm en het Instituut. Want dat zijn drie verschillende dingen, toch? De familie zijn gewoon de personen zelf, de familie dus (verrassend genoeg), The Firm is het familiebedrijf dat zij runnen? En het Instituut dan? Helpt het als ik eindelijk eens The Crown ga kijken? Wordt dit dan uitgelegd?

♥♥
<<

Anoniem313

Bericht 10 Mrt 2021 15:06

Re: Royal nieuws en foto's!

Nee, die termen zijn niet uit the Crown. The Firm verwijst naar het hele systeem eromheen inclusief hofhouding, regels, tradities, organisatie er cetera. Er werken honderden mensen. De term Institute ken ik in dit verband niet.

https://www.google.nl/amp/s/www.nytimes ... y.amp.html
<<

Geel

Bericht 10 Mrt 2021 15:08

Re: Royal nieuws en foto's!

Ik heb The Crown nooit gekeken, maar ik heb wel vorig jaar een andere serie op NPO2 gekeken. Was geen fictie, maar docu, en die vond ik heel overzichtelijk en verhelderend. Het laat goed zien hoe ontzettend complex die karakters (en de belangen en geschiedenis) zijn. Dat Charles als kind zo gevoelig was bijvoorbeeld en daar alleen maar koelte en afwijzing tegenover stond. Het is geen excuus voor later gedrag, maar het verklaart zo dat Meghan dan ook geen warmte ontving toen ze het zo zwaar had. Ik zoek even op hoe die docu heet, voor wie het wil zien.

Hier, linkje: https://www.2doc.nl/documentaires/serie ... 7ae1636e81
Laatst gewijzigd door Geel op 10 Mrt 2021 15:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem313

Bericht 10 Mrt 2021 15:17

Re: Royal nieuws en foto's!

Oh ja die heb ik ook gezien! En alle docu’s op Netflix. En de biografie van Charles gelezen. Verder niet obsessed 😉
<<

Geel

Bericht 10 Mrt 2021 15:19

Re: Royal nieuws en foto's!

Haha, lady Mary jij ;-)
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 10 Mrt 2021 15:29

Re: Royal nieuws en foto's!

Oeh bedankt voor jullie linkjes! Ik had uiteraard ook al een beetje gegoogled maar kwam er nog niet echt uit. Ik ga hier ook eens even induiken, ik vind het heerlijk om zo te obsessen over een onderwerp :D

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Mrt 2021 16:49

Re: Royal nieuws en foto's!

Kan je het interview op net5 terug zien?
Let's discover the world together.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 10 Mrt 2021 16:58

Re: Royal nieuws en foto's!

Misschien nu wel met die 24 uurs terugkijk knop?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Mrt 2021 16:59

Re: Royal nieuws en foto's!

Ik moet 't maar even testen straks. Hopelijk kan het nog, dan kan ik het vanavond kijken.
Let's discover the world together.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 10 Mrt 2021 18:33

Re: Royal nieuws en foto's!

Ik vond het een bijzondere uitzending. Heel heftig en pijnlijk zeg. Ik merkte dat ik soms de stijl van Oprah wat minder mooi vond. Ik kijk nooit iets van Oprah dus het is tamelijk nieuw voor mij. Maar als zij vragen stelt over het waarom van het verlaten van Engeland, en Harry en Meghan geven antwoord, dat ze dan daarna nog weer vraagt ‘ok dus the number 1 reason you left is...’
Dan moeten ze ineens samenvatten en een standpunt innemen. Ik weet niet veel van interviews maar ik vind dat niet gevoelig. En knap van Harry dat hij dan (want het gebeurde een paar keer) echt de tijd durft te nemen en echt nadenkt voordat hij antwoord geeft. Meghan deed dat ook trouwens.

Is dit gewoon hoe Oprah is? Haar vragen en reacties vond ik soms wat gekunsteld, gespeeld, overkomen. Ben ik te kritisch?

(Ik wil noway de focus weghalen van de boodschap trouwens, door dit te vragen. De boodschap is heel helder wat mij betreft, en heel naar)
#teammaple🍁
<<

Anoniem331

Bericht 10 Mrt 2021 18:50

Re: Royal nieuws en foto's!

Ik vond Oprah ook afbreuk doen aan het interview. Beetje alsof ze meer aan de kant van de queen staat dan dat ze neutraal is.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 10 Mrt 2021 18:52

Re: Royal nieuws en foto's!

Ik snap wat je bedoelt UN, ik vond dat ook wel opvallend. Maar hoe het ook zij, het blijft natuurlijk een interview en het doel van een interviewer is toch om bepaalde uitspraken te ontlokken. Ze doet het toch ook voor de kijkcijfers. Dus ja, zij heeft er wel iets mee te winnen als Harry of Meghan een bepaald standpunt inneemt. Ik denk niet dat dit specifiek de stijl van Oprah is trouwens, ik denk dat dat gewoon is hoe je een interview afneemt.

Popcorn, ik had dat idee echt helemaal niet. Het is toch juist wel logisch dat je als interviewer de andere kant belicht? Het Koninklijk huis kon dat zelf niet doen, zij waren er niet bij toen het interview werd afgenomen. En op die manier stel je dan als interviewer de vragen die de mensen thuis op de bank hebben.

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 10 Mrt 2021 18:53

Re: Royal nieuws en foto's!

Popcorn schreef:Ik vond Oprah ook afbreuk doen aan het interview. Beetje alsof ze meer aan de kant van de queen staat dan dat ze neutraal is.

Het is een vriendin van H&M dus dat lijkt me niet 😅
<<

Anoniem331

Bericht 10 Mrt 2021 19:27

Re: Royal nieuws en foto's!

Oh daar zeg je wat. Dat is ook zo. Die informatie heb ik helemaal niet opgeslagen denk ik.
Ik vond haar vaak onaardig, en er uit trekken of ze niet onrechtvaardig tegen oma waren geweest.
Maar goed, misschien terechte vragen. Ik weet het niet.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 10 Mrt 2021 19:48

Re: Royal nieuws en foto's!

Ik heb maar een klein stukje gezien, maar kreeg meer het idee dat ze negatieve uitspraken over de familie wilde krijgen of zo.. ik vond de vragen iig ook niet altijd top. Maaaar maar een klein stukje gezien, dus geen idee of dat steeds zo was.

Had alsnog geen behoefte om het hele ding te kijken, haha. Ik vind het super sneu dat Meghan geen steun kreeg bij haar depressieve gevoelens, dat is echt erg.. Het is denk ik hoog tijd dat het koninklijk huis van GB moderniseerd/vermenselijkt. Niet alleen om H&M, maar ook voor de rest. Als de verhalen in The Crown ook maar een beetje waar zijn, heeft geen enkel familielid het fijn gehad met al die rare regels..
Wel vind ik dat aan elk verhaal 2 kanten zit. Dit is hun waarheid, maar hoeft niet perse de echte waarheid overal over te zijn. Je geheugen kleurt herinneringen altijd. Niet om het te bagatelliseren, wel omdat de andere familieleden ook gewoon mensen zijn. Zeker niet perfect, maar ook niet de duivel op aarde.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 10 Mrt 2021 19:55

Re: Royal nieuws en foto's!

Ik ga straks de laatste drie kwartier nog even kijken. Ik was in elk geval wel geïntrigeerd, zoals altijd door H&M. En binnenkort moet ik toch écht maar eens aan The Crown beginnen, ben nu wel benieuwd waar al die gekkigheid vandaan komt.
❤ 7 juni 2018
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 10 Mrt 2021 20:11

Re: Royal nieuws en foto's!

Ik vond Oprah eigenlijk gewoon Oprah. Dus misschien heb ik haar vroeger teveel gekeken! Maar juist de dingen die ze liet samenvatten, waren mijn inziens de punten waarover heel veel consternatie is geweest. Dus dat vond ik wel logisch.

Net bij Boulevard ging mijn bloeddruk alweer omhoog van die deskundige. Maar gelukkig kwam Peter (jaja) die even exact zei waar het op stond. Die Justine begon haar betoog met ‘mijn dochter was kamp Meghan wat voor mij een eye opener was’. Vervolgens weer wat wel of niet zou kloppen tot Peter zei ‘ho even. Die mensen verdienen meer dan dit. Want al jullie deskundigen vallen hen aan voor eigen gewin’. (En toen nog wat rake opmerkingen’. Justine’s gezicht ging op onweer maar ik was eigenlijk wel blij met die andere kant. Want die miste ik.
<<

Anoniem331

Bericht 10 Mrt 2021 20:27

Re: Royal nieuws en foto's!

Nou plaatsvervangende schaamte met het kijken naar Boulevard inderdaad.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Mrt 2021 20:29

Re: Royal nieuws en foto's!

Peter? Als in Peter R?

Niet voor het eerst dat hij 'de deskundigen' moet corrigeren of tot orde roepen daar.
VorigeVolgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron