Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwemles en baby

<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 13 Jan 2020 15:03

Zwemles en baby

Vanaf vandaag moet ik er aan geloven, zwemles terwijl ik 3 kinderen mee moet nemen. Mijn vriend heeft om de week avonddienst op maandag.

Hoe kan ik dit het meest praktische aanpakken? Ik zit vooral met de baby. We moeten sowieso dus met de auto nu dus E. in de maxi cosi. Haar daar inlaten? Maar dat is denk ik een flink gezeul met naar de kleedhokjes, daarna naar de kantine etc.
Draagdoek? Dan moet ik haar dus vanuit de auto daar in doen en ondertussen 2 kinderen op een druk parkeerterrein in de gaten houden. En met kijkdagen denk ik ook geen optie want veel te warm.

Ik neig nu wel naar de draagdoek maar wie weet is er nog een andere optie waar ik nu niet aan gedacht heb. Zie er zo tegenop. ?
<<

Anoniem326

Bericht 13 Jan 2020 15:20

Re: Zwemles en baby

Oh ik snap dat je daar tegenop ziet. Ik moet ook met drie, maar ik heb geen baby meer. Ik heb de jongste altijd in de draagdoek vervoerd toen ze baby was, zodat ik mijn handen vrij had voor de tweeling. Maar in de hitte van een kleedkamer van een zwembad lijkt me dat ook niet de meest ideale optie. Maxi cosi sjouwen lijkt me ook geen optie. Kan je de kinderwagen meenemen. En dan op de parkeerplaats eerst kinderwagen eruit, dan kinderen en baby. Op de parkeerplaats kinderen mee laten lopen terwijl ze de wagen vasthouden. En dan heb je in de kleedkamer baby in de wagen en kan je helpen met omkleden. Succes!
<<

Anoniem336

Bericht 13 Jan 2020 15:33

Re: Zwemles en baby

Ik zou haar gewoon in de MC laten, en dan op het onderstel van de kinderwagen zetten. Zo kan je haar in de kleedkamer gewoon in een hoekje zetten.

Kleed hem thuis alvast om. Dan hoef je daar alleen nog maar uit te kleden. Scheelt echt!
En neem makkelijke kleding mee voor nadien. Joggingbroek, of zo'n onesie. Ik heb de middelste zoon na 3x helpen alleen laten aankleden. Op het moment dat hij dan de onderbroek aan had getrokken, ging ik bij de ingang zitten.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 13 Jan 2020 15:50

Re: Zwemles en baby

Kan je niet de maxicosi op het onderstel van de kinderwagen doen?
En inderdaad alvast thuis zwembroek aan en joggingbroek er overheen. Lekker makkelijk met aan en uitkleden.
In de draagdoek lijkt me niet zo praktisch met afdrogen en helpen aankleden van je zoon. Dus anders toch maar maxicosi tillen.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Jan 2020 16:08

Re: Zwemles en baby

Ik zou ook de maxicosi doen met het onderstel maar die evt wel binnen in de hal laten staan als dat mag, als 't vies weer is buiten. Of iig niet verder dan de kleedkamer en 'm daar laten staan. En vanaf daar de maxicosi sjouwen naar 't zwembad. En dan kan je na de zwemles weer de maxicosi op 't onderstel plaatsen.
Let's discover the world together.
<<

Pitty

Bericht 13 Jan 2020 16:25

Re: Zwemles en baby

Ik zal ook baby in MC doen of op je rug dragen. Is fietsen een optie? Dan kun je vaak dichterbij de ingang parkeren.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 13 Jan 2020 16:42

Re: Zwemles en baby

Geen ervaring met deze situatie maar wij hadden toen de jongste klein was een Cocobelt aan de maxicosi. Mijn man hing de maxicosi dan altijd op zijn schouder, nam de jongste van toen twee aan de hand en zijn werktas ed in zijn andere hand als hij ze naar de opvang moest brengen en de auto verderop in de straat geparkeerd stond. Ik vond de maxicosi op die manier ook echt veel beter te tillen dan gewoon op de arm.

Wellicht in dit geval ook wel handig. Zo kan je beide kinderen bij de hand pakken op het parkeerterrein en de baby tijdens het omkleden gewoon met maxicosi op de grond zetten.

https://www.vanastenbabysuperstore.nl/c ... gJGCvD_BwE
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 13 Jan 2020 16:55

Re: Zwemles en baby

De ouders die bij ons in het zwembad een klein kind of baby bij zich hebben nemen altijd de kinderwagen mee.
In de kleedkamer kleedde ze hun oudere kind om en gaan vervolgens in de kantine wachten.
Anderen nemen het kind mee naar de zwemplek en laten het kind in de maxicosi.

Ik heb zelf het eerst half jaar mijn dochter bij oma laten slapen (we hadden zwemles om 14:30 op de vrijdag en oma woont om de hoek van het zwembad), maar ja dan moet je die optie wel hebben natuurlijk. Daarna veranderde de tijd naar 17:00 en nam ik haar mee.

Bij ons kun je elke les kijken vanaf de 'tribune'. Dus in de hitte van het zwembad. We deden dan sowieso altijd haar t-shirt uit. Heel veel broertjes en zusje lopen er dan lekker zomers bij.

Het is zeker een gesleep en niet echt de hobby van de meeste ouders. De oudste is inmiddels bijna klaar dus dan kunnen we door naar de jongste. Gelukkig kan haar broer gewoon voor zichzelf zorgen :).
Afbeelding

Afbeelding
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 13 Jan 2020 18:26

Re: Zwemles en baby

Ik ga ook met drie kinderen waaronder een baby en heb de jongste in de maxicosi op het onderstel (ik moet ook met de auto). Wij zitten niet direct aan het water, maar achter glas. Zodra de oudste in het zwembad ligt haal ik de jongste uit de maxicosi. Meestal drinkt hij tijdens de les, zodat hij tijdens het afdrogen weer tevreden in de maxicosi ligt. Ik zag er heel erg tegenop eerst, maar het viel me alles mee.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 13 Jan 2020 18:50

Re: Zwemles en baby

Het viel heel erg mee! D. Heeft zichzelf omgekleed en met afdrogen kwam ik een moeder tegen van school en die heeft in de kantine even op E. Gepast. Ze heeft alleen maar geslapen de hele tijd. ?
Ik had haar trouwens gewoon in de maxi cosy (een neppe dus kan helaas niet op de kinderwagen).
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 13 Jan 2020 19:22

Re: Zwemles en baby

Fijn dat het meeviel!
Ik vond het met de babytijd makkelijker dan als ze een maand of 9 zijn en niet meer in de maxicosi/buggy/op schoot willen blijven zitten ;)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Jan 2020 19:25

Re: Zwemles en baby

Milady schreef:Het viel heel erg mee! D. Heeft zichzelf omgekleed en met afdrogen kwam ik een moeder tegen van school en die heeft in de kantine even op E. Gepast. Ze heeft alleen maar geslapen de hele tijd. ?
Ik had haar trouwens gewoon in de maxi cosy (een neppe dus kan helaas niet op de kinderwagen).


Van welk merk is ie dan? Want wij hadden ook een andere autostoel dan een maxicosi (maar iedereen noemt het een maxicosi) en daar waren ook gewoon adapters voor. Maar misschien heb je dat allang uitgezocht hoor, maar er zijn wel andere adapters, wilde ik even zeggen.

Fijn dat het mee viel!
Let's discover the world together.
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 13 Jan 2020 19:48

Re: Zwemles en baby

We hebben de autostoel van familie gekregen en hadden er eigenlijk helemaal niet op gelet dat het geen maxi cosy is. Kwamen we van de week dus achter omdat we bij de kinderwagen dus adapters hebben voor de maxi cosy. ?‍♀️

We hadden het er nog wel over om ze eventueel te halen maar de vraag is hoe vaak we ze dan gebruiken aangezien ik E veel in de draagdoek heb.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 13 Jan 2020 21:37

Re: Zwemles en baby

Fijn dat het meeviel!
En Elroya, daar kijk ik nog niet naar uit ?
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 13 Jan 2020 21:42

Re: Zwemles en baby

Ik heb alleen een peuter altijd bij me maar dat is echt een draak in het zwembad. R gaat dus altijd zelf omkleden enzo. Ik hoef alleen maar er heen te rijden en koffie te bestellen :) Hij weet inmiddels niet beter en vind het zelf ook niet erg.

Ik zou dus gewoon baby in de kinderwagen meenemen en hem zelf laten omkleden.
R. 2013
D. 2016
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 13 Jan 2020 21:49

Re: Zwemles en baby

Fijn dat het goed ging.

Hier zit het zwembad achter een raam en is er genoeg te zien in de hal. Dus mijn peuter vermaakt zich altijd wel. Even bij het squashen kijken, bij het zwembad kijken, wat drinken. Alleen douchen en omkleden moet hij even geduld hebben en wachten.. Maar dat doet hij altijd netjes.
Maar de oudste heeft nu op zaterdagochtend zwemles. Dan kan hij bij mijn man blijven.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 13 Jan 2020 21:58

Re: Zwemles en baby

Ik had weliswaar geen 3 kinderen bij me want ik had het geluk dat ik er eentje naar de opvang kon laten gaan. Maar wel een baby. F. Was 4 weken toen we voor het eerst naar zwemles gingen. Wij hadden altijd kijkles, bloedjeheet dus. Ik trok altijd het grootste deel van de kleren uit en dan had ik hem in de ringsling. Ik nam in het begin wel vaak de wagen mee naar de kleedkamer zodat ik een plek had om hem in te doen als ik mijn handen vrij moest hebben. Ik deed de maxicosi dan op het onderstel van de wagen, dat scheelde zeulen.
Als ik in de kantine zou kunnen zitten zou ik de maxi cosi op de wagen zetten, ringsling mee en tussendoor er lekker uit halen.
F. zat in de ringsling maar ik haalde hem er tussendoor ook steeds uit zodat hij het niet te warm kreeg. Hij vond het water echt geweldig om naar te kijken. Het werd pas een probleem toen hij kon lopen en dolgraag het water in wilde. Toen heb ik toch zo vaak mogelijk geprobeerd om iets van oppas te regelen.

Wij moesten ook vaak weer meelopen naar een ander bad, dus dan moesten we alle spullen weer oppakken en meelopen en konden we daar weer gaan zitten. Dus ik heb regelmatig mijn baby weer in de ringsling gezwiept om er gauw achteraan te hobbelen.

Mijn oplossing is dus: ringsling :smile:
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 15 Jan 2020 14:07

Re: Zwemles en baby

Een rekbare draagdoek kan je thuis al omknopen, dan kan je de baby er daarna er zo in doen. Dat zou mij het handigste lijken.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 15 Jan 2020 20:14

Re: Zwemles en baby

Ringsling, geweven doek en Tula heb ik dus dat moet sowieso goedkomen. ?
Ik vind het alleen met dit weer zo'n gedoe omdat ik dan met mijn winterjas en vaak nog een vest zit. Dan moet ik op de parkeerplaats eerst alles uitdoen haha.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 16 Jan 2020 10:56

Re: Zwemles en baby

Ja haha, irritant is dat he! Ik nam vaak de wagen mee en dan deed ik ‘m pas binnen in de ringsling. Maar goed, wij gingen ook altijd mee het bad in en kijken, de wagen mocht daar sowieso niet komen.
Je kunt overigens je ringsling wel vast omhangen onder je jas voor je van huis gaat, dan hoef je je jas alleen open te ritsen.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers