Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Eten voor 30 euro per week. Motivatietopic!

<<

Anoniem 3

Bericht 01 Nov 2013 16:13

Re: Eten voor 30 euro per week. Motivatietopic!

Ik weet niet of je dichtbij andere supermarkten woont, maar misschien is het dan een idee voor je om alle folders door te spitten en een rondje te doen om goede aanbiedingen in te slaan (wellicht op de fiets, bespaart benzinekosten)? Bij ons zitten alle supermarkten redelijk bij elkaar in de buurt en we hebben een leaseauto, dus wij doen vaak gewoon een rondje aanbiedingen op maandagavond :P .
<<

Google

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 28

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:45

Bericht 01 Nov 2013 16:13

Re: Eten voor 30 euro per week. Motivatietopic!

Daar hebben jullie ook helemaal gelijk in. Nu gaan beide flessen half op en 3 dagen later kunnen ze door de gootsteen. Dat is hartstikke zonde inderdaad. Ik kan hier echt wat mee, er zijn gewoon veel dingen die ik handiger aan kan pakken.
Ik krijg ook vaker bezoek dan dat ik ergens op bezoek ga, ik vind het heel leuk als er bezoek komt. Meer tips rondom bezoek zijn van harte welkom (met name wat jullie dan specifiek op tafel zetten).
<<

Anoniem12

Bericht 01 Nov 2013 16:19

Re: Eten voor 30 euro per week. Motivatietopic!

Believe schreef:Ik weet niet of je dichtbij andere supermarkten woont, maar misschien is het dan een idee voor je om alle folders door te spitten en een rondje te doen om goede aanbiedingen in te slaan (wellicht op de fiets, bespaart benzinekosten)? Bij ons zitten alle supermarkten redelijk bij elkaar in de buurt en we hebben een leaseauto, dus wij doen vaak gewoon een rondje aanbiedingen op maandagavond :P .

Op de fiets kan ik geen boodschappen doen, daarvoor woon ik te ver buiten de bewoonde wereld, maar we hebben alleen nog een AH en een Aldi en dat vind ik beide geen fijne winkels.

Voorheen ging ik trouwens alleen naar de Jumbo. Nu ik het combineer met de LIDL bespaar ik al ongeveer €20 per week! :cheers:
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:33

Bericht 01 Nov 2013 16:20

Re: Eten voor 30 euro per week. Motivatietopic!

Ik woon alleen en ik geef denk ik echt maximaal 30 euro uit per week aan boodschappen. Meestal de ene week rond de 25/30 euro, en de week erna rond de 15 euro.

Dit zijn dingen die ik aanhoud:

- Brood vries ik in. Ik vind "gewoon" brood ook matig, maar ik heb een broodrooster op mijn werk en ik rooster dus altijd een boterham.
- Ik koop eigenlijk alles bij de Lidl, wat ze niet hebben haal ik bij de AH (en dan het liefste van AH Basic of Euroshopper).
- Vlees koop ik groot in, en vries ik dan in. Kipfilet weeg ik af voordat ik het invries, van de meeste filets maak ik 2 of 3 porties (die filets zijn best groot namelijk)
- Groente en fruit let ik op de aanbiedingen. Appels heb ik wel altijd in huis, omdat ik dat écht lekker vind en mezelf niet wil ontzeggen. Het andere fruit is seizoensgebonden en koop ik in de aanbieding. (Nu dus veel peren en bananen). Zelfde voor groenten, nu veel kolen. Groenten koop ik ook zelden voorgesneden. Gaat veel minder lang mee en is duurder. Ik vergelijk de prijzen tussen de groenteboer, en de supermarkt.
- Dingen als sap en frisdrank heb ik niet in huis, alleen cola light, omdat ik dat af en toe drink. Maar ik ga geen sap kopen of frisdrank wat ik zelf niet drink. Ook niet voor bezoek (een feestje uitgezonderd).
- Ik eet zelf geen snoep, koek, chips of dat soort dingen, en ik heb het ook niet in huis. Ik heb alleen een koektrommel met een rol koekjes, die blijven op die manier goed. (Hoop ik haha, en anders eet men maar een taaier koekje :P )
- Boodschappen doen met een boodschappenlijstje! En plan wat je gaat eten voor een week.
- Vries porties eten die je overhebt in.
<<

Anoniem 3

Bericht 01 Nov 2013 16:20

Re: Eten voor 30 euro per week. Motivatietopic!

Misschien kun je eens voorstellen om ook bij hen langs te gaan? Bij ons is het vaak een beetje om en om.. Ik weet niet hoe dat bij jou is?
Misschien ook een idee om bijvoorbeeld zelf bladerdeeghapjes te maken met bijvoorbeeld knakworstjes, super goedkoop, maar wel lekker. (Bladerdeeg in 4 stukjes snijden en in elk stukje, een stukje knakworst rollen)
<<

Anoniem30

Bericht 01 Nov 2013 16:21

Re: Eten voor 30 euro per week. Motivatietopic!

Ik maak graag een pasta, of ovenschotel of bv. taco's met visite, dat lust bijna iedereen. Qua drinken heb ik gewoon cola light & appelsap in huis en natuurlijk koffie/thee. Ik haal iets van een koek, wat in de aanbieding is, en ik heb ook altijd wel een pak cakemix in huis, zodat ik dat snel kan maken als er visite komt, met een pakje slagroom die we zelf even snel op kunnen kloppen op zo'n moment. Als ik weet dat ze komen, maak ik ook zelf koekjes/cupcakes/cake en dat soort dingen, gewoon 1 soort per keer. Als ik met hapjes visite heb haal ik gewoon die goedkope toastjes met filet american/brie/roomkaas en een soort salade. Gewoon van euroshopper, dan is het niet duur en gewoon goed te eten! En dan 1 soort chips, of van die stengels erbij.
<<

Anoniem30

Bericht 01 Nov 2013 16:21

Re: Eten voor 30 euro per week. Motivatietopic!

Rush, als je voordelig(er) vlees wil shoppen, zou ik toch naar de AH gaan :yes:
<<

Anoniem 3

Bericht 01 Nov 2013 16:22

Re: Eten voor 30 euro per week. Motivatietopic!

Pippa schreef:Rush, als je voordelig(er) vlees wil shoppen, zou ik toch naar de AH gaan :yes:


Inderdaad, dat zou ik dus ook doen..
<<

Anoniem44

Bericht 01 Nov 2013 16:27

Re: Eten voor 30 euro per week. Motivatietopic!

Ik heb altijd koekjes in huis die ik zelf vies vind, want anders zijn ze toch gelijk op. Het zijn geen vieze koekjes hoor, maar ik hou er persoonlijk gewoon echt niet van. Die koekjes serveer ik dus als er visite is, haha!
<<

Anoniem30

Bericht 01 Nov 2013 16:31

Re: Eten voor 30 euro per week. Motivatietopic!

-ED- schreef:Ik heb altijd koekjes in huis die ik zelf vies vind, want anders zijn ze toch gelijk op. Het zijn geen vieze koekjes hoor, maar ik hou er persoonlijk gewoon echt niet van. Die koekjes serveer ik dus als er visite is, haha!


Haha ik ging voor vanavond wat lekkers halen voor de visite en toen zei mijn vriend "Haal maar mergpijpen, die vind ik zelf niet lekker"
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 01 Nov 2013 16:35

Re: Eten voor 30 euro per week. Motivatietopic!

Mergpijpen, volgens mij is dat echt een seniorenkoekje. Blegh. Dadelijk lust je bezoek ze ook niet en blijf je zitten met die koeken :P
<<

Anoniem12

Bericht 01 Nov 2013 16:35

Re: Eten voor 30 euro per week. Motivatietopic!

Believe schreef:
Pippa schreef:Rush, als je voordelig(er) vlees wil shoppen, zou ik toch naar de AH gaan :yes:


Inderdaad, dat zou ik dus ook doen..

Als ik het tegen elkaar afweeg denk ik niet dat de korting voor mij opweegt tegen het ongemak (want dan moet ik naar 3 winkels), extra benzinekosten en de kwaliteit (wij vinden het vlees van de LIDL verreweg het lekkerste). Dus dan maak ik de keuze om wat extra voor vlees te betalen. Ik probeer wel minder vlees te gebruiken in een gerecht zodat ik wel wat bespaar.
<<

Anoniem30

Bericht 01 Nov 2013 16:38

Re: Eten voor 30 euro per week. Motivatietopic!

Isis schreef:Mergpijpen, volgens mij is dat echt een seniorenkoekje. Blegh. Dadelijk lust je bezoek ze ook niet en blijf je zitten met die koeken :P


Haha, mijn schoonouders hadden die vorige week toen we op visite kwamen! Maar ik heb speculaascake gehaald, al weet ik wel dat de visite alles lust, maar ik wil zelf ook wat lekkers vanavond nemen.
<<

Anoniem 3

Bericht 01 Nov 2013 16:44

Re: Eten voor 30 euro per week. Motivatietopic!

Ben jij echt elke week 80 euro kwijt Rush? Of is het gewoon een keer per maand 80 euro en verder 60/70 euro per week?
Ik zou eigenlijk ook niet zo goed weten waar je dan nog op kunt besparen. Hoe ziet jouw weekmenu eruit als ik vragen mag? Eet je veel 'dure' gerechten (met apartere ingrediënten, of veel verschillende ingrediënten)?
Wij moesten bijvoorbeeld gisteren pepadew pepers hebben, maar zo'n pot kost al 3 euro.. Kan me voorstellen dat als je dat een paar keer per week hebt, dat je ook veel kwijt bent..
<<

Anoniem22

Bericht 01 Nov 2013 16:45

Re: Eten voor 30 euro per week. Motivatietopic!

Laten mergpijpen nou mijn favoriete koeken zijn. :laughcry:
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1328

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:08

Bericht 01 Nov 2013 16:52

Re: Eten voor 30 euro per week. Motivatietopic!

Sinds wij gestopt zijn met suikers eten ben ik zo rond de 50 à 60 euro per week kwijt. Voorheen haalde ik altijd pakjes, zakjes, voorgesneden groente, koekjes, sultana's e.d., snoepjes, toetjes enz.
Nu haal ik alleen nog maar melk, fruit, groente, vlees, aardappelen/rijst/pasta, 4 broden (bij de bakker), 2 speltbroden (bakker) en beleg. Voor de kinderen haal ik nog 1 zak snoep, maar deze gaat tegenwoordig 3 weken mee. Net als een pak sultana o.i.d. Voorheen gingen er daar 3 van per week doorheen. Nu nog maar 1 in 1,5 week.
Ik maak nu ook wel erg veel lekkers zelf, zoals speculaasbrokken, cake, toetjes met appel en kruimeldeeg, bounty's, chocola enz. Iedere week vul ik gewoon mijn voorraad hiervoor een beetje bij.
<<

Anoniem173

Bericht 01 Nov 2013 17:15

Re: Eten voor 30 euro per week. Motivatietopic!

Maar Rush hoe vaak heb ik van jou al niet berichten voorbij zien komen dat je wilt besparen op eten en dat dat niet lukt, oa omdat je vriend veel vlees wil eten? Misschien moet je toch echt gewoon eens proberen om normale porties vlees in het eten te verwerken (100-150 gram pp) ipv elke keer heel veel? Kan je vriend wel zeuren maar het scheelt wel :P

Voor de rest scheelt het ontzettend om in grote porties te koken, ook als je alleen bent! In het begin kost het misschien wat moeite om een voorraadje te gaan aanleggen. Maar als je een systeem bedenkt waarbij je qua porties altijd 1tje extra maakt, en die schuif je bijv naar het einde van de maand om de maand te redden zodat je dan nog even wel geld over hebt, ideaal!
<<

Anoniem12

Bericht 01 Nov 2013 17:25

Re: Eten voor 30 euro per week. Motivatietopic!

Soms 90, soms 70. Dus gemiddeld ongeveer 80.

En AM mijn vriend zeurt niet en in mijn laatste post staat al dat ik minder vlees in gerechten verwerk. Maar Indisch eten is nou eenmaal met vleesgerechten of gerechten met veel vlees erin.

En in mijn eerst post zeg ik al dat ik het niet erg vind, maar als ik dan lees dat iemand 40euro per week kwijt is voor 2 personen dat ik dat wel knap vind. Ik blijf dus ook zeker wel meelezen in dit topic.
<<

Anoniem12

Bericht 01 Nov 2013 17:34

Re: Eten voor 30 euro per week. Motivatietopic!

Oh ik ben op mn telefoon dus een beetje bondig ;)
<<

Google

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 28

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:45

Bericht 01 Nov 2013 17:48

Re: Eten voor 30 euro per week. Motivatietopic!

Believe en Pippa: Dat zijn echt goede ideeen (bladerdeeghapjes zelf maken en cake zelf maken), want dat doe je niet zo snel als je alleen bent (dus ik eet het niet snel zelf op) en je kunt het toch altijd op voorraad in huis hebben. Top!

ED: Vieze koekjes zijn ook een goed idee!

Grotere porties kunnen inderdaad ook wel. Doe ik nu al regelmatig, maar ook heel vaak niet.

Echt fijn meiden, dit schiet flink op zo!
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 01 Nov 2013 17:57

Re: Eten voor 30 euro per week. Motivatietopic!

Isis schreef:thanks voor de tips. Zaden en pittenbrood was geen succes en vond ik ook niet heel erg lekker. Ga komende week eens van de hema proberen.

En als we visite krijgen dan zetten we meestal iets van nootjes of chips op tafel. Of nu wel eens pepernoten. Dat hebben we meestal wel gewoon op voorraad. Maar ik moet zeggen dat wij niet heel vaak visite krijgen.



Isis wij hebben brood van de AH die van 2 voor 1,50 die blijft ook een tijdje lekker na het uit de vriezer halen. Vinden J en ik dan ;)
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 01 Nov 2013 18:02

Re: Eten voor 30 euro per week. Motivatietopic!

Isis schreef:Mergpijpen, volgens mij is dat echt een seniorenkoekje. Blegh. Dadelijk lust je bezoek ze ook niet en blijf je zitten met die koeken :P


Oh hier is J ook gek op haha en ik vind ze ook wel lekker hahah.

Maar goed tips verder zijn hier al aangedragen. Ik ga zo een weeklijstje maken met menu's wat we gaan eten. EN vaak maak ik gerechten voor 2 dagen. We halen ook bij de Lidl of kiezen Ah basic.
We zijn denk ik ong 35/40 euro kwijt voor 2 personen gemiddeld. Soms wat minder, soms meer. Ik kijk ook naar aanbiedingen en bedenk vanuit daar weer een gerecht vaak.
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 01 Nov 2013 18:05

Re: Eten voor 30 euro per week. Motivatietopic!

Ik doe ook voor 100 euro in de maand boodschappen (alles meegerekend) en ik probeer op de volgende dingen te letten:

- Aanbiedingen van vlees invriezen in porties (met stickertjes erop zodat je weet wanneer het ingevroren is)
- Af en toe een simpel sateetje of vissticks bij de maaltijd
- Pizza van de Lidl, zitten er 2 in
- Paar losse zakken diepvriesgroente (diverse mixen) van de Lidl heb ik altijd in huis. Altijd makkelijk om een beetje te gebruiken voor bijvoorbeeld wokken, ovenschotels enz.)
- Doperwtjes, sperziebonen en rode kool van de Euroshopper bij AH uit de diepvries
- Fruit en groente van het seizoen eten
- Grote zak aardappels kopen, deze ook gebruiken voor aardappeltjes uit de oven, geen friet meer nodig. En stamppot is ook goedkoop
- Rijst is goedkoop in grote zakken bij de Lidl
- Geen frisdrank en sappen in huis halen
- Geen koekjes, tussendoortjes, sultana's etc, maar fruit eten voor tussendoor
- Dingen als nasi, lasagne, stoofpotje oid kun je makkelijk een paar dagen van eten
- Geen duur broodbeleg, of gewoon 1 kiezen die dan ook echt opgaat, als ik variatie wil koop ik een keer simpele smeerkaas of ik maak een tosti
- Afwisselen in ontbijt/lunch, dat scheelt brood kopen en je mist beleg minder. Ik heb standaard grote zak muesli van de AH in huis en volkoren crackers van de Lidl
- Yoghurt en andere zuivel altijd onderin het schap kijken, is maar 50 cent voor een heel pak
<<

Anoniem170

Bericht 01 Nov 2013 19:54

Re: Eten voor 30 euro per week. Motivatietopic!

Ik kom aan de 25 a 30 euro denk ik per week voor mijzelf alleen. Boodschappen doe ik bij Lidl en de bonusaanbiedingen haal ik bij AH.
Wat enorm veel scheelt, geen eten weggooien. Ik vries alles in. Is ook supermakkelijk, kom ik thuis van werk, paa minuten in de magnetron en klaar :thumbup: En lijstjes maken.. En misschien moet je je boodschappen halen als je weinig tijd hebt, in je pauze ofzo. Dan heb je ook helemaal geen tijd om naar andere dingen te kijken dan dat op je lijstje staat
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers