Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Disneyworld Orlando

<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 08 Jan 2020 16:15

Disneyworld Orlando

Jaaaaa!! We hebben het al jaren erover, maar het gaat nu eindelijk gebeuren! We gaan naar Disneyworld! En ook al best snel, eind februari gaan we al! :banaan:
Wie is er ook al eens geweest en heeft goeie tips voor ons? Wat is handig qua kleding? Ik zag dat het in die periode rond de 20 graden is in Florida. Dunne jas meenemen denk ik dan?
Ook wat betreft de reis. Dit wordt voor de kinderen de eerste keer vliegen, dus alle tips zijn welkom. We vliegen met Virgin, iemand daar ervaringen mee?
Het hotel hebben we via Disney zelf geboekt, daardoor hebben we 8 dagen toegang tot de parken (1 park per dag). Ik denk dat we ze sowieso allemaal een keer gaan bezoeken en daarna bespreken welke we nog een keer willen doen.
Whaaaaa!! Ik ben zo enthousiast, ik kan het wel van de daken schreeuwen :smile:
07.12.2011
11.12.2014
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 08 Jan 2020 16:28

Re: Disneyworld Orlando

Wat een fijn vooruitzicht!
Ben twee keer in Magic Kingdom geweest, maar dat is al 18 en 10 jaar geleden. Geen tips dus :)
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Sunshine01

Noob

Berichten: 44

Geregistreerd: 10 Jan 2020 11:18

Bericht 10 Jan 2020 12:12

Re: Disneyworld Orlando

Ik ben een paar jaar geleden in februari geweest, overdag was het heerlijk weer maar savonds koelt het wel af. Wij hebben toen in een kluisje onze jas en lange broek gelegd en hadden overdag korte broek met shirtje aan, anders was het wel heel fris. Veel plezier!!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Jan 2020 15:37

Re: Disneyworld Orlando

Wat leuk! Ik zou zeker een dun jasje meenemen en vestjes maar verder zal 't wel lekker zijn.

Misschien is Universal Studios ook nog leuk om te bezoeken als jullie uitgeDisney'd zijn?

Ik ben er op m'n 12e geweest en vond het toen een minder mooi park dan Disney Parijs. Het kasteel is ook anders. Maar dat is natuurlijk zoo lang geleden, ze hebben intussen vast opgeknapt. Epcot is ook heel gaaf. Veel dingen over techniek/ruimte/toekomst en werelddelen maar tegenwoordig ook Frozen enzo.
Let's discover the world together.
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 13 Jan 2020 18:06

Re: Disneyworld Orlando

Bedankt voor de tips, hier kan ik wel al wat mee. Het leek mij sowieso voor in het vliegtuig ook wel handig, een vest.
We zijn van plan om behalve Disney ook nog naar Cape Canaveral te gaan, is iets meer dan 1 uur rijden vanaf ons hotel. Als je dan toch helemaal aan de andere kant van de grote plas zit en het ligt enigzins in de buurt, moet je daar wel van profiteren natuurlijk :wink:
Weet iemand hoe het zit met autostoelen in de VS? De jongste moet sowieso op een verhoger, maar de oudste ook? Hij is nu 1.26m. We hebben voor 2 dagen een auto gehuurd, om dus onder andere naar Cape Canaveral te kunnen gaan. Tussen het hotel de de Disneyparken rijdt een shuttleservice, dus daar hebben we geen eigen vervoer voor nodig. Mijn vriend heeft ook al een internationaal rijbewijs opgehaald, dus op die stoelverhogers na, hebben we het vervoer wel allemaal geregeld.
Heeft er iemand ervaring met de Magic Bands? De armbandjes met chip erin, die je in de parken kunt gebruiken voor onder andere je fastpasses. Is dat aan te raden?
07.12.2011
11.12.2014
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Jan 2020 18:17

Re: Disneyworld Orlando

Oh gaaf Cape Canaveral. Ben ik ook geweest toen ik 12 was en maakte erg indruk!

Een internationaal rijbewijs is niet nodig maar 't kan geen kwaad (gezien hij het toch al heeft gehaald) maar voor de volgende keer: is niet nodig voor rijden in Amerika.

Autostoelen regels verschillen per staat. Florida:
https://www.flhsmv.gov/safety-center/ch ... estraints/

Even simpel samengevat: onder de 4 jaar moeten ze in een autostoeltje, 4 en 5 jaar moeten ze in een autostoeltje of een zitverhoger. Vanaf 6 geen zitverhoger nodig, alleen gordel. De lengte van de kindjes maakt niet uit las ik nog in een ander artikel, voor Florida geldt alleen leeftijd. De autostoel cq zitverhoger (heet een booster seat in het Engels) kun je er waarschijnlijk wel bij huren bij de autoverhuur (wel even van te voren reserveren) en anders goedkoop kopen bij een Walmart of Target ofzo.

Qua vlucht wilde ik verder nog de tip geven om misschien eens in de zoveel uur een klein cadeautje te geven. Misschien leuk Disney gerelateerd? Een kleurboekje ofzo?
Let's discover the world together.
<<

SanFran

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 192

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:02

Bericht 13 Jan 2020 18:24

Re: Disneyworld Orlando

Hé dat is een fijn vooruitzicht. Ik kan niet al je vragen beantwoorden. Wij zijn 2x geweest, 2017 en 2018. Wij zaten off side. Als het goed is kan je nu al fast passen reserveren voor attracties. Dit is wel een pre.

Sowieso is enige planning wel handig. De parken krijgen zo'n 40 miljoen bezoekers (verspreid) per jaar. Is niet meer echt sprake van "rustige periodes" zoals wij gewend zijn met Disney Parijs of bijv de efteling. Dus het kan zijn dat je wachttijden van 90 min kan zien, dmv de FP kan je die enigszins omzeilen.
Animal Kingdom is bij mij favoriet. Probeer vooral voor de avatar attracties een FP te krijgen of zorg dat je bij opening direct vooraan staat. (wachttijden lopen gerust op tot 100min)

Als de tijd en het weer het toelaat zijn de waterparken van Disney ook echt een bezoek waard (als dit in je parken plan zit) vlgs mij is 1 van de 2 open.

Wij hadden de magical band (icm de memory maker) en vonden het een toevoeging. Maar de app voldoet ook prima. Die memory maker is wel interessante om naar te kijken. Overal in de parken staan fotograven en die maken dan foto's van jullie in diverse settings, met characters of op leuke plekken. Deze kan je dan terug zien via de app na het scannen van de magic band (of app)

O en wat echt een must is, de eindshow('s), echt zo magische. Vooral in het magic kingdom. Tranen van ontroering.

Mocht je nog vragen hebben, betreft de parken of Orlando op zich. Laat st maar weten. Zelf heb ik ook een blog geschreven, mocht je interesse hebben dan kan ik de link in een pm sturen. Wij reisde met onze dreumes.

Alvast ontzettend veel plezier.

p.s mocht je ooit nog eens gaan. Een internationaal rijbewijs is niet nodig in the states.
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 13 Jan 2020 21:09

Re: Disneyworld Orlando

Je blog wil ik wel graag lezen SanFran!
Mijn vriend heeft het rijbewijs vorige week via de anwb gehaald, omdat we op meerdere sites lazen dat sommige verhuurbedrijven erom kunnen vragen. Ach ja.. beter mee verlegen dan om verlegen :wink:
Booster Seat alleen voor de jongste dus, dat scheelt. Al zal het niet gigantisch duur zijn om te huren.
We willen binnenkort al een planning maken ja. Online de plattegronden bekijken enzo. Ik heb de Disney app al gedownload, maar verder nog niks mee gedaan. Ook op korte termijn maar eens doen :wink:
Wat kleine cadeautjes betreft: daar wil ik inderdaad wel wat van halen. Heb ze toevallig vandaag beide alvast een kinder-puzzelboek meegenomen.
07.12.2011
11.12.2014

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers