Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kapotte mondhoeken

<<

Smurfin

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 114

Geregistreerd: 19 Jul 2016 14:04

Bericht 11 Jan 2020 22:11

Kapotte mondhoeken

Wat gebruiken jullie bij kapotte mondhoeken en helpt het ook echt?

Ik heb al van alles geprobeerd maar nog niet gevonden wat nou echt helpt.
Liefde is een gevoel dat je voelt als je een gevoel voelt dat je nog nooit gevoeld hebt!


Afbeelding
<<

Anoniem271

Bericht 11 Jan 2020 22:18

Re: Kapotte mondhoeken

Ik lees even mee, hier is het ook weer feest. ☹️
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 11 Jan 2020 22:19

Re: Kapotte mondhoeken

Blauwe Blistex potje of "Purol zalf onguent", die bruine zalf.
<<

Anoniem284

Bericht 11 Jan 2020 22:20

Re: Kapotte mondhoeken

Argh, heb ik ook last van! Ik smeer er nu vaselinezalf (van de apotheek) op, dat helpt een beetje.
<<

Anoniem315

Bericht 11 Jan 2020 22:21

Re: Kapotte mondhoeken

Vette vis schijnt te helpen.

Ik heb het echt jaren achtereen gehad en heb er gewoon littekens aan overgehouden ? Tegenwoordig heb ik er nauwelijks nog last van (alleen als ik bij de tandarts ben geweest) en ik weet niet waar dat aan ligt. Misschien een ander eetpatroon, misschien meer beweging?
<<

Tony

Noob

Berichten: 80

Geregistreerd: 22 Nov 2017 11:00

Bericht 11 Jan 2020 22:23

Re: Kapotte mondhoeken

Ik heb er ook lang mee gelopen. Tot een collega tegen me zei dat het een schimmel kon zijn. Ik heb er een paar dagen miconazolzalf op gedaan, en sindsdien blijft het weg.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 11 Jan 2020 22:26

Re: Kapotte mondhoeken

Ik heb het als kind erg veel gehad en dat stopte toen ik geen aanmaaklimonade meer dronk. Misschien iets om te proberen?
Verder smeer ik alleen vaseline erop.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 12 Jan 2020 14:49

Re: Kapotte mondhoeken

Bij mij hielp alleen uierzalf.
<<

Anoniem307

Bericht 12 Jan 2020 15:11

Re: Kapotte mondhoeken

Ik zweer bij Bioforce van Dr. A. Vogel. Als kind was ik zo allergisch voor alles en toen ik een keer make-up 'gestolen' had van mijn moeder, zwol mijn hele gezicht op. Mijn oma smeerde mijn gezicht vol met Bioforce en binnen een uur trok het weg. Sindsdien is het standaard in huis. Ik ben vatbaar voor een clownsmond in de winter en ik smeer preventief, dus ik heb het vanaf mijn 16e niet meer gehad.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 12 Jan 2020 15:28

Re: Kapotte mondhoeken

Ik heb dit echt 2 maanden gehad.Had purol, blauwe blistex, sudocreme, maar niks hielp. Ik naar de DA en ze adviseerde miconazolzalf en zelfs dat hielp ik. Ik ben naar de huisarts gegaan en ik heb toen fusidinezuur gekregen. Binnen 2 dagen was het over.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

ChiQ

Bericht 12 Jan 2020 15:41

Re: Kapotte mondhoeken

Zodra ik een andere tandpasta gebruik dan sensodyne is het raak. Drooghouden, niet likken en goed insmeren tot het dicht is. Maakt niet uit met wat. Drooghouden is t belangrijkst. Dus niet likken.
<<

Catoo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 178

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:21

Bericht 12 Jan 2020 16:55

Re: Kapotte mondhoeken

Tony schreef:Ik heb er ook lang mee gelopen. Tot een collega tegen me zei dat het een schimmel kon zijn. Ik heb er een paar dagen miconazolzalf op gedaan, en sindsdien blijft het weg.



Dit inderdaad. Wat ik ook deed het ging niet weg . Paar dagen gesmeerd met miconazolzalf op advies van de huisarts en het was binnen een paar dagen over.
Soms is het beter iets moois te verliezen.
Beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 12 Jan 2020 17:12

Re: Kapotte mondhoeken

Ja ook hier vaak gehad. Uiteindelijk mee naar de ha gegaan na smeren van blistex, bepanthen, vaseline enz. Bleek er ook een ab zalf voor nodig te hebben. Toen was het weg. Niet meer gehad sindsdien. Maar inderdaad niet aan likken enz.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 12 Jan 2020 18:33

Re: Kapotte mondhoeken

Mijn zoon heeft het ook regelmatig. Bleek idd een schimmel en gebruik nu ook steeds miconazol als het nodig is.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 15 Jan 2020 11:41

Re: Kapotte mondhoeken

Hier ook regelmatig kapotte mondhoeken, maar bij mij gaat het weg als ik een paar dagen Purol (de variant die Sawadee noemt) gebruik. Ik zag bij mijn zoon ook al een kapotte mondhoek, bij hem ook twee keer Purol gesmeerd en nu is het weg.

♥♥
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 10 Jan 2019 16:59

Bericht 16 Jan 2020 19:03

Re: Kapotte mondhoeken

Ik gebruik dr vogel echinaforse creme voor plekjes bij mijn mond. Ik gebruik het sinds een jaar 2x per dag als lippenbalsem en heb geen gescheurde mondhoeken en koortslip meer gehad.
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 16 Jan 2020 20:16

Re: Kapotte mondhoeken

Ik gebruik altijd bepanthen zalf. Het liefst voordat ik ga slapen. Goed droogmaken en invetten.
<<

Smurfin

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 114

Geregistreerd: 19 Jul 2016 14:04

Bericht 16 Jan 2020 23:37

Re: Kapotte mondhoeken

Ik heb er miconazol op gedaan, en het is over.. dank voor de tip!!
Liefde is een gevoel dat je voelt als je een gevoel voelt dat je nog nooit gevoeld hebt!


Afbeelding

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers