Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gevoelig voor uitverkoop?

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 08 Jan 2020 21:24

Gevoelig voor uitverkoop?

Zijn jullie daar gevoelig voor?
Ik wel merk ik? vandaag liep ik in t dorp, en dan vind ik t lastig om dingetjes niet mee te nemen. En dan voornamelijk kinderkleding. Shirtje voor paar euro hier, jurkje voor paar euro daar. En nog niet eens omdat ze t echt nodig hebben, maar gewoon voor de heb/altijd leuk/komt altijd van pas etc.
(Heb dat trouwens ook met prullaria, van bijv action of aliexpress)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 08 Jan 2020 21:27

Re: Gevoelig voor uitverkoop?

Nee gelukkig niet. Ik koop alleen dingen als ik bedacht heb ze te kopen.
2015 💙
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 08 Jan 2020 21:27

Re: Gevoelig voor uitverkoop?

Ja, ik herken me wel in jouw woorden Elroya. Maar ik kan mezelf daar gelukkig ook vaak in terug fluiten.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 08 Jan 2020 21:27

Re: Gevoelig voor uitverkoop?

Minx schreef:Nee gelukkig niet. Ik koop alleen dingen als ik bedacht heb ze te kopen.

Ik ook.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Jan 2020 21:29

Re: Gevoelig voor uitverkoop?

Nee totaal geen last van. Maar ik koop sowieso niet veel 'meuk' vind ik zelf.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem281

Bericht 08 Jan 2020 21:36

Re: Gevoelig voor uitverkoop?

Nee, k ben gewoon gevoelig voor kopen..
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 08 Jan 2020 21:38

Re: Gevoelig voor uitverkoop?

Het is niet dat als ik naar de stad ga voor een pot crème en er is uitverkoop op de kledingafdeling, ik opeens met zeven kledingstukken terugkom, maar als ik toch al van plan ben om kinderkleding te kopen dan kijk ik wel als er uitverkoop is, ik vind de nieuwe collectie niet per definitie leuker of beter namelijk, en er kan altijd iets hangen wat ik nog niet had gezien en erg leuk vind en dat is dan mooi meegenomen.

Ik koop dan wel dingen die ik anders ook leuk genoeg had gevonden om te kopen. Als het voor de normale prijs niet leuk genoeg is, dan ook niet met 50% eraf.

Bij de Action heb ik er meestal niet veel last van, op Aliexpress is het ook niet dat mijn winkelmand echt uitpuilt, maar daar koop ik nog wel eens iets spontaans. Ik kijk er niet heel vaak trouwens.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 08 Jan 2020 21:41

Re: Gevoelig voor uitverkoop?

Nee. Ik geef liever iets meer uit aan iets wat ik wel echt mooi vind. Anders zit ik weer met die meuk opgescheept. De Primark kan ik ook naar buiten gaan met lege handen, Action kom ik vaak wel met een doel.

Ik kan wel zwichten wanneer ik iets zie wat al op mijn lijstje stond voor weinig geld, maar er blijft zelden iets aan mijn handen plakken omdat het goedkoop is.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 08 Jan 2020 21:50

Re: Gevoelig voor uitverkoop?

Het hangt er vanaf. Bij drogisterijen kan ik wel echt 1+1 dingen enzo niet weerstaan. En vaak idd dingen bijv bij de Hema die echt goedkoop zijn ook niet.

Schoenen in de sale kopen kan ik dan weer echt niet. Verschrikkelijk. Dan staan ze allemaal zo met de neus naar voren en vind ik alles lelijk.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem304

Bericht 08 Jan 2020 21:55

Re: Gevoelig voor uitverkoop?

Nee, qua kleding zoek ik juist de uitverkoop op zodat ik dan wat meer kan kopen voor hetzelfde geld. Wat dan over het algemeen wel allemaal echt nodig is.

Ik ben wel iets meer gevoelig voor 1+1 bij de drogist enzo. Dat ga ik dit jaar niet doen, is 1 van m'n goede voornemens. Als we weer bijna shampoo of iets nodig hebben dan is er binnen enkele weken altijd bij Trekpleister, Kruidvat of Etos wel een 1+1 of 2+2 van dat merk. Dat hoef ik niet 1.5 jaar van te voren in te slaan.

Ik heb met black friday wel super goedkoop vaatwastabletten gescoord. 800 stuks. Dus die hoef ik de komende 3 jaar ook sowieso niet te kopen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 08 Jan 2020 22:38

Re: Gevoelig voor uitverkoop?

Nee ik ben daar niet gevoelig voor. Ik koop eigenlijk alleen dingen die ik vooraf van plan ben, en liefst geen goedkope prullen.
#teammaple🍁
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 08 Jan 2020 22:40

Re: Gevoelig voor uitverkoop?

Voor mezelf niet.
De dingen die er in de uitverkoop nog hangen vind ik of niet mooi, of het is mijn maat niet, of de korting is bijna niks.

Voor de kinderen ga ik wel veel sneller overstag. Een leuk shirtje van de Hema voor 2,- neem ik dan toch wel regelmatig mee..
Ik kan me gelukkig wel steeds beter inhouden, vroeger kocht ik echt veel meer.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem292

Bericht 08 Jan 2020 22:52

Re: Gevoelig voor uitverkoop?

In de winkels zelf ben ik er niet zo gevoelig voor, ik word voor heel kriegelig (is dit eigenlijk een Nederlands woord) van. Online kan ik dit wel: ik zet bij de Wehkamp en Zalando altijd heel veel in mijn wishlist en daar kijk ik af en toe even doorheen. Als dan bepaalde dingen zijn afgeprijsd kan ik daar wel eens hebberig van worden.
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 09 Okt 2013 21:19

Bericht 08 Jan 2020 22:57

Re: Gevoelig voor uitverkoop?

Met kinderkleding in de uitverkoop ga ik snel overstag.
Maar het gaat steeds beter. Mijn zoon had afgelopen jaar 3 zomerjassen, echt niet nodig. Ik zag vorige week bij de zeeman een tshirt voor 2 euro die heb ik meegenomen want hij heeft veel nieuw zomer spul nodig.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 08 Jan 2020 23:08

Re: Gevoelig voor uitverkoop?

Ik ben er niet gevoelig voor. 1+1 gratis koop ik alleen wanneer ik het product ook echt nodig heb. Ik geef mijn geld liever uit aan belevenissen.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2520

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 08 Jan 2020 23:21

Re: Gevoelig voor uitverkoop?

Ik ben er redelijk gevoelig voor. De kasten van onze kids liggen redelijk vol maar kan vaak nog wat bij. Ik koop het de laatste tijd alleen wel minder. Als ik het echt leuk had gevonden had ik het wel eerder gekocht en dan koop je in de opruiming toch iets wat je minder leuk vind en dus ook minder snel aantrekt. (Ik werk in een kledingwinkel dus erg verleidelijk)

1+1 koop ik alleen als mijn voorraad van iets laag is. Dingen als deo/shampoo/mascara etc koop ik alleen in de aanbieding en dat gaat dan mooi de voorraadkast in.
<<

Anoniem307

Bericht 08 Jan 2020 23:26

Re: Gevoelig voor uitverkoop?

Wel met boodschappen, maar niet met kleding en schoenen o.i.d. Alleen als ik het echt nodig heb, zou ik willen dat het toevallig uitverkoop is. Maar dat is het nooit. Dus nee, als het niet gepland is, koop ik niets. Ook al is het nog zo goedkoop.
<<

Anoniem301

Bericht 09 Jan 2020 00:01

Re: Gevoelig voor uitverkoop?

Nee ik heb daar geen ‘last’ van.
Doe wel aan 1 + 1 acties maar dat zijn producten die ik ook echt gebruik en dus in de gaten houd wanneer er weer zo’n aanbieding is.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 09 Jan 2020 08:30

Re: Gevoelig voor uitverkoop?

Ik ben heel gevoelig voor uitverkoop, maar dan alleen voor producten die ik toch al wilde hebben. Voor kleding wacht ik altijd tot de uitverkoop begint en dan koop ik pas wat (tenzij het zo bijzonder is dat ik het echt moet hebben, maar dat komt niet vaak voor) en voor drogisterij producten haal ik altijd voorraad als er een 1+1 actie is.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 09 Jan 2020 09:19

Re: Gevoelig voor uitverkoop?

Ja en nee.

Ik laat me niet verleiden zoals in de OP als ik in het winkelcentrum loop, eigenlijk niks nodig heb maar dan spullen in de sale zie en het daarom maar koop. Bij de Action koop ik eigenlijk ook alleen maar functioneel. Prullaria koop ik sowieso niet zo veel, ik hou er gewoon niet van.

Maar aan de andere kant koop ik bijvoorbeeld graag kleding van Mingo kids voor mijn zoons, maar dat vind ik best prijzig. Gisteren dus wel een jogger voor mijn jongste zoon gekocht die ik al maanden in het vizier had en nu met bijna 50% afgeprijsd was. Die stond echt nog op mijn wensenlijstje en is qua kleur ook zo dat hij hem in zowel de zomer als de winter kan dragen.
Dat doe ik vaak wel, als ik spullen op mijn wensenlijstje heb staan maar ze om de prijs niet gekocht heb dan hou ik ze in de sale periode in de gaten en koop ze dan als ze binnen mijn budget vallen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem326

Bericht 09 Jan 2020 10:06

Re: Gevoelig voor uitverkoop?

Nee want ik koop geen prul. Ik kom ook nooit in een winkelcentrum. Maar ik houd wel rekening met acties en uitverkoop. Mascara koop ik drie stuks tijdens 40% actie. Op eerste kerstdag stel ik een wekker in om bij de Zara voor honderden euro’s kinderkleding te kopen voor de komende maanden en winterjassen voor het jaar erop. Bij Zalando plaats ik een aantal mooie zakelijke Ralph lauren jurken op mijn verlanglijstje en die heb ik nu met 50% korting gekocht.
<<

Tommie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 265

Geregistreerd: 11 Mrt 2014 19:57

Bericht 09 Jan 2020 10:09

Re: Gevoelig voor uitverkoop?

Dit had ik voorheen ook wel, ik was echt verslaafd.

Maar nu, in deze tijd en met kennis over bv. fast fashion en het klimaat, ben ik ermee gestopt. Ik wil niet meer mijn kop in het zand steken maar gaan bijdragen aan een betere wereld. Dat betekent dat ik alleen iets koop als ik het nodig heb, en dan doe ik dat vaak tweedehands. Verder richt ik me vooral op duurzame items die bij aanschaf wat meer kosten, maar wat wel een verantwoorde aankoop is en waar ik lang mee kan doen.

Hier voel ik me heel goed bij!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 09 Jan 2020 10:10

Re: Gevoelig voor uitverkoop?

Ik had dat vroeger meer dan nu. Tegenwoordig koop ik geen prullaria meer eigenlijk, bevalt me goed. Qua kleding kan ik in de uitverkoop ook niet goed slagen.

Bij de drogist koop ik wel vaak 1+1, maar ik houd geen acties in de gaten ofzo. Als ik iets nodig heb, kijk ik gewoon waar het in de aanbieding is, want dat is altijd wel ergens. Ik koop dan vooral vaak douchemousse van Nivea of bijvoorbeeld deo of tandpasta.
❤ 7 juni 2018
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 09 Jan 2020 10:14

Re: Gevoelig voor uitverkoop?

Wat verstaan jullie dan onder prul? Als je bijvoorbeeld naar de Zara zelf gaat en je haalt spontaan spullen in de uitverkoop uit een rek die je eigenlijk niet nodig hebt (gevoelig voor uitverkoop) dan zijn het toch dezelfde kleren als wanneer je ze bewust online koopt en ze worden uit een magazijn gehaald en naar je opgestuurd? En ook wat een paar maanden geleden nog in de nieuwe collectie zat? Of slaat dat 'prul' alleen op Aliexpress/Action?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 09 Jan 2020 10:17

Re: Gevoelig voor uitverkoop?

Ik koop inderdaad weleens een afgeprijsd shirtje of iets bij Hema voor m'n dochter (of voor mezelf). Dat valt voor mij niet onder 'prullaria'.
❤ 7 juni 2018
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers