Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het geheim van slanke mensen

<<

Anoniem185

Bericht 01 Nov 2013 14:18

Het geheim van slanke mensen

Wie kent het boek van Mieke Kosters?
Iemand die op basis van haar ideeën ook aan het afvallen is?

Ik ben nu 0,5 kilo afgevallen in minder dan een week tijd en het kost me totaal geen moeite! Haar basis idee is dat je een keuze hebt. Jij bent de baas over wat er binnen komt in je lichaam en je bent niet het slachtoffer van het vele eten. De basisgedachte is "Ik mág dit wel eten, maar ik wíl het niet". Het is gebaseerd op keuzes maken en goed nadenken waar je nu eigenlijk allemaal ongemerkt 'ja' tegen zegt op een dag. Ik ben daarom dus begonnen met de eetmeter bij te houden en mezelf daar in niet voor te liegen, dus écht alles in te vullen (ook die snoepjes die je stiekem wegwerkt als je er even niet bij stil staat).

Iedere dag probeer ik rond de 1500 calorieën uit te komen en dat lukt goed. Ik wist niet dat het zo makkelijk kon zijn, ik heb geen honger, ik eet iedere dag toch nog iets lekkers en ik doe eigenlijk bijna geen moeite...

Iemand anders ook ervaringen er mee?
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 01 Nov 2013 14:41

Re: Het geheim van slanke mensen

Ik ken het boek niet, maar mijn man is sinds half september ook al 5 kg afgevallen door 'gewoon' bewuster te eten. Hij schrijft ook echt alles op, iedere dag weer. Inmiddels is dat routine geworden en het maakt je heel bewust van wat je eet en in zijn geval vooral van wat je niet eet. Hij werkt erg onregelmatig en sloeg vaak ongemerkt maaltijden over. Nu last hij bewust eetmomenten in en stopt inderdaad niet meer zomaar alles in zijn mond, hij denkt er meer bij na. Hij telt verder geen calorieën, hij let er alleen op dat hij voldoende maaltijden tot zich neemt (en heeft daardoor dus minder trek in tussendoortjes) en dat hij voldoende water en niet te veel koffie drinkt. Dat lukt heel goed door alles op te schrijven.

Iedereen ziet het ook echt aan hem, hij krijgt veel complimentjes en dat motiveert dan nog meer om dit vol te houden. Hij heeft er ook echt geen moeite mee. Ik moet er wel bij zeggen dat hij niet veel te zwaar was, maar hij zat gewoon niet zo lekker in zijn vel en wil er nu nog een kilo of 4 af.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem185

Bericht 01 Nov 2013 14:46

Re: Het geheim van slanke mensen

Eigenlijk, wat het boek beschrijft is de 'knop' die om gaat als je af wilt vallen. Daarom denk ik dat het werkt... Want wat jouw man doet is eigenlijk het zelfde als wat ik nu doe. Nadenken voor ik iets in mijn mond stop, regelmatiger eten, opschrijven wat ik eet. Bovendien drink ik nu ook eigenlijk alleen nog maar water en thee, heel soms wat melk, maar verder niets van frisdrank.

Zelf tel ik nu nog wel de calorieën (of nou ja dat doet de eetmeter voor me), maar dat is meer ter controle dat ik niet ongemerkt weer te veel ga lopen snaaien dan dat ik écht per se die 1500 caloriën wil halen. Als het er 1600/1700 zijn zal ik ook niet mopperen.

Wat voor mij ook een helpende gedachte is, is dat toegeven aan het willen snaaien kleutergedrag is. "Ik wil het nu" in plaats van na te denken wat de gevolgen zijn van het blijven snaaien.
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 01 Nov 2013 15:15

Re: Het geheim van slanke mensen

Ja ik heb het boek ook gelezen, en ik herkende me dus heel erg in haar beschrijving. Vooral jezelf continu dingen ontzeggen en je dan trots voelen, en je schuldig voelen als je wel iets neemt.

Het toepassen in de praktijk heb ik nog niet gedaan :P
<<

No. 3

Bericht 04 Nov 2013 13:38

Re: Het geheim van slanke mensen

Dit klinkt echt als iets voor mij. Zal ns kijken in de boekwinkel.

Lampenkapje, wat bedoel jij met die eetmeter? Is dat een app?
<<

Anoniem185

Bericht 04 Nov 2013 13:46

Re: Het geheim van slanke mensen

Je hebt er ook een app van op je telefoon, maar je kunt ook gewoon via internet er naar toe!

https://mijn.voedingscentrum.nl/nl/dashboard/eetmeter/

Dan kun je bijhouden wat je precies eet, hoeveel calorieën dat zijn en welke voedingsstoffen je te veel of te weinig binnen krijgt.

Ik ben trouwens nu al meer dan een kilo afgevallen (van 60,8 naar 59,5). Ben geloof ik de 28e begonnen.
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 04 Nov 2013 14:39

Re: Het geheim van slanke mensen

Ik vind zelf de FatSecret app prettiger dan de Eetmeter.

No.3: Hij staat ook regelmatig op Marktplaats of op www.boekenkraam.nl. Zou je in de gaten kunnen houden :)
<<

Anoniem 48

Bericht 04 Nov 2013 16:44

Re: Het geheim van slanke mensen

De gedachte achter het boek is goed alleen de voorbeeldmenu's vind ik echt om te huilen.
<<

Anoniem185

Bericht 04 Nov 2013 17:50

Re: Het geheim van slanke mensen

Minx schreef:De gedachte achter het boek is goed alleen de voorbeeldmenu's vind ik echt om te huilen.
Die gebuik ik ook niet :laughcry:
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 04 Nov 2013 17:57

Re: Het geheim van slanke mensen

Hoe ziet zo'n voorbeeld menu er uit dan?

Het boek klinkt wel interessant, maar eens kijken of ze het hier in de bibliotheek hebben.
<<

Anoniem 48

Bericht 04 Nov 2013 18:34

Re: Het geheim van slanke mensen

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem44

Bericht 04 Nov 2013 19:18

Re: Het geheim van slanke mensen

Ik heb stukjes uit het boek gelezen en herken veel, maar dan van de andere kant. Eigenlijk alles wat ze zegt dat slanke mensen doen, doe ik ook inderdaad zo.
<<

No. 3

Bericht 04 Nov 2013 19:54

Re: Het geheim van slanke mensen

Ik weet nog niet of ik het boek wil kopen, dus heb wat screenshots gemaakt van wat online staat. En ik heb die FatSecret-app gedownload, ziet er leuk uit.
<<

Pomsky

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 472

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 04 Nov 2013 21:35

Re: Het geheim van slanke mensen

Ik heb het boek gekocht, het klinkt erg interessant. Maar de menu's komen niet echt overeen met de manier waarop ik nu eet, namelijk zo natuurlijk mogelijk en zo goed als suikervrij. Maar psychisch kan ik wel wat 'steun' gebruiken haha, hoop dat dit boek me helpt!
Afbeelding
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 04 Nov 2013 21:52

Re: Het geheim van slanke mensen

Dat zijn inderdaad niet echt gezonde menu's. Het boek is geschreven door iemand die zelf veel afgevallen is maar totaal niet onderlegd is, of niet? Een beetje Sonja Bakker maar dan nog erger :laughcry:
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 05 Nov 2013 14:44

Re: Het geheim van slanke mensen

De voorbeelden zijn wel de ongezondste hoor die je daar ziet.
Laatst gewijzigd door Bolus26 op 06 Nov 2013 13:42, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem185

Bericht 05 Nov 2013 14:50

Re: Het geheim van slanke mensen

Het gaat bij haar ook niet echt om het gezond en natuurlijk en suikervrij eten. Het gaat er bij haar om dat je afvalt maar tóch af en toe lekker een koffiekoek of een twix kunt eten. Voor mensen die geen zin hebben zich alle dingen die ze lekker vinden te ontnemen. Zoals ik. Ik wil af en toe een twix kunnen eten, ik wil af en toe een stuk taart eten. Ik wil op vrijdagavond friet met een kroket eten. En als ik dan door bepaalde gedragingen en keuzes ook nog eens daar bij af kan vallen, vind ik dit voor mij de beste manier.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 05 Nov 2013 14:52

Re: Het geheim van slanke mensen

Bolus: Je hebt PM ;).
Afbeelding
<<

Anoniem23

Bericht 05 Nov 2013 16:57

Re: Het geheim van slanke mensen

Haha de menu's zijn jammer maar de gedachte er achter zit volgens mij best wat in!
<<

Pomsky

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 472

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 05 Nov 2013 19:01

Re: Het geheim van slanke mensen

Lampenkapje; ik weet dat het niet perse om gezond eten gaat. Maar meer om op een gezonde manier met eten om te gaan. Ik vind wat ik tot nu toe gelezen heb zo herkenbaar, en denk dat ik zeker wat heb aan dit boek!
Heeft iemand hier zich ook eens aangemeld bij de facebook cursus die elke maandag begint?
Afbeelding
<<

Anoniem185

Bericht 05 Nov 2013 22:37

Re: Het geheim van slanke mensen

Nee heb ik nog niet gedaan, maar misschien doe ik dat ook nog wel eens. Ben nu al 1,5 kilo kwijt. Vandaag moet ik trouwens nog een halve pizza eten (of iets anders van 400 kcal) want ik heb echt te weinig calorieën binnen gekregen! En ik wil niet dat mijn lichaam gewend raakt aan heel weinig calorieën want ik ben niet van plan onder de 1500 te blijven eten.
<<

Anoniem186

Bericht 06 Nov 2013 02:47

Re: Het geheim van slanke mensen

Lampenkapje, wil je eens een menu neerzetten wat je zoal op een dag eet?
Is 1500 kcal niet heel erg weinig? Dan is het toch logisch dat je afvalt?
<<

Anoniem29

Bericht 06 Nov 2013 09:44

Re: Het geheim van slanke mensen

@ Lampenkapje, als je nog 400 Kcal 'moet' kun je dan niet beter kiezen voor iets waar wat meer inhoud inzit dan pizza :D

Bijvoorbeeld een grote appel, of een eitje koken met een halve avocado op een boterham, een bakje volle yoghurt met noten. Dat zijn allemaal producten die redelijk wat kcal leveren maar daarnaast ook vitaminen etc.
<<

Anoniem185

Bericht 06 Nov 2013 12:44

Re: Het geheim van slanke mensen

Haha, die halve pizza was ook meer om aan te geven wat ik nog zou kunnen eten qua calorieën!

Ontbijt
Brinta 120 kcal
Halfvolle melk 69 kcal
189 kcal
Lunch
Wit waterbrood 173 kcal
48+ kaas 74 kcal
Tomaat 9 kcal
Water 0 kcal
256 kcal
Avond
Tilapia, zonder vet bereid 231 kcal
Broccoli, gekookt met zout 42 kcal
Roomsaus 21 kcal
Water 0 kcal
Aardappelen, gebakken met zout 120 kcal
Activia, yoghurt, vol, diverse smaken 141 kcal
555 kcal
Tussendoor
Pruim 20 kcal
Peperkoek 110 kcal
Twix 149 kcal
Water 0 kcal
Thee zonder suiker 0 kcal
Pinda's, ongezouten 95 kcal
Appel (zonder schil) 70 kcal

Totaal: 1443




Ontbijt
Pruim 39 kcal
Halfvolle melk 46 kcal
Choco Pops, Kellogg's 116 kcal
201 kcal
Lunch
Magere smeerkaas 23 kcal
Rookvlees 11 kcal
Water 0 kcal
Volkorenbrood 328 kcal
362 kcal
Avond
Rijst, gekookt met zout 290 kcal
Sperziebonen, gekookt met zout 30 kcal
Paprika, gele, gekookt zonder zout 18 kcal
Rundergehakt zonder ei, bereid 227 kcal
Water 0 kcal
565 kcal
Tussendoor
Pruim 39 kcal
komkommer met schil 8 kcal
Appel (zonder schil) 70 kcal
Twix 149 kcal
Pinda's, ongezouten 95 kcal
Water 0 kcal
Snoepje 19 kcal
380 kcal

Totaal: 1508




Ontbijt
Banaan 124 kcal
Choco Pops, Kellogg's 116 kcal
Halfvolle melk 46 kcal
286 kcal
Lunch
Appelstroop 35 kcal
Runderrookvlees 11 kcal
Roomboter ongezouten 37 kcal
Bruinbrood 127 kcal
Pruim 39 kcal
249 kcal
Avond
Broccoli, gekookt met zout 56 kcal
Rösti, bereid in oven zonder zout 224 kcal
Witte saus 42 kcal
Schnitzel, gepaneerd, bereid 208 kcal
Curryketchup 18 kcal
Water 0 kcal
548 kcal
Tussendoor
Water 0 kcal
Witte druiven 95 kcal
Taaitaai 78 kcal
Twix 149 kcal
Appel (zonder schil) 35 kcal
Peer 44 kcal
401 kcal

Totaal: 1484
<<

Anoniem4

Bericht 06 Nov 2013 14:04

Re: Het geheim van slanke mensen

Sorry hoor maar ik snap niet dat dit een dieetboek is.
Ik heb nog nooit echt zo'n boek gelezen maar ik kan me niet voorstellen dat ze chocopops adviseren of wit brood. Daar heb je qua voedingsstoffen geen zak aan.
Ik zou dan eerder zelf logisch nadenken, gezonde maaltijden eten en dan 1tussendoortje iets ongezonders kiezen zodat je toch kunt snoepen.
Volgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers